Cr@sh Skrevet 11. desember 2006 Forfatter #3641 Del Skrevet 11. desember 2006 (endret) Mailen kom i retur..... Har du ny adresse?? ← Har sendt deg PM - det er noe med kapasiteten på vedleggene jeg kan ta i mot... ..nå tror jeg jeg har lest for mye skole, altså, for det penserviset ditt ble penisreserve i mine øyne, og jeg fikk det ABSOLUTT ikke til å stemme med ting i forbindelse med en barnedåp. *Hjelpes meg, litt av en tradisjon, tenkte jeg...* Måtte lese gang på gang før jeg så hva det stod ← Godt med en pause fra skolelesinga tenker jeg... Endret 11. desember 2006 av Cr@sh Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 11. desember 2006 Forfatter #3642 Del Skrevet 11. desember 2006 Har sett på Nobel-konserten... men vet ikke om jeg orker å se resten... Er trøtt... Imorgen skal jeg på foreldresamtale i barnehagen på morningen, og om ettermiddagen skal mannen og jeg og Lillegutt på dåpssamtale i kirken... Håper det er fort gjort. Hvis det er det, så skal vi reise og snakke med Skoda-forhandleren om et endelig tilbud. Kanskje vi blir å bestille ny bil snart... I dag var det forresten et lite helvete å hente Storegutt i barnehagen. Han ville IKKE hjem... Er det normalt at de ikke vil hjem? Jeg blir både lei meg og flau jeg, når ungen hyler og skriker og ikke vil hjem. Gud vet hva de ansatte og evt. andre foreldre tenker om meg og mitt... Han er litt trassete om dagen - er det kanskje bare det det går på? Når vi har fått på tøyet og er på vei ut, så er alt er ok igjen... og som regel er han trøtt og sliten når vi skal hjem... men da skulle man jo tro at det var deilig å skulle dra hjem også... Ikke vet jeg... Men flaut og sårt for mamma'n er det i hvert fall... Tror jeg må nevne det på foreldresamtalen i morgen... Nå skal jeg straks køye... Men først må jeg vekke og gi Lillegutt mat... ...og i morgen håper jeg å få tid til å stikke innom KG for å få lese at Epica har fått jenta si.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 11. desember 2006 #3643 Del Skrevet 11. desember 2006 ...og i morgen håper jeg å få tid til å stikke innom KG for å få lese at Epica har fått jenta si.... ← Du trenger ikke vente til i morgen altså... Jenta til Epica er født hun.... Sov godt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Epona Skrevet 11. desember 2006 #3644 Del Skrevet 11. desember 2006 Innom aller snarest med en goood klem til deg! Håper du har en koselig førjulstid! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 11. desember 2006 Forfatter #3645 Del Skrevet 11. desember 2006 Du trenger ikke vente til i morgen altså... Jenta til Epica er født hun.... Sov godt! ← Jeg vet! Jeg var innom boka hennes 10 min etter at jeg skrev det! Endelig er hun ute hos mamma'n og pappa'n sin... Innom aller snarest med en goood klem til deg! Håper du har en koselig førjulstid! ← Takk for god og det samme til deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liljen Skrevet 11. desember 2006 #3646 Del Skrevet 11. desember 2006 Hei hei vennen. Det er da gøy at storegutt ikke vil hjem fra barnehagen. Det er ett tegn på trivsel Spennende med bilkjøp da Ha en strålende kveld stor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjellrypa Skrevet 12. desember 2006 #3647 Del Skrevet 12. desember 2006 til deg! Håper dere får en fin dåpssamtale og at dere rekker bilbutikken i tillegg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 12. desember 2006 Forfatter #3648 Del Skrevet 12. desember 2006 Hei hei vennen. Det er da gøy at storegutt ikke vil hjem fra barnehagen. Det er ett tegn på trivsel Spennende med bilkjøp da Ha en strålende kveld stor ← Vet ikke om det er så gøy, men... Fikk i hvert fall bekreftet på foreldresamtalen i dag at det er HELT normalt. Her en dag hadde den ped.lederen sagt hadet bra til 5 barn på rad som hadde hylt og ikke ville hjem... Bilkjøp er spennende. Bare vi få r**a i gir og bestilt da... til deg! Håper dere får en fin dåpssamtale og at dere rekker bilbutikken i tillegg! ← Håper også dåpssamtalen blir koselig. Vi skal prate med presten "vår" - og hun er ei skikkelig koselig dame - så det blir nok bra... Lurer på hvor langt tid det tar... :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 12. desember 2006 Forfatter #3649 Del Skrevet 12. desember 2006 (endret) Usj... Jeg hadde tenkt å bake kake jeg nå.... men så har jeg glemt å kjøpe olje... Typisk! Var på foreldresamtale i barnehagen i morges. Var veldig hyggelig, og jeg fikk masse skryt av poden! *Stolt* Han er visst en omgjengelig liten kar også i barnehagen og han viser stor empati og omsorg for de andre barna... Ellers liker han å leke ute og er med på stort sett alt som skjer i barnehgen. Ingen overraskelser med andre ord. Og han er godt utviklet motorisk og språklig... Det var fint å høre Selvfølgelig hender det at han skal vise at han har egen fri vilje og egne meninger - men det hører med. Ped.lederen mente også at dette kunne være en grunn til at han ikke vil være med hjem fortiden. Noe skal de liksom protestere på, og han (blant mange andre barn) har valgt akkurat det... Godt å vite at det er normalt og at det er mange andre av barna i barnehagen som heller ikke vil hjem... Men håper uansett det blir bedre etter hvert... Det er vel sikkert en periode det også - som alt annet. I ettermiddag er det dåpssamtale. Mannen er vel hjemme om et par timer tenker jeg, også reiser vi. Kanskje vi skal gå dit... det er sol og fint vær i dag! Men det komme rjo an på om vi satser på å besøke bilforandleren etter på da... Vi har vogn med plass til Storegutt, så han kan vi plukke opp på vei hjem. Men vi får se. Nå vasker jeg tøy... og som sagt skulle jeg bake kake... Men den gang ei.... Utgjort! Endret 12. desember 2006 av Cr@sh Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iss Skrevet 12. desember 2006 #3650 Del Skrevet 12. desember 2006 Bare innom og oppdatere meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 12. desember 2006 Forfatter #3651 Del Skrevet 12. desember 2006 Bare innom og oppdatere meg ← Koselig det, iss! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 12. desember 2006 Forfatter #3652 Del Skrevet 12. desember 2006 Stakkars... Broder'n har trukket en visdomstann... *skrekk og gru* Han hadde fått betennelse i den... *frysninger* Jeg hater tannlegen, jeg... og jeg vet jeg skal dit en gang på nyåret... Men er vel litt tidlig å begynne å grue seg før man har fått innkallinga... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iss Skrevet 12. desember 2006 #3653 Del Skrevet 12. desember 2006 Har fått innkallinga jeg og.. Men skulle visst til en tannpleier og ikke tannlegen... Kanskje det er mindre farlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skytte Skrevet 12. desember 2006 #3654 Del Skrevet 12. desember 2006 Nå er jeg innom med Sondre på fanget! Sålangt har han skallet meg tre ganger og nesten hoppet på maskina ørten ganger!Pc er visstnok utrolig fasinerende Men håpløst å få skrevet noe særlig.....Men har fått lest det meste i full fart værtfall Det er alltid kos med sønneskryt fra andre!Det er bare sånn det er Stor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
twiggy Skrevet 12. desember 2006 #3655 Del Skrevet 12. desember 2006 Hei. Rotet meg inn på Kg helt tilfeldig for en time siden.Begynte å lese om deg og svangerskapet ditt. Klarte ikke å stoppe så nå har jeg lest alle de 183 sidene.Rene romanen..kjempespennende.Gratulerer med gutten...Misunner deg akkurat nå med nyfødt baby.Min yngste er 15 år,og jeg kan love deg at tiden løper alt for fort...savner ennå småbarns tiden. Så nå er det bare å vente på bestemortida..Hilsen Twiggy. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petra Prøvedokke Skrevet 12. desember 2006 #3656 Del Skrevet 12. desember 2006 innom og ser hvordan det står til med supermamma'n! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 12. desember 2006 Forfatter #3657 Del Skrevet 12. desember 2006 Har fått innkallinga jeg og.. Men skulle visst til en tannpleier og ikke tannlegen... Kanskje det er mindre farlig ← Jeg tror de er mindre farlig ja... Veldig greit å gå fast til tannlegen, så får man som regel holdt ting ved like. Selv er jeg heldige med tennene mine, men det er jo ikke alle som er det.... Nå er jeg innom med Sondre på fanget! Sålangt har han skallet meg tre ganger og nesten hoppet på maskina ørten ganger!Pc er visstnok utrolig fasinerende Men håpløst å få skrevet noe særlig.....Men har fått lest det meste i full fart værtfall Det er alltid kos med sønneskryt fra andre!Det er bare sånn det er Stor ← Jepp! Alltid godt å høre hvor flotte barn man har fra andre (selv om man vet det veldig godt selv da, ikke sant? ) Sondre begynner tidlig å interessere seg for KG, ja... Du får introdusere han for "Guttas rom" da.... Hei. Rotet meg inn på Kg helt tilfeldig for en time siden.Begynte å lese om deg og svangerskapet ditt. Klarte ikke å stoppe så nå har jeg lest alle de 183 sidene.Rene romanen..kjempespennende.Gratulerer med gutten...Misunner deg akkurat nå med nyfødt baby.Min yngste er 15 år,og jeg kan love deg at tiden løper alt for fort...savner ennå småbarns tiden. Så nå er det bare å vente på bestemortida..Hilsen Twiggy. ← Er det sant? Har du lest ALT? Jeg er imponert... kan jo ikke ha vært så ille spennende... Men veldig koselig at du landet på KG da... og ikke minst inne hos meg! :bukke: Hjertelig velkommen tilbake! Du skal ikke starte din egen dagbok da? innom og ser hvordan det står til med supermamma'n! ← Koselig det, Petra! Og grattis med 2. trimester forresten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Myztica Skrevet 12. desember 2006 #3658 Del Skrevet 12. desember 2006 Innom i full fart!! Legger igjen en jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest marthepia Skrevet 12. desember 2006 #3659 Del Skrevet 12. desember 2006 (endret) Det jeg lurer på... Storegutt er rundt 2 år var det det? Så det er ikke så stor aldersforskjell mellom barna dine. Dette blir mange spørsmål på en gang.. Jeg fyrer løs.. Forstod storegutt at han skulle bli storebror? Hvordan reagerte han på den lille da han kom til verden? Hva gjorde dere for å forhindre sjalusi da storegutt kom på fødeavdelinga for å hilse på lillebroren sin? Om dere gjorde noe i det hele tatt. Hvordan er han etter dere kom hjem? For eksempel når du er alene med de. Er han veldig klengete og vil ha mamma for seg selv? Ikke minst.. Føler du deg totalt utslitt noen gang? At det blir for mye? Føler du noen gang at du ikke får like god tid til storegutt etter at lillegutt kom til verden? Dette lurer jeg fælt på. Mye på grunn av Emma selvfølgelig. Hun er svært klengete og skal til mamma hele tiden. Vi leker og koser oss masse sammen. Hun er altså 19 mnd når gutten kommer til verden . Jeg spekulerer på hvordan hun vil reagere på gutten. Om hun vil føle seg tilsidesatt. Vil jo gjerne ha henne hos meg så ofte jeg kan og ikke sette henne bort til besteforeldre. Jeg er også redd for at det kan bli mye. At jeg ikke får tid til meg selv. Det blir jo selvfølgelig bedre med tiden. Men slik er tankene mine. Er det vanlig å tenke slik? Men, uansett min største bekymring er at jeg ikke skal få nok tid til emma og at hun vil føle seg tilsidesatt og den nye babyen tar opp all mammas tid. Hvordan var tankene dine rundt dette? Endret 12. desember 2006 av marthepia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 13. desember 2006 Forfatter #3660 Del Skrevet 13. desember 2006 LinKri: Koselig at du er innom en turbotur... marthepia: Storegutt nærmer seg 2 1/2 år nå - han var 2 år og 3 mnd da Lillegutt ble født. Om han forstod at han skulle bli storebror? Vel, jeg tror nok ikke han forstå hva begrepet innebar, men han skjønte helt klart at det var en liten baby inni magen min, og jeg tror nok han også skjønte at den skulle komme ut og være sammen med oss... Vi var veldig flinke til å snakke om det som skulle skje på forhånd, og han fikk kose på og prate med magen osv. Da Lillegutt ble født, var Storegutt egentlig i fyr og flammer og veeeeldig opptatt av den nye babyen. Han har egentlig vært oppatt av barn som er mindre enn seg helt fra han skjønte nettopp det at det var noen som var mindre enn han - så det gikk veldig fint. På sykehuset passet jeg på å ikke sitte med Lillegutt i armene når Storegutt kom på besøk - så kunne jeg ta i mot ham som vanlig og ha fullt fokus på han i starten. Vi sa også til familie og venner (de aller fleste trengte ikke å bli fortalt det en gang) - at vi gjerne ville at de henvendte seg til Storegutt før de "kastet seg over" Lillegutt. Og skulle de ha med gave, så ville vi gjerne at det var Storegutt som fikk noe.... Må si det gikk smertefritt i begynnelsen (over all forventing) og det gjør det fortsatt... Vi tenkte mye over sjalusisaken før Lillegutt ble født. Hva for strategi vi skule bruke for å unngå at Storegutt skulle føle seg oversett osv. Dermed har Storegutt fra dag en fått være med på alt når det gjelder Lillegutt. Han står på krakk og "hjelper til" med å skifte bleier, han putter smokken når Lillegutt vil ha den osv. Når det gjelder amminga - så har det også gått greit. Selvfølgelig er det litt kjedelig når mamma ikke har fire hender - men som regel sitter han ved siden av og koser meg på armen mens jeg ammer Lillegutt, eller han leker og koser seg som vanlig. Det kommer litt an på dagsformen hans og om han er sliten eller i full fart osv... Men ja - han er klengete enkelte ganger - men ikke problematisk. Og han er helt fortrolig med at jeg må ta opp Lillegutt når han gråter (han skal helst gjøre det han da... ) og at jeg skal gi han mat med jevne mellomrom. Om jeg blir utslitt noen ganger? Tro meg! Noen ganger er jeg dritt lei og har bare lyst til å grine... Men etter som Storegutt er i barnehagen på dagtid, så får jeg litt alenetid med Lillegutt, og kan gjøre ting jeg har lyst til også... Jeg kjente det imidlertidig den uka nå som Storegutt var hjemme med skarlagensfeber. Som syke blir de jo gjerne litt mer klengete og krever mer oppmerksomhet - og det fikk jeg jo erfare.... Tålmodigheten min ble satt på prøve enkelte dager (kanskje særlig når han var så frisk at han var i fullt gir igjen, men likevel litt for syk til å gå i barnehagen... ) Jeg føler fremdeles at jeg har nok tid til Storegutt - og som regel virker det som han også syntes det. Men enkelte dager, hvis Lillegutt har vært litt krevende på dagen, så merker jeg at jeg skulle ønske jeg hadde litt mer overskudd til å leke og herje litt mer med Storegutten min... Men det er jo bare innimellom jeg føler det sånn da... Det går nok veldig bra når Emma blir storesøster også skal du se... Du er jo tydelig klar over problemstillingen - og det er viktig. Jeg prøvde å tenke at Storegutt skal få være med på alt, så langt det lar seg gjøre... Dermed blir han ikke "forvist" til å gjøre noe annet, og er jo sammen med mamma selv om vi sammen tar oss av Lillegutt... Også er det jo viktig at du og Emma kan gjøre noe sammen bare dere to også! Vi gjør stadig ting bare Storegutt og jeg - sånn at han ikke føler han har mistet noe alenetid. Vi går tur, eller vi lager kake sammen (det gjorde vi i går forresten) eller reiser en tur til mormor og morfar eller lign. Det er jo litt godt for meg å ha litt fri fra minsten innimellom også Håper jeg har svart på noe av det du lurer på... Jeg har jo ingen fasit akkurat, men har i hvert fall skrevet litt om hvordan vi løste problemstillingen... Og ting kunne jo også vært annerledes dersom Storegutt ikke hadde vært i barnehagen på dagtid... Du kan glede deg til å bli tobarnsmamma - det er fantastisk! Selvfølgelig slitsomt - men sååå masse kos! til deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå