Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er alenemor og har i grunnen hatt god økonomi frem til nå nylig. Takket være et drøyt år med sykdom og mye vandring ut og inn av sykehus har jeg nå litt problemer med å få det til å gå rundt. Skjønt - det går rundt - men jeg blir så lei av å aldri kunne gjøre noe ekstra, og av å til stadighet måtte si nei til disse tenåringsdøtrene mine.

For å bøte på dette skriver jeg for diverse ukeblad, men det er jo ikke så forferdelig mange av dem at det gjør noe her i landet da. I tillegg er ikke dett en inntekt jeg kan stole på, da jeg aldri vet om jeg blir antatt eller ikke.

Jeg lurer derfor på om noen kan komme med tips til hvordan jeg skal kunne skaffe meg en ekstrainntekt uten å måtte hoppe på en eller annen pyramideaktiv mlm-sak som selger noe som er for fantastisk til å kunne selges i butikker.

Alle forslag mottas med takk - jo mer kreativt jo bedre. Det eneste kravet er at dette bør kunne kombineres med full jobb, og at det helst bør være noe jeg kan gjøre hjemmefra. Avisbud på søndager har jeg forsøkt, og kommer til å gjøre igjen - men det er bent ut sagt elendig betalt her nede hvor jeg bor...

Noen kloke hoder med nye idéer til hva jeg kan gjøre, eller til nye steder jeg kan sende mine skriblerier?

Venter spent

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel tupperware er en kjekk måte å tjene litt ekstra på, også perfect home. Har venner som jobber med begge deler og de tjener veldig bra på det! (har drevet en del med tupperware selv også)

Jeg skjønner at dette er en arbeidsmåte som kanskje ikke passer alle, men til og med min sjenerte venninne klarer å tjene masse lommepenger på perfect home ved å selge til venner og families omkrets.

Bare sende pm hvis du lurer på noe så skal jeg se om jeg kan finne ut av det!

Skrevet

Forresten, du er ikke veldig god i et annet språk?

Da kan du jobbe som oversetter eller tolk.

Skrevet

Hva med markedsundersøkelser eller telefonsalg? Jeg har en venninne som tjener gode penger på markedsundersøkelser via telefon. Og hun sier at folk stort sett er ganske positivt innstillt (i motsetning til telefonsalg). Hun jobber hjemmefra og får dekket det hun ringer for, samt provisjonslønn.

Skrevet
Hva med markedsundersøkelser eller telefonsalg? Jeg har en venninne som tjener gode penger på markedsundersøkelser via telefon. Og hun sier at folk stort sett er ganske positivt innstillt (i motsetning til telefonsalg). Hun jobber hjemmefra og får dekket det hun ringer for, samt provisjonslønn.

Det der hørtes jo interessant ut. Vet du hvilket firma hun jobber for?

:o)

Skrevet

Vet ikke, men det kan jeg sikkert finne ut av for deg.

Gjest Maetzii ii
Skrevet

Vet ikke hvor mye "ekstra" du har tenkt deg, men jeg har fulltidsjobb + avisrute hver dag. Det blir lite fritid av det, men jeg tjener nærmere 10.000 ekstra i måneden på den avisruta.. Er ferdig kl 07:00, passe tid til å komme seg avsted til neste jobb :)

Ellers trenger visstnok statistisk sentralbyrå stadig nye intervjuere.. Det utføres normalt hjemmefra og på kveldstid, iallefall.

Skrevet

Da jeg var tenåring måtte jeg selv ta ekstrajobb. Kanskje døtrene dine kan stå i kiosk, gå med avis el.l. for å tjene til de aktivitetene og gjenstandene de ønsker seg? Ekstra bonus er at de vil lære seg verdien av å nyte sitt eget arbeids brød, samt å disponere tiden sin. Begge deler verdifull erfaring før voksenliv tar til! Og nyttig å kunne før evt studier.

Hvis du insisterer på at du heller skal ha to eller flere inntekter kan du jo kanskje ta liten vaskejobb en eller to kvelder i uka, eller noe av det andre som er foreslått.

Skrevet

Enig med siste!

Men så kommer det ann på hvor gamle de er da. jeg tror ikke man trenger å være så gammel for å gå med avisen. Jeg begynte å jobbe for mine egene lommepenger som 15 åring.

Skrevet

Fant ut at 13 år er nedre grense for å kunne jobbe i Norge

Skrevet

Dette hørtes interessant ut, kan du spørre venninnen din hvem arbeidsgiveren hennes er? :)

Skrevet

Jeg skal undersøke hva SSB angår. Full avisrute i tillegg til full jobb tviler jeg på at jeg orker, rutene her er ganske lange pga at vi ligger litt landlig til, og selv om jeg nok vil rekke å komme på jobb tror jeg at å møte opp kl 04 hver morgen blir litt i tyngste laget. Dagjobben min krever en del den også.

Den ene tenåringen min jobber faktisk en del, den andre bor borte på skole. Men likevel kunne det vært ok å bidra med litt av og til. Samt å kunne unne oss alle litt ekstra. Hva renhold på kveldstid angår så har jeg vurdert det, men har ikke funnet noe enda - i alle fall ikke i rimelig nærhet.

Men jeg gir ikke opp, og skal undersøke og vurdere forslagene som har kommet inn. Tusen takk skal dere ha alle sammen. :O)

Skrevet
Fant ut at 13 år er nedre grense for å kunne jobbe i Norge

Du kan jobbe når du er yngre enn 13 også, men du kan bare tjene et lite beløp skattefritt. Da jeg var 11-12 år gammel var jeg med i mange forestillinger jeg fikk betalt for. Da husker jeg grensa var på 3000 kr, så det jeg tjente over dette måtet jeg betale 50% skatt på. Får jo håpe grensa er økt litt nå. Husker det føltes veldig rart at staten skulle ta nesten all lønna jeg fikk for å være med på dette, men det er altså for å forhindre nettopp barnearbeid.

Gjest Varg-Menja
Skrevet
Vet ikke, men det kan jeg sikkert finne ut av for deg.

Dette er jeg også interessert i å vite. Har nesten samme problem som trådstarter, men bor på ett lite sted, hvor det er få lokale arbeidsplasser som SSB, Gallup osv.

Skrevet
Dette er jeg også interessert i å vite. Har nesten samme problem som trådstarter, men bor på ett lite sted, hvor det er få lokale arbeidsplasser som SSB, Gallup osv.

Nå er jeg ikke sikker på om svaret mitt havner på riktig sted - men Varg... jeg bor også på et lite sted :o)

Og deri ligger vel noe av problematikken, ikke så mye å velge i, også har jeg jo til og med brukt opp en fulltids stilling i nærmiljøet - egentlig burde jeg ikke klage mao :o)

Skrevet

Hva med å jobbe innen helse. Ulike institusjoner for unge og gamle, fysisk eller psykisk handicap. Selv har jeg jobbet i hjemmesykepleien noen måneder og jeg er økonom. Fungerte bra det. Jobbet kveld, natt og helger

Skrevet

Hvis du er god til å skrive, er noveller til Cupido kanskje mulig? Eller LEK eller et av de andre mer "mannfolkaktige" bladene? I de siste bladene er det ikke høye krav til det som er skrevet heller...

Skrevet
Hvis du er god til å skrive, er noveller til Cupido kanskje mulig? Eller LEK eller et av de andre mer "mannfolkaktige" bladene? I de siste bladene er det ikke høye krav til det som er skrevet heller...

Hehe - tanken har faktisk slått meg, men jeg er litt usikker på om det er helt i min gate. Det er mulig jeg må foreta et dypdykk i denne typen litteratur først, og der er det to terskeler som kan være litt leie å komme over.

1. kjøpe bladene

2. faktisk lese dem

da jeg gikk på vgs kjente jeg en del gutter som hadde lek som en del av normal-lektyren, og jeg må si jeg til dels lo meget godt av noe av det som var skrevet der.

men jeg har ikke slått tanken helt fra meg enda :o)

Skrevet

Jeg har et annet kreativt forslag. Kiwi kl 07.00 om morgenen, let fort gjennom matvarer med datostempling (eks. kjøtt/fisk-ferskvarer - her er det mye å spare, og enkelt å få oversikt).

Alt som går ut på dato idag eller imorgen får du gratis. Jeg holdt på med dette en månedes tid jeg hadde økonomisk krise (to Kiwi i nærområdet), og fikk faktisk varer for 2800,- tilsammen, hovedsaklig kjøttvarer (som gikk i dypfryseren her). Hvor mye må man tjene for å sitte igjen med tilsvarende sum å kjøpe mat for???

Alt det krever er litt hukommelse (legg merke til om det er enkelte dager det er sannsynlig at det er rester igjen av et stort parti av et slag), du bør være der kl 7, og du bør tåle at kassadamene eller andre kunder imellom ser litt rart på deg.

Skrevet
Jeg har et annet kreativt forslag. Kiwi kl 07.00 om morgenen, let fort gjennom matvarer med datostempling (eks. kjøtt/fisk-ferskvarer - her er det mye å spare, og enkelt å få oversikt).

Alt som går ut på dato idag eller imorgen får du gratis. Jeg holdt på med dette en månedes tid jeg hadde økonomisk krise (to Kiwi i nærområdet), og fikk faktisk varer for 2800,- tilsammen, hovedsaklig kjøttvarer (som gikk i dypfryseren her).  Hvor mye må man tjene for å sitte igjen med tilsvarende sum å kjøpe mat for???

Alt det krever er litt hukommelse (legg merke til om det er enkelte dager det er sannsynlig at det er rester igjen av et stort parti av et slag), du bør være der kl 7, og du bør tåle at kassadamene eller andre kunder imellom ser litt rart på deg.

Herlig forslag, og en helt topp idé. Dog ikke her. Nærmeste kiwi ligger 40 min kjøring unna, og da blir det en liten konflikt med jobben min. Ellers hadde jeg nok bitt på den der! Den er jo helt genial egentlig. Men ehhhh... gikk du gjennom kassa og sa fra om hvert enkelt produkt eller?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...