Gå til innhold

Russland krasjet amerikans drone.


kar90

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Man kan vel undre på om det var noen spesielt grunn til at russerne ønsket å få vekk dronen akkurat på det tidspunktet (og i så fall hvorfor?) eller om dette tidspunktet var 100 prosent tilfeldigheter, bare for å "irritere" amerikanerne liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg legger merke til at de som skrek høylydt om at "Zelenskyj vil ha tredje verdenskrig!!!" da en missil eksploderte i Polen, er merkbart stille nå som Russland har krasjet en amerikansk drone. Merkelig...

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå oppdaterer steiganistene manisk hjemmesiden til sitt orakel for å finne ut hva de skal tenke og hvordan de skal skylde på USA og NATO.

Nok en gang så viser det seg at Russland lyver....Hvem skulle trodd det.
 

 

Endret av MAGEROST
  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 hours ago, veslemms said:

Jeg legger merke til at de som skrek høylydt om at "Zelenskyj vil ha tredje verdenskrig!!!" da en missil eksploderte i Polen, er merkbart stille nå som Russland har krasjet en amerikansk drone. Merkelig...

Det er jo ikke så lett å fortsette å forsvare Putin når han taper hele tiden, så Steigan og gjengen har nå begynt nedtrappingen og unnskyldningene for at Russland gjør som de gjør. Det hele er bare latterlig.

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kar90 skrev (På 14.3.2023 den 19.15):

Russland dypper tåa i vannet. NATO burde svare resolutt med å senke svartehavsflåtene til Russland som gjemmer seg bak krimhalvøya.

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/Knb77e/usa-russisk-jagerfly-traff-amerikansk-dronepropell

Ja det hørtes lurt ut...

Endret av Bibbi_
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

veslemms skrev (På 15.3.2023 den 13.54):

Jeg legger merke til at de som skrek høylydt om at "Zelenskyj vil ha tredje verdenskrig!!!" da en missil eksploderte i Polen, er merkbart stille nå som Russland har krasjet en amerikansk drone. Merkelig...

Jeg ser mange av dem juble over dette, og hvor tøff og sterk Russland er som gjør slikt.

De er løgnere og dobbeltmoralister, hele gjengen.

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MAGEROST skrev (På 16.3.2023 den 12.08):

Nå oppdaterer steiganistene manisk hjemmesiden til sitt orakel for å finne ut hva de skal tenke og hvordan de skal skylde på USA og NATO.

Nok en gang så viser det seg at Russland lyver....Hvem skulle trodd det.
 

 

Hva er det egentlig du mener at denne videoen skal bevise?
Den viser i hvert fall ingen kollisjon.

Man ser bilder fra baksiden av en propelldreven farkost, formodentlig en drone. Så kommer et jagerfly flyende i retning denne farkosten. Flyet går deretter tilsynelatende i oppløsning i en haug svære piksler når det er nesten ved dronen, hvoretter dronen ser ut til å fortsette sin ferd ufortrødent videre. 

Hva er greia med det "forsvunnede" jagerflyet? Er dette noe fra et dataspill igjen?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda en tulling skrev (På 18.3.2023 den 12.49):

Hva er det egentlig du mener at denne videoen skal bevise?
Den viser i hvert fall ingen kollisjon.

Man ser bilder fra baksiden av en propelldreven farkost, formodentlig en drone. Så kommer et jagerfly flyende i retning denne farkosten. Flyet går deretter tilsynelatende i oppløsning i en haug svære piksler når det er nesten ved dronen, hvoretter dronen ser ut til å fortsette sin ferd ufortrødent videre. 

Hva er greia med det "forsvunnede" jagerflyet? Er dette noe fra et dataspill igjen?

Videoen viser at den udugelige russiske amatørpiloten krasjet med dronen. Jeg burde egentlig blitt overrasket over hvor fullstendig inkompetente russerne er, men ingenting derfra forundrer meg lenger. De er så ubrukelige til alt at det nesten ikke er komisk engang.

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jabx skrev (4 timer siden):

Videoen viser at den udugelige russiske amatørpiloten krasjet med dronen. Jeg burde egentlig blitt overrasket over hvor fullstendig inkompetente russerne er, men ingenting derfra forundrer meg lenger. De er så ubrukelige til alt at det nesten ikke er komisk engang.

Jaja, man ser vel det man vil se....

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jabx skrev (13 timer siden):

Videoen viser at den udugelige russiske amatørpiloten krasjet med dronen. Jeg burde egentlig blitt overrasket over hvor fullstendig inkompetente russerne er, men ingenting derfra forundrer meg lenger. De er så ubrukelige til alt at det nesten ikke er komisk engang.

Det er mange som har undret seg over hvorfor russerne ikke har gjort mer bruk av sitt tilsynelatende ganske så overlegne flyvåpen i denne SPESIELLE MILITÆROPERASJONEN. En mulig forklaring kan være at det koster ganske mye å trene opp piloter, man trenger en god del timer i lufta for å bli en god kampflyger, og de pengene som skulle ha gått til dette formålet i senere år har i stedet havnet helt andre steder. 

(Moderne kampfly er ikke bare dyre i anskaffelse, men også i drift; de krever gjerne flere timer vedlikeholdsarbeid på bakken for hver time de er i lufta. Dette krever betydelige utgifter både til materiell og til kvalifisert arbeidskraft.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Leifr said:

Det er mange som har undret seg over hvorfor russerne ikke har gjort mer bruk av sitt tilsynelatende ganske så overlegne flyvåpen i denne SPESIELLE MILITÆROPERASJONEN. En mulig forklaring kan være at det koster ganske mye å trene opp piloter, man trenger en god del timer i lufta for å bli en god kampflyger, og de pengene som skulle ha gått til dette formålet i senere år har i stedet havnet helt andre steder. 

(Moderne kampfly er ikke bare dyre i anskaffelse, men også i drift; de krever gjerne flere timer vedlikeholdsarbeid på bakken for hver time de er i lufta. Dette krever betydelige utgifter både til materiell og til kvalifisert arbeidskraft.)

Også er jo omtrent alle delene i en MiG laget i Vesten da, så når ting slites kan de ikke byttes. Det foregår rovdrift på samtlige fly i Russland for å prøve å holde de få flyene som er operative i gang, og mange ganger styrter disse ved take-off fordi de er dårlig vedlikeholdt når det gjelder slite-deler.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Leifr said:

Det er mange som har undret seg over hvorfor russerne ikke har gjort mer bruk av sitt tilsynelatende ganske så overlegne flyvåpen i denne SPESIELLE MILITÆROPERASJONEN.

Det er fordi de aldri klarte å ta ut Ukrainas luftvern, og nå har Ukraina i tillegg fått masse nytt utstyr fra Vesten. Alle russiske fly som kommer for nært blir tatt ut. Til nå har Russland mistet 305 fly og 290 helikoptere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Hva gjør en Amerikansk drone 9000 km unna USA lurer jeg på? Og attpåtil i et området med mye militær aktivitet mellom to land som er i krig. 

USA har altfor lenge tuta og fara som de ville, så jeg er egentlig kjempeglad for at en russisk pilot var tøff nok til å pisse på denne dronen og få den til å styrte i havet. 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymbrker skrev (1 time siden):

Hva gjør en Amerikansk drone 9000 km unna USA lurer jeg på? ..........

Den opprettholder retten til å benytte statseide fly i internasjonalt luftrom.  Litt som allemannsretten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Whistler skrev (1 time siden):

Den opprettholder retten til å benytte statseide fly i internasjonalt luftrom.  Litt som allemannsretten.

Litt som "lufta er fri for alle" - vi brukte å leke når vi var små.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hank Amarillo skrev (29 minutter siden):

Litt som "lufta er fri for alle" - vi brukte å leke når vi var små.

Både ja og nei.  "State aircraft" er untatt Chicagokonvensjonen, og kan unndra seg alle sivile regler i internasjonalt luftrom.  Dog kreves det diplomatisk klarering, og etterlevelse av sivilt regelverk for å fly i andre nasjoners luftrom.  Så kan man jo alltids spørre seg om hvor "gentlemanlike"  det er å bruke vold mot et ikke-truende luftfartøy i internasjonalt luftrom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hank Amarillo skrev (1 minutt siden):

På hvilken måte nei?

 

Whistler skrev (2 minutter siden):

.....  Dog kreves det diplomatisk klarering, og etterlevelse av sivilt regelverk for å fly i andre nasjoners luftrom.  .......

Sivile fly omfattes av luftens fem friheter.  Statseide ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Whistler skrev (1 minutt siden):

 

Sivile fly omfattes av luftens fem friheter.  Statseide ikke.

vet ikke en gang hva det har med noe å gjøre.

Datt visst litt ut her. Sorry.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...