Gå til innhold

Bruker kjørehansker?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Bruker du kjørehansker når du kjører bil? Hva er fordelene? Bør jeg investere i noen gode av ekte skinn? Eller spiller det ingen rolle?

Anonymkode: 8dbe0...496

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

I en av veteranbilene mine så bruker jeg kjørehansker, hovedsaklig på grunn av at rattet er så glatt. Får bedre grep, samtidig blir jeg ikke svett og klam i hendene. Hanskene er i tynne, i hjorteskinn, og lukter helt nydelig. 

Anonymkode: 0961a...b00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 hour ago, AnonymBruker said:

Bruker du kjørehansker når du kjører bil? Hva er fordelene? Bør jeg investere i noen gode av ekte skinn? Eller spiller det ingen rolle?

Anonymkode: 8dbe0...496

Nei, bilen min er varm og fin på noen minutter, ser ingen fordeler i å ha hansker på.

Anonymkode: e9a10...08c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg måtte kjøpe det eller ny bil da jeg flyttet til en plass det ofte er -30 om vinteren. Og jeg som alltid så på oppvarmet ratt som en merkelig luksus. 

Anonymkode: 0eaba...215

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Når det er under 5 grader tar jeg på meg hansker før jeg drar ut døra, og tar de heller av når det blir varmt i bilen. Selv om det skjer veldig raskt føler jeg at huden min blir tørr og ser 10+ år eldre ut selv etter kort eksponering for kulde. 

Anonymkode: 876b6...435

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har ikke kjørehansker, men kjører med hansker når det er kaldt. Etter hvert som det blir varmt i bilen tar jeg dem av. Å kjøre med vanter er i alle fall håpløst, da får jeg ikke grep på rattet.

Det hadde vært litt kult med skikkelige kjørehansker da, men jeg tror de hadde funket dårlig i -15. :) 

HH-Reklame-90.jpg

https://hanske-hallen.no/produkt/dame/damehansker/dame-kjorehansker-lam-2-197/

Anonymkode: 79baa...ab0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg MÅ ha det.. Har latex allergi. Skal liksom være skinn heter det. Det er en haug med rare ingredienser i et ratt, kanskje bortsett fra ekte skinn. Noe det står i brosjyren at det er på min bil.. Skinnet vil bedra.

Anonymkode: 9c44f...b6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vanlige skinnhansker fungerer helt utmerket. Er eiendomsmegler og menn blir helt yr når jeg tar av mine tettsittende, glatte hansker på en litt teatralsk måte. Blir nesten litt flau der de står med kona og slarver på fingrene mine.

Anonymkode: 32c09...329

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jepp bruker det (skinnhansker) iallefall på vinteren. Får litt bedre grep, er ikke kaldt å holde i rattet + veldig greit å bruke når du må koste og skrape bilen uten å få frostskade på fingrene 😅.

Anonymkode: d2de4...f10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørehansker er for bruk sammen med klassiske treratt, veldig lekkert men ikke praktisk. Å bruke det med moderne ratt blir teatralt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...