Djerv2020 Skrevet 23. mars 2023 #141 Del Skrevet 23. mars 2023 Kollontaj skrev (46 minutter siden): Helt uenig i det markerte. Heller ikke enig i sammenligningen med Guttormsen. Det var forskjell på carwalkbildene/filmene og ellers i feeden. Posering kan være noe av svaret, det kan alle gjøre, noen er bedre enn andre og det er jo uansett ikke slik at JP viser en veldig mager kropp. Spørsmålet er om det er brukt filter eller annen redigering og det er jeg noe mer usikker på etter JPs inntok i tråden. Heller mot nei, fortsatt. Kan være enig i at sammenligningen med guttormsen var å dra det litt langt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 23. mars 2023 #142 Del Skrevet 23. mars 2023 (endret) Jeg har jo fulgt henne noen år og forskjellen på henne og de mest kjente influencerne, er jo at hun henvender seg til et annet segment; de som følger med på mote (ikke Kina-klær-mote) og hun har i tillegg veldig dyre merkeklær, sko og vesker. Dermed må hun representere disse motehusene på en god måte, sikkert både for å få invitasjoner til moteshowene og for at de (muligens) gir noe avslag i prisen eller eventuelt sender henne «gaver». Det er sikkert en vanskelig balansegang, vil jeg tro: vise en normal kvinnekropp i str M (eller mer) og samtidig kunne jobbe med disse motehusene. Endret 23. mars 2023 av Kollontaj 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glufseguri Skrevet 23. mars 2023 #143 Del Skrevet 23. mars 2023 (endret) Kollontaj skrev (1 time siden): Merkelig at de ikke gjengir denne hetsen? Som jeg nevnte i går det litt vittig en tråd på knappe 8 sider og med minimalt med direkte negativ omtale skal få mediaoppmerksomhet som om det var side opp og side ned med ren mobbing. Det er det ikke. Og denne artikkelen er lett resirkulering av alle de andre og de samme påstander fra JP denne gangen også. Endret 23. mars 2023 av Glufseguri 10 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djerv2020 Skrevet 23. mars 2023 #144 Del Skrevet 23. mars 2023 Kollontaj skrev (31 minutter siden): Jeg har jo fulgt henne noen år og forskjellen på henne og de mest kjente influencerne, er jo at hun henvender seg til et annet segment; de som følger med på mote (ikke Kina-klær-mote) og hun har i tillegg veldig dyre merkeklær, sko og vesker. Dermed må hun representere disse motehusene på en god måte, sikkert både for å få invitasjoner til moteshowene og for at de (muligens) gir noe avslag i prisen eller eventuelt sender henne «gaver». Det er sikkert en vanskelig balansegang, vil jeg tro: vise en normal kvinnekropp i str M (eller mer) og samtidig kunne jobbe med disse motehusene. Uff, det er utrolig kjipt da - for en møkkabransje!! Og kanskje det er den faktiske forklaringen på hvorfor hun poserer seg til en annen type kropp. Trist! Hvis man ser det fra den vinkelen du presenterer, er det på en måte lettere å forstå. Selv om jeg mener det er dårlig stil, og at hun ikke har kreds til å fronte det å elske seg selv som man er osv. Det understreker for min del og ar money talks når det kommer til influensere. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djerv2020 Skrevet 23. mars 2023 #145 Del Skrevet 23. mars 2023 Glufseguri skrev (1 minutt siden): Som jeg nevnte i går det litt vittig en tråd på knappe 8 sider og med minimalt med direkte negativ omtale skal få mediaoppmerksomhet som om det var side opp og side ned med ren mobbing. Det er det ikke. Og denne artikkelen er lett resirkulering av alle de andre og de samme påstander fra JP denne gangen også. Ja, med tanke på at det ligger flere 1000 sider her inne om Caroline B Eriksen med til tider mye mer usaklig diskusjon enn denne, blir det jo nesten tragikomisk. Kanskje JP kjenner de «rette» folka for å få slik omtale? 5 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kattedama Skrevet 23. mars 2023 #146 Del Skrevet 23. mars 2023 (endret) Djerv2020 skrev (20 minutter siden): Ja, med tanke på at det ligger flere 1000 sider her inne om Caroline B Eriksen med til tider mye mer usaklig diskusjon enn denne, blir det jo nesten tragikomisk. Kanskje JP kjenner de «rette» folka for å få slik omtale? Jeg tror du har rett i det. I tillegg er Janka av en helt annen kvalitet, både når det gjelder samarbeid og i forhold til jobben hun gjør hvis man sammenligner henne med andre influensere. Det er jo nettopp derfor dette blir diskutert. Jeg hadde ikke forventet den tydelige forskjellen på IG og Catwalk. Men som tidligere nevnt, hun er en flott dame uansett og det er ikke det som kritiseres. Endret 23. mars 2023 av Lill :) 6 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glufseguri Skrevet 23. mars 2023 #147 Del Skrevet 23. mars 2023 Lill skrev (49 minutter siden): …tillegg er Janka av en helt annen kvalitet, både når det gjelder samarbeid og i forhold til jobben hun gjør hvis man sammenligner henne med andre influensere. Tror også derfor jeg (med flere virker det som) er litt overrasket at hun tar samme rute som mindre «respekterte» Influencere når det kommer kritikk; at det er hat, haters, trollkjerringer og whatnot. Tråden var egentlig død men hun har nå gjort sitt for å holde debatten i gang utenfor KG. Selv etter debatten gikk over til en mer diskusjon om oppførsel, posering og klesvalg. 10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djerv2020 Skrevet 23. mars 2023 #148 Del Skrevet 23. mars 2023 Glufseguri skrev (4 minutter siden): Tror også derfor jeg (med flere virker det som) er litt overrasket at hun tar samme rute som mindre «respekterte» Influencere når det kommer kritikk; at det er hat, haters, trollkjerringer og whatnot. Tråden var egentlig død men hun har nå gjort sitt for å holde debatten i gang utenfor KG. Selv etter debatten gikk over til en mer diskusjon om oppførsel, posering og klesvalg. Ja, noen god pr-strateg er hun ikke. Hadde hun sittet stille i båten er det tvilsomt at debatten hadde blitt videreført. Men, de er ikke alltid de mest strategiske disse influenserne. Litt på siden: er det noen av de store influenserne som faktisk har utdannelse? Lurer oppriktig. 5 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 23. mars 2023 #149 Del Skrevet 23. mars 2023 Glufseguri skrev (6 minutter siden): Tror også derfor jeg (med flere virker det som) er litt overrasket at hun tar samme rute som mindre «respekterte» Influencere når det kommer kritikk; at det er hat, haters, trollkjerringer og whatnot. Tråden var egentlig død men hun har nå gjort sitt for å holde debatten i gang utenfor KG. Selv etter debatten gikk over til en mer diskusjon om oppførsel, posering og klesvalg. Ja, skjønner virkelig ikke den strategien. En lite besøkt tråd på KG, hvorfor gjøre saken så voldsom? Hva får hun ut av det? Jeg tror hun har opplevd lite kritikk gjennom årene, men at det kom en del (jeg leste noe på IG) i kjølvannet av catwalken. Antar at denne tråden da ble en ekstra rød klut. Synd, for det blir så tydelig at man har lyst å fremstå som krenket og hetset. 5 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djerv2020 Skrevet 23. mars 2023 #150 Del Skrevet 23. mars 2023 Kollontaj skrev (4 minutter siden): Ja, skjønner virkelig ikke den strategien. En lite besøkt tråd på KG, hvorfor gjøre saken så voldsom? Hva får hun ut av det? Jeg tror hun har opplevd lite kritikk gjennom årene, men at det kom en del (jeg leste noe på IG) i kjølvannet av catwalken. Antar at denne tråden da ble en ekstra rød klut. Synd, for det blir så tydelig at man har lyst å fremstå som krenket og hetset. Hun har bevist at hun er akkurat slik som andre mindre «kule» influensere. En tabbe av henne, siden hun jo nærmest har vært unisont hyllet. 13 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 23. mars 2023 #151 Del Skrevet 23. mars 2023 Djerv2020 skrev (6 minutter siden): Hun har bevist at hun er akkurat slik som andre mindre «kule» influensere. En tabbe av henne, siden hun jo nærmest har vært unisont hyllet. Nettopp. Veldig godt likt av mange som ellers kritiserer sider ved influencervirksomhet. Jeg skjønner at noen av kommentarene her var over streken for henne, men ærlig talt; som jeg skrev tidligere, er det så big deal, bare å heve seg over dersom man er trygg på det man driver med. 7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djerv2020 Skrevet 23. mars 2023 #152 Del Skrevet 23. mars 2023 Kollontaj skrev (2 minutter siden): Nettopp. Veldig godt likt av mange som ellers kritiserer sider ved influencervirksomhet. Jeg skjønner at noen av kommentarene her var over streken for henne, men ærlig talt; som jeg skrev tidligere, er det så big deal, bare å heve seg over dersom man er trygg på det man driver med. Ja, og oppskriften har hun jo også postet på egen insta https://www.instagram.com/reel/Co9WgZlDQ8Z/?igshid=YjNmNGQ3MDY= 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tripptrapp1 Skrevet 23. mars 2023 #153 Del Skrevet 23. mars 2023 Kollontaj skrev (4 timer siden): Jeg har jo fulgt henne noen år og forskjellen på henne og de mest kjente influencerne, er jo at hun henvender seg til et annet segment; de som følger med på mote (ikke Kina-klær-mote) og hun har i tillegg veldig dyre merkeklær, sko og vesker. Dermed må hun representere disse motehusene på en god måte, sikkert både for å få invitasjoner til moteshowene og for at de (muligens) gir noe avslag i prisen eller eventuelt sender henne «gaver». Det er sikkert en vanskelig balansegang, vil jeg tro: vise en normal kvinnekropp i str M (eller mer) og samtidig kunne jobbe med disse motehusene. Hvis dette er tilfelle, så fall er vi over på en annen problematisk ting: Hun merker så og si aldri innlegg av klær, sko eller tilbehør med «reklame». Hvis hun mottar «fordeler» - være seg det er prisavslag eller annet -, så skal det merkes. Frakoblet JP, så er det en vanlig syke blant influencere at de «glemmer» å markere reklame. Og det er dessverre ingen som har midler til å følge opp og slå ned på dette. 9 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bendie Skrevet 23. mars 2023 #154 Del Skrevet 23. mars 2023 Polliani skrev (På 14.3.2023 den 3.53): For en ufyselig meldingstråd å finne om seg selv. At voksne damer sitter og gossiper om andres kropp på denne måten og se ordlyden dere bruker er helt forkastelig. Jeg redigerer meg ALDRI og akter heller ikke å begynne med det i 40 årene mine. kjolen var absolutt ikke noe jeg selv ville valgt å gå med, jeg kjente ikke igjen min egen kropp eller utseende, og som enkelte skriver her med fettet over trusekanten! for en måte å kommentere en kvinnekropp!! Jeg kan kle kroppen min, og denne kjolen i strikk hadde jeg selv ikke valgt å gå med fordi den fremhever feil. Men jeg valgte å være profesjonell!!! Jeg er fortsatt en størrelse M i klær, jeg redigerer meg ikke og jeg kommer til å fortsette å forsøke å spre bodypositivitet for GUD hjelpes det trengs vel enda mer etter jeg ser hvordan kvinner trykker kvinner ned i dette forumet her. Støtter deg fult ut. Synes trådene generelt på rampelys er et trist skue. Og unngår i det store å lese her inne. Det er på ingen måte en form for kritikk, som kan forsvares. Jeg har nå lest i i denne tråden etter du sto frem i media og må si jeg for vondt i magen. Må si jeg synes du er tøff, som konfronterer kritikken. 🥰 Du er en flott kvinne og ikke la noe få deg til å føle noe annet. 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sharpa VinterBerg Skrevet 23. mars 2023 #155 Del Skrevet 23. mars 2023 Bendie skrev (6 minutter siden): Støtter deg fult ut. Synes trådene generelt på rampelys er et trist skue. Og unngår i det store å lese her inne. Det er på ingen måte en form for kritikk, som kan forsvares. Jeg har nå lest i i denne tråden etter du sto frem i media og må si jeg for vondt i magen. Må si jeg synes du er tøff, som konfronterer kritikken. 🥰 Du er en flott kvinne og ikke la noe få deg til å føle noe annet. Hun konfontrerte ikke kritikken, men gikk rett og satte seg på krenkekrakken og sullet seg inn i offerrollen. Hun er en godt voksne dame som poserer seg slankere og fremstiller seg som slankere enn det hun er i virkeligheten. Dama var ikke til å kjenne igjen på catwalken, derfor blir hun kritisert. Disse influecerne er et onde i samfunnet vårt. 21 1 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djerv2020 Skrevet 23. mars 2023 #156 Del Skrevet 23. mars 2023 Sharpa VinterBerg skrev (37 minutter siden): Hun konfontrerte ikke kritikken, men gikk rett og satte seg på krenkekrakken og sullet seg inn i offerrollen. Hun er en godt voksne dame som poserer seg slankere og fremstiller seg som slankere enn det hun er i virkeligheten. Dama var ikke til å kjenne igjen på catwalken, derfor blir hun kritisert. Disse influecerne er et onde i samfunnet vårt. Perfekt beskrevet! 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djerv2020 Skrevet 23. mars 2023 #157 Del Skrevet 23. mars 2023 Bendie skrev (48 minutter siden): Støtter deg fult ut. Synes trådene generelt på rampelys er et trist skue. Og unngår i det store å lese her inne. Det er på ingen måte en form for kritikk, som kan forsvares. Jeg har nå lest i i denne tråden etter du sto frem i media og må si jeg for vondt i magen. Må si jeg synes du er tøff, som konfronterer kritikken. 🥰 Du er en flott kvinne og ikke la noe få deg til å føle noe annet. Angående den siste setningen din; brorparten av de av oss som er skeptiske til JPs business, har flere ganger understreket at hun er superflott, nydelig, pen, flink å kle seg osv.. Hadde du lest hele tråden hadde du vel også lagt merke til det? Som sagt i et tidligere innlegg; skjønner at dette ikke er kult for JP, men, hun må tåle kritikk av bildene hun legger ut, all den tid hun tjener penger på nettopp disse bildene. 12 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glufseguri Skrevet 23. mars 2023 #158 Del Skrevet 23. mars 2023 Djerv2020 skrev (2 minutter siden): Angående den siste setningen din; brorparten av de av oss som er skeptiske til JPs business, har flere ganger understreket at hun er superflott, nydelig, pen, flink å kle seg osv.. Hadde du lest hele tråden hadde du vel også lagt merke til det? Den biten er ikke så nøye når det skal passe inn i narrativet av «grovt hetset influencer på forum»🙄 11 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djerv2020 Skrevet 23. mars 2023 #159 Del Skrevet 23. mars 2023 Tripptrapp1 skrev (1 time siden): Hvis dette er tilfelle, så fall er vi over på en annen problematisk ting: Hun merker så og si aldri innlegg av klær, sko eller tilbehør med «reklame». Hvis hun mottar «fordeler» - være seg det er prisavslag eller annet -, så skal det merkes. Frakoblet JP, så er det en vanlig syke blant influencere at de «glemmer» å markere reklame. Og det er dessverre ingen som har midler til å følge opp og slå ned på dette. Godt poeng! Så hun poserer seg tynnere, kaller kritikk mobbing og drar krenkekortet — pluss lar muligens være å merke reklame? Jaggu! De av oss som trodde hun var et flott bidrag i en ellers shady bransje har virkelig fått oss noen øyeåpnere de siste ukene…. 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djerv2020 Skrevet 23. mars 2023 #160 Del Skrevet 23. mars 2023 Glufseguri skrev (1 minutt siden): Den biten er ikke så nøye når det skal passe inn i narrativet av «grovt hetset influencer på forum»🙄 Ah stemmer, glemte å sjekke playbooken! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå