Gå til innhold

Er Janka Polliani modell?

Tough cookie

Anbefalte innlegg

NettoppJa skrev (På 13.3.2023 den 8.42):

Tror du også må ta en nærmere kikk på insta-feeden til Janka. Hun har nok six pack ja, det har de fleste. Men den er ikke i fokus, og hun poserer seg ikke tynn og innhult slik altfor mange influensere gjør. Hun er et sunt og bra kroppsforbilde -et friskt pust i some-verden! 

image.thumb.png.ca4b2d23f8d49d94480ba605aff757c0.png

Kilde jankapolliani insta

«De fleste» har ikke sixpack. Tvert om - de aller færreste har det, og enda færre kvinner enn menn. 

(Nb! Vi snakker om synlig sixpack - alle har de musklene, men for de fleste er det hardt, hardt arbeid å få dem definert/synlige pga fettet som ligger over) 

• Liker 9
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Djerv2020 skrev (1 time siden):

Det er ikke kroppsshaming å stusse på om en influensers kropp er redigert - spiseforstyrrelse eller ei. Hvis du leser gjennom mine innlegg her ser du at jeg bryr meg om FORSKJELL på kroppen, ikke størrelse. Og jeg mener man må tåle å bli stilt spørsmålstegn ved når man faktisk tjener penger på å poste bilder av seg selv på en app.

Om en influenser har hatt spiseforstyrrelser/angst/depresjon eller andre lidelser som ikke er mentalt forenlig med å være i offentligheten, foreslår jeg at de skjermer seg og finner en annen måte å tjene penger på. 

Du bryr deg om forskjell på kroppen?

Jo - men du ser vel at jeg sier akkurat det?

Mennesker er forskjellige til ulike tider av døgn og hvor man er i syklus.

Slike sammenlikninger av offentlige personer ser vi hele tiden. «Se på kjendis A på badeferie - her har vi kjendis B fyllesjuk uten sminke».

Det virker sjokkere folk at noen som er normalvektige og ser veltrente ut også kan ha *etellerannet* vi ikke ønsker assosiere med perfeksjon slik det fremstilles i diverse medier. 

Betyr det at de redigerer eller ljuger på bilder de selv legger ut?

Teoretisk sett kan det jo det. Folk velger jo gjerne å legge ut det man selv synes er tiltalende. 

Men kan det heller, eller også være - at ganske mange har urealistiske forventninger?

»Du var pen på byen i går, hvordan kan du se så grellt ustelt ut i dag». 

Er det redigering og juks, eller er det normal variasjon 🤷‍♀️

Og hvis det er normal variasjon- kan det være problemet ligger hos ens egne urealistiske forventninger. Og at man ikke skal pålegge andre å oppfylle det.

Denne type sammenlikningsbilder er vanlig å se, men det er jævlig usunt. Det vet vi er skadelig, og det er lov å ta et ansvar som deltaker i debatt. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AprilLudgate skrev (59 minutter siden):

Du bryr deg om forskjell på kroppen?

Jo - men du ser vel at jeg sier akkurat det?

Mennesker er forskjellige til ulike tider av døgn og hvor man er i syklus.

Slike sammenlikninger av offentlige personer ser vi hele tiden. «Se på kjendis A på badeferie - her har vi kjendis B fyllesjuk uten sminke».

Det virker sjokkere folk at noen som er normalvektige og ser veltrente ut også kan ha *etellerannet* vi ikke ønsker assosiere med perfeksjon slik det fremstilles i diverse medier. 

Betyr det at de redigerer eller ljuger på bilder de selv legger ut?

Teoretisk sett kan det jo det. Folk velger jo gjerne å legge ut det man selv synes er tiltalende. 

Men kan det heller, eller også være - at ganske mange har urealistiske forventninger?

»Du var pen på byen i går, hvordan kan du se så grellt ustelt ut i dag». 

Er det redigering og juks, eller er det normal variasjon 🤷‍♀️

Og hvis det er normal variasjon- kan det være problemet ligger hos ens egne urealistiske forventninger. Og at man ikke skal pålegge andre å oppfylle det.

Denne type sammenlikningsbilder er vanlig å se, men det er jævlig usunt. Det vet vi er skadelig, og det er lov å ta et ansvar som deltaker i debatt. 

Jeg synes ikke vi to kommer noen vei med denne diskusjonen. Jeg mener en influenser må tåle å bli stilt spørsmål ved - både ved kjøp av følgere, overforbruk og redigering av bilder. I og med at influensere er små (og store) bedrifter som tjener penger på å promotere seg selv, må de også tåle at de får fokus rettet mot seg. Skal vi ikke kunne kritisere sophie elise heller da? hun har tross alt vært åpen om at hun har angst og rusproblemer. 

Det er etter hvert mange som har sett seg lei på at influensere kaller kritikk for mobbing, spørsmål rundt etikk for hat og diskusjoner om hvordan de tjener pengene sine for misunnelse. Det må kunne gå an å ha et ordskifte rundt influensere uten at absolutt alt som ikke er heiarop og «fine du» blir tolket negativt. 

For øvrig: En forutsetning for å stille spørsmål rundt redigering av kropp er å se etter forskjell(er) på kroppen. 

Vi får være enige om å være uenige, dette er en døfødt meningsutveksling for min del. 

Endret av Djerv2020
  • Liker 10
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Djerv2020 skrev (10 timer siden):

Jeg synes ikke vi to kommer noen vei med denne diskusjonen. Jeg mener en influenser må tåle å bli stilt spørsmål ved - både ved kjøp av følgere, overforbruk og redigering av bilder. I og med at influensere er små (og store) bedrifter som tjener penger på å promotere seg selv, må de også tåle at de får fokus rettet mot seg. Skal vi ikke kunne kritisere sophie elise heller da? hun har tross alt vært åpen om at hun har angst og rusproblemer. 

Det er etter hvert mange som har sett seg lei på at influensere kaller kritikk for mobbing, spørsmål rundt etikk for hat og diskusjoner om hvordan de tjener pengene sine for misunnelse. Det må kunne gå an å ha et ordskifte rundt influensere uten at absolutt alt som ikke er heiarop og «fine du» blir tolket negativt. 

For øvrig: En forutsetning for å stille spørsmål rundt redigering av kropp er å se etter forskjell(er) på kroppen. 

Vi får være enige om å være uenige, dette er en døfødt meningsutveksling for min del. 

Jeg har aldri kommentert på de andre temaene du nevner her. Nå legger du andre premisser inn, og i tillegg forsøker du parkere debatten men likevel skulle ha siste ord selv. 

Jeg sier tydelig - og det er på ingen måte en dødfødt debatt selv om du ønsker forbeholde deg retten til å definere det slik:

Det å analysere kropp og utseende på den måten som gjøres i denne tråden sender et svært uheldig signal til alle som leser.

Det bygger opp om at det er i orden å analysere kropp og vekt med en negativ vinkling, da gjennom en velbrukt måte å shame kropp på. 

Så vet vi at denne spesifikke influenceren som debatteres nettopp har hatt oppslag om spiseforstyrrelser. Når vi da likevel velger å diskutere kropp og utseende på måten det gjøres her - så signaliserer vi ovenfor lesere (barn og ungdom også) at: «vi gir blaffen i god debattskikk, vi ønsker bygge opp under svært usunn måte å forholde oss til tematikken på». 

Ingen diskuterte «ser vi et filter her?» Det er innafor - når man påpeker at bakgrunn ser snål ut, at bilder rent teknisk ser redigert ut. 
Slik man ofte har sett, for eksempel når en person plutselig mangler en arm eller bakgrunnen er timeglassformet/ekstremt blurret utfra intet. 

Et tips for å diskutere potensiell redigering: 

1. Er ikke bildene veldig redigerte rent teknisk i henhold til disse tekniske spesifikasjonene? 

IKKE:

1. Jeg liker ikke det jeg ser, og dette er en type variasjon i utseende jeg nekter tro kan være naturlig - la oss klistre inn bildeeksempler og diskutere KROPPEN. 

Begynn på nytt. Vis gjerne hva som er årsaken rent teknisk til at du og de andre som liker dette mistenkte redigering. Hva ser du i bildet som ikke skal være der?

Er oppløsningen merkelig? Har det forsvunnet ting fra bakgrunn? Er det heftig skjønnhetsfilterbruk? 

Og angående overforbruk: så bra at dere er klima- og miljøbevisste! Helt supert. Men….hvor var det en del av debatten sa du? 

Tips for å diskutere det:

A) «Disse kontoene er ikke bærekraftige i henhold til en sirkulærøkonomisk tankegang» - se følgende eksempler.

B) Disse influencerne samarbeider med aktører som Shein og andre fast fashionmerker, det er uheldig fordi ditt og datt arbeidsvilkår og så videre

C) Se, influencere er dårlig på gjenbruk og bærekraftige materialer - og her er tekstilsøppelberg i utviklingsland 

Sophie Elise AS er i en liga for seg selv av hva kognitiv dissonans angår - så der er jo potensialet for debatt never ending. Det er noe helt annet. 

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AprilLudgate skrev (45 minutter siden):

Jeg har aldri kommentert på de andre temaene du nevner her. Nå legger du andre premisser inn, og i tillegg forsøker du parkere debatten men likevel skulle ha siste ord selv. 

Jeg sier tydelig - og det er på ingen måte en dødfødt debatt selv om du ønsker forbeholde deg retten til å definere det slik:

Det å analysere kropp og utseende på den måten som gjøres i denne tråden sender et svært uheldig signal til alle som leser.

Det bygger opp om at det er i orden å analysere kropp og vekt med en negativ vinkling, da gjennom en velbrukt måte å shame kropp på. 

Så vet vi at denne spesifikke influenceren som debatteres nettopp har hatt oppslag om spiseforstyrrelser. Når vi da likevel velger å diskutere kropp og utseende på måten det gjøres her - så signaliserer vi ovenfor lesere (barn og ungdom også) at: «vi gir blaffen i god debattskikk, vi ønsker bygge opp under svært usunn måte å forholde oss til tematikken på». 

Ingen diskuterte «ser vi et filter her?» Det er innafor - når man påpeker at bakgrunn ser snål ut, at bilder rent teknisk ser redigert ut. 
Slik man ofte har sett, for eksempel når en person plutselig mangler en arm eller bakgrunnen er timeglassformet/ekstremt blurret utfra intet. 

Et tips for å diskutere potensiell redigering: 

1. Er ikke bildene veldig redigerte rent teknisk i henhold til disse tekniske spesifikasjonene? 

IKKE:

1. Jeg liker ikke det jeg ser, og dette er en type variasjon i utseende jeg nekter tro kan være naturlig - la oss klistre inn bildeeksempler og diskutere KROPPEN. 

Begynn på nytt. Vis gjerne hva som er årsaken rent teknisk til at du og de andre som liker dette mistenkte redigering. Hva ser du i bildet som ikke skal være der?

Er oppløsningen merkelig? Har det forsvunnet ting fra bakgrunn? Er det heftig skjønnhetsfilterbruk? 

Og angående overforbruk: så bra at dere er klima- og miljøbevisste! Helt supert. Men….hvor var det en del av debatten sa du? 

Tips for å diskutere det:

A) «Disse kontoene er ikke bærekraftige i henhold til en sirkulærøkonomisk tankegang» - se følgende eksempler.

B) Disse influencerne samarbeider med aktører som Shein og andre fast fashionmerker, det er uheldig fordi ditt og datt arbeidsvilkår og så videre

C) Se, influencere er dårlig på gjenbruk og bærekraftige materialer - og her er tekstilsøppelberg i utviklingsland 

Sophie Elise AS er i en liga for seg selv av hva kognitiv dissonans angår - så der er jo potensialet for debatt never ending. Det er noe helt annet. 

Overforbruk ble brukt som et eksempel på hva folk er lei av når det gjelder influensere. Det har ingenting konkret å gjøre med denne diskusjonen.

Alt annet: agree to disagree. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Djerv2020 skrev (På 14.3.2023 den 20.33):

Ja, jeg tenker på den relativt store forskjellen mellom kroppen fra catwalk til instagram. Du har helt rett i at kropper endrer seg fra dag til dag mtp hva man spiser, hvor man er i syklusen osv. Men forskjellen her var såpass markant at flere av oss stilte spørsmål og stusset på om det var redigering. Det har janka selv sagt her i tråden at hun ikke driver med, og som sagt: da velger jeg å stole på det. 

Jeg er enig med deg. Stor forskjell på bilder fra catwalken og bilder J legger ut på IG. Trodde ikke det var samme person. Når det er sagt så er hun helt nydelig og har en fin stil. 

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan noen kan hetse en dame på denne måten er bare helt forferdelig !! 

Ei dritbra dame som jobber, står på, er et flott forbilde, har en dødsbra kropp som bringen henne gjennom hver eneste dag !!  

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LILLELULL skrev (1 time siden):

Hvordan noen kan hetse en dame på denne måten er bare helt forferdelig !! 

Ei dritbra dame som jobber, står på, er et flott forbilde, har en dødsbra kropp som bringen henne gjennom hver eneste dag !!  

Du har hørt podden skjønner jeg.

Hun ble ikke hetset. Det ble stillt noen spørsmål og ballen lagt død etter Jankas egne kommentarer. 
Eneste DU oppnår nå er at evnt flere ser tråden og spekulerer på egenhånd.

Tommel opp🙄

Endret av Glufseguri
  • Liker 22
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns ikke det å kommentere at forskjellen på J når det gjelder bilder fra catwalken og hennes IG konto er hat. At folk lurer på om bilder er retusjert er ikke rart, dette er da virkelig ikke en forandring som skjer fra time til time. Hun er like flott uansett  så ser ikke behovet for å posere seg slankere. 

https://www.dagbladet.no/kjendis/utsatt-for-hets-overtramp/78786933

Bildet Catwalk; https://www.elle.no/rotate-fw23-skrikene-da-jeg-gikk-ut-pa-catwalken-var-helt-ville-a-hore-pa/804092

DB601D8B-9349-4E4C-9F99-411B8236BCD5.jpeg

8C9E66A9-D00B-4899-99BF-7087802E8078.jpeg

Endret av Lill :)
  • Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lill :) skrev (7 timer siden):

Jeg hadde egentlig ikke tenkt å si noe mer i denne tråden men dette intervjuet er noe provoserende.

- journalisten som visst har lest her inne, hei på deg, har naturligvis ikke tatt med hele bildet av diskusjonen. 

- det framstilles som om alle innleggene er av samme kaliber som kommentaren som ble sitert, det kommer heller ikke fram at den ble reagert på og beklaget/redigert av forfatter.

- majoriteten av innleggene framhever hvor flott hun er uansett.

- det var en generell diskusjon på gang om influensere, kropp og redigering men Janka ønsket ikke å diskutere i dette forumet, inviterte til dialog et annet sted og så omtalte hun debattanter som  »haters» på Instagram 

- å stille spørsmål er ikke det samme som å bli beskyldt  

- « Jeg ble sjokkert da jeg gikk inn på forumet….

At det ikke finnes et bedre system og regler for hvordan folk kan prate om andre er sinnsykt.»

(sitat hentet fra sitert link)

Dette er damen som sitter i et podcast studio og kan uttale seg fritt OG så snakke ut i Dagbladet etterpå uten at journalisten tar med hele bildet av diskusjonen.

Men igjen alle som mener noe annet enn «vakre du» og flamme emoji x 10 er jo troll i følge «How to: Influencer»

Endret av Glufseguri
  • Liker 29
  • Hjerte 3
  • Nyttig 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, noen som er overrasket? JP følger tross alt den etter hvert så klassiske influenseroppskriften vi kjenner så altfor godt: 

- bli sjokkert over å få kritikk

- kall alt av kritikk mobbing

- omtal kritikere som «haters» i egen mediekanal (instagram)

- gå i offerrollen

- snakk ut i egen mediekanal (podcast)

- bli intervjuet av middelmådig journalist i avdanka tabloidavis om den vonde tiden.

- repeat

Håper i det minste hun har tilegnet seg noen flere følgere etter dette. Da har hun i alle fall fått noe ut av denne situasjonen annet enn å sementere seg selv som en klassisk rosablogger i godt selskap med sophie elise og fotballfrue. 

• Liker 25
  • Hjerte 3
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lill :) skrev (9 timer siden):

Syns ikke det å kommentere at forskjellen på J når det gjelder bilder fra catwalken og hennes IG konto er hat. At folk lurer på om bilder er retusjert er ikke rart, dette er da virkelig ikke en forandring som skjer fra time til time. Hun er like flott uansett  så ser ikke behovet for å posere seg slankere. 

https://www.dagbladet.no/kjendis/utsatt-for-hets-overtramp/78786933

Bildet Catwalk; https://www.elle.no/rotate-fw23-skrikene-da-jeg-gikk-ut-pa-catwalken-var-helt-ville-a-hore-pa/804092

DB601D8B-9349-4E4C-9F99-411B8236BCD5.jpeg

8C9E66A9-D00B-4899-99BF-7087802E8078.jpeg

Nei, dette er ikke time til time-forandring, det blir bare merkelig å påstå. 

• Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Glufseguri skrev (2 timer siden):

Jeg hadde egentlig ikke tenkt å si noe mer i denne tråden men dette intervjuet er noe provoserende.

- journalisten som visst har lest her inne, hei på deg, har naturligvis ikke tatt med hele bildet av diskusjonen. 

- det framstilles som om alle innleggene er av samme kaliber som kommentaren som ble sitert, det kommer heller ikke fram at den ble reagert på og beklaget/redigert av forfatter.

- majoriteten av innleggene framhever hvor flott hun er uansett.

- det var en generell diskusjon på gang om influensere, kropp og redigering men Janka ønsket ikke å diskutere i dette forumet, inviterte til dialog et annet sted og så omtalte hun debattanter som  »haters» på Instagram 

- å stille spørsmål er ikke det samme som å bli beskyldt  

- « Jeg ble sjokkert da jeg gikk inn på forumet….

At det ikke finnes et bedre system og regler for hvordan folk kan prate om andre er sinnsykt.»

(sitat hentet fra sitert link)

Dette er damen som sitter i et podcast studio og kan uttale seg fritt OG så snakke ut i Dagbladet etterpå uten at journalisten tar med hele bildet av diskusjonen.

Men igjen alle som mener noe annet enn «vakre du» og flamme emoji x 10 er jo troll i følge «How to: Influencer»

Nei gud forby at journalisten tok med hele situasjonen! Da hadde hun jo knapt hatt en sak. Flere av oss - inkludert «haterne» - har skrytt av hvor flott JP er her inne. Men det var ikke så viktig å få med, for det passet ikke narrativet må vite. 

Nå er jo det særdeles få som tar Dagbladet på alvor, så sånn sett sier det jo alt at saken dukker opp der. Mellom sextips, slankemat og d-kjendis-stoff. 

• Liker 21
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Keikolina

Oi, hets liksom. Fordi bildene skriker så voldsomt i mellom hverandre? Jeg så dessverre aldri noe forklaring på hvorfor, er det mange år i mellom bildene så er det jo forstålig. Men jeg klarer ikke å se at dette er den samme dama. Beklager. Fin dame uansett, det er det 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå blir JP sikkert krenket igjen, men dama på catwalken og dama på bildene på IG ser ut som to forskjellige mennesker. Jeg kjente ikke dama igjen på catwalken.

• Liker 21
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som har sagt det er NOE galt med kroppen på catwalken, faktisk kjenner jeg mer igjen i den kroppen enn andre bilder.

Men merkelig å være så kroppspositiv men likevel gå i full krenk at det bemerkes at det er en mer normal kropp.

For meg fastholder det inntrykket at dette mangfoldet i motebransjen er bare fake og at å være større/curvy/plus fortsatt er et skjellsord.

• Liker 25
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glufseguri skrev (16 minutter siden):

Ingen som har sagt det er NOE galt med kroppen på catwalken, faktisk kjenner jeg mer igjen i den kroppen enn andre bilder.

Men merkelig å være så kroppspositiv men likevel gå i full krenk at det bemerkes at det er en mer normal kropp.

For meg fastholder det inntrykket at dette mangfoldet i motebransjen er bare fake og at å være større/curvy/plus fortsatt er et skjellsord.

Det er fake. Foregår mye fettsuging av fjes og andre kroppsdeler for å få det berømte curvy /timeglass fasongen pluss size modellene skal ha. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skruf skrev (1 time siden):

Jeg er så pisslei disse influencerne og motedamene som hele tiden må beundres og strykes med hårene og som tjener mange millioner mere enn mannen/kvinnen på gata som sliter ræva av seg,  der «jobben» deres er å pleie seg selv, vise seg frem og ellers gjøre fint lite

Det er så mye uærlighet i den bransjen, den bransjen som JP selv er med på å drive frem samtidig som hun ikke ønsker at barna hennes skal vokse opp i, men den uærligheten skal man holde kjeft om. Straks man kommer med er legitimt spørsmål eller saklig kritikk så blåses det opp og man er en «Hater». Evt feit og misunnelig. Da er det å ty til media eller podcast der de fremstiller seg selv som ofre, vrir på det som ble skrevet eller legger seg med i fosterstilling og klager over disse haterne som bare er ute etter å ødelegge for de

Skulle tatt seg ut om jeg i yrket mitt kalte kollegaer, avd.leder eller pårørende for en Hater de gangene jeg har fått en kommentar på noe jeg har gjort feil eller kunne håndtert bedre (særlig da jeg var fersk og nyutdannet). Ingen er ferdig utlært, man lærer så lenge man lever. Og for å vokse som menneske så er det viktig å ta saklig tilbakemelding til seg. Vi er alle hele tiden i endring. Minus influencer-bransjen. De skal ha seg frabedt saklig kritikk og tilbakemelding. For det er det jo bare «hatere» som gir…..de skal jo bare beundres må vite 🙄

Jeg har døtre selv som nå er unge voksne, og jeg er så ufattelig glad for at disse folka ikke er deres forbilder. Det er direkte trist når jeg hører at tenåringer drømmer om å bli en Influencer. Ene datteren min ble kontaktet av et seriøst modellbyrå i Oslo da hun var 14, men jeg og faren sa nei. Hun var altfor ung til å bli kastet inn i den kroppsfikserte verdenen der, samtidig så er hun ei smart jente og vi ville heller at fokuset skulle være på skole og utdanning. Hun ble sur selv akkurat da, men er glad for det nå som hun har kommet inn på drømmestudiet

For hvor mange av de mest kjente med høyest inntekt har egentlig ei utdanning og en karriere å falle tilbake på den dagen de ikke kan leve av kropp og utseende lengre? Naturen er ubarmhjertig sånn sett, og det kommer til et punkt der de mister følgere, blir akterutseilte og nye og yngre Influencere puster de i nakken. Dette har vi allerede nå begynt å se ringvirkningene av hos de som er eldst i bransjen. Noen av de begynner med flere og flere desperate tiltak for å fortsatt holde seg på topp..

JP var en av de få jeg har hatt sansen for, men etter å ha lest hva hun har skrevet her i tråden og erklært de saklige kommentarene og spørsmålene hun har fått for «en gjeng anonyme hatere på et forum» i media så må jeg dessverre innse at hun er akkurat like navlebeskuende og sveiseblind som resten av gjengen. Trist, jeg trodde hun virkelig var bedre enn som så. Det hjelper lite at hun har vært forkjemper mot redigering når hun viser at hun har akkurat likt reaksjonsmønster og storhetssyn på seg selv som den gjengse mote/kropp/vise-seg-frem-Influencer. Ble avfølg for min del. 

Godt sagt!👏

Dama på catwalken er større enn hun velger å fremstå på IG, det er ikke tvil. Kjole eller ei. Tviler på at kjolen er laget av flere cm tykt stoff. Jeg ser lik ut selv, og ble først glad for å se en lik meg på catwalken, men idet jeg så profilen hennes på IG følte jeg meg kvalm av at Janka ikke synes sånn jeg ser ut er bra nok, hun må posere seg selv slankere enn hun faktisk er. Vet ikke hvem som er "haters" jeg. 

Endret av Røkla
Manglet et "jeg"
  • Liker 21
  • Hjerte 3
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...