Cr@sh Skrevet 6. august 2006 Forfatter #2101 Skrevet 6. august 2006 Etter at jeg skrev her i går... ble vi plutselig bitt av effektiv-basillen... Det endte med at jeg malte om 2 kommoder sittende i garasjen, mens mannen tok 1. Så nå er alle kommodene på lista malt ett strøk og sparklet! Andre strøket skal tas i ettermiddag... også får vi se om jeg kommer meg til en eller annen butikk i løpet av uka som selger knotter. Vi vil gjerne fornye de også, når vi først er i gang. I går kveld koste vi oss med grilling og hverandre... Ende opp med å se "Love Actually" for N'te gang... Den filmen er sååå nydelig... og som jeg griner av den filmen... Ikke akkurat mindre lettrørt for tiden heller... Nå har mannen akkurat malt et par restevinduer... Vi malte vinduene i vinter - men måtte la den stripa som er utenfor, hvis dere skjønner hva jeg mener med det, stå igjen - for det var alfor kaldt til å la vinduene stå på vidt gap for å tørke... Men NÅ er det endelig gjort... Deilig! Etter som vi måtte tømme alle de tre kommodene for å pusse dem opp - så har jeg fått ryddet skikkelig i innholdet der også... Utrolig hvor mye sånt småtteri man sparer på... Nå har jeg kastet med hard hånd... og det er deilig. Kommer sikkert til å ha masse ledig plass i skuffene når kommodene kommer på plass. Ikke å forakte... Været er helt knall i dag... Nesten litt for hett til å sitte i sola - så her holder vi oss mye i skyggen og går mye ut og inn... Blir ikke akkurat så sommerbrun av det - men bedre å være blek enn ikke å overleve... (Har fått litt farge altså... )
Cr@sh Skrevet 6. august 2006 Forfatter #2102 Skrevet 6. august 2006 Fra 35 uker til 35 uker og 6 dager av svangerskapet! ... og 35 dager igjen til termin!
Gjest gjesta Skrevet 6. august 2006 #2103 Skrevet 6. august 2006 35 uker!! 35?? Skal si du nærmer deg vennen!! Flinke dere er! Ååå ja den filmen er søt! Nå fikk jeg også lyst å se den en gang til! Ja sant det er for hett i sola... PUH! Godt med noen skyggepauser! Ha en fortsatt fin søndag vennen!
Murmelmy Skrevet 6. august 2006 #2104 Skrevet 6. august 2006 Hei snuppa! Nå har jeg brukt flere timer på å prøve å komme inn i dagboken din. Jeg "kommer inn", men siden er helt hvit...men ikke nå lengre. Så steike effektive dere var i går! Jeg koste meg bare i bryllup med mange koselige mennesker, jeg Jeg er heller ikke så innmari gira på solen for tiden. Fikk fin farge i begynnelsen av sommeren, men nå har jeg ikke solt meg på mange uker. Sitter heller inne foran pc'en eller slapper av på sengen. Vi har skinnsofa, så den frister ikke akkurat veldig for tiden... Gratulerer med 35 uker Fytterakkern det har gått fort! Jeg nådde 37 uker i går men merker at jeg ikke er like ivrig i hoppingen for min egen del for tiden. Var veldig spennende og gøy med disse ukene tidligere, men nå begynner det å nærme seg med stormskritt. Skremmende... Kos deg i finværet
Gjest Epona Skrevet 6. august 2006 #2105 Skrevet 6. august 2006 35 uker!!! :hoppe: Nå er det jammen ikke lenge igjen!! Så effektive dere var i går da! Deilig å friske opp litt! Vi bygget en ny IKEA-kommode i går vi, det var litt av en affære! Men nå har vi endelig et sted der Knøttet sine ting skal oppi. Er litt dårlig med skapplass hos oss.. Ha en vidunderlig søndag! Og nyt skyggen! Det gjør ihvertfall jeg. Jeg har brune armer og bein, er litt brun i ansiktet og i utrigningen, ellers er jeg temmelig vinterhvit fortsatt - for jeg har ikke maktet solen denne sommeren...
Liljen Skrevet 6. august 2006 #2106 Skrevet 6. august 2006 :hoppe: 35 uker :hoppe: Tiden går fort Når er termindagen din?? en av mine beste venninner er gravid og har termin 25 september. Det kan da ikke være langt unna deg?? Ha en aldeles strålende søndag. Kos deg masse med guttene stor stor
Missbumblebee Skrevet 6. august 2006 #2107 Skrevet 6. august 2006 (endret) Grattis med 35 uker vennen! Endret 6. august 2006 av Missbumblebee
Cr@sh Skrevet 6. august 2006 Forfatter #2108 Skrevet 6. august 2006 Epica: Ja, det går fort i svingene her frem mot termin nå... Ukene bare blir borte... :klØ: Ja, Love Actually er fantastisk... den er så herlig at jeg egentlig kunne sett den i kveld også... Murmelmy: Godt at du koste deg i bryllup i går... det er deilig med noen sånne dager med masse kos, god mat og feststemte mennesker... Jeg syntes det er sååå koselig å gå i bryllup - det er liksom en helt egen stemning i et sånt selskap Sola er nesten for heit om dagen ja... Så vi bør nok være litt forsiktige vi som har en ekstra å passe på. Mannen hadde lest om økt forekomst av spontanabort i Sverige her om dagen. Legene trodde det var pga overoppheting og overdreven soling... Trodde nesten det var umulig, jeg.. :klø: Utrolig hvordan ukene våre nærmer seg 40 nå... Skjønner godt du har litt blanda følelser rundt at det nærmer seg. Du vet jo tross alt ikke hva du går til... Men tro meg - Det er det største i verden du skal oppleve! Gled deg! Epona: Veldig deilig å friske opp og fornye litt... Ikea-kommode ja... Leste om stikkord som balnt annet og ... men også i boka di... Artig når resultatet er ferdig og bra da! Jeg har nok akkurat samme brunfasong som deg... Brune armer, bein, ansikt og brystkasse.. Resten er fremdeles like blendende hvitt... Liljen: Tida bare forsvinner... Før jeg vet ordet av det så sitter jeg her med en bylt i armene... Skal bli flott også da. UL-terminen min er 12. september - så der begynner å nærme seg ja! Kos deg i dag du også...
Cr@sh Skrevet 6. august 2006 Forfatter #2109 Skrevet 6. august 2006 Grattis med 35 uker vennen! ← Tuuusen takk, vennen! Koselig å se deg på nett igjen! *iler inn i boka di*
Cymbidium Skrevet 6. august 2006 #2110 Skrevet 6. august 2006 35 dager til termin!! Spennende! Så effektive dere er, da.... Har ikke gjort noe, vi. Huset fullt av hundehår, og oppvask i vasken fordi vi ikke har ryddet ut av maskinen... Enig med deg i at Love Actually er en ny-de-lig film! Men jeg kan bare se den om vinteren. Det er jo jul og greier i filmen! Mannen ler av meg, men jeg har faste sommerfilmer og vinterfilmer, filmer som passer i regnvær og filmer som passer i solskinn. Og det samme med bøker... Rar, jeg??? God søndag!
Skrållan Skrevet 6. august 2006 #2111 Skrevet 6. august 2006 Grattis med 35 uker! Skal si dere får mye gjort i varmen!! Imponerende!
Cymbidium Skrevet 6. august 2006 #2113 Skrevet 6. august 2006 Godt med en lur! Bra du ikke kom og kasta meg ut mens jeg sov!
Skytte Skrevet 6. august 2006 #2114 Skrevet 6. august 2006 Heia vennen!! Tilgi meg for at jeg ikke rekker å oppdatere meg helt sånn side for side,men jeg tenkte at hovedsaken er at jeg får sett innom deg nå når jeg endelig er her! Hooka som dere shiner og fikser og ordner opp Hadde et kjappt møte med meg selv idag og fant ut at garderoben er neste prosjekt her i huset...Må seriøst rydde med jernhånd der ja! GRATTIS MED 35 UKER!!!!!!!!Snart ferdig du også! Tenkte på dere tobarnsmødre idag,hvordan i all verden dere rekker å få gjort alt...Det er meg et sant mysterium ja
Cr@sh Skrevet 6. august 2006 Forfatter #2115 Skrevet 6. august 2006 Cymbidium: Jeg veit! 35 dager liksom! Det er jo NADA! Vi har vært ganske så effektive i helga vi ja... men må innrømme at jeg syntes det er superdeilig å la ting fordufte fra samvittigheten enkelte dager også - og bare kose meg... Viktig det! Vasking og rydding for man alltids tid til Skrållan: Koselig å se deg! Og takk for :hopp: 'ing! Cymbidium: Bare koselig at du tar en liten hvil i boka mi vet du... Jeg var så vidt innom og så at du lå og slappet av... men bestemte meg for ikke å vekke deg... Snill som jeg er... ...hehe... Skytte: Så koselig å se deg! :kys_2: Ja, vi har fått litt sånn redebyggings-innstinkter begge to her... så da blir det til at vi har fått gjort litt. Deilig også... Kjempekoselig at du har tid til å stikke innom meg... Livet og tiden tilgjengelig til andre ting forandrer seg en del når disse små kommer til. Herlig det også... Gleder meg til å lese mer om hvordan livet ditt er som mamma!
Cr@sh Skrevet 6. august 2006 Forfatter #2116 Skrevet 6. august 2006 I dag har vi kost oss så fælt... Deilig! Har vært masse på verandaen og lekt og slappet av. Lillegutt har kost seg med å løpe naken rundt her og lekt med vann, biler og syklet på trehjulssykkelen sin... Det er moro å se på han og pappa'n - de storkoser seg sammen, leker, herjer og koser... Åh... gutta mine! Ellers har mannen vært superflink og malt det andre strøket på alle de tre kommodene... så i morgen kan de trolig komme inn i huset igjen. Selv om det inntil videre blir uten knotter... Nå har vi tenkt til å se Shallow Hall på TV3... Har sett den før - men det frister med en komedie (til tross for reklamepausene som inkluderes... ) I morgen skal mannen jobbe hjemmefra. Vi får nemlig levert kjøkkenet. En gang mellom 09.00 og 15.00. Greit at det er en kar i huset da. Lillegutt skal i barnehagen - så mannen kjører han i morgen. Er spent på hvordan det går.. det er jo rart med det å ha vært hjemme en hel uke nok en gang... Men blir sikkert godt for han å komme inn i faste rutiner igjen Blir nok uvant for meg å ikke ha han hjemme hos meg hele dagen... men også godt med litt alenetid... Blir nok korte dager i starten tenker jeg... Ellers har jeg planer om å bytte gardiner på Lillegutt sitt rom i morgen. Har kjøpt noen herlige noen - hvite med grønne frosker på. Ikke så ulike de vi allerede har oppe på rommet hans... men forandring fryder! Tuttiluuuu for nå...
Cr@sh Skrevet 6. august 2006 Forfatter #2117 Skrevet 6. august 2006 * Se over tøy etter Lillegutt. Vaske det som kan brukes, kaste det som ikke kan brukes. * Male tre stk. kommoder og skifte knotter på dem. * Nye gulvlister stue. Må males. * Nye vindus- og dørlister i stue, kjøkken, vaskerom og gangen. Må males. * Male vinduskarmer i stue og kjøkken. * Male vaskerommet, inkl. lister. * Sette opp fliser over benken på vaskerommet. * Male to "restevinduer" fra i vinter. * Male knaggrekker i gangen (?). * Rydde i skyvedørsgardroben på Lillegutt sitt rom. (Kaste / gi bort med hard hånd). * Rydde i klesskapet mitt (venter til etter fødsel for å se hva som fremdeles passer - men skal kaste / gi bort med hard hånd). * Rydde i klesskapet til mannen (Kaste / gi bort med hard hånd). * Male den kommende uttrekksenga til Lillegutt ( - haster ikke, regner ikke med at den blir tatt i bruk før senest over nyttår). * Skaffe kabelskjuler til flatskjermen. * Nytt mediamøbel (vi greier ALDRI å bestemme oss.... ) * Male de hvite kantene på huset og garasjen. * Skrape, slipe og male gelender på verandaen. * Vaske sengetøy, sprinkelbeskytter ++ til den nye vugga. Two down... A lot to go!
Furstina Skrevet 7. august 2006 #2118 Skrevet 7. august 2006 Det är härligt att läsa om allt som sker och ni gör inför "ankomsten". Det är skönt med listor på saker att göra. Mannen och jag gjorde i ordning en sådan lista inför helgen - trots att den är allt för stor för en (solig) helgs arbete ger det oss en avstressande effekt. Vi vet att sakerna inte är glömda och kan bocka av dem med ro. Kanske ska jag lägga in en sån lista i min egen dagbok?
IdaC Skrevet 7. august 2006 #2119 Skrevet 7. august 2006 Så utrolig lang den lista deres er. Får satse på at den lille i magen blir der til terminen kanskje? Vi og har fått ånden over oss de siste ukene, og rydder og ordner i huset for harde livet. Har bodd bare to år her, men det er utrolig hvor mye rot en klarer å lagre i skapene i løpet av den tiden. Det høres deilig ut med nytt kjøkken. Sikkert slitsomt mens det står på, men så har en glede av det i mange mange år. Håper dere får en fin dag, også skal jeg krysse fingrene for at lillegutt får det fint i barnehagen i dag
Cr@sh Skrevet 7. august 2006 Forfatter #2120 Skrevet 7. august 2006 Furstina: Ja, lister er toppers. Det jeg liker mest med dem er det å stryke over det som er gjort... Vi har ikke akkurat en så veldig streng agenda på denne lista da... det blir gjort når det blir gjort... Men greit å ha en oversikt over hva som skal gjøres. Regner absolutt ikke med å få gjort alt det der før babyen kommer... da tror jeg vi ville vært utslitt alle mann! IdaC: Lista er lang som et vondt år... Men som jeg skrev til Furstina over, så har vi ingen planer om å fullført HELE den lista før babyen kommer Det blir altfor mye midt oppi kjøkkenoppussingen... Men det er veldig godt å ha det svart på hvitt - hva som må gjøres etter hvert. Også har jeg litt å pusle med nå som jeg går hjemme og Lillegutt har begynt i barnehagen igjen. Fra neste helg blir det jo fullt fokus på kjøkkenet her... Gleder meg ikke så mye til selve oppussingen - men Hurra! som jeg gleder meg til resultatet og som du sier; det å nyte det i flere år framover...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå