Nordensparadis Skrevet 16. mars 2023 #21 Skrevet 16. mars 2023 Jeg tenker at det kommer litt ann på hvor man bor, og livssituasjon. Har man akkurat gått ut av et forhold, flyttet ol. så er det helt ok å leie... Men her jeg bor tenker jeg at er litt useriøst... Datet en fyr som ikke eide bosted og heller ikke hadde lappen. Han var i full jobb og hadde ikke penger til noen ting. Dette ble for useriøst for min del, klarte ikke å se for meg et liv med han.
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #22 Skrevet 16. mars 2023 Datet en mann som leide, jeg var forelsket så brydde meg overhode ikke (eier selv). Spurte ikke heller for syns ikke jeg hadde noe med det. Men han sa selv en dag at han leier fordi han flytter hyppig i forbindelse med jobb. Viste seg han hadde mye penger og, jeg utgikk hele tiden ifra at han hadde lite penger. Vi har fremdeles god kontakt fordi han skjønte jeg oppriktig ikke hadde et materialistisk ben i kroppen, tror man skal være forsiktig med å dumpe over antagelser Anonymkode: 89b2a...3c5
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #23 Skrevet 16. mars 2023 Nordensparadis skrev (25 minutter siden): Jeg tenker at det kommer litt ann på hvor man bor, og livssituasjon. Har man akkurat gått ut av et forhold, flyttet ol. så er det helt ok å leie... Men her jeg bor tenker jeg at er litt useriøst... Datet en fyr som ikke eide bosted og heller ikke hadde lappen. Han var i full jobb og hadde ikke penger til noen ting. Dette ble for useriøst for min del, klarte ikke å se for meg et liv med han. Hvis dette skal kunne forklare noe må du nesten si hvor du bor. Anonymkode: 54ce8...980
Nordensparadis Skrevet 16. mars 2023 #24 Skrevet 16. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvis dette skal kunne forklare noe må du nesten si hvor du bor. Anonymkode: 54ce8...980 Et sted i nord hvor boligprisene ikke er så høye at enslige over 40 burde kunne hatt muligheten til å kjøpe seg noe. 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #25 Skrevet 16. mars 2023 Nordensparadis skrev (6 minutter siden): Et sted i nord hvor boligprisene ikke er så høye at enslige over 40 burde kunne hatt muligheten til å kjøpe seg noe. Ok. Hilsen Osloboer. Anonymkode: 54ce8...980
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #26 Skrevet 16. mars 2023 Kommer altid til å leie. Betaler 10000 her jeg bor med alt inkludert og 140 kvadratmeter. Jeg hat null utgifter så får spart mye penger til pensjonsalderen 🙂 Med tanke på hva slags regler EU nå skal tre nedover hodene på de som eier hus innen 2033. Alt av vinduer og isolasjon må byttes og det er snakk 1,5 millioner i lån til huseierne som må ta regninga. Lever Helmer billig og sparer masse. Den verdiøkningen på hus vil bli spist opp av EUs nye krav og som Norge må følge. Anonymkode: bef5a...9b2 1
Taluno Skrevet 16. mars 2023 #27 Skrevet 16. mars 2023 Jeg synes det er ett rødt flagg å dømme noen kun basert på eie/leie, uten å se på årsaken til det. 4
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #28 Skrevet 16. mars 2023 Det er jo egentlig ikke så har at mange av brukerne her er evig single, når de er så enormt fordomsfulle. Virker som omtrent alt er røde flagg. Anonymkode: a91f3...057 1
Perelandra Skrevet 16. mars 2023 #29 Skrevet 16. mars 2023 Tråden er ryddet for brukerdebatt Perelandra, mod.
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #30 Skrevet 16. mars 2023 Ja, absolutt, det ville vært en dealbreaker. Unntaket er om personen har bodd ute noen år, og ikke eid selv her av praktiske hensyn, eller skattehensyn. Eller om han nylig har solgt, og egenkapitalen til ny bolig står klar på konto. Det handler vel egentlig om å være på likt sted når det gjelder prioriteringer, økonomi og trygghet. Jeg er selv i den aldersgruppen (40), og det var en selvfølge at boligkjøp ble prioritert på 2000 tallet. Anonymkode: 38b5d...ad9 2
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #31 Skrevet 16. mars 2023 Det er så nordmann å være opptatt av om noen eier eller leier. Det er turn off for meg med folk som bryr seg om dette. Anonymkode: 6cfba...6de 6
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #32 Skrevet 16. mars 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det er jo egentlig ikke så har at mange av brukerne her er evig single, når de er så enormt fordomsfulle. Virker som omtrent alt er røde flagg. Anonymkode: a91f3...057 Neida, jeg er gift. Med en mann som også prioriterte utdannelse, sparing, boligkjøp, og annet som la fundamentet for økonomisk trygghet i livet. Blant annet føltes det veldig trygt da pandemien traff, og også gjennom sykdom. Anonymkode: 38b5d...ad9 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #33 Skrevet 16. mars 2023 Det er en økonomisk trygghet i å eie egen bolig. Det er så absolutt et rødt flagg at man leier. Antageligvis så er ikke sparekontoen veldig full,fordi man bare ikke "vil"eie. Anonymkode: 5e72c...4cc 2
norw Skrevet 16. mars 2023 #34 Skrevet 16. mars 2023 Jo, sikkert, og enda en ting å skjule så langt det lar seg gjøre om man er i den situasjonen selv. Alle kravene fører bare til flere løgner, at man skjuler ting osv.
Chupacabra Skrevet 16. mars 2023 #35 Skrevet 16. mars 2023 6 hours ago, Taluno said: Jeg synes det er ett rødt flagg å dømme noen kun basert på eie/leie, uten å se på årsaken til det. I tillegg bør de som dømmer vurdere sin egen forståelse av økonomi. Det finnes tusenvis av andre ting å investere i som gir bedre avkasning enn å "investere" i å eie egen bolig. Nordmenn har blitt hjernevasket til å tro at å ta opp boliglån er det klokeste man kan gjøre på denne kloden. 2
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #36 Skrevet 17. mars 2023 Det er ventet enormt prisras på boliger og renter på 8-10% 2-roms OBOS leilighet til under tre mill med boutgifter under 20.000 er jo bare å glemme Så holder mer på gjerdet litt til Anonymkode: 55838...a18
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #37 Skrevet 17. mars 2023 Jeg er 45 år og leier😊 Vil ikke kjøpe egen bolig. Mulig det er et rødt flagg, selv om jeg eier hytte, sommerhus, båt og har en velfylt sparekonto😊 Ser ingen grunn til å eie egen bolig i tillegg Anonymkode: a6bd2...3ca
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #38 Skrevet 17. mars 2023 22 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg er 45 år og leier😊 Vil ikke kjøpe egen bolig. Mulig det er et rødt flagg, selv om jeg eier hytte, sommerhus, båt og har en velfylt sparekonto😊 Ser ingen grunn til å eie egen bolig i tillegg Anonymkode: a6bd2...3ca Og _dette_ understreker at grunnen til at man leier er langt viktigere enn at man gjør det Anonymkode: 753fb...f1e
Taluno Skrevet 17. mars 2023 #39 Skrevet 17. mars 2023 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Det er en økonomisk trygghet i å eie egen bolig. Det er så absolutt et rødt flagg at man leier. Antageligvis så er ikke sparekontoen veldig full,fordi man bare ikke "vil"eie. Anonymkode: 5e72c...4cc Men ingen får kjøpt uten at sparekontoen er veldig full. Har det slått deg at noen kanskje har en ganske full sparekonto, men ønsker spare enda litt mer før de kjøper? Bør man kjøpe det første lille bøttekottet man finner, bare for å ha sjanse på datingmarkedet? Jeg eier bolig nå, men jeg kjøpte ikke før jeg flytta til byen jeg bor i. Jeg leide det første året jeg bodde i byen, for å finne ut hvor jeg hadde lyst å kjøpe, er det ett stort rødt flagg? Hvis noen skal flytte til en ny by, bør man da absolutt kjøpe før man flytter? Mulig du synes det er ett rødt flagg, jeg synes det er veldig fornuftig å bruke litt tid, og tenke seg om før man investerer i en bolig. Og jeg synes terskelen for å ta forholdet til det neste steget er lettere om man kun har en oppsigelsetid å forholde seg til, framfor å starte en salgsprosess, som man gjerne må dersom begge eier bolig. 2
Mardina Skrevet 17. mars 2023 #40 Skrevet 17. mars 2023 Min samboer på 53, har leid i mange år, også før jeg traff han. Jeg så ikke på det som noe problem overhodet, når vi ble sammen. Vi leier fortsatt og synes det er helt topp 😊
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå