AnonymBruker Skrevet 14. mars 2023 #1 Del Skrevet 14. mars 2023 Ganske enkelt: Hvorfor trener du? Jeg er 47 år og trener 2-4 år i uka. Kun på mosjonsbasis og selv om jeg egentlig ikke liker å trene, finner jeg mye motivasjon i at jeg helt klart får mye mer energi av å være aktiv. Humøret blir bedre og jeg liker følelsen av at kroppen fungerer. I tillegg prøver jeg å holde vekta stabil, og siden jeg er glad i mat, må jeg trene litt for at jeg ikke skal rase opp i vekt (vet at matinntaket spiller størst rolle, men vekta har vært stabil de siste årene, så tror jeg har funnet en bra balanse). En annen viktig grunn for å trene, er at jeg ser på min mor som er svært inaktiv, at hun både er deprimert, trøtt og tiltaksløs. Jeg ønsker å forebygge en lignende utvikling hos meg selv og jeg ønsker å kunne være aktiv sammen med barna mine (har ganske små barn) lengst mulig. Hva med deg? Anonymkode: 2cc69...a63 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2023 #2 Del Skrevet 14. mars 2023 Ganske enkelt, jeg liker å ha god kondis. Det er ikke så ofte det er veldig nyttig, og trener ikke akkurat som en idrettsutøver, men liker å kunne ta den lille spurten nå og da uten å bli andpusten. Føles bare bedre ut, rett og slett. Anonymkode: d357a...dc0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rebecca30 Skrevet 14. mars 2023 #3 Del Skrevet 14. mars 2023 For å bli deilig. Trener mest rumpe og mage. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elysian Skrevet 14. mars 2023 #4 Del Skrevet 14. mars 2023 Trener først og fremst for å fungere mentalt. Dernest for å ha en ok fysisk helse - hadde jeg ikke trent i det hele tatt så hadde jeg hatt muskelplager døgnet rundt (nå har jeg perioder hvor jeg ikke har vondt). Har tenkt tanken at om jeg ikke trener nå, så kommer livet som pensjonist til å tilbringes sengeliggende og da kan jeg like gjerne ta permanent helg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2023 #5 Del Skrevet 14. mars 2023 Trener først og fremst for å fungere best mulig fysisk og psykisk i hverdagen. Deretter for å holde vekta og ha rom i kcal budsjettet for å spise det jeg vil 😊 Anonymkode: f1757...cd3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2023 #6 Del Skrevet 14. mars 2023 Fordi jeg får mer overskudd. Fordi jeg trenger å rydde opp i hodet mitt. Anonymkode: 61fa7...171 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2023 #7 Del Skrevet 14. mars 2023 For å spise 💃 Anonymkode: 3695c...ac8 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rødstrupa Skrevet 14. mars 2023 #8 Del Skrevet 14. mars 2023 Trener 3 ganger i uken. Styrke, kondisjon og utholdenhet. Ryggen min trenger det pga. mye smerter innimellom. Hele kroppen får glede av treningen. Dessuten får jeg fysisk og psykisk overskudd. 💪😃 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2023 #9 Del Skrevet 14. mars 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Trener først og fremst for å fungere best mulig fysisk og psykisk i hverdagen. Deretter for å holde vekta og ha rom i kcal budsjettet for å spise det jeg vil 😊 Anonymkode: f1757...cd3 Samme Anonymkode: 5b3ba...f4a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Warrior Skrevet 14. mars 2023 #10 Del Skrevet 14. mars 2023 (endret) Trener hver dag, fordi jeg elsker det, og fordi jeg liker å ha en trent kropp og liker å være sterk. Endret 14. mars 2023 av Warrior Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blåbærpai Skrevet 14. mars 2023 #11 Del Skrevet 14. mars 2023 Fordi det er godt å bevege kroppen, sier hodet. Har stillesittende jobb. Også er det digg å føle seg sterk og kunne spise nok og godt uten å egentlig tenke noe mer over det. Pluss at jeg tror et aktivt liv er forebyggende, samt litt flaks, mot en lei alderdom. Trener hovedsaklig styrke og går mye tur. Løper i skogen på sommerhalvåret. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2023 #12 Del Skrevet 14. mars 2023 Har tippet 50 og trener 4-5 ganger i uka. Hovedsaklig løping og styrke. Gjør det fordi det gir energi og overskudd. Jeg tenker også det bidrar til en god alderdom. Anonymkode: b3ec6...24f 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mumrikk1 Skrevet 14. mars 2023 #13 Del Skrevet 14. mars 2023 Liker følelsen ETTER treningen😊 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andro Skrevet 14. mars 2023 #14 Del Skrevet 14. mars 2023 Jeg liker å være sterk. Hodet mitt har godt av at kroppen beveger seg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snok1 Skrevet 14. mars 2023 #15 Del Skrevet 14. mars 2023 Jeg liker å vise meg fram, og da er det en bonus å være verd å vise fram. Ellers har det bare fordeler i form av fysisk og psykisk helse. Men det visuelle er nok mest viktig i det daglige. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kratt_ Skrevet 14. mars 2023 #16 Del Skrevet 14. mars 2023 Utseende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TLR Skrevet 14. mars 2023 #17 Del Skrevet 14. mars 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Har tippet 50 og trener 4-5 ganger i uka. Hovedsaklig løping og styrke. Gjør det fordi det gir energi og overskudd. Jeg tenker også det bidrar til en god alderdom. Anonymkode: b3ec6...24f Føler du at du ser yngre ut av treningen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2023 #18 Del Skrevet 14. mars 2023 For å forebygge helseproblemer og kroppssmerter med alderen. Begynte å trene når jeg var 35 Anonymkode: 260e6...859 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nevrosererroser Skrevet 14. mars 2023 #19 Del Skrevet 14. mars 2023 For mental og fysisk helse. Det er en del arvelige helseutfordringer i familien min, jeg har også hypermobile ledd og astma så trening er ikke noe jeg strengt tatt kan velge bort om jeg vil fortsette å fungere greit i åra som kommer. Jeg trener i hovedsak styrke, går også veldig mye og prøver å gjennomføre kardio regelmessig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
drue Skrevet 14. mars 2023 #20 Del Skrevet 14. mars 2023 Mange ulike grunner, men mest for min mentale helse. Jeg elsker å trene og jeg elsker natur, lite slår runner's high når man har slitt seg opp et bratt fjell. Trener også styrke fordi det er digg å føle seg sterk, og det holder vondtene mine mer i sjakk enn hvis jeg ikke hadde trent styrke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå