Valentine Skrevet 22. juni 2006 #1741 Del Skrevet 22. juni 2006 Is ja... Klart det er smittsomt. Og ikke bare is... Jeg får lyst på ca ALT jeg leser om av mat, drikke, snop, frukt +++ i de andre dagbøkene her jeg... Hvordan skal dette gå? ← Vi er flere som har lyst på ALT. Samboeren min mener jeg spiser som en hest og skjønner ikke hvor det blir av. Is (som jeg aldri har vært spesielt glad i før) er nå på ønskelisten hver dag!! Fint å lese at UL har gått bra. 3800 er jo perfekt dersom det stemmer! Stor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
IdaC Skrevet 23. juni 2006 #1742 Del Skrevet 23. juni 2006 Sånn er det å være borte fra KG en dag, jeg gikk jo glipp av UL til Cr@sh Nei, jeg må nok se og skjerpe meg nå, kan ikke være borte på denne måten lenger Godt å høre at kontrollen gikk bra vennen! Han høres jo ut til å komme ut helt perfekt Is, og snop ja, her går det omrtrent ikke i annet, og en del frukt og da, ikke at det ikke er så mye sukker i det da Men det rare er at jeg har gått ned en kilo siden vi kom tilbake fra ferien, enda jeg har klært å fortære 3 store 400 grams sjokkis (ja du leste faktisk riktig! ), og masse is og frukt. Så kroppene våre er rare ja! Hva er planene deres for helga da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Missbumblebee Skrevet 23. juni 2006 #1743 Del Skrevet 23. juni 2006 Missbumblebee: Kan ikke få med seg alt heller... Har du hørt denne "regla": Kom arbeidslyst og treng deg på - her skal du motstand få! Det er sånn jeg har det om dagen - men plutselig så glimter det til... og jeg får gjort litt.. og godt er det... ← Hehe, ja jeg lever da etter den regel selv jeg... Alvorlig og alvorlig... Men jeg må nok innrømme at det stort sett er is hver eneste dag - enten i den ene eller den andre formen... ← Hehehe! IS er det beste som finnes!! Særlig saft is... Jeg kjøpe meg sånne "lage saftis hjemme former" i går, og der har jeg tenkt til å lage smoothie-is og se om det er godt.. Må jo få lov til å spise frossen frukt i is-form uten at det er farlig.. Flott at UL gikk bra, og at liten vokser som han skal. (det er fremdeles gutt ikkesant??) Ha en fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 23. juni 2006 #1744 Del Skrevet 23. juni 2006 Ha en fin helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 23. juni 2006 Forfatter #1745 Del Skrevet 23. juni 2006 miiip: Håper du hadde en fin bursdag i går... Friskis er jo toppers da! Det har faktisk lenge vært min favorittis - men i sommer har jeg gått litt over til fløteis, gitt... Fjellrypa: God oppfølging er alfa-omega! Godt å føle seg ivaretatt! Murmelmy: Takk for PM! Er fornøyd med resultatet fra kontrollen jeg også... Valentine: Ja... det er rart at man plutselig får lyst på alt... Det ene øyeblikket er det is for alle penga... så har jeg lyst på potetgull og dipp, så kanskje jeg ser en kjeks-reklame på TV, og jammen får jeg ikke lyst på det også? Godt jeg ikke dytter i meg alt jeg har lyst på da i hvert fall... IdaC: Ja... utrolig hva vi kan få oss til å spise... Ble imponert over sjokoladespisinga di... Planer for helga ja... Det skal skje litt av hvert. Blir en stille og rolig St.Hansfeiring i dag... og 30-årslag i morgen... Gleder meg til fest! Selv om det kun blir pærebrus på meg... ... Missbumblebee: Åh... smoothie-is !! Det hørtes både lurt og godt ut... Fortell hvordan det går når du har lagd og spist en eller to da? Kanskje er det noe jeg også må prøve meg på... Sikkert noe sunnere enn den vanlige fløteisen, eller? La Traviata: Håper det blir en fin helg for deg også - en actionfylt med fødsel og det hele! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 23. juni 2006 Forfatter #1746 Del Skrevet 23. juni 2006 Var såå moro å komme inn her og få se bilde av det lille rognebæret til Rognis! Åh... jeg blir helt rørt av alle disse fødslene som enten akkurat har skjedd eller er rett rundt hjørnet... Tenk... om ikke så altfor lenge er det min tur igjen.... Siste dagen på jobben i dag... så nå er det FEEEEERIE! Det er nesten litt rart... neste gang jeg jobber igjen så er jeg tobarnsmamma! Var koselig på jobben. Først hadde vi et lite kurs, og etterpå ble det sommerlunsj med alle ansatte. Var riktig så koselig - men litt for mye av det gode innimellom - vi satt ved bordet i nesten 3 timer! Taler og sanger... og god mat da... Jeg fikk gave fordi jeg slutter... Syntes det er såååå flaut å skulle gå fram og ta i mot sånt forran over 100 mennesker - men jeg hverken snublet eller hadde en stor flekk i rumpa, så det gikk bra... Nå har vi akkurat lagt Lillegutt, og har slengt oss på sofaen. Jeg sovnet under Barne-TV i dag... deilig å lukke øynene litt. Trengte det virkelig. Var helt utslått da jeg kom hjem. Imorgen er det lørdag - og det betyr litt lenger morgen... Skal bli godt! I kveld blir vi bare hjemme - altså ingen stor St.Hansfeiring her i gården... Men i morgen skal vi i 30-årslag !!! Det blir gøy! Svigers kommer for å passe Lillegutt, så flyr vi avgårde på fest! Skal bli allright... Stas for Lillegutt å være sammen med Bestemor og Bestefar også! Men før den tid, må vi ut og handle, vi må støvsuge kåken (jeg orket ikke gjøre det i dag...) og vaske badet... Men når man er to, så pleier det å være ganske fort gjort da... Heldigvis. Egentlig liker jeg å gjøre ferdig rengjøringa på fredag, sånn at vi kan kose oss hele helga... Men sånn ble det ikke denne gangen... Nå skal jeg kose med mannen! ' Takk for mange koselige hilsner, jenter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 23. juni 2006 Forfatter #1747 Del Skrevet 23. juni 2006 (endret) Det er så mye snakk om bryllupsdager i dagbøkene rundt her for tiden.. Så koselig atte! Så måtte jeg sjekke litt hva de ulike årenes bryllupsdager kalles. Fant en fin oversikt på www.bryllupsmagasinet.no... Vi har Frukt og Blomster-bryllupsdag i år vi da... Endret 23. juni 2006 av Cr@sh Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 24. juni 2006 Forfatter #1748 Del Skrevet 24. juni 2006 KG-baby når jeg kommer inn her i dag også! Grooo fikk jenta si i går... Sukk... det er moro med alle disse barna! Og inne hos La Traviata er det også action - der har trolig proppen gått... tenk at det trolig er fødsel rett rundt hjørnet der også! Dette er riktig så moro! Og stakkars Skytte som er i Bodø og uten KG-forbindelsen.... .......................................................................................................... Har vært og handla litt tidligere på dagen. Nå har jeg støvsugd annen etasjen og halve første etasje, mens mannen har gått tur med Lillegutt. Nå ligger han (Lillegutt altså) i vogna si på verandaen og snorker... Jeg er skikkelig hormonell for tida merker jeg.. og dessverre er det ikke bare jeg som merker det. Mannen lurer på hva som er galt, og om det er noe som plager meg... Men det er egentlig ingenting i veien - jeg er bare sur og tverr og blir irritert for den minste lille ting.. Er jo ikke meninga å være a pain in the xxx, men det er kanskje bare sånn det må bli noen ganger... Jeg har unnskyldt meg da... og sagt at jeg rett og slett IKKE VET hvorfor jeg er sånn - og jeg prøver faktisk å ta meg sammen, men det er liksom ikke sååå enkelt... Jaja... jeg kjenner at to brødskiver allerede har gjort sitt til at humøret stiger... kanskje jeg reagerer på lavt blodsukker? :klø: Er jo ikke akkurat verdens flinkeste til å spise måltider meg jevne mellomrom I kveld skal vi i 30-årslag til en kompis. Det blir sikkert allright å treffe andre folk og komme seg litt bort - men sånn innimellom får jeg bare lyst til å være hjemme... Men jeg skal gå - for jeg kommer nok til å angre hvis jeg blir hjemme, og det blir sikkert supermoro! Nå vasker mannen badet, den engelen... og jeg har tenkt å legge meg litt på sofaen... Været er egentlig ganske godt i dag... men det blåser en del. Får ta meg en skikkelig tur ut etter på... men nå frister det altså med litt hvile... God lørdag til dere alle! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 24. juni 2006 #1749 Del Skrevet 24. juni 2006 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 25. juni 2006 Forfatter #1750 Del Skrevet 25. juni 2006 !!! 29 uker i dag !!! Fra 29 uker til 29 uker og 6 dager av svangerskapet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liljen Skrevet 25. juni 2006 #1751 Del Skrevet 25. juni 2006 Rekker ikke oppdatere meg her nå, men ville innom med en liten hilsen fra varme kreta. stor stor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Murmelmy Skrevet 25. juni 2006 #1752 Del Skrevet 25. juni 2006 !!! 29 uker i dag !!! Fra 29 uker til 29 uker og 6 dager av svangerskapet! ← Takk for hilsen i bokji mi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pepita Skrevet 26. juni 2006 #1753 Del Skrevet 26. juni 2006 for 29 uker! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 26. juni 2006 Forfatter #1754 Del Skrevet 26. juni 2006 La Traviata: tilbake! Liljen: Å sååå koselig med en fra Kreta! :hopper: Håper dere koser dere og at alt er bra... og at turer fører til to blå når du kommer hjem... Murmelmy: Bare koselig å skrive litt i boka di vet du.... og takk for 'ing for 29 uker... Har du sett hvordan tida flyr? :klø: MissS: til deg! Håper alt er bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 26. juni 2006 Forfatter #1755 Del Skrevet 26. juni 2006 (endret) Hei alle KG-venner! Lenge siden jeg har hatt tid til en skikkelig oppdatering, nå... så here we go: Jeg får begynne med lørdag og søndag... Lørdag reiste vi avgårde i 30-årslag i femtiden. Svigers kom nedover for å passe Lillegutt og det var stas. Da vi skulle gå hadde han omtrent ikke tid til å si ha det... for han og Bestefar sparket fotball på verandaen... Herlig... Ikke no' i veien for å reise fra han når han er sånn... Festen var toppers! Nyyyydelig grillmat, koselige mennesker, godt vær (selv om det ble litt kaldt da sola gikk ned bak hustakene... JA, vi satt ute hele kvelden!) og god drikke... (i hvert fall på alle andre enn meg ... selv om det er vel lov å karakterisere FantaFree som god drikke også... ) Vi var hjemme i ett-tiden, noe tidligere enn det vi sånn egentlig hadde lyst til - men sånn er det når man er avhengig av en ferge for å komme hjem igjen. Da må man nesten bare reise når siste ferga går da... Lillegutt sov godt da vi kom hjem - men våknet selvsagt da han hørte noen "gode gamle" stemmer i stua.... Så gjett hvem som sov mellom oss hele natta? Heldigvis sov han helt til ti ( ) søndagsmorgenen, så sånt sett var jo vi såre fornøyd... Søndag ble det sen frokost, før vi tok vogna og gikk en lang tur. Vi endte opp hos mamma og pappa, og det koste vi oss i flere timer. Mamma hadde bakt deilig krydderkake til vi kom også. Jeg ble skikkelig sliten av turen, og kjente det godt i bekkenet at vi hadde trasket et godt stykke. Aller verst var den laaaaaange bakken opp der mamma og pappa bor. Som jeg sa til mannen; om jeg hadde gått turen alene med Lillegutt i vogna - da tror jeg faktisk at jeg måtte ha ringt til mams eller paps og bedt de møte meg i bunnen av bakken. Jeg hadde mer enn nok med å komme meg opp der selv, etter å allerede ha gått i ca tre kvarter på forhånd... Mannen lagde deilig kyllingfilet, med ris og salat da vi kom hjem... Det smakte himmelsk! De siste dagene har maten smakt uvanlig godt. Jeg tror det må komme av at jeg ikke har laget den selv.... :klø: I dag stod jeg og Lillegutt opp i halv-åtte-tida. Spiste havregrynsgrøt til frokost og koste oss med sommermorgen på TV. Vi reiste vel i barnehagen litt før ni, tenker jeg... og da dro jeg til legekontoret for å ta to blodprøver. Skulle sjekke Hb og ta et frokost-sukker (2 timer etter en vanlig frokost). Det var jo veldig fort gjort - det var til og med lite mennesker på legekontoret.. ikke verst! Så etterpå tok jeg en tur på kjøpesenteret. Der fikk jeg handlet enda en gave til mannen + et morsomt kort. Var innom H&M også... og der fant jeg selvsagt noe til Lillegutt på salg - og det bare måtte jeg ta med! Det var et par skikkelig tøffe jeans i str. 98 (sikkert litt vel store ennå, men passe nok fint med en liten oppbrett til høsten) og en tøff sort singlet. Kom på ca hundrelappen for de to plaggene... syntes ikke det var ille. Jeans er ikke akkurat det rimligste å kjøpe til barn heller.... Om en liten stund skal jeg avgårde og hente Lillegutt i barnehagen, og i halv-fem-tiden skal vi plukke opp mannen på toget, før vi setter nesa mot broren min. Han har pusset opp masse i leiligheten sin, så det skal bli moro å se hvor fint det har blitt... Skal plukke med oss byens beste pizza på veien dit, så det blir lettvint men supergod middag i dag! I morgen har mannen bursdag, så da får vi gjester på ettermiddagen. Vi har bare bedt inn til kaffe for de aller nærmeste - så jeg skal bake sjokoladekake i morgen formiddag. Det er koselig å markere bursdagene til oss voksne også... til tross for at det ikke er runde år... Nå må jeg rundt å snuse litt... Det er ikke blitt tid til så mye KG i det siste, så dere får bære over med meg og mitt lille nærvær! til alle som stikker innom! Endret 26. juni 2006 av Cr@sh Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skytte Skrevet 26. juni 2006 #1756 Del Skrevet 26. juni 2006 GRATTIS MED 29 UKER!!! Og med bursdagsmann! Bursdager er like stas når man er voksen ja Snakker omkoselige tider her inne nå ja! Jeg har fått med meg alt enda jeg har vært borte! Snille Pondusa har holdt meg løpende oppdatert på alle fødsler Reiser ikke bort uten backup Salg er very very nice ja! Liker salg jeg,meeerkelig gitt! Koselig helg har dere hatt også! Tenk så kjekt for lillegutt å få bade i oppmerksomhet da! Det er jo bare best å få være sammen med besteforeldre! Og nå har du ferie ja! Deilig!!! Og bare 11 uker igjen Det er så sykt at tiden går så fort,det er nesten så jeg føler for en liten brems til tider...Men det er vel bare sånn det er! Er jo så innmari mange flere fødsler å se frem til her inne nå også så poff er jeg en av dem og poff sitter jeg og heier på deg! Har du sladris forresten?! Må bare høre om vi blir oppdatert eller må vri oss i spenning når det nærmer seg!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 26. juni 2006 #1757 Del Skrevet 26. juni 2006 29 uker!!! Wow, langt på vei nå! :-D Høres ut som en kooooselig grillfest! Kose dere masse på bursdagen imorgen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 26. juni 2006 Forfatter #1758 Del Skrevet 26. juni 2006 MÅ bare fortelle noe som i mine øyne er helt forferdelig... Jeg begynte faktisk å grine i bilen hjem da det gikk opp for meg hva jeg faktisk så: Vi bor ganske avsidesliggende sånn egentlig - selv om det er sentralt til en viss grad, så er det 20 minutter å kjøre til nærmeste by... men nok om det... Da jeg kjørte Lillegutt i barnahagen litt før ni, la jeg merke til en mamma som leide gutten sin på fortauet nedover veien her borte... Ikke noe uvanlig det - overhode ikke... Da jeg hadde levert Lillegutt, kjørte jeg hjem igjen - for så å reise til legekontoret ca tre kvarter senere... Da ser jeg dem igjen... godt på veien innover mot byen... Ikke noe jeg tenker videre over da heller... Men... på vei hjem fra kjøpesenteret oppdager jeg dem for tredje gang... og da har de kommet helt til byen - klokka er kvart på tolv! Med stor sannssynlighet har de GÅTT PÅ BEINA SINE alle de 12 kilometerne den veien er! Gutten kan ikke ha vært mer enn maks seks år! Og han hadde en bitteliten sekk på ryggen, men moren (jeg antar at det er moren) ikke bar noen ting.. Jeg ble helt fra meg da jeg så dem... men kjørte bare forbi... Når jeg kjørte videre tenkte jeg på om jeg burde stoppet, spurt om jeg kunne gi dem skyss eller lignennde... Jeg syntes det der grenser til barnemishandling! Stakkars unge! Fra første gang jeg så dem, til siste gang gikk det ca tre timer! Og de bare må ha gått den veien... for det går faktisk ikke buss i det tidsrommet... Jeg vet jeg er full av hormoner for tida... men tårene begynte å trille mens jeg kjørte... Måtte bare fortelle det, jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 26. juni 2006 Forfatter #1759 Del Skrevet 26. juni 2006 Skytte: Ja... bursdag er alltid moro! Som jeg har sagt før, så elsker jeg bursdager - bare ikke min egen.. Tida ja! Jeg skjønner egentlig ikke hvor den blir av! :klø: KG-babyer poppes ut både her og der... og snart er det din tur... og da er det ikke lenge til det er min tur! Veldig spennende tider framover! Sladris har jeg ikke skaffet meg, nei... Så hvis det ikke skjer noen forandring på den fronten, så må dere gnage i spenning... Pondusa holder vel boka di oppdatert når det nærmer seg vel? Stor til deg! Epica: Ja, er blitt langt på vei nå gitt... og du haler jo bare innpå! Tida går så fort 'atte! Blir moro med bursdagsfeiring i morgen.. Gleder meg allerede til sjokis-kaka. En supergod oppskrift jeg har fått av venninna mi... Ikke akkurat slankekake, nei... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 26. juni 2006 #1760 Del Skrevet 26. juni 2006 Med stor sannssynlighet har de GÅTT PÅ BEINA SINE alle de 12 kilometerne den veien er! Gutten kan ikke ha vært mer enn maks seks år! Og han hadde en bitteliten sekk på ryggen, men moren (jeg antar at det er moren) ikke bar noen ting.. ← Herregud så tragisk!!!! Er det mulig?? ..................... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå