Gå til innhold

Cr@sh & gutta!

Cr@sh

Anbefalte innlegg

Nå er minigutten i magen skikkelig aktiv her...

:hoppe::legrine::hoppe:

Åh... :hjerter: Det er sååå koselig når jeg kjenner han sparke skikkelig fra seg der inne.... Det er stort sett langt oppe mot puppene eller langt nede mot skrittet jeg kjenner det... Kommer sikkert av at han ennå er i seteleie... Armene oppe og beina ned...

Enkelte ganger når han sparker, må jeg skikkelig på do.. Presser vel på både blære og det som er... :ler2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja vi var bare 21 år da vi giftet oss. Vel, jeg fyllte 22 år 2 mnd senere. :)

Bilsyktabletter er veldig lurt å ta med.. har prøvd både med og uten, og det er ikke noe godt når de først har blitt bilsyk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vi var bare 21 år da vi giftet oss. Vel, jeg fyllte 22 år 2 mnd senere. :)

Bilsyktabletter er veldig lurt å ta med.. har prøvd både med og uten, og det er ikke noe godt når de først har blitt bilsyk.

Vi var ikke så langt unna dere i alder når vi giftet oss vi heller, faktisk. Jeg var 22 og han 23... Men vi er nok tidlig ute i forhold til mange andre par som går til alters for tiden... Vet ikke hva gjennomsnittalderen for å gifte seg er, jeg.. men sikkert opp mot 30 år, om ikke over... :klø:

Vet du om det er egne reisesyketabletter for barn? Det er det sikkert... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den reisesyktabletten som vi har kan brukes både til barn og voksne. Den heter Postafen 25 mg. Barn fra 1-5 år skal bare ha 1/4 tablett 2 ganger i døgnet. Den virker kjempebra på jenta vår i allefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er den samme som vi har i skapet... Får sjekke litt opp - ellers blir det i hvert fall en tur innom apoteket... Takk for tilbakemelding, Fru Blå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer lista mi for...

...viktige dager framover:

Juli:

Lørdag 1. juli: Avreise Nordland.

Søndag 9. juli / mandag 10. juli: Retur fra Nordland.

Torsdag 13. juli: Time hos jordmor.

Mandag 17. juli: Time hos legen.

August:

Torsdag 10. august: 4 års bryllupsdag!

Mandag 14. august: UL!

Fredag 18. august - søndag 20. august: Vi setter opp nytt kjøkken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi åker på tisdag 4 juli.

Jag har kontroll hos barnmorskan/jordmor den 3:e och glukosbelastningstest på förmiddagen den 4:e. Vi tänkte hämta sonen på dagis efter lunch så får han "sova lunch" i bilen.

Vi blir borta nästan 4 veckor. 5 dagar i nordsverige, 2½ vecka i Norge och så en massa resande.

Mannen och jag har 4 års bröllopsdag 2 augusti - men vi var ju lite äldre (30-35), men så hade vi ju inte träffat varandra när vi var 21 heller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hellu du!!

Nå ble jeg veeeldig nysgjerrig på hvor i mitt vakre fylke dere skal........ :sjenert: Tenk om det er hit jeg bor...?!

Supert med vellykket bursdag! Er så deilig avslappende når hele familien bare ordner seg selv liksom,uten flaue pauser og man føler man mååå sitte der og dra ordene ut av dem!

Huff..den historien om den stakkars gutten var jo helt fæl..For en mor,hun kan nå nødig være helt god..12 km er jo søren meg svinelangt :overrasket: *grøss*

Nå skal jeg koke grøt! Tror vi har grøt til middag en gang i uka............. :sjenert:

Ha en fin dag du! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Myztica

Er det virkelig så lenge siden jeg har vært innom boka di :rodme: Hva har jeg bedrevet tiden med da? :ler:

Du har sommeren klar ser jeg :) er ikke så mye som skjer på min front i alle fall... Men skal da alltids klare å finne på noe :ler:

kos deg i dag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg, vennen :vinke:

Sier som andre her, juli og august er klare :ler:. Min plan er og egentlig ikke ha noen planer i det hele tatt ;). MEN, det er bestemt at vi skal 2-3 uker på hytta på Sørlandet samt at jeg skal føde...Sistnevnte har jeg ikke begynt å tenke på ennå engang :roll:. Altfor langt frem i tiden til at jeg skal ofre blod, tårer og svette på den slags.

Nå våknet voff og kom stormende opp på fanget mitt :hjerter:. Han er babyen min enn så lenge...

Ha en superflott torsdag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vennen!

Vi er flere som giftet oss tidlig :) Jeg var nesten 24 og mannen 25 da vi giftet oss. Eller tidlig og tidlig, vi syns det var passe, men det er tidlig med tanke på hvor sent alle gifter seg her om dagen.

Så deilig med bilferie. Vi og lengter etter bilferie i år, siden det var det som var planen for ferien egentlig. Syns og det er koselig med ferie, så lenge en tar seg god tid, stopper underveis og tar ting som dem kommer. Liker ikke å stresse når jeg er på ferie jeg :)

Har du fått pakket? Hvor lenge skal dere være borte? Du har sikkert skrevet det, men jeg har kyllinghjerne for tiden :sjenert:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gullet26: Sommeren er klar ja! :sjarmor:

Furstina: Dere skal jammen være lenge borte... Vi skal være borte ca 10 dager... men nå skal ikke vi kjøre riktig så langt som dere... Vi regner med å reise i 04-tiden lørdag morgen. Da kommer Lillegutt til å sove til vi er helt i Østerdalen, og det er sikkert allright. Både gleder og gruer meg til å kjøre... det er så mange tullinger på veien... :roll: Kjør forsiktig dere også!

Cymbidium: :kose: Bare hyggelig å kunne gi litt omsorg, vennen... Håper der ordner seg for dere... Det fortjener dere virkelig... :kyss:

Skytte: :mrgreen: Nysgjerrig altså? :ler2: Blir jo litt nysgjerrig på hvor du bor også, må si det... ;) Vi skal i hvert fall ikke så langt som til Bodø... hihi... ;)

LinKri: Sommeren er klar, ja... Du skal jo føde om ikke lenge også... så noen planer har du vel? :sjarmor: Dessuten er det jo deilig å ha planer om ingen planer også da... og bare nyte sommeren! Kos deg! :klem:

Murmelmy: Føde hørtes ut som en bra plan for sommeren! :Hehe: Og kan ikke akkurat si at mange uker på Sørlandet hørtes så ille ut heller! :briller2: Det hørtes riktig så deilig ut... Ikke no' vits i å tenke for mye på fødsel ennå... Med Lillegutt tenkte jeg nesten ikke noe på det i det hele tatt... og ikke var det noe å bekymre seg for heller... ;)

IdaC: Ja, det er veldig mange som venter leeeenge med å gifte seg... eller de bruker bare lang tid på å finne den rette. Det er jo ikke alle som er like heldige som oss, og finner drømmemannen så tidlig.. :Hehe: Bilferie skal bli bra... Men jeg gruer meg litt til selve kjøringa. Kunsten blir å ta det pent og stoppe når vi har lyst... ta det hele som en tur og ikke bare en transportetappe fra A til B. Har ikke fått pakket noe ennå, men har vasket masse tøy i dag - så det bør være tørt til nedpakking i morgen. Vasket vel 5 ( :overrasket: ) maskiner i dag tror jeg... maskinen har nesten gått varm.. :ler: Vi skal være borte ca 10 dager... Hvordan skal det gå ute KG? :klø: :sjokk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen i dag har vært fin.

Stod opp halv åtte med Lillegutt, fikk dusjet og vasket håret før vi koste oss med frokost. Koste meg med avisa etter at jeg leverte Lillegutt i barnehagen... fram til Pappa kom.

Vi satt nesa mot Fredrikstad for å gå på salg i den nye Babyshopen der nede. Men ble ikke lenge. Da vi kom en time etter at de haddde åpnet, var det ca 200 meter med kø UTENFOR butikken.. :ler2: Ikke akkurat noe for en med litt kort tålmodighet... :roll: Får ta det en annen dag... Håper de bare har tilbus på søskenvogna vi vil ha da også... ;)

Etter denne skikkelige bomturen, ble jeg med hjem til mams og paps en tur. Spiste lunsj og koste oss i sola. Pappa kjørte meg hjem i to-tida og da plukket vi opp Lillegutt i barnehagen på veien. Kjempestas for han at Morfar var med å hente.. og å få kjøre Morfar sin bil hjem...

Her hjemme koste vi oss med litt jordbær og lekte på verandaen i finværet.

I kveld har vi hadde besøk av mannens kompis, koselig. Nå er det klart for senga... :Gjesp: I morgen blir det pakking av bil før avreise på lørdag...

Har en ekkel følelse om kjøringa og har egentlig ikke lyst å reise i det hele tatt.. :sjenert: Vet ikke hvorfor... jeg har bare lyst å være hjemme! :klø:

Takk for mange koselig hilsner, jenter... :kyss:

Nu er det kvelden! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:overrasket: er det mulig med så lang kø da? Får håpe at dere finner den vogna dere har i kikkerten på tilbud da.

Det er helt sikkert vanlig med litt reisefeber, spesielt nå som vi er gravide, men tenk på at du får hele 10 dager med guttene dine! Dere kan kose dere masse, og det er siste ferien hvor det bare er dere tre. Men det er sikkert viktig at dere tenker på selve reisen som en stor del av turen, og tar de pausene som trengs og tar livet bare med ro. Det kommer helt sikkert til å gå bra vennen :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herregud for en kø! Det er rart med folk med en gang det er tilbud altså! Hehe, og dte må helt klart være endel sprø småbarnsforeldre og vordende foreldre der ute i verden... Jeg hadde aldri i verden giddet å vente i en sånn kø.. Tenk det styret når alle skal inn i butikken da! :overrasket:

Jeg anbefaler støttestrømper for turen Cr@sh, det skulle jeg virkelig hatt i går da jeg kjøte fra Bergen, bena mine så ut som pølser...

Håper dere får en fin tur! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IdaC: Ja, køen var helt utrolig. Vi gadd rett og slett ikke å vente... :ler2: Det er sant som du sier om turen... det blir sikkert veldig bra og veldig deilig når vi kommer avgårde. Og masse tid sammen alle tre! Det er lett for at man "skal bare" her hjemme - male litt her og der, pusse litt på ditt og på datt... :Nikke: Nå skal vi bare kose oss og feriere! Tenk at det er siste ferien før vi blir fire! :overrasket: Moro også da! :hjerter:

Missbumblebee: Ja, det er utrolig hva som skjer med folk ved gode tilbud. Men jeg skjønner det også. De reklamerte med 20 (?) Simo Kombivogner til 2999,- i steden for 5999,- (hvis jeg ikke husker helt feil). Men om man skulle hatt en av de måtte man nok stått tidlig oppe og ventet leeeenge i kø før butikken i det hele tatt åpnet.. :ler2: Det var ikke en av de store tilbudene vi skulle se på.. så det er sikkert mulighet en annen dag. Jeg visste det kom til å være mye folk - sånn er det kjo alltid på sånne åpningsdager, men herregud - jeg hadde aldri trodde det skulle være sååå lang kø.. :legrine: Støttestrømper til turen er sikkert ikke dumt nei... har ikke skaffet det ennå... Kan jo evt. stoppe på veien oppover å handle også... Så det ble bil på deg? Så moro! :klappe: Nå må jeg inn i boka di og lese... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Natta ble god... etter hvert... Lillegutt våknet i 23-tiden og ville absolutt ikke sove... Det endte med at mannen la seg på sovesofaen på Lillegutts rom sammen med Lillegutt og jeg fikk hele senga vår for meg selv... Jeg sover nemlig så dårlig med Lillegutt i senga... da er det veldig vanskelig å få snudd seg uten for mye vondter etc... Snilt av mannen og tenke sånn på meg da... :hjerter: De hadde visst sovet godt begge to..

Moroa starta igjen i morges. Lillegutt våknet grytidlig og skulle ikke sove i senga mer... Så vi stod opp og gikk ned i stua... men heldigvis sovnet vi begge på sofaen og sov til halv åtte... :Gjesp: Ingen spesielt supergod start på dagen - mend et gikk egentlig veldig greit.

Vi koste oss med frokost og litt tegnefilm på TV, før vi reiste i barnehagen til klokka ni. Lillegutts "kjæreste" i barnehagen var der og tok i mot han da vi kom... og de var rett i masse moro lek... altså ikke no' problem å levere i dag. De siste dagene har han nemlig vært veldig lei seg for at mamma'n skal gå.. Det går opp og ned det der...

Dro rett fra levering i barnehagen til byen for å handle inn det vi trenger til turen.... Greit å ha det unnagjort...

Ellers har jeg fått brettet MASSEMASSE tøy og lagt frem en del av det jeg skal ha med på turen. Tenkte å legge fram tøy til Lillegutt også.

Regner med at jeg henter Lillegutt litt etter to i dag... Og i firetiden skal jeg levere ham hos mamma (pappa er på jobb) - som sååå veeeeldig gjerne ville leke og kose seg litt med ham før vi reiser. Veldig greit for soss, så får vi pakket bilen helt uforstyrret :Nikke:

Nå må jeg på en liten runde... og så skal jeg gjøre litt mer her hjemme + ut i sola! :briller2:

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...