AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #1 Skrevet 13. mars 2023 Hei. Jeg er ikke noe glad i alkohol. Er ikke 100% imot alkohol men synes at folk får i seg for mye alkohol. Det skal alltid drikkes. Det går omtrent ikke an å være sosial lenger uten at det skal være alkohol tilstede. Lurer på om det finnes alkoholfrie utesteder i Oslo? Hvor de bare selger alkoholfrie drinker. føler meg så alene med å være en som ikke drikker. er der flere her som ikke drikker alkohol? Føles ut som at alle drikker. Anonymkode: 6d7b0...1b2
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #2 Skrevet 13. mars 2023 Tviler at et slikt sted ville vært drivverdig Anonymkode: 97eff...081 2
Tomas77 Skrevet 13. mars 2023 #3 Skrevet 13. mars 2023 Når det ikke en gang bar seg forretningsmessig i London med 8 mill innbyggere er det neppe veldig liv laga her. 4
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2023 #4 Skrevet 14. mars 2023 Alle barer har alkoholfrie alternativ da. Anonymkode: cfbce...d8a 2
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2023 #5 Skrevet 14. mars 2023 On 3/13/2023 at 9:52 PM, AnonymBruker said: Hei. Jeg er ikke noe glad i alkohol. Er ikke 100% imot alkohol men synes at folk får i seg for mye alkohol. Det skal alltid drikkes. Det går omtrent ikke an å være sosial lenger uten at det skal være alkohol tilstede. Lurer på om det finnes alkoholfrie utesteder i Oslo? Hvor de bare selger alkoholfrie drinker. føler meg så alene med å være en som ikke drikker. er der flere her som ikke drikker alkohol? Føles ut som at alle drikker. Anonymkode: 6d7b0...1b2 Er mange som ikke drikker, men alkoholfrie utesteder finnes nok ikke i Oslo Anonymkode: 2eddc...c75
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2023 #6 Skrevet 14. mars 2023 Har selv jobbet i en plass hvor det var cafe på dagtid og bar på kveld. Vi solgte jo vafler og kaffe ut over kvelden men jeg lurer på hvor mange alkoholfrie drinker, vafler, brus og kaffe vi måtte ha solgt for å ha en lønnsom omsetning om kvelden. Det var alkohol vi tjente på. Uten den kunne vi like gjerne stengt først som sist.. Kun alkoholfrie drinker er veldig lite lønnsomt og funker nok ikke verken i Oslo eller andre byer Anonymkode: 1de87...49f 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2023 #7 Skrevet 14. mars 2023 Jeg liker ikke så godt kaffe, liker ikke lukten av kaffe, og synes lyden av kaffemaskiner bråker så fælt. Hvor finner jeg en kaffebar uten dette? Om du ikke liker alkohol så står du fritt til å være sosial vekke fra barer, akkurat som jeg står fritt til å være sosial på andre steder enn Starbucks Anonymkode: 5d09b...113 1
TheHairyToothfairy Skrevet 14. mars 2023 #8 Skrevet 14. mars 2023 Aldri drukket alkohol, aldri hatt behov for et utested uten. 2
Brunhilde Skrevet 15. mars 2023 #9 Skrevet 15. mars 2023 (endret) AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg liker ikke så godt kaffe, liker ikke lukten av kaffe, og synes lyden av kaffemaskiner bråker så fælt. Hvor finner jeg en kaffebar uten dette? Om du ikke liker alkohol så står du fritt til å være sosial vekke fra barer, akkurat som jeg står fritt til å være sosial på andre steder enn Starbucks Anonymkode: 5d09b...113 Jeg leste innlegget og tenkte "hva i all verden skal vedkommende med en kaffebar når alt der er plagsomt" - og så traff ironien meg. Får skylde på at det er tidlig enda. Jeg tenker at det å drikke alkohol eller ikke må være opp til hver enkelt. Noen ganger drikker jeg alkohol, andre ganger ikke. Det avhenger av dagsform, lyst, men ikke minst av selskap. Om jeg er sammen med folk som ikke drikker alkohol (avholdsfolk) så faller det meg mest naturlig å ikke drikke sammen med dem. Samtidig så føler jeg ikke på samme måte når jeg er sammen med noen som nyter alkohol, da tar jeg et glass eller lar være, det avhenger som sagt av om jeg har lyst på alkohol eller ikke. Uansett ville jeg aldri frekventert et sted som var alkoholfritt, mest fordi det sannsynligvis ville vært et kristent alternativ til uteliv, og det gidder jeg ikke. Endret 15. mars 2023 av Brunhilde
Luckiness Skrevet 18. mars 2023 #10 Skrevet 18. mars 2023 Tror ikke det finnes. Men finnes jo serveringssteder og utesteder (vinbarer, mindre barer e.l gjerne) som ikke er typiske steder hvor folk hiver nedpå alt en kommer over. Alle steder har alkoholfrie alternativ. Varierer nok hva. Men har inntrykk av at de første har noen alkoholfrie drinker, et par vin, kanskje noe juice. Så om du er ute etter å drikke noe godt alkoholfritt så må du bare prøve deg frem. De fleste vil nok kunne lage alkoholfrie alternativer på sparket også.
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2023 #11 Skrevet 18. mars 2023 Hvis du drar hjem tidlig, så unngår du jo de som er for beruset. Eller du merker jo det når folk er litt ekstra i farta. Om noen rar et glass eller to, skulle du ikke merke så mye til Anonymkode: e6889...02f
Gjest CSe0gvmY2b Skrevet 18. mars 2023 #12 Skrevet 18. mars 2023 Vi er flere som ikke drikker, men jeg har da ikke behov for å oppsøke barer heller. Hvis jeg vil finne på noe med venner så er det andre ting vi gjør.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå