Gå til innhold

Cr@sh & gutta!

Cr@sh

Anbefalte innlegg

Lunsj.

Hadde ikke egentlig lyst på noe... :sjenert: Så det ble tre tynnbrød med gulost. Men jeg så noen Tom & Jerry-kjeks i skapet... så det spørs vel om jeg ikke bare MÅ ta et par av dem etter på... :sikle:

Har vært effektiv så langt i dag også syntes jeg... Men så har det ikke vært så slitsomme ting jeg har gjort da...

Slik ser utførelsen av planen for dagen ut så langt:

- Vask en maskin med mørkt tøy.

- Vaske en maskin med håndklær.

- Begynne å tømme kjøkkenskapene.

- Male en Moppe-kommode (holdt på å glemme den, jeg...  )

- Lage middag til gutta mine (-men aner ikke hva ennå  )

Været er ikke helt det store i dag... så greit å jobbe med litt småtteri. Satt på verandaen og malte den lille kommoden. Det er varm og deilig, men det er først nå for under 2 minutter siden at sola så vidt har kikket fram...

Tenkte å legge med et kvarter på sofaen etter jeg har spist nå... også tar jeg fatt på kjøkkenskapene etter det. Tror jeg... ;)

:sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke hørt noe om at hodepine skal være farlig..

Kanskje du kan ringe nå?  :klem:

Uffda.. Må være vanskelig når lillegutt gråter når han skal i barnehagen.

Men han koser seg nok så fort han er inne og møter vennene. ;)

Jeg tror heller ikke det er farlig... i hvert fall ikke når jeg tror jeg vet hva som er årsaken... ;)

Nei, det er ikke koselige med gråtende avskjeder. Men jeg vet han glemmer det veldig fort da... og det hjelper litt. :Nikke:

Blir nok til at jeg henter ham ganske tidlig i dag... savner ham så fort... :hjerte:

Hihi... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken gulost/hvitost liker dere best?

1. Norvegia?

2. Synnøve Finden?

3. Jarsberg?

4. Andre?

:ler2: Var bare noe jeg plutselig kom på... Satt her med tynnbrødene mine, og i dag er det med Synnøve Finden gulost. Tenkte bare i mitt stille sinn at jeg ikke syntes den er like god som Norvegia... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La meg med hodepine i går... :sur: .. og våknet av at det var like vondt der rundt halv to - to.... :frustrert: Var vanskelig å sove... og jeg begynte å tenke på hva jordmor så da jeg var på siste kontroll; nemlig at jeg måtte ringe hvis jeg fikk plutselig og sterk hodepine... Noen som vet hvorfor? :sjenert: Kan det være tegn på at noe ikke er som det skal?

Stark och ihållande huvudvärk kan vara ett tecken på högt blodtryck. Det var antagligen därför hon ville att du kontaktar henne. Hur låg blodtrycket vid sista kontrollen? Finns det högt blodtryck i familjen?

Högt blodtryck kan väl tyda på (åh, vad heter det...) havandeskapsförgiftning? nej?

Högt blodtryck är de i alla fall uppmärksamma på vid kontroll av gravida. Ring du och fråga (så får vi alla veta).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite information: Havandeskapsförgiftning på svenska vissserligen,

Ungefär två procent av alla gravida kvinnor får lindrigare havandeskapsförgiftning. Det innebär att blodtrycket stiger och att protein läcker ut i urinen.

Sjukdomen kan leda till att tillväxten hos fostret försämras eftersom näringstillflödet minskar. I sällsynta fall är sjukdomen livshotande, men tack vara regelbundna kontroller av blod och urin hos barnmorskan kan tillståndet oftast upptäckas i tid.

Det står en del om riskerna, symptomen, behandling och när man bör kontakta vården.

(jobba? vem? jag?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker best Synnøve Finden jeg da.. :sjenert:

Hvor lenge har du vært gift i morgen da?? Sååå koselig med bryllupsdag :hjerter:

Må passe på deg selv nå, håper hodepinen har gitt sei. :)

stor stor onsdags :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mmmmmmmmmmm fikk lyst på gulost!!

Men du.. hvis du har hodepine så har jeg hørt at man ikke skal spise gulost....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i huset spiser vi bare norvegia. Store mengder av det også! :ler:

Håper hodepinen har gitt seg, du må passe på deg selv nå! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*blåse på hodet* Nå regner jeg med hodevondten er borte!

Nå har du ikke lenge igjen, du er heldig du!

Ha en fin dag!

...og Jarslberg er forresten best! Men blir jeg lei (noe jeg fort gjør), går jeg over til Norvegia. Har mest Norvegia her i huset, for sambo liker den best!

Endret av Burpen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Furstina: Takk for tilbakemelding ang. hodepinen. Jeg leste det du har sitert + den linken din - og jeg ser jo at jeg sikkert bør være litt på vakt. Men jeg føler meg ikke i dårlig forfatning, og hodepinen har ikke vært så sterk i dag (bare litt murringer i pannen). Jeg skal på kontroll til mandagen - så jeg regner med at jeg "holder meg" fram til da. Skulle jeg likevel få sterk hodepine igjen - da ringer jeg med en gang...

Fant forresten også en link til en side om svangerskapsforgifting på norsk også. Står mye av det samme. Tusen takk for tilbakemelding!

Liljen: Vi har 4 års bryllupsdag i morgen... :hjerte: Kan lure på hvor tida fra bryllupet og frem til nå har blitt av? :klø: Også sies det at tida går fortere jo eldre man blir... huff og huff... ;) Jo, takk... jeg skal passe på meg selv. Har bare hatt litt murring i panna i dag - så regner med at hodepinen er så godt som over... ;)

cappocino:

Men du.. hvis du har hodepine så har jeg hørt at man ikke skal spise gulost....

Er det sant? :klø: Det har aldri jeg hørt noe om.... men kanskje det er noe i det... :klø:

Skrållan: Norvegia her også! :enig: Men sist vi handla hadde de bare Synnøve Finden - derav det her i huset akkurat nå... :Nikke: Skal passe på meg selv, vet du... du også!

Burpen: Takk for blåsing... kjentes ut som det hjalp, ja! :sjarmor: Jeg foretrekker Norvegia, men kan godt spise Jarlsberg også... den er særlig god til kjeks syntes jeg... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

YES! Planene for dagen ble faktisk gjennomført:

- Vask en maskin med mørkt tøy.

- Vaske en maskin med håndklær.

- Begynne å tømme kjøkkenskapene.

- Male en Moppe-kommode (holdt på å glemme den, jeg...  )

- Lage middag til gutta mine (-men aner ikke hva ennå  )

Det ble noe så enkelt som wienerpølser i lompe til middagen... Greit å gjøre det litt enkelt noen dager... Smakte oss i hvert fall alle tre!

Mams og paps ringte i to-tiden og lurte på om jeg og Lillegutt ville komme bort på vafler! Var ikke sen om å si ja takk til deg, gitt... :ler::sikle:

Det endte med at paps gikk bort og hentet Lillegutt i barnehagen, også kom jeg med bilen. Vi var hjemme hos mamma og pappa omtrent samtidig.

Vaflene smakte supergodt, og Lillegutt koste seg med å leke med biler og en ball som mormor hadde kjøpt til bruk der... Superstas!

Vi kjørte hjem i halv fire-tiden og da så vi at Lillegutt var helt skutt. Han hadde ikke sovet i barnehagen i dag... (Vi er inne i en liten overgang mellom det å sove på dagtid og ikke gjøre det lenger. Noen dager trenger han ikke søvn, mens andre dager må det litt søvn til...)Han sovnet i bilen hjem - ennå vi har bare har litt over 5 minutters kjørevei... :hjerter:

Jeg løftet han inn i sofaen, og der sov han er liten time. Var utrolig vanskelig å vekke han igjen... sååå sliten!

Men nå er han i full fart igjen - og hjelper pappa'n sin med å sette sammen flere kjøkkenskap. De er ute på verandaen - og barne-tv står på her inne i stua... så han er litt sånn semi-ute og semi-inne :ler2:

Jeg har forresten fått tømt 5 kjøkkenskaper igjen. Det vil si nesten alle overskapene. :klappe: Så får jeg ta resten i morgen, evt ikveld hvis jeg orker...

I dag er det onsdag... Er det noe på TV'n på onsdager? :klø:

*TV-slave*

Endret av Cr@sh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er fortsatt effektiv, ser jeg! Veldig bra jobba :)

:blomst: Og gratulerer med bryllupsdagen i morgen! :gratulerer:

Men...du har jo ikke helt peiling på gulost, skjønner jeg... :plystre: Hmf, er vel Synnøve Finden som er best!

Forøvrig har ikke jeg heller hørt at du ikke skal spise gulost når du har vondt i hodet. Lurer på hvorfor man ikke skal det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heihei!!

Lenge siden jeg har vært her nå! Men det er jo farlig å lese i andres dagbøker har jeg funni ut! Nå må jeg jo bare gå ned og lage meg vaffler!! :sur:

Onsdager er en kjip tv-dag hvis jeg ikke husker helt feil! Sitter nå hvertfall her med pc'n ;)

:klem:

Måtte forresten bare legge til at jeg syns Norvegia er best!! :sjenert:

Endret av Cathie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cymbidium: :sjarmor: Så effektiv 'atte! Gulost ja... :ler2: Jeg ser at smaken er som baken i hvert fall - nemlig delt! Hihihi... :Hehe: Det var kjemperart det der med hodepine vs gulost... :klø:

Cathie: Godt at vi er flere som sverger til Norvegia da.. :ler: TV-kvelden er skikkelig kjip, ja... :roll: Blir visst PC'n for meg også.. også senga om ikke så lenge kjenner jeg... :Gjesp: Håper vaflene smakte... ;)

-----------------------------------------------------------------------

Ja, utrolig kjip TV-kveld... :roll: IKKE noe som frister å se...

Mannen er fremdeles ute og setter sammen kjøkkenskap. Flink som han er. :klappe: Når han er ferdig med det skapet han holder på med nå - så er han faktisk ferdig med å sette sammen ALLE SAMMEN! :overrasket: Det er jo superdupert! :hoppe:

Snart skal jeg legge meg... Ble jo ikke så god nattesøvn i natt - så den har jeg tenkt å ta igjen i natt... :sove:

I morgen er planen som følgende:

- Kjøpe bleier på Kiwi.

- Kjøpe poser til bleiebøtta på Barnebutikken.

- Prøve å finne noen banankasser til å pakke ned innholdet i kjøkkenskapene i.

- Tømme resten av kjøkkenskapene.

- Brette tøy.

- Vaske en kokvask.

Nu e det kvelden! :Gjesp:

....

....

:sove:

....

....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:gratulerer: Grattis på bröllopsdagen! :blomst:

Det låter som lillegutt och min son har ungefär samma "problem" med dagssömn och att vara trött efter dagis. Mannen som hämtade i går sa att sonen somnade på soffan efter dagis, och att det nästan var omöjligt att väcka honom igen. Nåja, de växer de små... och innan vi vet ordet av är första skoldagen redan här :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med fire års bryllupsdag :hoppe:

Jeg liker også norvegia best. Synnøve F går greit, men jarlsberg er uaktuelt. Liker ikke bi-/ettersmaken :riste:

Kan du komme til meg å fortsette med ryddingen når du er ferdig hos deg??? Jeg eier ikke mye initiativ for tiden...:sjenert:. I tillegg har jeg en voff som er utrolig pipete og masete i dag noe som får mor til å fly i flint :frustrert: . Prøver å overse. De har veld årlige dager de som oss...

Ha en super dag, snuppa :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med bryllupsdagen vennen!

Jeg og liker Norvegia best på brødskiver, men Synnøve syns jeg er god i maten (lasagne, fløteg.potetet etc).

Det er nok lurt å lytte til kroppen og ta det litt med ro innimellom. Det er jo mange som får ekstra energi på slutten, og det høres ut som du er en av dem, mens jeg er motsatt jeg :sjenert: Nå har vi heldigvis ingen store prosjekter på gang, og det er jeg sjeleglad for, for det hadde ikke jeg orket.

Håper du får en superromantisk bryllupsdag med mannen din :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...