Gå til innhold

Hva med likes på SoMe


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tenker dere på hvor mange likes en person får av å poste ting, og kategoriserer dere personen ut fra det?

Er det merkelig at noen får «få» likes? Hvor mange er «få» likes for dere, hva er «akseptabelt» likes?

 

 

Anonymkode: ca034...181

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Få likes for meg er under 100. Pleier å få mellom 100-200 på feks nytt bilde på facebook. Under hundre på bilder på insta om jeg ikke er veldig aktiv en periode, og da plager det meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

100% fullstendig intenst uvesentlig.

Anonymkode: 205db...4de

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Tenker dere på hvor mange likes en person får av å poste ting, og kategoriserer dere personen ut fra det?

Er det merkelig at noen får «få» likes? Hvor mange er «få» likes for dere, hva er «akseptabelt» likes?

 

 

Anonymkode: ca034...181

Under 20 syns jeg er lite. Da tenker jeg offff stakkars. Hvertfall når jeg ser folk får 1 eller 2 likes. Da hadde jeg sletta bildet. 

Anonymkode: e753c...005

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Under 20 syns jeg er lite. Da tenker jeg offff stakkars. Hvertfall når jeg ser folk får 1 eller 2 likes. Da hadde jeg sletta bildet. 

Anonymkode: e753c...005

Tenker du at det er forskjell på et profilbilde fremfor et naturbilde feks?

Anonymkode: ca034...181

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner virkelig ikke. Har ikke sett hva jeg pleier å få. Det gir meg null dopamin. Irriterer meg bittelitt over notifikasjoner om likes, for min del hadde ikke insta/fb mistet noe verdi om de fjernet muligheten til å gi likes. Legger heller ikke merke til hvor mange andre får. 

Jeg liker godt instagram da, og bruker det en del, finner turforslag, får opp ting som handler om en hobby, finner masse gode oppskrifter osv. Og jeg gir likes, fordi jeg vet at for mange er det viktig og da støtter jeg dem gjerne når jeg setter pris på innlegget.

Selv har jeg stort sett følgere jeg kjenner. Når det innimellom dukker opp en følger jeg ikke kjenner, så tenker jeg at vedkommende er litt rar som følger meg, alt jeg legger ut må være forferdelig kjedelig for utenforstående. Har stort sett bilder av hendelser og litt familie osv, kombinert med humoristiske kommentarer som ofte ikke gir helt mening om an ikke kjenner meg. Men profilen er åpen så det er forsåvidt bare å slå seg løs for de som vil følge, selv om jeg tenker at det er naturlig at de forsvinner etter en stund. 

(Høres ut som jeg er på spekteret, men det er jeg ikke. Bare litt rar på akkurat dette, kanskje.)

Anonymkode: f855a...d27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tja, jeg skal ikke lyve. Det er alltid gøy å få mye likes. Men det gjør meg heller ingenting om jeg ikke får så mange, da det er så ufattelig mye som spiller inn. Når på døgnet man poster, om man treffer «publikum», om algoritmen jobber på lag med deg osv. Jeg får alt fra 20 til 300 likes på det jeg legger ut, i min verden gir ikke alltid antall likes mening.

På TikTok har jeg på det meste fått over 20,000 likes. Neste video som i mine øyne er en bedre video får kanskje 30 🤷‍♀️ Jeg har gitt opp å forstå hvordan det fungerer 😅

Om jeg ser et bilde hos andre som har fått lite likes så tenker jeg overhodet ingenting. Liker jeg bildet så trykker jeg liker, om ikke skroller jeg meg videre.

Endret av Sirah
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...