Gå til innhold

sjekke opp damer irl

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker said:

Kan du ikke bare tenke på det som å prate med folk? Om du generelt prater hyggelig med folk, og ikke tenker på å sjekke opp, så får du for det første øvelse i å prate med folk, og for det andre kan det plutselig oppstå en flørt på veldig naturlig måte. 

Alle menn jeg kjenner som er gode på å sjekke opp damer er også gode på å prate hyggelig med folk generelt. De snakker med yngre, eldre og begge kjønn. Det faller dem naturlig. 

Da jeg og en venninne var yngre og syntes det med å sjekke opp og mingle var litt unaturlig og flaut ga vi hverandre utfordringer akkurat angående å prate med tilfeldige folk. Utfordringer som å si noe hyggelig til den i kassa på en butikk, eller slå av en liten prat med en tilfeldig i butikken. Slike ting. I starten var det utfordrende, og vi gruet oss, etterhvert gikk det lett som bare det, og ble naturlig. At folk lyste opp og syntes det var ok og hyggelig gjorde at terskelen ble lavere og lavere for å gjøre det. Det gjorde oss begge tryggere i på all mulig kommunikasjon med fremmede. Fra småprat og mingling i sosiale settinger, til flørt og sjekking. 

Vi begynte bevisst med å øve oss på mennesker som absolutt ikke var noen som kunne oppfatte det som sjekking, som eldre kvinner og andre damer, og så utvidet vi hvem vi småpratet med etterhvert som vi ble tryggere på det. 

Litt vittig, men kun et par år etter at vi begynte med å utfordre oss slik begynte vi begge to å jobbe innen salg, noe som hadde vært utenkelig da vi begynte med å utfordre hverandre slik, og vi fikk enda bedre kompetanse på å snakke med hvem som helst egentlig. Altså gikk vi fra sjenerte til å kunne jobbe i yrker vi måtte snakke med ukjente på ganske kort tid, da vi hoppet ut i å utfordre oss med å snakke med ukjente. For det viste seg jo fort at det ikke var særlig skummelt. 

Evnen til å snakke hyggelig med hvem som helst gjorde også flørting og sjekking enkelt. Jeg sjekket for eksempel opp min ektemann. En så flott fyr at mitt yngre meg bare hadde våget å betrakte på avstand, og han falt for akkurat det at jeg tok kontakt, ledig, naturlig og uredd. 

Øvelse gjør mester, og evnen til å prate med folk generelt er hva som gjør noen til gode på flørt og sjekking også. Begynn gjerne med folk du absolutt ikke tenker å sjekke opp. 

Anonymkode: 3130d...dbc

Jeg er et stykke på veien i det du beskriver føler jeg, dvs jeg føler jeg kan snakke med folk om nesten hva som helst, men må ha en grunn til å initiere kontakt. Det er det jeg syns er vanskelig. Hvordan startet du samtaler på feks butikken uten at det ble kleint? Kommenterer matvarene liksom? Har vurdert å dikte opp ting til de jentene jeg syns er søte typ "såg jeg deg i går ved xxx?" men tror du har rett i at det er lurt å snakke med folk i ulike settinger. Ikke at jeg tror jeg er voldsomt dårlig på det.

Var det i edru tilstand du sjekket opp ektemannen? Hvis ja så er det imponerende. Var det i beruset tilstand så er det kanskje mer "normalt" men likevel unormalt da det typisk er mannen som sjekker opp dama.

Anonymkode: fb858...3e4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Du kan selvsagt uttale deg. Men det er fryktelig vanskelig for kvinner å vite noe som helst om dette, og jeg har ingen tro på at det du skriver gjenspeiler dine egne handlinger.

Her er lakmustesten:

Har du noen gang sagt dette til en mann du ikke har møtt før? "Hei, er du singel og lyst til å bli bedre kjent?"

Anonymkode: f8f9f...477

Det er vanskelig for kvinner å vite noe om kvinner? Herre, hva for et kvinnesyn har du egentlig? At vi ikke er levende mennesker? At vi bare er avatarer for menn å definere oss? Mener du at menn vet bedre enn kvinner hva vi foretrekker og hva som er ukomfortabelt for kvinner? Du må være en av de tåpene som ikke skjønte en dritt av "ville bare prate litt" diskusjonen som var i media etter metoo. 

Og ja, jeg har sjekket på den måten selv ja. 

Anonymkode: eecf9...99d

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er vanskelig for kvinner å vite noe om kvinner? Herre, hva for et kvinnesyn har du egentlig? At vi ikke er levende mennesker? At vi bare er avatarer for menn å definere oss? Mener du at menn vet bedre enn kvinner hva vi foretrekker og hva som er ukomfortabelt for kvinner? Du må være en av de tåpene som ikke skjønte en dritt av "ville bare prate litt" diskusjonen som var i media etter metoo. 

Og ja, jeg har sjekket på den måten selv ja. 

Menn har erfaring. Kvinner har ikke erfaring.

Og det er derfor du tror at det er en god ide å si "Hei, er du singel og lyst til å bli bedre kjent?".

Dersom dette hadde fungert (noe det ikke gjør), så ville alle menn sagt dette. Faktum er at det ikke fungerer.

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du mener at jeg som kvinne ikke kan uttale meg om hva som funker og ikke når man skal sjekke opp kvinner? At jeg som kvinne ikke kan uttale meg om hva som er ubehagelig måte å bli sjekket opp på? Da får du ha lykke til videre med sjekkingen og creep stempelet, når du driter så langt blanke i om kvinner vil ha noe med deg å gjøre eller ikke og er trygg eller ukomfortabel. Menn som presser seg på når man faktisk ikke er interessert er noe av det værste som fins! 

Ja, det er det verste som finnes. Det er på nivå med å spise bæsj. 

Anonymkode: 4a84f...02e

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Ja, det er det verste som finnes. Det er på nivå med å spise bæsj. 

Anonymkode: 4a84f...02e

.. og atomkrig.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Jeg er et stykke på veien i det du beskriver føler jeg, dvs jeg føler jeg kan snakke med folk om nesten hva som helst, men må ha en grunn til å initiere kontakt. Det er det jeg syns er vanskelig. Hvordan startet du samtaler på feks butikken uten at det ble kleint? Kommenterer matvarene liksom? Har vurdert å dikte opp ting til de jentene jeg syns er søte typ "såg jeg deg i går ved xxx?" men tror du har rett i at det er lurt å snakke med folk i ulike settinger. Ikke at jeg tror jeg er voldsomt dårlig på det.

Var det i edru tilstand du sjekket opp ektemannen? Hvis ja så er det imponerende. Var det i beruset tilstand så er det kanskje mer "normalt" men likevel unormalt da det typisk er mannen som sjekker opp dama.

Litt vanskelig å svare på, siden det begynner å bli mange år siden, men jeg har jo fortsatt med å prate med folk, og som regel er det bare ut fra noe som skjer der og da. Jeg er for eksempel litt distre, og kan til tider glemme å ha kortet klart når jeg skal betale. Da blir det slik typisk "Ja du vil ha penger for dette også, det glemte jeg." Noen holder på å gli. "Ja her er det best å trå forsiktig. Det er skikkelig glatt i dag." 

Vanskelig å si for nå kommer det så naturlig for meg, men det er typisk ut fra noe som skjer. Det trenger ikke være noe spesielt som skjer egentlig, bare noe lite, så det er relevant. 

Jeg ville passe meg for å si til jenter at du så dem i går også, for det kan bli creepy, med mindre du klarer å være veldig humoristisk og lett, og vet at hun så deg også. "Proffe" i dette kan da lett si noe, men det er nok litt for dem dette faller naturlig for. Dit kan du komme, men du er nok ikke der så lenge du må tenke veldig på hva du skal si. 

Jeg hadde drukket litt, men drikker meg aldri beruset, så det var nok etter et par drinker over noen timer. Kan ikke akkurat skylde på fylla. Jeg bare bestemte meg for å gjøre det. Han var på vei ut, så det var å hoppe i det eller aldri.

Jeg foretrakk egentlig å sjekke opp menn, foran å bli sjekket opp, eller i det minste selv få dem til å sjekke meg opp. Få dem til å tro at det var egen ide, ved å stille meg laglig til for det, eller komme til å dunke borti mannen/havne innenfor intimsone "tilfeldig". Mange triks for det der. 😉 Handlet for min del om at jeg ville velge menn selv, ikke bli valgt av. Menn som bare plutselig sjekket meg opp ble det for mange av, så da kunne jeg fort bli oppgitt over 10'ende i rekka, mens menn jeg selv sjekket opp, eller selv fikk til å sjekke meg opp, var et valg jeg hadde tatt. Menn som ikke veldig pågående sjekket opp, men pratet hyggelig og småflørtende, så jeg på en måte kunne velge å ta det mot mer flørtende retning, hadde nok også bedre sjanse enn de menn som kom åpenbart bort for å sjekke, og typisk sa slikt som "Du er jammen deilig." Det var ofte varianter av det menn brukte. Unnskyld meg, men blæh! 😆

Bedre da å gjøre som i butikken og lignende, gripe fast i noe som skjer, som er relevant der og sa, og  prate ut fra det. Derfor fint å øve seg. På hvem som helst egentlig, når som helst. 😄 (Bare lett og hyggelig. )

AnonymBruker
Skrevet

Obs! Og smil i stemmen og smil/glimt i øyet er kanskje det mest vesentlige. Man kan slippe unna med å si tåpelige ting om man sier det med glimt i øyet. (Bare unngå kommentarer på kropp. Det blir for kleint.)

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

TS: Aldri motta rød fra kvinner om sjekking. De har åpenbart aldri tenkt over hva som fungerer og ikke. De trenger ikke det heller fordi de ikke tar initiativ.

Spoken like a true incel😂

Er det en ting jeg har lært meg igjennom årene, så er det at kvinner selv tar initiativ om det er en de liker.

Om du som «mann» er tvunget til å drive med aktiv sjekking, så er du bare ikke helt der oppe å nikker for å si det forsiktig. Da har du mye å jobbe med når det kommer til personlighet.

Aktiv sjekking er det tydeligste tegnet på desperasjon hos en mann. Er det en ting kvinner fort trekker seg unna, så er det desperate menn på sjekkern.

Jeg har til dags dato aldri hatt et forhold, hverken av «tilfeldig» karakter eller mer langvarig uten at det er kvinnen som har tatt det endelige initiativet. 

Anonymkode: 2bd17...ce1

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er hyggelig å treffe folk gjennom felles hobby. Da kan man først bli kjent gjennom hobbyen, drive litt med den sammen, snakke sammen, begynne å flørte litt. Etter hvert kan den ene be den andre ut.

Jeg har veldig mange hobbyer og har fått mange venner og dater på den måten. (Jeg er dame).

Anonymkode: 8424e...aea

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det er ikke vanskelig å si, for dem som har det. Sosiale ferdigheter er noe som følger av sosialisering, og trening. Det var vanskelig nok før, men nå når sjekking og flørt forventes å gå via tredjepart, så er det mange som aldri får den treningen i levende live. 

Anonymkode: 1c824...2a3

Det er ikke vanskelig å trene opp sosiale ferdigheter generelt. Det hjelper jo heller ikke å ha ferdigheter til å sjekke om man ellers ikke har sosiale ferdigheter, for da blir man gjerne uaktuell uansett.

Så om man fokuserer på å trene opp ordinære sosiale ferdigheter vil man lettere også forstå hvordan man kan ta kontakt med noen man liker også, fordi man er tryggere på seg selv og i møte med fremmede personer.

Skal det å sjekke opp en dame (eller mann) fungere krever det jo at man greier å lese personen såpass godt at sjekkereplikken treffer den andre på en positiv måte.

Så det er egentlig ikke vanskeligere nå enn tidligere å trene seg bedre i sosiale ferdigheter. Men det krever jo at man gjør en innsats over tid, at man er villig til å kanskje gå utenfor egen komfortsone, og tørre å dumme seg ut og bli avvist. Men som med alt annet, øvelse gjør mester om man fokuserer på å forstå andre, forstå kommunikasjon (verbalt, kroppsholdning m.m.).

Anonymkode: 0caf3...a6b

AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker said:

Spoken like a true incel😂

Er det en ting jeg har lært meg igjennom årene, så er det at kvinner selv tar initiativ om det er en de liker.

Om du som «mann» er tvunget til å drive med aktiv sjekking, så er du bare ikke helt der oppe å nikker for å si det forsiktig. Da har du mye å jobbe med når det kommer til personlighet.

Aktiv sjekking er det tydeligste tegnet på desperasjon hos en mann. Er det en ting kvinner fort trekker seg unna, så er det desperate menn på sjekkern.

Jeg har til dags dato aldri hatt et forhold, hverken av «tilfeldig» karakter eller mer langvarig uten at det er kvinnen som har tatt det endelige initiativet. 

Heisann, her har vi å gjøre med en erfaren Casanova.

I og med at du vasser i damer, hva er det som får en "mann" som deg til å tilbringe onsdagskvelden på Kvinneguiden?

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Heisann, her har vi å gjøre med en erfaren Casanova.

I og med at du vasser i damer, hva er det som får en "mann" som deg til å tilbringe onsdagskvelden på Kvinneguiden?

Jeg elsker å lese på kvinneguiden i mellom settene på trening 👍🏻

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Menn har erfaring. Kvinner har ikke erfaring.

Og det er derfor du tror at det er en god ide å si "Hei, er du singel og lyst til å bli bedre kjent?".

Dersom dette hadde fungert (noe det ikke gjør), så ville alle menn sagt dette. Faktum er at det ikke fungerer.

Kremt.. Det menn tror funker funker åpenbart ikke. Ellers hadde det ikke vært behov for store offentlige diskusjoner og bevegelser som som metoo og villebarepratelitt 🤦‍♀️ Men det er greit det, fortsett å nekt å hør på oss kvinner du, så blir du sittende her på kvinneguiden i fem år til istedet for å få deg dame IRL.. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)

Jajamensann 🤡 Noen føler seg åpenbart truet av saklighet

Endret av Andro
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ts her. Jeg har ofte lyst å være direkte og spørre rett ut om de er singel og vil bli bedre kjent (gjort det på byen noen ganger også), men tips jeg får fra de fleste andre tilsier at jeg må ta en vennlig prat med de først, slik du beskriver at du ikke liker. Hensikten med den vennlige praten er å vise at man er normal og ikke en ekkel raring, men du virker ut til å mene dette ikke er nødvendig.

Hva tenker resten av dere?

At jeg er helt uenig i rådet du fikk her oppe, det hadde skremt meg rett vekk. Trenger litt betenkningstid og en god prat for å finne ut om jeg har noen som helst interesse. «Er du singel og interessert i å bli kjent» som åpning  ville medført at jeg sporenstreks diktet opp en kjæreste og avsluttet samtalen. 

• Liker 2
Skrevet

Å oppsøke bare folk man tror kan være single og tilgjengelige for å bli sjekka opp er en dårlig strategi. Alle føler at det er snikete og creepy. Snakk hyggelig med alle. Ha venner av alle kjønn, og vær en genuint hyggelig person. Før eller siden blir du kjent med en person der du opplever at det kribler litt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
9 hours ago, Andro said:

Å oppsøke bare folk man tror kan være single og tilgjengelige for å bli sjekka opp er en dårlig strategi. Alle føler at det er snikete og creepy. Snakk hyggelig med alle. Ha venner av alle kjønn, og vær en genuint hyggelig person. Før eller siden blir du kjent med en person der du opplever at det kribler litt.

Det der opplever jeg som et dårlig råd. Jeg har hobbyer, snakker med mange og møter folk, men single attraktive jenter er sjeldne. Det blir også flere og flere single i Norge så jeg tror ikke akkurat man trenger å oppfordre til å være mer forsiktig med sjekkingen, opplever at svært mange er lei av appene.

Det kan være at det å ta kontakt oppleves snikete og creepy, men litt ubehag må man jo tåle å stå i. Det går over, liksom. Men så tror jeg at jeg er relativt ok sosialt kalibrert, vet det finnes menn som er ekstremt pågående og da blir det annerledes. Dessverre er det kanskje de mest pågående som ville ignorert det du skriver ovenfor (kanskje det gjør meg pågående, hehe).

Skrevet

Tråden er ryddet for krenkende og hatefullt innhold, og svar til dette. 

Perelandra, mod. 

AnonymBruker
Skrevet

IKKE åpne samtalen med å spørre om de er single og interessert. Dette gir deg avslag 10/10 ganger.

Du må heller skape en tilfeldighet. Det dummeste og det rareste holder. 

Møtte ei ved kaffeautomaten, jeg skulle ha vann, hun sto å ventet på kaffen. Så slang jeg bare ut at "det går mye fortere å fylle vann". 

Hun responderte med at man ikke ble våken av vann, og bla bla bla. Der hadde jeg icebreakeren, og kunne lede samtalen videre. Fikk nummeret hennes og ble en date. Vi var ikke rett for hverandre, men gøy uansett!

Du må rett og slett bare tørre å prate, ikke prat med intensjonen om at du skal flørte. Lett, morsom og leken tone. 

Anonymkode: 1d6b2...71c

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...