Gå til innhold

Dårlige odds idag?


Gjest Gjest_Eve_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Eve_*

Dumt nok er jeg flink til å undervurdere meg selv for tiden. Jeg er over middels intelligent, men perfeksjonist, og er selv min verste fiende og kritiker.

Nå har jeg et halvt år igjen av en lengre utdannelse, er voksen, og jobber deltid så mye jeg kan for å tjene til livets opphold. Problemet mitt er at jeg er single, ønsker meg et godt og fast forhold med en intelligent og flott mann, men føler at jeg ikke er "bra nok" på singlemarkedet (og derfor er jeg ikke på sjekkern).

Jeg har flere gode enn dårlige egenskaper, men har dessverre opparbeidet komplekser fordi jeg ikke har 20 års relevant arbeidserfaring innen et fagfelt. Noen kommentarer eller tips og oppmuntring til meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gustenpus

Hm, hadde du vært mann hadde jeg kanskje synes du hadde større grunn til å være bekymret, da det virker som å finne en ferdig/høyt utdannet partner er viktigere for kvinner enn menn.

Men jeg synes du bare skal legge det der bak deg, og fokusere på alt det som sikkert er flott med deg. Det er helt andre ting enn utdannelsen din og jobben din som gjør deg til en attraktiv kvinne (eller ikke) på sjekkemarkedet. Nå vet jeg ikke helt hvor du befinner deg i alder, selv er jeg en mann i begynnelsen av 30-årene med universitetsutdannelse og grei jobb, og kan uansett bare snakke for meg selv. Men jeg snakker nå mye med kompiser (mange som er litt eldre enn meg og) om deres opplevelser på sjekkern, og jeg har aldri hørt at en kvinnes utdannelse/yrke/lønn etc har hatt noe å si.

- Tar du vare på kroppen din, og ser bra ut i forhold til alderen din?

- Har du godt humør, og klarer å ta livets utfordringer med en smil?

- Er du glad i sex?

- Er du opptatt av verden rundt deg, og kan snakke intelligent om de fleste temaer?

- Har du et passe velordnet liv, uten rus, uansvarlig økonomi eller problematiske ekser fortsatt i bildet?

- Har du ungått å bli for sær i din singletilværelse? Ungått å fått huset fullt av katter som substitutt for barn (kanskje du har barn for alt jeg vet?)?

Hvis du kan svare bekreftende på alle eller de fleste av disse spørsmålene tror jeg helt sikkert at du vil være mer enn "bra nok" for de fleste menn. Det finnes selvsagt noen som vil se yrke og karreiere som et viktig kriterium, men er det de du vil ha?

Hva er du selv opptatt av hos en mann? Tror du kan vente deg at han er opptatt av det samme hos deg, vi er ikke så ulike som vi ofte tror :)

(Hvis du selv har så innmari høye krav til at mannen du skal møte skal være en karrierejeger/høyt utdannet/ladida, vel da får du tåle at de du er interessert i tenker likt som deg. Hvis du er opptatt av å treffe en god mann, så tror jeg det ordner seg ...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Tar du vare på kroppen din, og ser bra ut i forhold til alderen din?

- Har du godt humør, og klarer å ta livets utfordringer med en smil?

- Er du glad i sex?

- Er du opptatt av verden rundt deg, og kan snakke intelligent om de fleste temaer?

- Har du et passe velordnet liv, uten rus, uansvarlig økonomi eller problematiske ekser fortsatt i bildet?

- Har du ungått å bli for sær i din singletilværelse? Ungått å fått huset fullt av katter som substitutt for barn (kanskje du har barn for alt jeg vet?)?

Gustenpus, hvis dette er det viktigste for en typisk mann, så matcher jeg veldig dårlig - sjekk min liste:

Han må vite hva han vil med seg selv, for sitt liv, og sin eventuelle familie og kone.

Han er bevisst i hverdagen på de små ting. Han vet hva han vil handle av mat, han liker å lage mat og drikke rødvin med meg og snakke/konversere om ulike temaer.

Barn liker ham (og vice versa)

Han behøver ikke være millionær, men vi må ha en romslig økonomi som tillater det aller meste!

Han er kunnskapsrik men ikke kjedelig. Han snakker like uanstrengt med en uteligger/boms som med kongen.

Han er sammen med sin kone fordi han har valgt det bevisst.

Han sier alltid i fra når han vil ta opp ting som angår forholdet. Han venter ikke på at hun må gjøre det.

Han er ikke en sex-maniac som setter det øverst på listen over alle lister.

Mest sannsynlig er han ikke typisk norsk i væremåten og har en uhøytidelig væremåte og kan distansere seg fra overfladiske mennesker. Likevel har han stil, klasse og særpreg. Noen kaller det integritet.

Han gjennomskuer veldig lett hvem som er ekte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke sjekkliste på hva som er viktigst, men en sjekkliste på hva som kan gjøre en kvinne uaktuell dersom lite stemmer :) Dvs, nødvendige men ikke tilstrekkelige kriterier...

Ja, dårlig match ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ananas i.i.

Jeg synes denne tråden er et bra eksempel på hvordan folk utelukker andre på utrolig tynt grunnlag. Jeg ser ingenting de listene som motsier hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som et lite apropo til en annen pågående debatt under "Generell debatt": her ser vi et eksempel på en fast bruker som sporer av og ødelegger diskusjonen og tråden. Kanskje trådstarter er en registrert bruker (egentlig) også?

Uansett, dette kunne ha blitt en fin diskusjon men den sporet av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Trådstarter_*

Takk for svar Gustenpus!

Jeg kan krysse av på "lista di" på alle punkter...

Jeg bør kanskje heller jobbe med min egen innstilling? Men godt å få et signal om at ikke nisje har riktig så mye å si som jeg "fryktet".

Herved er tråden erklært tilbake på sporet.

Hush - GrønneGother.Gå i en annen tråd og flørt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trådstarter, jeg synes ikke nødvendigivs det er noe galt med din innstilling.

Jeg mener at norske menn er for late. Seriøst. De jakter for lite på kvinner på dagtid og på kveldstid.

Jeg mener problemet i det norske samfunn er mangel på flørting o ginitiaitv fra menn. Menn i Norge er late, passive og de forlanger at kvinnene må ta initiativet. Det er helt feil! Norske kvinner blir maskuline og mennene blir feminine og passive. Så feil!

Kan ikke norske menn komme seg ut i verden og lære fra de mer erfarne som kan dette spillet? Jeg er så utrolig lei av late nordmenn som ikek forstår at de er jegere og skal jakte på kvinnen i sitt liv!

Trådstarter, du bor i feil land.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så utrolig lei av late nordmenn som ikek forstår at de er jegere og skal jakte på kvinnen i sitt liv!

Å plassere skylda og ansvaret for at man er singel på andre enn seg selv kommer man i alle fall ikke langt med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å plassere skylda og ansvaret for at man er singel på andre enn seg selv kommer man i alle fall ikke langt med.

For min del, jeg som skrev det, skylder jeg ikke på menn for min singel-tilværelse. Likevel ønsket jeg å samtidig si i fra om at jeg er lei av menn i Norge fordi de har en lat tilnærming til det å jakte på kvinner i forhold til menn i de aller fleste andre land.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gustenpus
Takk for svar Gustenpus!

Jeg kan krysse av på "lista di" på alle punkter...

Jeg bør kanskje heller jobbe med min egen innstilling? Men godt å få et signal om at ikke nisje har riktig så mye å si som jeg "fryktet".

Herved er tråden erklært tilbake på sporet.

Hush - GrønneGother.Gå i en annen tråd og flørt!

No prob :)

Jeg vet ikke hvor gammel du er, hva slags ytterligere krav du har til mannen du ønsker å møte og en hel masse ting, men jeg synes det høres ut som du bekymrer deg helt unødvendig. Jeg bryr meg om at kvinner skal være selvstendige og i jobb, men bortsett fra det er det da helt andre egenskaper som definerer deg som kvinne, partner, elskerinne, venn etc? Jobb er jobb.

Derimot finner jeg at mange kvinner jeg møter er veldig opptatt av hva jeg jobber med og hvor mye jeg tjener. Det blir jeg egentlig litt fornærmet over. At jeg har en god jobb er viktig for at jeg skal være glad og fornøyd med livet mitt, ikke noe min kjære skal smykke seg med ovenfor verden. At jeg tjener godt skal gjøre meg mindre sårbar for livets opp - og nedturer, og jeg skal kunne sørge for en familie sammen med en partner. Hvis det er så jævlig viktig med de pengene får hun gå ut og tjene dem selv, det er ikke så vanskelig hvis du prioriterer lønn.

Hvis en kvinne sjarmeres av utseendet mitt, hva jeg vet om verden, hvor surt jeg synger i dusjen eller hvor flink jeg er med drillen, så synes jeg det kjempestas. Når en kvinne er kjempefascinert av lønna, leiligheten eller karrieren min synes jeg det egentlig er en stor turnoff. Får litt golddigger-følelse, selv om hun selv skulle være mer enn rik nok selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gustenpus
Trådstarter, jeg synes ikke nødvendigivs det er noe galt med din innstilling.

Jeg mener at norske menn er for late. Seriøst. De jakter for lite på kvinner på dagtid og på kveldstid.

Jeg mener problemet i det norske samfunn er mangel på flørting o ginitiaitv fra menn. Menn i Norge er late, passive og de forlanger at kvinnene må ta initiativet. Det er helt feil! Norske kvinner blir maskuline og mennene blir feminine og passive. Så feil!

Kan ikke norske menn komme seg ut i verden og lære fra de mer erfarne som kan dette spillet? Jeg er så utrolig lei av late nordmenn som ikek forstår at de er jegere og skal jakte på kvinnen i sitt liv!

Trådstarter, du bor i feil land.

Det finnes masse utlendinger i Norge og, og de er mer enn villig til å jakte på deg sånn som du ønsker. Det er også mulig å reise en tur ut i verden og oppleve akkurat det vil :ler:

Jeg visste ikke at det å være lat var feminint dog ;)

Men det er godt du er her på KG og alle tråder kan fortelle oss hva som er riktig og feil! Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes masse utlendinger i Norge og, og de er mer enn villig til å jakte på deg sånn som du ønsker. Det er også mulig å reise en tur ut i verden og oppleve akkurat det vil  :ler:

Jeg visste ikke at det å være lat var feminint dog ;)

Men det er godt du er her på KG og alle tråder kan fortelle oss hva som er riktig og feil! Takk!

Egentlig er det ikke mitt mål å høres så bastant ut - men:

Jeg er litt lei av det norske samfunns kjøreregler på dette med menn/kvinner og gjensidige forventninger, i tiollegg til det synes jeg "alt" går veldig tregt med typisk nordmenn.

Jeg har sett dette i så mange år nå at jeg føler jeg må være over-bestemt og bastant for å sette ting på spissen for å virkelig få frem klart hva jeg mener: fordi jeg føler meg nokså alene om å ha denne meningen.

Jeg synes oppriktig talt det er synd at så mange menn i Norge (hvis jeg skal dømme etter hva jeg har erfart og sett og også her på KG..) ønsker at kvinnen skal ta initiativet i selve jakten, og det synes jeg blir så feil. Vi er tross alt feminine, vi kvinner, mens menn skal liksom være maskuline. Det er dere som har testosteronet, kan dere ikke jobbe for oss og jakte da?

Jeg har blitt litt bortskjemt i Italia og Frankrike og derfor er det litt nederlag for meg her hjemme nå for tiden mht. til helt andre kjøreregler i forhold til menn.

Derfor er nok min bastanthet ("fortelle deg hva som er rett og galt") meget fremtredende, ja.

Mitt håp er at kanskje jeg vil treffe på den ene mannen i Norge som har forstått at det er hans oppgave å jakte på meg (og ikke motsatt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gustenpus
ord ...

Vel, det finnes nok menn for deg og!

For min egen del er jeg glad for at "reglene" for hvordan jeg skal oppføre meg ikke er så strenge som du etterlyser. Jeg jakter gjerne, men synes og det er hyggelig med kvinner som sier i ifra når de er interessert. Og det er ikke helt min stil å bo hjemme hos mama, henge på scooteren min og plystre etter alt med blondt hår ... Bella, bella! :grine2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vel, det finnes nok menn for deg og!

For min egen del er jeg glad for at "reglene" for hvordan jeg skal oppføre meg ikke er så strenge som du etterlyser. Jeg jakter gjerne, men synes og det er hyggelig med kvinner som sier i ifra når de er interessert. Og det er ikke helt min stil å bo hjemme hos mama, henge på scooteren min og plystre etter alt med blondt hår ... Bella, bella!  :grine2:

Får håpe det finnes menn til meg her også da, ja

Det med scooter'n og bo hjemme hos Mama høres for drøyt ut da..stereotypt og klassisk den der.

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trådstarter, jeg synes ikke nødvendigivs det er noe galt med din innstilling.

Jeg mener at norske menn er for late. Seriøst. De jakter for lite på kvinner på dagtid og på kveldstid.

Jeg mener problemet i det norske samfunn er mangel på flørting o ginitiaitv fra menn. Menn i Norge er late, passive og de forlanger at kvinnene må ta initiativet. Det er helt feil! Norske kvinner blir maskuline og mennene blir feminine og passive. Så feil!

Kan ikke norske menn komme seg ut i verden og lære fra de mer erfarne som kan dette spillet? Jeg er så utrolig lei av late nordmenn som ikek forstår at de er jegere og skal jakte på kvinnen i sitt liv!

Trådstarter, du bor i feil land.

:klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...