AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #1 Del Skrevet 13. mars 2023 Vi har en romslig familiebil, men av og til kommer vi til kort med bare én bil. Vi hadde tidligere to biler, men bil nr 2 ble rett og slett for dyr til å ha stående. Nå har vi forsøkt å greie oss med bare én bil, men ser at det av og til blir litt klønete. Busstilbudet er ikke akkurat best her vi bor, så bil nr 2 hadde vært veldig greit å ha. Dersom vi skulle ha kjøpt en helt enkel billig bensinbil, som vi bare skal bruke av og til, hva slags bil skulle det ha vært? Tenker prisklasse maks 50 000. Anonymkode: b24fa...43a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #2 Del Skrevet 13. mars 2023 Golf eller polo... Anonymkode: a7404...227 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andro Skrevet 13. mars 2023 #3 Del Skrevet 13. mars 2023 Kjøpe en brukt Toyota Avensis. De varer evig, og er rimelige å vedlikeholde. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2023 #4 Del Skrevet 13. mars 2023 Om elbil er aktuell likevel, er en gammel Leaf uslåelig billig. Kan lades på 8A på ordinær stikkontakt. Ellers tenker jeg også Avensis eller Honda Jazz, muligens Hyundai i20. Toyotaen er pålitelig, men gørr å kjøre, Hondaen er like pålitelig og vanvittig praktisk, har mer plass innvendig enn mye av den utvendig større konkurransen. Hyundai i20 etter 2015 er en god bil designa av Volkswagen-folk som fikk gode jobbtilbud i Sør-Korea. Nokså pålitelig og veldig rimelig bil. Anonymkode: 9d377...0bb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2023 #5 Del Skrevet 14. mars 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Om elbil er aktuell likevel, er en gammel Leaf uslåelig billig. Kan lades på 8A på ordinær stikkontakt. Ellers tenker jeg også Avensis eller Honda Jazz, muligens Hyundai i20. Toyotaen er pålitelig, men gørr å kjøre, Hondaen er like pålitelig og vanvittig praktisk, har mer plass innvendig enn mye av den utvendig større konkurransen. Hyundai i20 etter 2015 er en god bil designa av Volkswagen-folk som fikk gode jobbtilbud i Sør-Korea. Nokså pålitelig og veldig rimelig bil. Anonymkode: 9d377...0bb Nei! Det er forbudt nå! Anonymkode: 7e3ef...e21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2023 #6 Del Skrevet 14. mars 2023 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Golf eller polo... Anonymkode: a7404...227 Jeg har nå sjekket opp dette. De fleste av bilene er ikke i så bra stand. Det er mye rust på Golf når de blir litt eldre ser jeg. Så ser jeg også at det jevnt over er ulyder, svetting osv. Det er sikkert det på de fleste andre også altså, men dette har jeg nå sett i flere annonser på Golf. Jeg har kjørt mye Golf selv tidligere, og er godt kjent med merket, men det har ikke vært så gamle biler. Vi må ned i 2009-2010 for å få en bil til rundt 50, så kan hende at det er lurere å gå litt mer opp. Anonymkode: b24fa...43a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2023 #7 Del Skrevet 14. mars 2023 Brukt Suzuki Ignis. Liten bil med veldig god kvalitet. Og så får du ett av beste 4 hjulstrekk. Anonymkode: 29f74...152 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest EmKay Skrevet 14. mars 2023 #8 Del Skrevet 14. mars 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Nei! Det er forbudt nå! Anonymkode: 7e3ef...e21 Feil. Det er forbudt å installere en dedikert stikkontakt til lading. Men hvis man allerede har en montert før utgangen av 2022, kan man fortsatt bruke denne. https://nye.naf.no/nyheter/na-er-det-slutt-pa-stikkontakten-for-lading Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2023 #9 Del Skrevet 14. mars 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg har nå sjekket opp dette. De fleste av bilene er ikke i så bra stand. Det er mye rust på Golf når de blir litt eldre ser jeg. Så ser jeg også at det jevnt over er ulyder, svetting osv. Det er sikkert det på de fleste andre også altså, men dette har jeg nå sett i flere annonser på Golf. Jeg har kjørt mye Golf selv tidligere, og er godt kjent med merket, men det har ikke vært så gamle biler. Vi må ned i 2009-2010 for å få en bil til rundt 50, så kan hende at det er lurere å gå litt mer opp. Anonymkode: b24fa...43a Ja, mye feil på Volkswagen også. Det er kun japansk og sørkoreansk som gjelder i den prisklassen. Anonymkode: 9d377...0bb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2023 #10 Del Skrevet 14. mars 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Jeg har nå sjekket opp dette. De fleste av bilene er ikke i så bra stand. Det er mye rust på Golf når de blir litt eldre ser jeg. Så ser jeg også at det jevnt over er ulyder, svetting osv. Det er sikkert det på de fleste andre også altså, men dette har jeg nå sett i flere annonser på Golf. Jeg har kjørt mye Golf selv tidligere, og er godt kjent med merket, men det har ikke vært så gamle biler. Vi må ned i 2009-2010 for å få en bil til rundt 50, så kan hende at det er lurere å gå litt mer opp. Anonymkode: b24fa...43a Du får ikke noe grei Golf til 50.000 fordi Golf holder seg jævla godt i pris. Hvis du vil ha "faller-ned-i-pris-som-en-stein" bilmerker, så er det bare å searche noe Ford- eller K-Pop jalla , ( enn så lenge det varer før Nord-Korea fyrer av mot Seoul 😂 ) eventuelt noe Mitsubishi Spacestar crap, eller hva det heter. Vil du ha en som har moderat km.stand, som selges av en merkeforhandler, 2013-modell, og da med "svakest" motor på 85 HK, så koster de allerede fra 99.000 kroner. Men det er fordi folk digger totalt Golf og er blant de mest populære innenfor bruktbilmarkedet. https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=293474775 Vil du ha enda nyere en (2016-modell), Km.stand på 92.341, og garanti på 12 måneder, 110 HK, automat gir, Highline, så starter de på Kr 139.000. Og vil du ha 2018-modell, Businessline som er litt lavere utstyrsnivå enn Highline, så er Kr 179.000 som gjelder. https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=294448792 Vil du ha 2018-modell, som er Highline eller R-Line, så er det Kr 189.000 - 199.000 og oppover som gjelder. https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=285634082 https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=294323020 Hvis Golf er for "dyrt", så har du her Mitsubishi Space-Sh!t , 2018-modell til Kr 129.000. Totalt patetisk bil, men sånn er det. https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=288073107 Eventuelt har du her en overpriset K-Pop Ceed fra 2019, laveste utstyrsnivå "Classic", manuelt gir, lite og latterlig skjerm på dashbordet, stått til salgs i flere måneder, ingen gidder å kjøpe den jalla-en til den prisen på Kr 189.000. https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=292667720 Mens Golf i samme prisklasse, selges som hot cakes. Anonymkode: 428cb...75c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2023 #11 Del Skrevet 14. mars 2023 Fiat 500 Anonymkode: f9ce6...d82 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2023 #12 Del Skrevet 14. mars 2023 AnonymBruker skrev (På 13.3.2023 den 14.19): Golf eller polo... Anonymkode: a7404...227 Ja, skulle si det samme. Polo til 50 000 får du en helt grei småbil, om det er det dere har bruk for. AnonymBruker skrev (19 timer siden): Nei! Det er forbudt nå! Anonymkode: 7e3ef...e21 Nei, grensen er 10 Amp. Anonymkode: 01594...8a2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2023 #13 Del Skrevet 14. mars 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Brukt Suzuki Ignis. Liten bil med veldig god kvalitet. Og så får du ett av beste 4 hjulstrekk. Anonymkode: 29f74...152 Tenkte å svare det samme. Men prisklassen er vel litt mer enn 50K. Har ignis selv, og leste meg opp på at den bør være fra 2017 og oppover iht forbruk og sikkerhet. Iallefall sykt bra firhjulstrekk, og ganske god plass i den selv om dem er mindre en mini morris country man. Jeg har målt innvendig opp mot vår rav 4 og den er faktisk like romslig , bortsett fra bagasjerommet. Men som min mann sa. Her tror jeg de må ha vurdert str på bagasjerommet nøye, fordi det meste normalt store ting får akkurat plass. Så fra overgang fra rav 4 til Suzuki ignis, har jeg ikke hatt de plass problem som jeg trudde. Anonymkode: 7a759...048 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #14 Del Skrevet 15. mars 2023 Jeg lette etter en liten, pålitelig bil for noen år siden, og prøvekjørte da alt jeg kom over på finn til under 50.000. Golf og polo ble uaktuelt da de ble veldig gamle med høy kmstand til den prisen. Likte ikke Huyndai, Toyota eller Mazda. Synes de skrangler og virker veldig billige. Endte da opp med en Ford Fiesta med den beste utstyrspakken. Betalte 49.000kr, hadde den i tre år uten noen problemer og solgte den igjen for 35.000kr. Anbefaler deg å prøvekjøre masse biler før du bestemmer deg. Jeg kjøpte fra forhandler slik at det fulgte med litt ekstra garantier Anonymkode: fe679...bef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #15 Del Skrevet 15. mars 2023 Det er ulønnsomt å kjøpe en bil for at den skal bli stående meste parten av tiden. Du kan kjøre mye taxi for den kostnaden. Andre alternativer er leiebil eller getaround/bildeling de få gangene det er nødvendig med mer enn en bil. Anonymkode: 41ead...ce1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2023 #16 Del Skrevet 16. mars 2023 AnonymBruker skrev (På 15.3.2023 den 9.23): Det er ulønnsomt å kjøpe en bil for at den skal bli stående meste parten av tiden. Du kan kjøre mye taxi for den kostnaden. Andre alternativer er leiebil eller getaround/bildeling de få gangene det er nødvendig med mer enn en bil. Anonymkode: 41ead...ce1 Er bare at noen ganger så trenger man bil på veldig kort varsel. Har ikke tid til å styre med leiebil da. Taxi er uaktuelt. Trenger egentlig bare en liten ekstrabil. Trenger ikke ha all verdens av plass i den, så kikker litt på småbiler bare. Ja, jeg er fullstendig klar over at det er ulønnsomt å ha den ekstra bilen, for det var jo en grunn til at vi solgte den ekstra som vi hadde. Saken er at den var veldig stor og dyr, så nå er det altså en mindre bil som er tilgjengelig hele tiden som er ønskelig. Har fått masse gode tips her nå, så jeg sjekker disse TS Anonymkode: b24fa...43a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå