AnonymBruker Skrevet 14. mars 2023 #21 Skrevet 14. mars 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hva skjer om du legger deg med han i senga og holder rundt han? Min har bare to modus. På og av. Så om han ligger i ro i senga i to minutter sover han, men noen ganger er det veeeldig vanskelig å ligge i ro. Så en periode lå jeg med han og holdt rundt han (ikke holdt han fast, men sånn kos), sånn at han skulle klare å ligge i ro lenge nok til å sovne 😅 Etter hvert faset jeg ut med å sitte i senga, sitte i rommet, gå litt inn og ut av rommet, holde på utenfor rommet osv, osv. Anonymkode: a0435...df8 Da går han bananas, hyler og skriker 😅 Jeg har jo mest lyst til å binde ham fast (gjør såklart ikke det) 🙈 Det er sånn her og, på og av. Jeg vet bare ikke hvordan jeg slår ham av 😄 -TS Anonymkode: 01976...8aa
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2023 #22 Skrevet 14. mars 2023 Helt uperfekt skrev (3 minutter siden): Nei, da har jeg ikke noe hjelp, dessverre. De kveldene han ikke finner roen er det bare kroppskontakt som gjelder, holde hånda og sitte sånn at han ser oss, eller ligge ved siden av i senga(se for deg 2m voksen mann kort barneseng 😂 når mannen legger), men som sagt er det bare når det er noe som plager han at han holder på sånn. Vanligvis slukner han seinest 18.45, så det er jo en annen situasjon enn hos dere. Tusen takk for råd altså ❤️ Han bryr seg liksom ikke om kroppskontakt, virker som han foretrekker at jeg ikke kommer for nære. Samtidig som jeg skal være der. Og av og til får jeg beskjed om å gå, men da står han bare opp og leker. Haha, han har stor seng og, så jeg kan fint ligge ved siden av ham. Og det gjorde jeg før jul, da leste vi og jeg sang og han sovna (etter halvannen time, men mye bedre). Nå har han bare fått fullstendig lakenskrekk. -TS Anonymkode: 01976...8aa
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2023 #23 Skrevet 14. mars 2023 Hvor er faren i dette? Er det nylig brudd? Endringer i livet ellers? Anonymkode: 485a5...fa1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2023 #24 Skrevet 14. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvor er faren i dette? Er det nylig brudd? Endringer i livet ellers? Anonymkode: 485a5...fa1 Pappaen og jeg gikk fra hverandre for over to år siden. Han er som nevnt der annenhver helg (pappaens ønske). Jeg og sønnen vår flyttet en gang i fjor, og det innebar ny barnehage, men det begynner å bli seks måneder siden. Mulig det er en veldig sen reaksjon på det? -TS Anonymkode: 01976...8aa
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #25 Skrevet 15. mars 2023 Kanskje han ikke trenger så mye søvn? Jeg har en som sover 1930-0700 og ei jente som er helt motsatt og sover 21:00-06:00. Hun har vært slik siden hun var født! Sunn og frisk, men mye energi og ikke like stort søvnbehov som broren. Anonymkode: e807b...3cb
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #26 Skrevet 15. mars 2023 Vi laget et belønningsskjema for vår da han var fire, der han fikk klistremerker for å ligge rolig. I starten fikk han premie umiddelbart morgenen etter, samtidig med klistremerke. En liten sjokoladebit, ti min skjerm til frokost eller en legofigur. Det hjalp ham å roe seg ned i sengen, men han sovnet ikke for det. Kveldene våre ble uansett roligere. Nå, fem år senere får han melatonin og sovner endelig på under en time. Adhd. Anonymkode: 873e3...bbb
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #27 Skrevet 15. mars 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Kanskje han ikke trenger så mye søvn? Jeg har en som sover 1930-0700 og ei jente som er helt motsatt og sover 21:00-06:00. Hun har vært slik siden hun var født! Sunn og frisk, men mye energi og ikke like stort søvnbehov som broren. Anonymkode: e807b...3cb Han virker jo så trøtt, gnir seg i øynene og gjesper. Og sovner på et blunk om han faktisk prøver, så jeg ser for meg at han faktisk er trøtt 😕 -TS Anonymkode: 01976...8aa
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #28 Skrevet 15. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vi laget et belønningsskjema for vår da han var fire, der han fikk klistremerker for å ligge rolig. I starten fikk han premie umiddelbart morgenen etter, samtidig med klistremerke. En liten sjokoladebit, ti min skjerm til frokost eller en legofigur. Det hjalp ham å roe seg ned i sengen, men han sovnet ikke for det. Kveldene våre ble uansett roligere. Nå, fem år senere får han melatonin og sovner endelig på under en time. Adhd. Anonymkode: 873e3...bbb Jeg kan godt prøve, men ofte så er han ikke så opptatt av ting og klistremerker. Var ikke så interessert i å slutte med bleie, og belønning hadde null effekt da. Men kan absolutt prøve, jeg prøver alt jeg 😄 Om bare han hadde vært rolig så hadde det ikke vært noe problem, det er alt styret jeg er så sykt lei 🙈 Takk for tips ❤️ Skulle hatt en adventskalender nå, "Om du legger deg i ro så får du åpne en luke i morgen" 😄 Jeg mistenker jo ADHD her og, både jeg og pappaen har det (pluss flere i familien), og han er mer aktiv enn andre barn. Men han kan jo bare være en normal 4-åring og, vanskelig å si i den alderen. -TS Anonymkode: 01976...8aa
Gipetto Skrevet 15. mars 2023 #29 Skrevet 15. mars 2023 Har han eksem, evnt. sensitiv hud? Jeg spør siden da jenta vår var 2,3 år slet hun veldig med å sovne, klarte ikke ligger i ro osv, litt slik som du forteller. Vi prøvde det meste, og det var helt tilfeldig at jeg oppdaget en tørr flekk bak kneet hennes en kveld. Begynte å smøre med canoderm hver kveld samt ikke ha ull/merinoull direkte mot huden, og da gikk det sakte men sikkert bedre. Hun klarte ikke selv skjønne at det klødde, og hvertfall ikke at det var ubehagelig/sved. Rastløse bein? Da er det ofte vanskelig å holde seg i ro. Har han astma? Vet mange barn kan reagere på ventoline med å bli urolig i kroppen, slite med søvn etc. 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #30 Skrevet 15. mars 2023 Huff så slitsomt! Min sov heller ikke. 3-4 timers legging var helt vanlig frem til skolestart, og først nå i 4. klasse kan vi få gjort det på et kvarter de fleste dager, men til forskjell fra deg har det ikke vært hopping, skriking og kaos, bare våken og at jeg ikke kunne gå ut men måtte sitte i senga. Så jeg kunne lese på kindle, scrolls litt på telefonen etc i løpet av de timene. Jeg holdt på å klikke av å føle meg fanget likevel, så jeg skjønner nesten ikke hvordan du overlever. Anonymkode: ac3bd...2df
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #31 Skrevet 15. mars 2023 Gipetto skrev (17 minutter siden): Har han eksem, evnt. sensitiv hud? Jeg spør siden da jenta vår var 2,3 år slet hun veldig med å sovne, klarte ikke ligger i ro osv, litt slik som du forteller. Vi prøvde det meste, og det var helt tilfeldig at jeg oppdaget en tørr flekk bak kneet hennes en kveld. Begynte å smøre med canoderm hver kveld samt ikke ha ull/merinoull direkte mot huden, og da gikk det sakte men sikkert bedre. Hun klarte ikke selv skjønne at det klødde, og hvertfall ikke at det var ubehagelig/sved. Rastløse bein? Da er det ofte vanskelig å holde seg i ro. Har han astma? Vet mange barn kan reagere på ventoline med å bli urolig i kroppen, slite med søvn etc. Har helt fin hud, ikke lagt merke til noen tørre flekker. Har vært obs på det ettersom jeg har atopisk eksem og kronisk elveblest selv, men ikke så vidt jeg vet. Kan ta en sjekk etter dusen i kveld Han har ikke astma, ble sjekket i fjor etter en langvarig hoste. Han er nok bare ei uroskråke som har bestemt seg for å ikke sove. -TS Anonymkode: 01976...8aa
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #32 Skrevet 15. mars 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Huff så slitsomt! Min sov heller ikke. 3-4 timers legging var helt vanlig frem til skolestart, og først nå i 4. klasse kan vi få gjort det på et kvarter de fleste dager, men til forskjell fra deg har det ikke vært hopping, skriking og kaos, bare våken og at jeg ikke kunne gå ut men måtte sitte i senga. Så jeg kunne lese på kindle, scrolls litt på telefonen etc i løpet av de timene. Jeg holdt på å klikke av å føle meg fanget likevel, så jeg skjønner nesten ikke hvordan du overlever. Anonymkode: ac3bd...2df Det hadde definitivt vært å foretrekke, det er jo alt styret som er slitsomt. Å sitte og gjort noe annet er drømmen, det å løpe rundt og krangle med en 4-åring er liksom ikke det jeg helst vil bruke kvelden på 🙈 Jeg vet ikke helt selv heller, jeg har tidligere i livet (lenge før jeg fikk barn) slitt med depresjoner og selvskading, og jeg kjenner jeg er ganske nære på å falle tilbake dit på grunn av denne situasjonen. Jeg er fullstendig utslitt, får helt vondt i magen av å tenke på legging. Og det merker han sikkert, så det blir en ond sirkel. Har mest lyst til å bare låse døra bak meg og stikke av noen kvelder. -TS Anonymkode: 01976...8aa
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #33 Skrevet 15. mars 2023 4 hours ago, AnonymBruker said: Jeg kan godt prøve, men ofte så er han ikke så opptatt av ting og klistremerker. Var ikke så interessert i å slutte med bleie, og belønning hadde null effekt da. Men kan absolutt prøve, jeg prøver alt jeg 😄 Om bare han hadde vært rolig så hadde det ikke vært noe problem, det er alt styret jeg er så sykt lei 🙈 Takk for tips ❤️ Skulle hatt en adventskalender nå, "Om du legger deg i ro så får du åpne en luke i morgen" 😄 Jeg mistenker jo ADHD her og, både jeg og pappaen har det (pluss flere i familien), og han er mer aktiv enn andre barn. Men han kan jo bare være en normal 4-åring og, vanskelig å si i den alderen. -TS Anonymkode: 01976...8aa Meg igjen. Kanskje må belønningen komme med én gang i starten. Et klistremerke for ti minutter. Klarer han tre (halvtime) kan han få en liten lekebil for eksempel morgenen etter. Da får han erfare, forhåpentligvis, det å finne roen selv. Vi mistenkte ikke adhd hos vår på den tiden, men han har det som før het add, men som nå heter adhd uoppmerksom type. Anonymkode: 873e3...bbb
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå