AnonymBruker Skrevet 27. januar 2024 #181 Del Skrevet 27. januar 2024 AnonymBruker skrev (På 25.1.2024 den 19.07): Min fettmage var noe mindre enn din, men den var fortsatt en "grei størrelse". Jeg har gått ned en del kilo og jeg merker det mest rundt magen faktisk. Det er ganske herlig å bli kvitt noe av fettet der. Det føles jo lettere, og det er deilig å ha klær som sitter finere på. Jeg trener samtidig som jeg har tatt sprøyta, og da føler jeg vel at jeg bygger meg opp på andre måter også. Jeg spiser godis i helger, og unner meg gjærbakst i ny og ne...Det er bare litt mindre snop, og noe mindre til middag og der tror jeg sprøyta hjelper med å fjerne det verste "higet". Magen min ser enda sånn passe grei ut mht hud ...og man trenger jo ikke bli en flis. Jeg er veldig fornøyd med å komme inn i large i klær! Jeg har vært i 2 XL, og Large holder nesten for meg, så jeg har ikke økt dosene så kraftig ettersom det tusler og går nedover., Jeg vil ikke miste for mye vekt på en gang. Jeg vil ha litt hjelp til å få ned vekta- som jeg nå har gjort, og holde den der. Dermed skal jeg prøve å holde meg her jeg er, trene litt mer ...som nå faktisk er ganske morsomt! Det er litt helvete, men litt morsomt. Jeg har fått noen damer som jeg har fast tid med og det gir meg faktisk så mye sosialt også. Jeg prøver å fylle opp på de områdene i mitt liv som kanskje trenger noe mer. Ikke bare ta vekk kos, men tilføre kos i form av noe annet enn mat. Ikke at mat er feil, men kanskje i litt mindre mengder. Jeg kjenner meg faktisk igjen i det der at jeg våkner om kvelden og har lyst på noe godt, og sniker meg opp og spiser på natta! Himmel! DET har faktisk ikke skjedd etter at jeg tok sprøyta. Så noe har stabilisert seg der. Anonymkode: dbcbb...f88 Småjente Anonymkode: e960f...202 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Munchlax Skrevet 27. januar 2024 #182 Del Skrevet 27. januar 2024 AnonymBruker skrev (På 18.1.2024 den 22.14): Skjønner at man må ta blodprøver før man starter på wegory. Men må man ta blodprøver under veis også? Mens man slanker seg? Jeg syns blodprøver er så vondt. Anonymkode: b5363...1e3 Jeg har gått på Wegovy siden august. Aldri tatt en eneste blodprøve. Har oppfølging med fastlege hver fjerde uke. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2024 #183 Del Skrevet 27. januar 2024 AnonymBruker skrev (På 25.1.2024 den 16.39): Ikke gått på vekta. Men har fått skikkelig mage,mye større enn før... Er sykemeldt og har spist og spist nesten døgnet rundt 😭 Føler meg så totalt mislykket. Anonymkode: e960f...202 Jeg tror ikke du har gått opp så mye på så kort tid altså. Kanskje maks 10 kg? Snakk med legen din og fortell hvordan du har det, vær så snill. Jeg hadde ingen effekt av Wegovy foresten. Bare 7 uker med kvalme og ekstrem tretthet, og så vidt 2 kg ned. Jeg har hatt bedre effekt av Saxenda, men grunnet økt hjerterytme så måtte jeg slutte på den. Anonymkode: 1b0d0...af9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2024 #184 Del Skrevet 27. januar 2024 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Du,jeg aner ikke. Er 49 år,kan ikke si at vomma er tung eller belastende. Men det er jo livsfarlig å ha ett kilo med flesk på kroppen... Blir sett på som massemorder eller en kommunistisk diktator i visse kretser... Anonymkode: e960f...202 Hvorfor sier du at det er livsfarlig med ett kilo fett? Det er selvfølgelig ikke sant. Hvilket poeng prøver du å belyse ved å overdrive så? Det er ikke sikkert du får alvorlige skader av din fedme, spesielt ikke om du har vært tjukk hele livet. Men noe belastning er det helt klart på kroppen, spesielt på bevegelighet, ledd og skjelett. Anonymkode: 24093...6f8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hellmin Skrevet 16. februar 2024 #185 Del Skrevet 16. februar 2024 AnonymBruker skrev (På 17.3.2023 den 11.11): Bruker ozempic, har gått ned 10kg på 3 mnd.. startet på 82 kg. Dyrt, men verdt det! Anonymkode: 2796a...697 Har du gjort noe spesielt annet enn sprøyten for å miste de 10 kg. Veldig bevisst på kosthold, mye trening etc?! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2024 #186 Del Skrevet 17. februar 2024 AnonymBruker skrev (På 27.1.2024 den 16.03): Hvorfor sier du at det er livsfarlig med ett kilo fett? Det er selvfølgelig ikke sant. Hvilket poeng prøver du å belyse ved å overdrive så? Det er ikke sikkert du får alvorlige skader av din fedme, spesielt ikke om du har vært tjukk hele livet. Men noe belastning er det helt klart på kroppen, spesielt på bevegelighet, ledd og skjelett. Anonymkode: 24093...6f8 Erfaring, eller har du lest/hørt dette? Anonymkode: e960f...202 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #187 Del Skrevet 22. februar 2024 AnonymBruker skrev (På 17.3.2023 den 9.06): Hjelper Wegovy mot spising av snacks? Jeg er svært overvektig, men selve måltidene mine er sunne og av ok størrelse. Men jeg spiser for mye chips, sjokolade og slikt. Vil lysten på slike ting reduseres av Wegovy? Anonymkode: d13fe...015 Jeg mistet lysten på alt mulig rart straks (samme dag) jeg begynte med Wegovy. Veldig bra for meg. Har brukt Wegovy kun en uke, men håper virkningen er varig. Anonymkode: f958f...30d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #188 Del Skrevet 22. februar 2024 Ja… dessverre. Virker ikke lenger i det hele tatt på meg. Anonymkode: c0263...72a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #189 Del Skrevet 22. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja… dessverre. Virker ikke lenger i det hele tatt på meg. Anonymkode: c0263...72a Så utrolig leit, er urolig for det samme her. Time will show. Anonymkode: 10a07...805 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #190 Del Skrevet 5. mars 2024 Hvor har dere bestilt det på nett? Finnes det andre alternativer enn Euroclinix? Anonymkode: d4935...811 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perelandra Skrevet 28. mai 2024 #191 Del Skrevet 28. mai 2024 (endret) Tråden er ryddet for diskusjon rundt dosering av medisiner + Ryddet for kommentar til moderering. Spørsmål og kommentarer til moderering tas på Private forumhenvendelser Perelandra, mod. Endret 28. mai 2024 av Perelandra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2024 #192 Del Skrevet 21. desember 2024 Jeg har slitt med overvekt store deler av livet. Da jeg begynte på sprøyten, følte jeg meg normal for første gang. Matstøyen og søtsuget forsvant. Jeg spiste nærmest barneporsjoner, uten behov for mellommåltider. Jeg opplever også at den gjør meg kvalm, noe som reduserer sultfølelsen enda mer. Før ble jeg aldri ordentlig mett og følte ofte sult kort tid etter måltidene. Jeg pleide også å drikke mye iskaffe og usunne drinker. Selv om jeg ikke er spesielt glad i å trene, har jeg gått jevnt ned i vekt siden 2022 til rundt juni 2024 takket være sprøyten Familien min er fra Marokko og har lagt press på at jeg må gå ned i vekt de to siste årene. Jeg har Binge Eating Disorder og BDD. På skolen fikk jeg mye kommentarer på vekten min, og jeg sliter med det enda i dag. Føler verdien min ligger i vekten min, og jeg kan veie meg flere ganger daglig for å sjekke at jeg ikke har gått opp. Legen min har anbefalt meg å gå på vedlikeholdsdose fast. De aller fleste som slutter på sprøyten går opp igjen kjapt. Jeg skal kun slutte på den når jeg skal få barn. Overvekt blir sett på som som en kronisk tilstand. For min del er det sånn, siden jeg var overvektig i ungdomsårene, noe som førte til utvikling av flere fettceller. I tillegg har jeg lav forbrenning, og en ubalanse i metthets- og sulthormonene. Det eneste negative er at jeg har opplevd at matstøyen gradvis har kommet tilbake. Sprøyten har mistet noe av effekten sin. Jeg var klar over at jeg ikke kunne spise, så lite som jeg har gjort over tid. Jeg går heller ikke ned i vekt lenger. Er det flere som har opplevd det? Anonymkode: b76d3...a87 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aksase Skrevet 21. desember 2024 #193 Del Skrevet 21. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har slitt med overvekt store deler av livet. Da jeg begynte på sprøyten, følte jeg meg normal for første gang. Matstøyen og søtsuget forsvant. Jeg spiste nærmest barneporsjoner, uten behov for mellommåltider. Jeg opplever også at den gjør meg kvalm, noe som reduserer sultfølelsen enda mer. Før ble jeg aldri ordentlig mett og følte ofte sult kort tid etter måltidene. Jeg pleide også å drikke mye iskaffe og usunne drinker. Selv om jeg ikke er spesielt glad i å trene, har jeg gått jevnt ned i vekt siden 2022 til rundt juni 2024 takket være sprøyten Familien min er fra Marokko og har lagt press på at jeg må gå ned i vekt de to siste årene. Jeg har Binge Eating Disorder og BDD. På skolen fikk jeg mye kommentarer på vekten min, og jeg sliter med det enda i dag. Føler verdien min ligger i vekten min, og jeg kan veie meg flere ganger daglig for å sjekke at jeg ikke har gått opp. Legen min har anbefalt meg å gå på vedlikeholdsdose fast. De aller fleste som slutter på sprøyten går opp igjen kjapt. Jeg skal kun slutte på den når jeg skal få barn. Overvekt blir sett på som som en kronisk tilstand. For min del er det sånn, siden jeg var overvektig i ungdomsårene, noe som førte til utvikling av flere fettceller. I tillegg har jeg lav forbrenning, og en ubalanse i metthets- og sulthormonene. Det eneste negative er at jeg har opplevd at matstøyen gradvis har kommet tilbake. Sprøyten har mistet noe av effekten sin. Jeg var klar over at jeg ikke kunne spise, så lite som jeg har gjort over tid. Jeg går heller ikke ned i vekt lenger. Er det flere som har opplevd det? Anonymkode: b76d3...a87 Jeg begynte på Wegovy for snart et år siden, og har gått mye ned i vekt. Jeg følte akkurat det samme som du beskriver, at jeg fikk et helt annet forhold til mat og sult. Hvis det er slik de fleste normalvektige opplever forholdet til mat, er det ikke rart det er enkelt for dem å holde vekten. Jeg har ikke nådd målet mitt med vekten ennå, men er forberedt på at jeg må fortsette med slike medisiner også etter at vektmålet er nådd. Hvis jeg slutter på medisinen og matstøyen og sulten vender tilbake, vet jeg at jeg ikke kan klare å stå i mot, og vekten vil gå opp. Jeg har også opplevd at Wegovy mister effekt over tid. Om man da er på høyeste mengde og ikke kan øke, kan det bli en utfordring. Nå har det kommet et nytt middel med litt annen virkemekanisme som heter Mounjaro. Det kan kanskje hjelpe å bytte medisin. Det er også en rekke andre slike medisiner under utvikling fra ulike produsenter som fungerer på overvekt og fedme, derfor er jeg optimist i forhold til å kunne få medisinsk hjelp selv om Wegovy skulle miste den nødvendige effekten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå