AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #1 Skrevet 15. mars 2023 Er iblant damer som smiler til meg, kikker ofte bort på meg eller lignende, og noen damer på byen har vært veldig interesserte, men jeg er sjelden på byen og uten alkohol er det jo aldri noen naturlig måte å sjekke de opp. Tinder får jeg mye mindre oppmerksomhet. Hvordan blir dere sjekket opp? Hvordan sjekke opp folk irl? Jeg snakker jo med folk her og der på hobbyer men jeg vil ikke være "han fyren" som ber alle ut på date. Er det noen sosialt akseptabel måte å tilnærme seg fremmede kvinner man syns ser søte ut, og som man føler har kikket ekstra på deg eller smilt til deg? Setter pris på alle tips. Anonymkode: fb858...3e4
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #2 Skrevet 15. mars 2023 jeg liker ikke bli sjekket opp på en måte som gjør at jeg må ligge eller bli sammen med en vilt fremmed person som bare smiler til meg år jeg er ute. men liker komplimenter som for eksempel en form for validering, vi kvinner er ikke ute på mye for å jakte på menn, nærhet for vi i mye enklere sammenheng, vi er ute for å ha det gøy oss imellom. Anonymkode: 2a0ce...e09
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #3 Skrevet 15. mars 2023 Syntes det er litt trist at mange i dag virker helt avhengig av Tinder og lignende apper. Har aldri prøvd Tinder og sånne greier, men dating er jo ikke noe problem😃 Jeg er en utadvendt, sosial type med masse godt humør. Er nyskjerrig og liker godt å bli kjent med nye mennesker. Er ikke redd for å spørre om å treffe noen igjen, evt spørre om telefonnummeret. Har aldri opplevd å bli avvist som upassende. Bare vær deg selv og bruk ditt gode humor og sosiale ferdigheter👌🏼 Anonymkode: 2bd17...ce1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #4 Skrevet 15. mars 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Bare vær deg selv og bruk ditt gode humor og sosiale ferdigheter👌🏼 Det er ikke vanskelig å si, for dem som har det. Sosiale ferdigheter er noe som følger av sosialisering, og trening. Det var vanskelig nok før, men nå når sjekking og flørt forventes å gå via tredjepart, så er det mange som aldri får den treningen i levende live. Anonymkode: 1c824...2a3
Andro Skrevet 15. mars 2023 #5 Skrevet 15. mars 2023 Jeg synes at det mest sympatiske er å komme i en lett prat med folk, der man danner seg et bilde av hvem de er. Om de er hyggelige kan man spørre om de har lyst til å møtes en annen dag. Puben eller baren eller konsertlokalet er ikke stedet for dype samtaler akkurat. Vil heller utveksle kontaktinformasjon, og avtale å møtes på kafe eller noe et par dager etter. 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #6 Skrevet 15. mars 2023 At damer smiler til deg trenger ikke være en invitasjon til sjekking eller tegn på interesse bare så det er sagt. Jeg smiler til folk generelt. Men om du vil sjekke noen så sørg for at de ønsker å prate med deg før du begynner å prate med de. Dvs spør de rett ut "Hei, er du singel og lyst til å bli kjent?" og ikke ta den slitsomme "Hei hei, ja hva gjør du her da, hvor bor du hen, pleier du å være her ofte osvsosv" fordi sånne samtaler kan være utrolig ubehagelige, men fordi man vil være hyggelig så er det vanskelig å si rett ut at "du jeg vil ikke prate med deg, kan du gå vekk", når personen bare har vært hyggelig. Saken er at vi vet hvor dere vil hen med å "bare ville prate litt" så for oss er det ikke nødvendigvis hyggelig. Så alltid vær rett frem med intensjonen din og alltid sørg for at det faktisk er velkomment at du blir stående der å prate. Anonymkode: eecf9...99d 2
Rosakatt Skrevet 15. mars 2023 #7 Skrevet 15. mars 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): At damer smiler til deg trenger ikke være en invitasjon til sjekking eller tegn på interesse bare så det er sagt. Jeg smiler til folk generelt. Men om du vil sjekke noen så sørg for at de ønsker å prate med deg før du begynner å prate med de. Dvs spør de rett ut "Hei, er du singel og lyst til å bli kjent?" og ikke ta den slitsomme "Hei hei, ja hva gjør du her da, hvor bor du hen, pleier du å være her ofte osvsosv" fordi sånne samtaler kan være utrolig ubehagelige, men fordi man vil være hyggelig så er det vanskelig å si rett ut at "du jeg vil ikke prate med deg, kan du gå vekk", når personen bare har vært hyggelig. Saken er at vi vet hvor dere vil hen med å "bare ville prate litt" så for oss er det ikke nødvendigvis hyggelig. Så alltid vær rett frem med intensjonen din og alltid sørg for at det faktisk er velkomment at du blir stående der å prate. Anonymkode: eecf9...99d Men da må man si til en person man ikke kjenner at man er interisert, så mange vil jo si nei, selv om de egentlig er det, for å slippe å måtte få noen for nærme, for fort 2
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #8 Skrevet 15. mars 2023 5 minutter siden, AnonymBruker said: At damer smiler til deg trenger ikke være en invitasjon til sjekking eller tegn på interesse bare så det er sagt. Jeg smiler til folk generelt. Men om du vil sjekke noen så sørg for at de ønsker å prate med deg før du begynner å prate med de. Dvs spør de rett ut "Hei, er du singel og lyst til å bli kjent?" og ikke ta den slitsomme "Hei hei, ja hva gjør du her da, hvor bor du hen, pleier du å være her ofte osvsosv" fordi sånne samtaler kan være utrolig ubehagelige, men fordi man vil være hyggelig så er det vanskelig å si rett ut at "du jeg vil ikke prate med deg, kan du gå vekk", når personen bare har vært hyggelig. Saken er at vi vet hvor dere vil hen med å "bare ville prate litt" så for oss er det ikke nødvendigvis hyggelig. Så alltid vær rett frem med intensjonen din og alltid sørg for at det faktisk er velkomment at du blir stående der å prate. Anonymkode: eecf9...99d Ts her. Jeg har ofte lyst å være direkte og spørre rett ut om de er singel og vil bli bedre kjent (gjort det på byen noen ganger også), men tips jeg får fra de fleste andre tilsier at jeg må ta en vennlig prat med de først, slik du beskriver at du ikke liker. Hensikten med den vennlige praten er å vise at man er normal og ikke en ekkel raring, men du virker ut til å mene dette ikke er nødvendig. Hva tenker resten av dere? Anonymkode: fb858...3e4
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #9 Skrevet 15. mars 2023 1 minutt siden, Rosakatt said: Men da må man si til en person man ikke kjenner at man er interisert, så mange vil jo si nei, selv om de egentlig er det, for å slippe å måtte få noen for nærme, for fort Ts her igjen, jepp, jeg tror mange sier nei da fordi det er ubehagelig å tilstå umiddelbart at de kan være interesserte. Da er det kanskje bedre å la det være ubestemt i starten, så kan de tenke seg om senere på dagen etter å ha gitt kontaktinfo. Slik tenker i alle fall jeg. Anonymkode: fb858...3e4 1
Rosakatt Skrevet 15. mars 2023 #10 Skrevet 15. mars 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ts her. Jeg har ofte lyst å være direkte og spørre rett ut om de er singel og vil bli bedre kjent (gjort det på byen noen ganger også), men tips jeg får fra de fleste andre tilsier at jeg må ta en vennlig prat med de først, slik du beskriver at du ikke liker. Hensikten med den vennlige praten er å vise at man er normal og ikke en ekkel raring, men du virker ut til å mene dette ikke er nødvendig. Hva tenker resten av dere? Anonymkode: fb858...3e4 For meg er prat og en viss mengde kjennskap nødvendig for å vite om jeg vil avsløre meg som potensielt interisert 3
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #11 Skrevet 15. mars 2023 Rosakatt skrev (2 minutter siden): Men da må man si til en person man ikke kjenner at man er interisert, så mange vil jo si nei, selv om de egentlig er det, for å slippe å måtte få noen for nærme, for fort Ja mange vil si nei til at de er single selvom de egentlig er det. Om de egentlig er single eller ikke er ikke viktig her, det har ingen betydning. Det er det at de sier nei og får muligheten til å avslå man skal ta hensyn til. Nei er nei samme hva slags grunn Anonymkode: eecf9...99d 1
Rosakatt Skrevet 15. mars 2023 #12 Skrevet 15. mars 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ts her igjen, jepp, jeg tror mange sier nei da fordi det er ubehagelig å tilstå umiddelbart at de kan være interesserte. Da er det kanskje bedre å la det være ubestemt i starten, så kan de tenke seg om senere på dagen etter å ha gitt kontaktinfo. Slik tenker i alle fall jeg. Anonymkode: fb858...3e4 Åh, jeg mente jeg trenger å kjenne noen litt før jeg i det hele tatt gir kontakt info, gir ikke det til fremmede som bare spør
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #13 Skrevet 15. mars 2023 7 minutter siden, Rosakatt said: Åh, jeg mente jeg trenger å kjenne noen litt før jeg i det hele tatt gir kontakt info, gir ikke det til fremmede som bare spør Fremmede som bare spør inkluderer de som slår av en prat først også? Anonymkode: fb858...3e4
Rosakatt Skrevet 15. mars 2023 #14 Skrevet 15. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Fremmede som bare spør inkluderer de som slår av en prat først også? Anonymkode: fb858...3e4 Prat først er greit, da får man jo tid til å hvertfall kjenne litt på kjemien og hvem de er 😊 De med meg å, så de kan jo ombestemme seg for å spørre om mer kontankt 😅 Men skulle jeg personlig valgt, så har det å bli kjent på nøytral grunn, over en liten stund vært det beste, men det er ikke alltid gjennomførbart
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #15 Skrevet 15. mars 2023 2 minutter siden, Rosakatt said: Prat først er greit, da får man jo tid til å hvertfall kjenne litt på kjemien og hvem de er 😊 De med meg å, så de kan jo ombestemme seg for å spørre om mer kontankt 😅 Men skulle jeg personlig valgt, så har det å bli kjent på nøytral grunn, over en liten stund vært det beste, men det er ikke alltid gjennomførbart Jepp, dette handler jo om det å spørre uten nøytral grunn først, selv om jeg også helst skulle gjort det på den måten. Da blir det dog mye færre jenter å velge mellom, til tross for et ok sosialt liv. Jeg har møtt flere single jenter rundt min alder som sier de hadde syntes det var veldig hyggelig om noen tok kontakt på feks kafé eller til fjells, men også andre som ikke er fan. Inntrykket er dog generelt at mange er positive til det, men det er svært vanskelig å gjennomføre for de fleste. Så om noen har tips til hvordan, så lytter jeg gjerne. Anonymkode: fb858...3e4
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #16 Skrevet 15. mars 2023 28 minutter siden, AnonymBruker said: At damer smiler til deg trenger ikke være en invitasjon til sjekking eller tegn på interesse bare så det er sagt. Jeg smiler til folk generelt. Men om du vil sjekke noen så sørg for at de ønsker å prate med deg før du begynner å prate med de. Dvs spør de rett ut "Hei, er du singel og lyst til å bli kjent?" og ikke ta den slitsomme "Hei hei, ja hva gjør du her da, hvor bor du hen, pleier du å være her ofte osvsosv" fordi sånne samtaler kan være utrolig ubehagelige, men fordi man vil være hyggelig så er det vanskelig å si rett ut at "du jeg vil ikke prate med deg, kan du gå vekk", når personen bare har vært hyggelig. Saken er at vi vet hvor dere vil hen med å "bare ville prate litt" så for oss er det ikke nødvendigvis hyggelig. Så alltid vær rett frem med intensjonen din og alltid sørg for at det faktisk er velkomment at du blir stående der å prate. Anonymkode: eecf9...99d "Hei, er du singel og lyst til å bli kjent?" TS: Aldri motta rød fra kvinner om sjekking. De har åpenbart aldri tenkt over hva som fungerer og ikke. De trenger ikke det heller fordi de ikke tar initiativ. Anonymkode: f8f9f...477 1 3
Rosakatt Skrevet 15. mars 2023 #17 Skrevet 15. mars 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jepp, dette handler jo om det å spørre uten nøytral grunn først, selv om jeg også helst skulle gjort det på den måten. Da blir det dog mye færre jenter å velge mellom, til tross for et ok sosialt liv. Jeg har møtt flere single jenter rundt min alder som sier de hadde syntes det var veldig hyggelig om noen tok kontakt på feks kafé eller til fjells, men også andre som ikke er fan. Inntrykket er dog generelt at mange er positive til det, men det er svært vanskelig å gjennomføre for de fleste. Så om noen har tips til hvordan, så lytter jeg gjerne. Anonymkode: fb858...3e4 Men så lenge du ikke truer noen, så skader det vel ikke å spørre ut noen på kafe eller andre settinger. På fjellet er det litt mer skremmende, må innrømme det, men du kan jo se an kroppsspråket hennes eventuelt?
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #18 Skrevet 15. mars 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): "Hei, er du singel og lyst til å bli kjent?" TS: Aldri motta rød fra kvinner om sjekking. De har åpenbart aldri tenkt over hva som fungerer og ikke. De trenger ikke det heller fordi de ikke tar initiativ. Anonymkode: f8f9f...477 Du mener at jeg som kvinne ikke kan uttale meg om hva som funker og ikke når man skal sjekke opp kvinner? At jeg som kvinne ikke kan uttale meg om hva som er ubehagelig måte å bli sjekket opp på? Da får du ha lykke til videre med sjekkingen og creep stempelet, når du driter så langt blanke i om kvinner vil ha noe med deg å gjøre eller ikke og er trygg eller ukomfortabel. Menn som presser seg på når man faktisk ikke er interessert er noe av det værste som fins! Anonymkode: eecf9...99d 3
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #19 Skrevet 15. mars 2023 Kan du ikke bare tenke på det som å prate med folk? Om du generelt prater hyggelig med folk, og ikke tenker på å sjekke opp, så får du for det første øvelse i å prate med folk, og for det andre kan det plutselig oppstå en flørt på veldig naturlig måte. Alle menn jeg kjenner som er gode på å sjekke opp damer er også gode på å prate hyggelig med folk generelt. De snakker med yngre, eldre og begge kjønn. Det faller dem naturlig. Da jeg og en venninne var yngre og syntes det med å sjekke opp og mingle var litt unaturlig og flaut ga vi hverandre utfordringer akkurat angående å prate med tilfeldige folk. Utfordringer som å si noe hyggelig til den i kassa på en butikk, eller slå av en liten prat med en tilfeldig i butikken. Slike ting. I starten var det utfordrende, og vi gruet oss, etterhvert gikk det lett som bare det, og ble naturlig. At folk lyste opp og syntes det var ok og hyggelig gjorde at terskelen ble lavere og lavere for å gjøre det. Det gjorde oss begge tryggere i på all mulig kommunikasjon med fremmede. Fra småprat og mingling i sosiale settinger, til flørt og sjekking. Vi begynte bevisst med å øve oss på mennesker som absolutt ikke var noen som kunne oppfatte det som sjekking, som eldre kvinner og andre damer, og så utvidet vi hvem vi småpratet med etterhvert som vi ble tryggere på det. Litt vittig, men kun et par år etter at vi begynte med å utfordre oss slik begynte vi begge to å jobbe innen salg, noe som hadde vært utenkelig da vi begynte med å utfordre hverandre slik, og vi fikk enda bedre kompetanse på å snakke med hvem som helst egentlig. Altså gikk vi fra sjenerte til å kunne jobbe i yrker vi måtte snakke med ukjente på ganske kort tid, da vi hoppet ut i å utfordre oss med å snakke med ukjente. For det viste seg jo fort at det ikke var særlig skummelt. Evnen til å snakke hyggelig med hvem som helst gjorde også flørting og sjekking enkelt. Jeg sjekket for eksempel opp min ektemann. En så flott fyr at mitt yngre meg bare hadde våget å betrakte på avstand, og han falt for akkurat det at jeg tok kontakt, ledig, naturlig og uredd. Øvelse gjør mester, og evnen til å prate med folk generelt er hva som gjør noen til gode på flørt og sjekking også. Begynn gjerne med folk du absolutt ikke tenker å sjekke opp. Anonymkode: 3130d...dbc 2 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #20 Skrevet 15. mars 2023 18 minutter siden, AnonymBruker said: Du mener at jeg som kvinne ikke kan uttale meg om hva som funker og ikke når man skal sjekke opp kvinner? At jeg som kvinne ikke kan uttale meg om hva som er ubehagelig måte å bli sjekket opp på? Da får du ha lykke til videre med sjekkingen og creep stempelet, når du driter så langt blanke i om kvinner vil ha noe med deg å gjøre eller ikke og er trygg eller ukomfortabel. Menn som presser seg på når man faktisk ikke er interessert er noe av det værste som fins! Anonymkode: eecf9...99d Du kan selvsagt uttale deg. Men det er fryktelig vanskelig for kvinner å vite noe som helst om dette, og jeg har ingen tro på at det du skriver gjenspeiler dine egne handlinger. Her er lakmustesten: Har du noen gang sagt dette til en mann du ikke har møtt før? "Hei, er du singel og lyst til å bli bedre kjent?" Anonymkode: f8f9f...477 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå