Cr@sh Skrevet 22. juni 2006 Forfatter #1721 Del Skrevet 22. juni 2006 (endret) Iroim: UL i dag, ja! Reiser om ca tre kvarter. Blir moro å se den lille igjen.. Smokkene er helt geniale ja! Blir moro å få dem i posten! Sensommerbruden: Håper UL er bra jeg også... Du... bare vent og se... Plutselig kan du også bestille sånne smukker. Tida går jo så uhyre fort! Plutselig sitter du der med den lille i fanget! Har dere begynt å tenke på navn? Eller skal dere kanskje vente til etter UL? (Ja, det er jo ikke sikkert dere vil vite hva det er da... ) ................................................................................................... Levert Lillegutt i barnehagen, spist frokost, vasket to maskiner med tøy, brettet tørt tøy, redd senger, rydda på vaskerommet... Jøss... har jo virkelig fått gjort litt i morgentimene... En drøy halvtime, så setter jeg nesa mot byen og UL-timen. Været er litt delt i dag... Regner litt smått innimellom, men plutselig så er sola på plass! Ikke til å bli klok av... :klø: Jeg ønsker meg skikkelig sommervær! SOMMER! SOL! SOL! SOL! SOMMER! Endret 22. juni 2006 av Cr@sh Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 22. juni 2006 #1722 Del Skrevet 22. juni 2006 Kose deg på UL! Vi har begynt å tenke på navn, og i mine øyne er jentenavnet bestemt. (Uansett hvor mye mannen protesterer.) Men guttenavn har vi ikke kommet så langt med ennå. (Men det er jo masse tid igjen til desember ennå.) Vi ønsker ikke å vite på UL, så den skal helst ikke hjelpe oss noen vei. Men har bestemt oss for at vi bør ha to alternativer på hvert kjønn, og velge når vi får se babys personlighet. (Og nå har jeg altså planer om å overstyre hele jentenavnprosessen. MÅ få jente så jeg kan bruke navnet!) Sommerværet kommer nok plutselig det også! (Man vet aldri med dette været, men jeg har bestillt pent vær 29.juli! ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Missbumblebee Skrevet 22. juni 2006 #1723 Del Skrevet 22. juni 2006 Å, her er det en UL jeg ikke har fått med meg... Håper du får masse fine bilder og at babyen ikke er alt for stor i forhold til "normen". Så superflink du har vært med å få gjort så mye i dag tidlig da! Jeg prøver å se om det inspirerer meg... Men jeg kjenner ikke noe ennå hvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skytte Skrevet 22. juni 2006 #1724 Del Skrevet 22. juni 2006 Så spennende med UL nå!!!Gleder meg til å få høre om den! Ønsker deg og dine ei kjempefin StHansfeiring! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 22. juni 2006 Forfatter #1725 Del Skrevet 22. juni 2006 Sensommerbruden: Så spennende at dere ikke ønsker å vite kjønnet... det gjør det jo ekstra spennende under fødselen da... (selv om man kanskje får overraskelser nok da likevel... ) Du må GJERNE sende meg PM med jentenavnet "ditt" Jeg elsker navn - og det er veldig moro å høre hva andre har tenkt seg... Det regner nok fra seg nå, serru... så blir det knall til den 29. juli! Missbumblebee: Kan ikke få med seg alt heller... Har du hørt denne "regla": Kom arbeidslyst og treng deg på - her skal du motstand få! Det er sånn jeg har det om dagen - men plutselig så glimter det til... og jeg får gjort litt.. og godt er det... Skytte: UL gikk fint veit du... Skal skrive rapport etterpå... Du må ha en super St. Hansfeiring du også... Jeg skjønner du skal til Bodø!?! God tur... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furstina Skrevet 22. juni 2006 #1726 Del Skrevet 22. juni 2006 Ja, i morgen er det altså UL igjen! Gleder meg veldig til en liten snik-kikk! Håper alt ser bra ut denne gangen også... Skal dit først og fremst for å sjekke størrelsen på babyen. Lillegutt var relativt stor da han kom til (4100g) - men da riktignok 15 dager over UL-termin... Legen ønsket å se om det er store avvik sånn vekstmessig. I så fall kan det hende jeg ligger i faresonen når det gjelder sukkerintoleranse i svangerskapet eller lignende. Håper at dette ikke er tilfelle... Jeg ville jo tro at jeg ville ha lagt på meg mye mer da... men det er kanskje ikke sånn det fungerer... :klø: ← Det är samma med mig. Sonen var 47 gram och 57 cm på 11 dagar över termin. De ska göra både glukosbelastninggstest (ett om en vecka och kanske ett till i september) för att se sockerhalterna och eventuellt ett extra ultraljud i vecka 36. Sockerintoleransen gör inte mycket med magen eller vikten hos dig under graviditeten. Min mage låg precis på genomsnittskurva genom hela graviditeten förra gången, jag gick upp relativt mycket men det berodde mest på att jag var så liten innan och behövde lägga på mig lite. Det är sockerhalten i blodet som stiger för snabbt - det ger barnet för mycket näring och det växer "för mycket". Det var den förklaringen jag fick i alla fall. Om de finner havandeskapsdiabetes ska jag få stränga kostråd hos en dietist och är värdena riktigt illa ger de insulin för att hålla blodsockret på jämna nivåer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 22. juni 2006 Forfatter #1727 Del Skrevet 22. juni 2006 Gikk fint hos legen Vi pratet litt først, fikk tatt blodtrykk og sjekket urinen ++ Her kommer tallene: Uke: 28+4 Vekt: + 2kg (siden forrige kontroll og totalt) BT: 110/70 Hb: Ikke sjekket Urin: Negativ Ødem: 0-1 Leie: SB (sete) Fl./min: 140 Så måtte vi jo kikke litt på den lille i magen også... og jeg var litt spent på størrelsen... ... men ingen grunn til bekymring.. Mageboeren var bittelitt større enn gjennomsnittet (regnet ut fra 3500g ved fødsel) - noe som tilsvarte ca 1 millimeter på grafen hun puttet målene inn i. Det vil, i følge legen, si at hvis han vokser i akkurat samme tempo som dette, så vil han være et sted rundt 3800g ved fødsel. Og det er jo bare toppers... Kan jo hende han blir større da... Men det ser ikke noe skummelt ut så langt i hvert fall. Til uka skal jeg på laboratoriet og ta Hb-test og en glukosetest for sikkerthetsskyld. Sistnevnte er bare en blodprøve som skal tas 2 timer etter en vanlig frokost. Legen sa at det lite trolig ville være noe å utsette på den - da gravide pleier å ha sukker i urinen lenge før man bestemmer seg for å teste glukoseforholdet. Siden babyen lå i seteleiet, skal jeg tilbake i uke 36 for en ny liten sjekk. Greit med nok en titt for meg... Men som legen sa... Det er først rundt uke 36 at de aller fleste barna har snudd seg - da er det bare en liten prosentandel som ligger med rumpa ned... Ellers hadde jeg lagt på meg 2 kg siden forrige kontroll, som er ca 3 uker siden... Det måtte jo komme før eller siden... og disse to kiloene er jo alt jeg har lagt på meg så langt... Selv om det sikkert vil røyne på hvis jeg fortsetter med denne is-spisingen min... til alle! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 22. juni 2006 Forfatter #1728 Del Skrevet 22. juni 2006 Furstina: Legen sa det samme som du sier... og det med vekt har ikke noe å si for sukkerintoleranse. Ofte er det visst sånn at de som har dette går ned i vekt - rett og slett for at de tisser ut alt sukkeret.. :klø: Rare greier... Selv om det ikke var så store vekstavvik hos meg - er det godt å bli så godt fulgt opp... Lite visste jeg om alt dette, før legen nevnte det for meg tidlig i svangerskapet... Håper testene dine blir fine da... Uansett så virker det jo som du får veldig god oppfølging du også - og det er betryggende! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 22. juni 2006 #1729 Del Skrevet 22. juni 2006 Så bra at legetime gikk fint! Du har også et alvorlig is-spisings-problem??! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 22. juni 2006 Forfatter #1730 Del Skrevet 22. juni 2006 Så bra at legetime gikk fint! Du har også et alvorlig is-spisings-problem??! ← Alvorlig og alvorlig... Men jeg må nok innrømme at det stort sett er is hver eneste dag - enten i den ene eller den andre formen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 22. juni 2006 #1731 Del Skrevet 22. juni 2006 PM er sendt! Men husk, hemmelig, hemmelig! (Vet aldri om mannen min finner på å lese rundt omkring her inne! Og det blir nok vanskelig å få gjennomslag hvis han vet om det! ) Tvilsomt at han forviller seg helt hit uansett da, men... Is-problem tror jeg er en smitsom KG sykdom som rammer veldig mange gravide her inne! Jeg har fått helt dilla hvertfall! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 22. juni 2006 Forfatter #1732 Del Skrevet 22. juni 2006 Sensommerbruden: Takk for PM - har sendt deg svar også. Var et nydelig navn... og selvsagt skal jeg tie... Jeg er veldig god på å holde på hemmeligheter.. hihi... Is ja... Klart det er smittsomt. Og ikke bare is... Jeg får lyst på ca ALT jeg leser om av mat, drikke, snop, frukt +++ i de andre dagbøkene her jeg... Hvordan skal dette gå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 22. juni 2006 #1733 Del Skrevet 22. juni 2006 Jeg er i hvert fall hardt rammet av is-spisings-syndromet! Og bare én is om dagen er ikke nok... Flott at UL gikk bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 22. juni 2006 #1734 Del Skrevet 22. juni 2006 Ble misunnelig på de LoveHeartsene du sa du hadde i hus jeg! (Det pøsregner ute, så jeg går ikke ut før jeg må!) Veldig smittsomt med all denne matpraten som er her inne. Jeg får lyst på det meste! (Men er kjempemisunnelig på alle som klarer å spise sjokolade! ) Ellers har du nok rett i det du skrev i PM. Vi blir helt sikkert enige! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 22. juni 2006 #1735 Del Skrevet 22. juni 2006 *løpe å hente is i fryser'n her på jobb* Er det vanlig blant gravide eller?! ........ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cathie Skrevet 22. juni 2006 #1736 Del Skrevet 22. juni 2006 Gjett hvem som sitter hjemme uten bil og bare døøøør etter en is nå?? Slemminger!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 22. juni 2006 Forfatter #1737 Del Skrevet 22. juni 2006 (endret) La Traviata: Is bare MÅ man ha! Kos deg med en ny is du... mens du venter på at murringene skal bli til rier.. Jeg er bare helt sikker på at det er noe action hos deg hver gang det har gått noen timer siden jeg har vært innom... Lillesøster kommer nok snart! Sensommerbruden: Farlig smittsomt med all matprat... Men gir meg også mange gode ideer... Sjokolade ja... :klø: I starten av svangerskapet greide jeg bare IKKE sjokolade... ... enda så sjokoman jeg var før jeg ble gravid.. nå har det derimot tatt seg opp litt igjen... Du skal se - plutselig er det favorittsnopet ditt igjen... Epica: Tror det er veeeeldig vanlig for gravide ja... Jeg er sånn at hvis jeg ser reklame for ett eller annet på TV'n eller lign. så bare MÅ jeg ha det... Greier som regel å styre meg noe da... Mye rart som skjer i kroppen, gitt... Cathie: Værsågod: (Bytt ut blomsten med en stor deilig is av valgfri type!) Så fort du har anledning, må du FYLLE fryseren med deilig is! Endret 22. juni 2006 av Cr@sh Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest miiip Skrevet 22. juni 2006 #1738 Del Skrevet 22. juni 2006 Is, ja! Jeg har stort sett klart meg med en frisk-is på de varmeste dagene! Føler meg flink i fht mange andre her... hahahaha. Men jeg har spist litt kaffe og sjokkis... Og det fikk jeg psykolyst på nå. Jaja, jeg har jo bursdag?! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjellrypa Skrevet 22. juni 2006 #1739 Del Skrevet 22. juni 2006 Godt å se at du blir ordentlig fulgt opp, og at alle resultatene dine så fine ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Murmelmy Skrevet 22. juni 2006 #1740 Del Skrevet 22. juni 2006 Så flott kontroll Har forresten sendt deg en PM Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå