Tripptrapp1 Skrevet 23. mars 2023 #181 Del Skrevet 23. mars 2023 Djerv2020 skrev (1 minutt siden): Forstår hva du skriver, no stress😊. Jeg klarer ikke være enig, for jeg mener hun som influenser med 250.000 følgere (som jeg fortsatt mistenker er delvis kjøpt) har et ansvar, og som «elskdegselvsomduer»-influenser (i mangel på et bedre ord😂) et enda større ansvar enn andre for å presentere seg slik hun faktisk er. Nei, hun retusjerer ikke (det tror jeg i alle fall ikke), men hun driver jo med en slags manipulasjon av bildene sine likevel når hun poserer seg slik hun gjør. Hadde forstått det om det var en mer normal variasjon, type flatere mage noen dager og litt større mage andre dager osv. Men her er det såpass sprik at enkelte sier de ikke kjenner henne igjen på catwalken - jeg stiller meg for øvrig bak det utsagnet. Bare for å tydeliggjøre: Jeg er ikke nødvendigvis enig med min egen argumentasjonen i forrige innlegg, men jeg ser at det er en tolkningsmulighet. Deretter kan en jo reise de samme spørsmålene for posering som for retusjering: Er det etisk? Kan det være like skadelig eller negativt å bli eksponert for poserte kropper som retusjerte? Og som du du never - Er man egentlig tilhenger av at «kropp er topp» når man forsøker å posere seg så nærme «idealkroppen» som mulig ut i fra ens eget utgangspunkt? Osv. Vi er nok enig i det vesentlige når det kommer til dette, jeg og du, men det er artig å spille litt ball selv om. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
¤flicka¤ Skrevet 23. mars 2023 #182 Del Skrevet 23. mars 2023 Hvor går grensen mellom å se best mulig ut på et bilde og posere slik at man ikke er «ærlig» lenger? Det meste av instagram-feeden hennes består dessuten av videoer, og hvordan poserer man seg slankere på video lurer jeg på? Jeg føler iallefall at det er en ekte kropp jeg ser der, og ble ikke så sjokkert som alle andre over denne «forskjellen» som liksom er så stor. For meg var det bare samme kropp i et kanskje mindre flatterende plagg enn vanlig. Hun har vel ikke noe krav på seg til å bruke plagg som ikke passer henne så godt bare for å gjøre oss andre fornøyde, vel? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djerv2020 Skrevet 23. mars 2023 #183 Del Skrevet 23. mars 2023 Tripptrapp1 skrev (6 minutter siden): Bare for å tydeliggjøre: Jeg er ikke nødvendigvis enig med min egen argumentasjonen i forrige innlegg, men jeg ser at det er en tolkningsmulighet. Deretter kan en jo reise de samme spørsmålene for posering som for retusjering: Er det etisk? Kan det være like skadelig eller negativt å bli eksponert for poserte kropper som retusjerte? Og som du du never - Er man egentlig tilhenger av at «kropp er topp» når man forsøker å posere seg så nærme «idealkroppen» som mulig ut i fra ens eget utgangspunkt? Osv. Vi er nok enig i det vesentlige når det kommer til dette, jeg og du, men det er artig å spille litt ball selv om. Helt enig, en god meningsutveksling er alltid velkommen💕 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tripptrapp1 Skrevet 23. mars 2023 #184 Del Skrevet 23. mars 2023 ¤flicka¤ skrev (13 minutter siden): Hvor går grensen mellom å se best mulig ut på et bilde og posere slik at man ikke er «ærlig» lenger? Det meste av instagram-feeden hennes består dessuten av videoer, og hvordan poserer man seg slankere på video lurer jeg på? Jeg føler iallefall at det er en ekte kropp jeg ser der, og ble ikke så sjokkert som alle andre over denne «forskjellen» som liksom er så stor. For meg var det bare samme kropp i et kanskje mindre flatterende plagg enn vanlig. Hun har vel ikke noe krav på seg til å bruke plagg som ikke passer henne så godt bare for å gjøre oss andre fornøyde, vel? Jeg tror du skjønner at i likhet med på bilder kan «se ditt beste ut» ved hjelp av f.eks lys og vinkler. I og med at videoer er mer dynamiske enn bilder, så er det mer krevende, men fullt mulig uten å måtte ty til redigering. I tillegg hjelper det med riktig sminke og evne til å kle seg etter kroppen man har også. JP bruker mye oversized på overkroppen, f.eks blazere. Hun kler den typen plagg supert! Men de er også ypperlige til å skjule hvis man har litt ekstra rundt magen, eller ikke er utstyrt med «idealfasongen» i form av smal midje og runde hofter. Jeg er heller ikke sjokkert over videoen fra catwalken. Snittet på den kjolen gjør de færreste noen tjeneste. Men jeg syns at det var interessant å se videoen i forhold til bildene på instaen hennes, og det ble en påminnelse om at some ikke er en ærlig gjengivelse av virkeligheten. Det man får se er the best of the best. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
¤flicka¤ Skrevet 23. mars 2023 #185 Del Skrevet 23. mars 2023 Tripptrapp1 skrev (2 minutter siden): Jeg er heller ikke sjokkert over videoen fra catwalken. Snittet på den kjolen gjør de færreste noen tjeneste. Men jeg syns at det var interessant å se videoen i forhold til bildene på instaen hennes, og det ble en påminnelse om at some ikke er en ærlig gjengivelse av virkeligheten. Det man får se er the best of the best. Det er jeg helt enig i. Men at det er uærlig å «se ditt beste ut» (som de fleste av oss ønsker, la oss være ærlig om det) når det skjer feks vha å bruke oversized klær, er jeg ikke enig i. Kall det en optisk illusjon, om du vil, men det er absolutt ikke det samme som å redigere. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tripptrapp1 Skrevet 23. mars 2023 #186 Del Skrevet 23. mars 2023 ¤flicka¤ skrev (5 minutter siden): Det er jeg helt enig i. Men at det er uærlig å «se ditt beste ut» (som de fleste av oss ønsker, la oss være ærlig om det) når det skjer feks vha å bruke oversized klær, er jeg ikke enig i. Kall det en optisk illusjon, om du vil, men det er absolutt ikke det samme som å redigere. Enig i at posering teknisk sett ikke er det samme som redigering. Så jeg forstår at man kan skille de to tingene, og at ens holdning til det ene derfor ikke utelukker den andre. Det har jeg skrevet flere innlegg om over her. Det som er en mer interessant diskusjon er hvorvidt posering har de samme negative innvirkningene på mottakerne som redigering. For hvis de har de samme negative innvirkningene, så begynner det å bli vanskeligere å argumentere for hvorfor det ene er greit og det andre er ugreit. Eller om posering alltid er etisk fordi det tar utgangspunkt i ens naturlige kropp? Er posering med en operert kropp posering eller en form for redigering? Hvor går grensen som du sier? 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Forumansvarlig Skrevet 24. mars 2023 #187 Del Skrevet 24. mars 2023 Tråden er ryddet for spekulasjoner og svar til dette. Forumansvarlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
¤flicka¤ Skrevet 24. mars 2023 #188 Del Skrevet 24. mars 2023 Tripptrapp1 skrev (16 timer siden): Enig i at posering teknisk sett ikke er det samme som redigering. Så jeg forstår at man kan skille de to tingene, og at ens holdning til det ene derfor ikke utelukker den andre. Det har jeg skrevet flere innlegg om over her. Det som er en mer interessant diskusjon er hvorvidt posering har de samme negative innvirkningene på mottakerne som redigering. For hvis de har de samme negative innvirkningene, så begynner det å bli vanskeligere å argumentere for hvorfor det ene er greit og det andre er ugreit. Eller om posering alltid er etisk fordi det tar utgangspunkt i ens naturlige kropp? Er posering med en operert kropp posering eller en form for redigering? Hvor går grensen som du sier? Noen typer posering synes jeg er uetisk og ugreit. Feks slik som visse influensere står med knekk i knærne og bekkenet tippet bakover for å oppnå thigh gap. Og det ser bare dust ut å alltid stå med en arm over hodet for at den skal se tynnest mulig ut, eller ta bilder på en slik måte at hodet blir like stort som overkroppen eller fra en slik vinkel at det ser ut som man bruker skostørrelse 47, bare får at man skal få lange bein og smal midje. Jeg mener dog at jeg ser ganske lite av denne typen overdrevne posering hos denne influenseren. Stort sett står hun rett og og ned, eller går helt vanlig (i reels), og ser ut som er normalt, vettugt menneske. Sammenlignet med feks CBE er forskjellen himmelvid. Vi kan godt diskutere «uetisk posering» blant influensere, men etter mitt syn er dette feil influenser å bruke som eksempel på det. 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tripptrapp1 Skrevet 24. mars 2023 #189 Del Skrevet 24. mars 2023 ¤flicka¤ skrev (43 minutter siden): Noen typer posering synes jeg er uetisk og ugreit. Feks slik som visse influensere står med knekk i knærne og bekkenet tippet bakover for å oppnå thigh gap. Og det ser bare dust ut å alltid stå med en arm over hodet for at den skal se tynnest mulig ut, eller ta bilder på en slik måte at hodet blir like stort som overkroppen eller fra en slik vinkel at det ser ut som man bruker skostørrelse 47, bare får at man skal få lange bein og smal midje. Jeg mener dog at jeg ser ganske lite av denne typen overdrevne posering hos denne influenseren. Stort sett står hun rett og og ned, eller går helt vanlig (i reels), og ser ut som er normalt, vettugt menneske. Sammenlignet med feks CBE er forskjellen himmelvid. Vi kan godt diskutere «uetisk posering» blant influensere, men etter mitt syn er dette feil influenser å bruke som eksempel på det. Tema for diskusjonen som har pågått over de siste par sidene har vært mer generell enn spesifikt til JP. Det kommer tydelig frem hele veien. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djerv2020 Skrevet 24. mars 2023 #190 Del Skrevet 24. mars 2023 ¤flicka¤ skrev (46 minutter siden): Noen typer posering synes jeg er uetisk og ugreit. Feks slik som visse influensere står med knekk i knærne og bekkenet tippet bakover for å oppnå thigh gap. Og det ser bare dust ut å alltid stå med en arm over hodet for at den skal se tynnest mulig ut, eller ta bilder på en slik måte at hodet blir like stort som overkroppen eller fra en slik vinkel at det ser ut som man bruker skostørrelse 47, bare får at man skal få lange bein og smal midje. Jeg mener dog at jeg ser ganske lite av denne typen overdrevne posering hos denne influenseren. Stort sett står hun rett og og ned, eller går helt vanlig (i reels), og ser ut som er normalt, vettugt menneske. Sammenlignet med feks CBE er forskjellen himmelvid. Vi kan godt diskutere «uetisk posering» blant influensere, men etter mitt syn er dette feil influenser å bruke som eksempel på det. Hun har bygget merkevaren rundt det å vøre kroppspositiv og elske seg selv, derfor får hun kritikk av flere her inne når hun poserer seg til en annen kroppstype. 10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djerv2020 Skrevet 24. mars 2023 #191 Del Skrevet 24. mars 2023 (endret) Tripptrapp1 skrev (18 timer siden): Enig i at posering teknisk sett ikke er det samme som redigering. Så jeg forstår at man kan skille de to tingene, og at ens holdning til det ene derfor ikke utelukker den andre. Det har jeg skrevet flere innlegg om over her. Det som er en mer interessant diskusjon er hvorvidt posering har de samme negative innvirkningene på mottakerne som redigering. For hvis de har de samme negative innvirkningene, så begynner det å bli vanskeligere å argumentere for hvorfor det ene er greit og det andre er ugreit. Eller om posering alltid er etisk fordi det tar utgangspunkt i ens naturlige kropp? Er posering med en operert kropp posering eller en form for redigering? Hvor går grensen som du sier? Veldig spennende betraktninger. Jeg synes posering kan være vel så ugreit som redigering. Eksempel; martine lunde redigerer bort en kvise - tja… det synes jeg er helt ok Ingeborg Senneset; poserer seg nesten utelukkende i proana-positurer som mange tar skade av (ref tråden om henne her inne) - overhodet ikke ok Og nei; jp er ikke så ille som ingeborg s!!! Endret 24. mars 2023 av Djerv2020 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
¤flicka¤ Skrevet 24. mars 2023 #192 Del Skrevet 24. mars 2023 Djerv2020 skrev (21 minutter siden): Hun har bygget merkevaren rundt det å vøre kroppspositiv og elske seg selv, derfor får hun kritikk av flere her inne når hun poserer seg til en annen kroppstype. Jeg synes ikke hun poserer seg til en annen kroppstype. Så det er vel der vi er forskjellige 🙂 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fotballfluen Skrevet 24. mars 2023 #193 Del Skrevet 24. mars 2023 Tripptrapp1 skrev (19 timer siden): Jeg tror du skjønner at i likhet med på bilder kan «se ditt beste ut» ved hjelp av f.eks lys og vinkler. I og med at videoer er mer dynamiske enn bilder, så er det mer krevende, men fullt mulig uten å måtte ty til redigering. I tillegg hjelper det med riktig sminke og evne til å kle seg etter kroppen man har også. JP bruker mye oversized på overkroppen, f.eks blazere. Hun kler den typen plagg supert! Men de er også ypperlige til å skjule hvis man har litt ekstra rundt magen, eller ikke er utstyrt med «idealfasongen» i form av smal midje og runde hofter. Jeg er heller ikke sjokkert over videoen fra catwalken. Snittet på den kjolen gjør de færreste noen tjeneste. Men jeg syns at det var interessant å se videoen i forhold til bildene på instaen hennes, og det ble en påminnelse om at some ikke er en ærlig gjengivelse av virkeligheten. Det man får se er the best of the best. Snittet på den kjolen er helt ok, men kunne sett mye bedre ut med en enkel hold-in truse under. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djerv2020 Skrevet 24. mars 2023 #194 Del Skrevet 24. mars 2023 ¤flicka¤ skrev (17 minutter siden): Jeg synes ikke hun poserer seg til en annen kroppstype. Så det er vel der vi er forskjellige 🙂 Ja, vi er uenige der😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glufseguri Skrevet 24. mars 2023 #195 Del Skrevet 24. mars 2023 Fotballfluen skrev (3 minutter siden): Snittet på den kjolen er helt ok, men kunne sett mye bedre ut med en enkel hold-in truse under. Jeg tenker stylistene til Rotate var helt på jordet; Janka er noe lavere enn andre modeller så en formløs, fotsid strikkekjole er ikke lett å gå med, selv for en på 180cm. Hun er rålekker i korte skjørt eller stroppeløse overdeler så hvorfor kledde de ikke henne i noe slikt? 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djerv2020 Skrevet 24. mars 2023 #196 Del Skrevet 24. mars 2023 Glufseguri skrev (4 minutter siden): Jeg tenker stylistene til Rotate var helt på jordet; Janka er noe lavere enn andre modeller så en formløs, fotsid strikkekjole er ikke lett å gå med, selv for en på 180cm. Hun er rålekker i korte skjørt eller stroppeløse overdeler så hvorfor kledde de ikke henne i noe slikt? Enig - har faktisk ikke sett noen andre over 40 som kler korte skjørt og kjoler så godt som JP. Og jeg ser mange - siden jeg er i den gruppen selv😂 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fotballfluen Skrevet 24. mars 2023 #197 Del Skrevet 24. mars 2023 Glufseguri skrev (49 minutter siden): Jeg tenker stylistene til Rotate var helt på jordet; Janka er noe lavere enn andre modeller så en formløs, fotsid strikkekjole er ikke lett å gå med, selv for en på 180cm. Hun er rålekker i korte skjørt eller stroppeløse overdeler så hvorfor kledde de ikke henne i noe slikt? Den ene kjolen var kort, men satt ikke spesielt mye bedre enn den lange. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kattedama Skrevet 24. mars 2023 #198 Del Skrevet 24. mars 2023 Fotballfluen skrev (42 minutter siden): Den ene kjolen var kort, men satt ikke spesielt mye bedre enn den lange. Ja, enig i det. Var ikke noe bedre den korte. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BuffyTheVampire Skrevet 24. mars 2023 #199 Del Skrevet 24. mars 2023 Synes debatten rundt posering (og om det er etisk??) begynner å ta vel mye av her. Janka lever av å vise mote, og hun er veldig god til å finne klær som kler henne. Vi vil alle se best mulig ut på bilder. Vi alle kler vel oss slik vi selv liker, og som fremhever våre beste sider? Jeg går ikke med åletrange klær fordi jeg ikke kler det. Kan være fornøyd med kroppen min likevel. Hadde reagert veldig hvis jeg prøvde klær i en butikk, og den ansatte anbefalte å velge klær der magen synes veldig godt, fremfor å velge noe som er mer flatterende. Janka ser sunn og frisk ut. Synes ellers det er en uting å spekulere i redigering av bilder, da det ikke er noe grunnlag for å anta dette. Hun har også jobbet for å få til regler ift retusjering. I tillegg har hun vært åpen om en alvorlig spiseforstyrrelse, og da mener jeg en bør ligge langt unna å kommentere slik enkelte her inne gjør, samme f om hun er en offentlig person eller ikke. Sykelig posering er det Caroline Berg Eriksen driver med. Ikke Janka. 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 24. mars 2023 #200 Del Skrevet 24. mars 2023 @BuffyTheVampire Enig i det meste. Må likevel innrømme at jeg ble i tvil av den voldsomme reaksjonen hennes. Hadde hun vært trygg og stått inne for bildene sine, hvorfor gidde å bruke energi på noen få (faktisk) innlegg på KG? Jeg ble iallfall usikker av måten det ble håndtert på. 10 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå