AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #1 Skrevet 13. mars 2023 Hei! Har nå gått på 3 antibiotika kurer mot bakteriell vaginose som har endelig gitt effekt. Hadde mye grønt utflod og måtte skifte bind 5-6 ganger til dagen, brukte da dalcantin Fikk også påvist sopp og jeg er kraftig rammet. Fikk respekt på canesten 500mg og krem, med null effekt. Er ill rød utvendig og innvendig av vagina som har sprede seg ned mot rompa. Har sprekkdannelse noen steder hvor det kommer blod. Fastlegen min har sluttet. gikk til en annen lege og fikk resept på pevaryl 150 mg å krem jeg skal bruke 3 dager frem, er veldig skeptisk på dette. Spurte om jeg kunne bruke diflucan da jeg har hørt dette er meget effektivt, men han var usikker. Han ba meg ta kontakt med gynokolog for å høre om jeg kunne ta dersom kuren ikke fungerte nå heller. Har enda litt grønt/gul utflod. Har ikke klart å ha sex på 5-6 uker da det er ekstremt smertefullt og jeg er super hoven. Partner har også symptomer og krem fungerer ikke på han heller. hva kan jeg gjøre? Er diflucan trygt å ta, er i uke 22. er så fortvilet. Har i tillegg den siste uka vært ekstremt slapp, hodepine og føler meg generelt syk. Anonymkode: 507e2...c37
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #2 Skrevet 13. mars 2023 Gynekolog privat Anonymkode: 30b34...01b 1
Frkego Skrevet 13. mars 2023 #3 Skrevet 13. mars 2023 Kun Canesten-salve har sjeldent effekt da soppen oftest kommer innenfra. Tablettkur i tillegg til salve er eneste som har fungert her. Canesten bryter ned huden, så den blir veldig skjør. Jeg strevde veldig med sopp med førstemann og det preget underlivet ved fødsel… da det dukket opp med andremann og tredjemann har jeg håndtert det slik at det ikke har blitt for ille. For det første; kontakt privat gynekolog for en sjekk og for riktig behandling. Så forebyggende: ikke bruk såpe nedentil, vask med rennende vann daglig og etter sex, ikke bruk stringtruser eller syntetiske truser, ikke vask truser med skyllemiddel, gå naken nedentil så ofte som mulig (spesielt på natt), ikke bruk stramme bukser og for all del; ikke bruk engangs truseinnlegg eller bind, flergangs av tøy hvis du absolutt må bruke noe 😊
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #4 Skrevet 13. mars 2023 Time hos gynekolog og avstå fra sex. Anonymkode: a8147...47f
Topsi Skrevet 13. mars 2023 #5 Skrevet 13. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): hva kan jeg gjøre? Er diflucan trygt å ta, er i uke 22.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå