rampeguri Skrevet 15. mars 2023 #1 Del Skrevet 15. mars 2023 Noen som har forslag til dagkrem med solfaktor? Er dame på snart 50. Gjerne tips til en som kan passe tenåring også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #2 Del Skrevet 15. mars 2023 https://www.skincity.com/no/paulas-choice/resist-skin-restoring-moisturizer-spf50-60-ml Denne passer for alle aldre. Kjøper når det er tilbud. Det som er viktig når man ser etter dagkrem med solfaktor, er å kjøpe en som er "broad spectrum", dvs. en som også beskytter mot UVA og ikke bare mot UVB. I tillegg til å bruke nok, mange har en tendens til å bruke mindre av dagkrem enn av solkrem (bør bruke to fingerlengder). https://www.vitusapotek.no/hudpleie/ansiktskrem-og-dagkrem/ansiktskrem-med-spf/cerave-facial-moisturising-lotion-spf-50-52-ml-/p/849064 Her er et mye billigere alternativ, har ikke prøvd denne selv, men den er i hvert fall broad spectrum og har gode ingredienser. Anonymkode: 7c362...b1b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 16. mars 2023 #3 Del Skrevet 16. mars 2023 (endret) Jeg bruker en fra Dermalogica, det som er så genialt med den er at du mixer den sammen med den vanlige dagkremen din. Så du får de samme effektene som før fra dagkremen+solbeskyttelse . Denne passer for alle alderstrinn koster litt, men veldig drøy i bruk. Solbeskyttelse til ansiktet bør man egentlig bruke hele året, ikke bare om sommeren. Og hvis du bruker retinolprodukter/syre i serum eller dagkrem så er det ekstra viktig med solfaktor https://www.blush.no/product/802063/ansiktspleie/solbeskyttelse/dermalogica-solar-defense-booster?gclid=CjwKCAjw_MqgBhAGEiwAnYOAev0T8a-7bt_uD6xKOHtTHX2-CJAPRxI03Dr4c9r7dIHhKABvZxdSmBoCrBgQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds https://www.dermalogica.no/collections/solkrem-og-solfaktor/products/solar-defense-booster edit; jeg er 46 år, men begge døtrene mine på 19 og 25 år bruker også denne Endret 16. mars 2023 av skruf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capazitet Skrevet 16. mars 2023 #4 Del Skrevet 16. mars 2023 Så rart at dei oppfordrar til å blanda solkremen ut med annan krem. Det gjev redusert beskyttelse 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #5 Del Skrevet 16. mars 2023 Capazitet skrev (Akkurat nå): Så rart at dei oppfordrar til å blanda solkremen ut med annan krem. Det gjev redusert beskyttelse Dette! Du må smøre et ufattelig tykt lag om solbeskyttelse i dagkrem skal ha noe effekt. Anonymkode: db455...970 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #6 Del Skrevet 16. mars 2023 Jeg liker cerave sin, gir fin glød til huden også. Anonymkode: 5bc4f...45f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 16. mars 2023 #7 Del Skrevet 16. mars 2023 Til vinterstid bruker jeg Paulas Choice mineral krem med spf. Men nå som jeg prøver ut tretinoin bruker jeg fullverdig spf, liker veldig godt Garnier Super UV for sensitiv hud. Den gir ikke særlig fukt, så den er perfekt oppå hudpleie man ellers bruker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blod Skrevet 17. mars 2023 #8 Del Skrevet 17. mars 2023 En dagkrem med solfaktor gir ikke like god beskyttelse som en god solkrem. I tillegg bør man påføre flere ganger om dagen om man er ute i solen, så det optimale er å bruke solkrem. Hvis du ikke liker konsistensen, så finnes det gode solkremer der ute som kjennes akkurat ut som å påføre fuktighetskrem. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #9 Del Skrevet 17. mars 2023 Cosmica age delay, har dagkrem med 15 og 30 spf, skikkelig gode. Alle aldere kan bruke den, hva age delay betyr veit jeg ikke. Anonymkode: f412a...ec0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Disco Skrevet 17. mars 2023 #10 Del Skrevet 17. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Cosmica age delay, har dagkrem med 15 og 30 spf, skikkelig gode. Alle aldere kan bruke den, hva age delay betyr veit jeg ikke. Anonymkode: f412a...ec0 Utsetter aldring betyr det... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2023 #11 Del Skrevet 17. mars 2023 Disco skrev (2 minutter siden): Utsetter aldring betyr det... Ja, men hva den inneholder av ingredienser som faktisk bidrar til det. Er sikkert ikke noe yngre ikke kan bruke? Anonymkode: f412a...ec0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Disco Skrevet 17. mars 2023 #12 Del Skrevet 17. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, men hva den inneholder av ingredienser som faktisk bidrar til det. Er sikkert ikke noe yngre ikke kan bruke? Anonymkode: f412a...ec0 Nei, yngre kan sikkert bruke den. Det er jo bare et navn som produsenten har valgt, og hva som faktisk bidrar til å utsette aldring er de fleste produsenter ofte ganske utydelige på... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #13 Del Skrevet 19. mars 2023 Cerave ansiktskrem med spf 50 Anonymkode: 02e7a...cba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå