Gå til innhold

Kurs som gir jobb raskt

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er det noen som kjenner arbeidsmarkedet godt som kan si noe om hvilke jobber det er lett å få, og som man maks trenger et par kurs for å få?

Anonymkode: 8c498...311

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kranførerkurs er også noe som gir jobb raskt. Men du skal ikke være redd for høyder da naturlig nok 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Barnehageassistent, pleieassistent, BPA. Men jeg vil anbefale å ta utdanning på sikt om du vil jobbe samme sted flere år. 

Anonymkode: 4d3f9...bd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk for svar. 

Andre som har noen ideer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Takk for svar. 

Andre som har noen ideer?

Hvilke yrker kan passe deg og din personlighet? 

Anonymkode: ed1c8...0ba

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

NAV har noen IT kurs på 6 måneder som gjør at du blir programmerer.

Det er svært ettertraktet i arbeidsmarkedet. God lønn og fulltid på hjemmekontor om du vil.

Men vet ikke om 6 måneder er noe du er villig til å ofre. Mulig du er ute etter noe kortere.

Anonymkode: eebb1...254

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke noen kurs. Livets harde skole er erfaring nok i seg selv. Jeg jobber i et av verdens største selskap med kontor i norge så klart. Fantastisk arbeidsplass og vilkår. Veldig mange av oss har ikke utdanning. Det er fordel, men ikke krav. Ved flere intervjuer for mange stillinger, har de med utdanning viket til fordel for riktig person. 

Dersom du trenger jobb, så føler jeg med deg og har lært på den harde måten hvor mye det påvirker livskvalitet. Jeg hjelper deg gjerne med anbefaling, send meg PM♥️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

NAV har noen IT kurs på 6 måneder som gjør at du blir programmerer.

Det er svært ettertraktet i arbeidsmarkedet. God lønn og fulltid på hjemmekontor om du vil.

Men vet ikke om 6 måneder er noe du er villig til å ofre. Mulig du er ute etter noe kortere.

Det mangler en nektelse et sted i den setning. 

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er ikke realistisk å ta kurs i programmering med hensikt om å få jobb raskt.  

Programmering er kompleks, kjedelig, tar lang tid å lære og dersom man ikke har interesse for det så er det mest sannsynlig bortkastet tid. Det er heller ikke høy sjans for å få jobb i noe man ikke trives med. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zahra_Kh skrev (14 minutter siden):

Det er ikke realistisk å ta kurs i programmering med hensikt om å få jobb raskt.  

Programmering er kompleks, kjedelig, tar lang tid å lære og dersom man ikke har interesse for det så er det mest sannsynlig bortkastet tid. Det er heller ikke høy sjans for å få jobb i noe man ikke trives med. 

Men det er mer realistisk enn å håpe på kontorjobb uten utdanning. De aller fleste kontorer krever utdanning, selv om din arbeidsplass ikke gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke uenig med deg. Jeg har jo sett alt for mange som legger ut annonser med irriterende høye krav som «enestående resultater på master studiet», for virkelig helt enkle stillinger. 

Det er imidlertid veldig mange kontorjobber man kan ta som er flotte og behagelige jobber. Uten utdanning. Kundeservice medarbeider, logistikk koordinator, administrativ koordinator, etc. typisk administrative stillinger som inneholder litt kjedelige men egentlig enkle oppgrader. Krever dog litt sans for strukturer men det kommer også med tiden (noen måneder) ut i jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Taluno skrev (5 minutter siden):

Men det er mer realistisk enn å håpe på kontorjobb uten utdanning. De aller fleste kontorer krever utdanning, selv om din arbeidsplass ikke gjør det.

Glemte å sitere deg i svar over. Jeg har selv en bachelor forresten, men jeg tror ikke at det hadde så mye påvirkning på at jeg fikk den jobben jeg har. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kommer du inn på fengselsskolen, så er jo det betalt utdanning. Vekterkurs er en mulighet.

Anonymkode: ac83a...455

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Mangler ingenting. It-programmerere er faktisk veldig ettertraktet. Det er stor mangel på it-kompetanse og bedriftene konkurerer med hverandre om å få tak i de hodene som kan programmering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zahra_Kh skrev (24 minutter siden):

Jeg er ikke uenig med deg. Jeg har jo sett alt for mange som legger ut annonser med irriterende høye krav som «enestående resultater på master studiet», for virkelig helt enkle stillinger. 

Det er imidlertid veldig mange kontorjobber man kan ta som er flotte og behagelige jobber. Uten utdanning. Kundeservice medarbeider, logistikk koordinator, administrativ koordinator, etc. typisk administrative stillinger som inneholder litt kjedelige men egentlig enkle oppgrader. Krever dog litt sans for strukturer men det kommer også med tiden (noen måneder) ut i jobben.

Problemet er jo ikke bare om man kan utføre jobbene, men å få jobbene. 

Man stiller svært svakt i jobber som kan ha 50-100 søkere, om man ikke har utdanning. Da bør man ha lang og svært relevant erfaring.  

Du sier at strukturen kommer med tiden, men du sier ingenting om hvordan utkonkurrere mange andre søkere som har formell kompetanse. Man kan ta jobbene ja, men det forutsetter at man får tilbudet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...