Gå til innhold

Ullundertøy

Anbefalte innlegg

Skrevet

Prinsessa mi på 4 bruker ullundertøy (langarmet trøye og stillongs) hver dag i barnehagen nå om vinteren. Jeg hører og leser jo at ren ull skal være bortimot selvrensende, men jeg får meg ikke til å ha det på henne mer enn 2 dager før jeg vasker det (Så sant det ikke er flekket da, da går det rett i vask). Hva gjør dere?

Videoannonse
Annonse
Gjest christineemily
Skrevet

Ungene bruker det i to - tre dager før det vaskes. Sikkert ikke nødvendig men...

Skrevet

blir sjelden brukt mer en to dager her i huset også!

men så blir plaggene fort tynnslitte av all vaskingen også da!!

Skrevet

Du mener sånne tynne, som brukes nærmest huden? Jeg ville ha vasket de et par ganger i uka, ja........

Skrevet

Unødvendig å vaske det hver annen dag. Denne typen vasking er beregnet på voksnes bruk av tøy. Barna svetter ikke på samme måte, og dermed er det hovedsaklig utvendig smuss som må vaskes av. Dessuten er det verre for huden deres med stadig nytt vaskemiddel.

Skrevet
Unødvendig å vaske det hver annen dag. Denne typen vasking er beregnet på voksnes bruk av tøy. Barna svetter ikke på samme måte, og dermed er det hovedsaklig utvendig smuss som må vaskes av. Dessuten er det verre for huden deres med stadig nytt vaskemiddel.

Nei, men til gjengjeld skvetter de gjerne litt i buksen, snørrer litt nedover genseren, blør litt neseblod og herjer ganske bra i gjørme ;)

Skrevet
Du mener sånne tynne, som brukes nærmest huden? Jeg ville ha vasket de et par ganger i uka, ja........

Ja det er disse jeg mener. De blir jo ikke svette som noen nevner her, men jeg vasker dem jo dersom det kommer skvetting, snørr etc..... :);)

Skrevet
Ja det er disse jeg mener. De blir jo ikke svette som noen nevner her, men jeg vasker dem jo dersom det kommer skvetting, snørr etc..... :)  ;)

Og dette var jo da meg som glemte å logge inn....typisk :ler:

Skrevet

Jeg har vasket de annen hver dag, men det har kanskje ikke vært helt nødvendig?

Skrevet

Ja det er jo det jeg og har gjort, men det sliter sånn på ullen å vaske så

ofte..... tror jeg skal begynne å drøye det til 2 ggr i uka!!

Skrevet

Jeg vasker de også etter to-tre dagers bruk.

Skrevet

Jenta (2,5 år)mi brukar den innerste ullbodyen gjerne i ei veka før eg vaskar den. Men då har ho ei ulltrøye utanpå, den vert vaska ca 3 gonger i veka.

Skrevet

Når det først diskuteres ullundertøy.. Hvilket merke bruker dere? Har ei jente på to som bruker alt av ull uten problemer, men har en gutt på seks som får helt fnatt av alt som har med ull å gjøre. Noen anbefalinger til heeelt kløfritt ullundertøy?

Skrevet

Min 10 åring har også alltid hatt helt ull-fobi, og han aldri brukt ull av den grunn. Samme hvor mykt ullet var klødde det.....

Men prinsessa bruker Jauns ull uten at hun klager over kløe.

Skrevet

Kanskje ullfrotte klør mindre eller har du prøvd det?

Skrevet

Bruker å prøve å vaske ullen så sjelden som mulig så vi har mange mange å bytte i. Da kan de ligge litt lenger før vi vasker dem.

Gjest Gjesta
Skrevet
Jenta (2,5 år)mi brukar den innerste ullbodyen gjerne i ei veka før eg vaskar den. Men då har ho ei ulltrøye utanpå, den vert vaska ca 3 gonger i veka.

Ville du syns det var greit å gå i samme undertøy i en uke uten å vaske det?

Gjest Gjesta
Skrevet

Cubus har ullundertøy til barn med bomullsinnside. Det har jeg kjøpt i gave til begge niesene mine, og det er visst veldig bra.

Skrevet
Kanskje ullfrotte klør mindre eller har du prøvd det?

Hva mener du med ullfrottè?

Ja de med innside av bomull er sikkert kjempegode. Men dem hadde jeg antagligvis vasket daglig :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...