Gjest Lykkedykker Skrevet 14. mars 2023 #21 Del Skrevet 14. mars 2023 Fordi kronisk sykdom. Trener jeg ikke så blir revmatismen verre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2023 #22 Del Skrevet 14. mars 2023 Jeg trener fordi damene skal bli kåte etter meg. Anonymkode: 9aeee...7c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PM75 Skrevet 14. mars 2023 #23 Del Skrevet 14. mars 2023 Trener for å holde vondter i sjakk. Jeg liker å trene når jeg først gjør det, men det krever alltid en god porsjon egenovertalelse for å komme meg avgårde 🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #24 Del Skrevet 15. mars 2023 Jeg liker ikke å trene, så gjør det bare fordi jeg vil motarbeide forfallet som vil ødelegge meg de kommende årene dersom jeg ikke trener. Trener mest styrke og litt jogging, tre eller fire ganger hver uke. Skulle inderlig ønske at jeg merket det mentalt eller fysisk mye mer enn jeg gjør, men trøster meg med at det forhåpentligvis har en positiv effekt selv om jeg ikke kan sette fingeren på det i hverdagen. Anonymkode: 9d12e...c9c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #25 Del Skrevet 15. mars 2023 Jeg synes det er skikkelig gøy. Bli sterkere, mer utholdende, mestre nye ting. Og fordi det er ekstremt viktig for min psykiske helse. Det blir fort mørkt i hodet mitt, hvis jeg ikke får brukt kroppen min skikkelig. Anonymkode: d4ab7...def Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #26 Del Skrevet 15. mars 2023 Trener for å kunne spise mye mat. Jeg ELSKER mat og jeg er et svært sultent menneske som aldri blir mett(folk blir litt sjokkert over mengdene jeg spiser til å være «liten dame på 53kg»). Trener også for å ha muskler, altså se bra ut(i mine øyne). Pluss at det gir meg energi og overskudd. Men tror trening først og fremst er knallhard disiplin for min del og noe jeg «må gjøre». Trener 12-13timer på treningssenter i uka, pluss en del trimturer i tillegg. Anonymkode: 3b2ed...977 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #27 Del Skrevet 15. mars 2023 I perioder fordi jeg kjenner det er noe jeg gleder meg til, som virkelig gir meg glede og en god følelse også mens jeg holder på. Så kommer jeg til de periodene der dørstokkmila er skyhøy, og jeg bare må komme meg ut på ren viljestyrke. I de periodene er det bare å minne seg selv på følgende; - mental helse. Jeg føler meg så mye lettere og lykkeligere om jeg har anstrengt meg hardt, særlig i dagslys. - søvn. For meg utgjør trening en stor forskjell når det gjelder å sove godt og regelmessig. - helse. Jeg har naturlig høyt kolesterol, og hjerte/kar-problemer går igjen i familien. Jeg har også sett hvor hemmende vekt og dårlig form plutselig kan bli for livsglede. Alderen treffer knallhardt her. - og så er det ikke til å stikke under en stol; kropp, og å føle seg komfortabel i klær. Ja, man kan lett regulere vekt gjennom kosthold. Men når man etterhvert er 40 er dessverre sannheten at man blir flat bak, har en liten kul foran, litt lutende rygg, og litt heng under overarmene, med mindre man legger ned timene i trening også. Og etter å ha lest siste innlegg må jeg også si meg enig i; mat. Jeg trenger egentlig ikke tenke så mye på hva jeg spiser når jeg trener jevnlig. Det gir også rom for litt vin i helgene, restaurantbesøk, med mer. Som jeg vet jeg må kutte ned til null når jeg vil holde vekten uten trening. Anonymkode: dde57...c0f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
17.11 Skrevet 15. mars 2023 #28 Del Skrevet 15. mars 2023 For å holde meg mest mulig psykisk frisk, klare å sove om natten, og jeg vil at kroppen min skal fungere lengst mulig. Dessuten sitter jeg stille på et kontor hele dagen, så jeg mosjonerer litt hver dag, om det så er å løpe og herje med hunden til begge blir varme og gode. Trener ellers mest styrke. Er ikke så glad i å jogge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #29 Del Skrevet 15. mars 2023 Trener for å prøve å få litt mindre smerter, og for å få god helse. Har trent mye før men akkurat nå begrenser det seg til hjemme-styrkeøvelser og gåturer. Anonymkode: 0c6a2...7ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #30 Del Skrevet 15. mars 2023 Følelsen det gir etterpå, mer energi i hverdagen, for å være en frisk og aktiv mamma, for å holde vekta og ha en muskuløs kropp, hvor at hverdagsaktiviteter ikke skal bli et pes, for å kunne være selvstendig Anonymkode: fd831...296 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #31 Del Skrevet 15. mars 2023 Fordi det koster for mye å la være å trene. Da jeg var ung - utseende, og kaloribalanse. Som 40-åring: å ha en funksjonell kropp, forebygging av sykdom, og psykisk helse. Ser det så tydelig på eldre slektninger og kollegaer at de som er inaktive visner hen og fokuser på vondtene sine. Selvfølgelig kan man bli syk selv om man trener, men hvorfor ikke gjøre det du kan for å forebygge? Det er mye lettere å forebygge enn å rehabilitere. Tanten min klikket i vinkel av en lege som fortalte henne at det beste hun kunne gjøre for ryggproblemene var å være aktiv. Hun kunne jo ikke det, hun hadde jo så vondt. Vel, nå har hun "hvilt" seg til enda flere kroniske sykdommer og er snart klar for rullator. I en alder av 72. Moren min er 75 og går lange fjellturer. Men hun er bare "heldig" som ikke har noen sykdommer, og kan være aktiv, sier søsteren. Fordi hun har forebygget med å stadig være aktiv, vel! Anonymkode: 6b609...b57 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #32 Del Skrevet 16. mars 2023 Først og fremst trener jeg fordi jeg elsker mestringsfølelsen det gir og følelsen av å være sterk. Men i tillegg er jeg avhengig av å trene fast for å kunne fungere psykisk da jeg har en alvorlig psykisk diagnose. Har fått tilbakemelding fra behandlere om at de har sett en stor progresjon i behandlingen etter at jeg begynte å trene. Anonymkode: 3e36c...4d2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå