AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #21 Skrevet 12. mars 2023 Er handyman og gjør utearbeidet og det er jeg hundre prosent tilfreds med. Anonymkode: 46978...a43
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #22 Skrevet 12. mars 2023 Han deltar i det aller meste. I perioder gjør han mer enn meg. Anonymkode: ad8f4...8b4
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #23 Skrevet 12. mars 2023 Vasker sine klær for hånd hvis det er spesielle klær han ikke vil ha i vaskemaskinen. Støvsuger, tar oppvask, lager mat noen ganger, vasker bad, vinduer. Søpla. Egentlig alt jeg selv gjør. Vi har ingen barn, men er sikker på at hvis vi hadde hatt barn så hadde ansvaret for de ligget på meg, men han hadde fortsatt gjort husarbeid i samme prosent som nå. Det eneste han ikke er god på er å handle mat som jeg spiser. Vi spiser veldig forskjellig og kanskje maks 2 ganger i uka det samme. Vil jeg at han skal kjøpe noe til meg må jeg sende bilde på messenger med eksakt det jeg vil ha. 😅 vi har vært gift i 5 år og han burde vite hvilken type yoghurt jeg spiser syns jeg da. Men nei da. 🤣 Anonymkode: 037de...07a
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #24 Skrevet 12. mars 2023 'Jeg gjør uten tvil mest. Han lager middag av og til. Han kjører mer enn meg. Jeg rydder og vasker stort sett alt alene, og hvis ikke må jeg sette han i gang. Det er enklere å gjøre det selv, enn å skape dårlig stemning. Nå er han på guttetur, og jeg har tenkt å rydde og vaske før han kommer hjem. Bare tanken på at det faller så naturlig for meg, gjør meg faktisk litt oppgitt. Hvordan havnet jeg der? Situasjonen ble faktisk verre etter at jeg ble utbrent. Jeg hadde en bedre betalt jobb enn han, fikk en syk ungdom- som ikke er hans, og da ble det veldig mye med en krevende jobb, fikk ikke hentet meg inn på ettermiddagene og helgene og med bekymringer og mye omsorg for ungen. Da jeg ble utbrent og var hjemme, så ble det til at jeg gjorde litt husarbeid. Jeg hadde så sykt dårlig samvittighet for at jeg ikke greide å jobbe... Jeg måtte jo gjøre noe!! Nå har jeg begynt å jobbe igjen litt, men enda er det jo jeg som tar det meste av husarbeid. Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal snu det hele. Jeg får faktisk litt panikk bare av å tenke på det. Jeg antar jeg må ta en samtale. Alt skjer jo liksom så automatisk. Anonymkode: 3d875...301
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #25 Skrevet 12. mars 2023 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Dette var voldsomt, men så lenge du trives med dette - og i all fremtid, så er jo det flott! Anonymkode: 56312...5e1 Voldsomt hvordan da? Og hvorfor i all fremtid? Anonymkode: e4a2e...101
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #26 Skrevet 12. mars 2023 Her gjør vi alt begge to. Begge vasker, tar klesvask, oppvask, lager mat osv. Måler ikke i detalj hvem som har gjort hva sist, men det blir ganske likt. Nå når vi har baby, gjør han mest husarbeid siden hun er mer limt til meg. Anonymkode: b9de4...115
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #27 Skrevet 12. mars 2023 Han handler ca. hver andre-tredje dag, lager middag hver dag, vasker bil, klipper plen, måler snø, fikser ting som må fikses, bader og steller sønnen vår, står for det økonomiske (typ hvis jeg riper opp bilen fikser han med forsikring, leverer på verksted etc.🤣). Jeg vasker opp etter middagen, vasker hus og klær og planlegger ukemenyen jeg jobber også 80%, så jeg både lever og henter i barnehagen sånn at han skal få kortere dager der vil si vi bidrar 50/50, men skulle ønske han hadde et sett med bryst så han kunne bidratt med ammingen (nei, pumping/ME er ikke et alternativ for oss da vi ikke orker å holde på med sterilisering av flasker og styr😂) Anonymkode: df866...b26
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #28 Skrevet 12. mars 2023 Vasker 70% av huset. Rydder kjøkkenet og tar ut søpla. Slår plenen og vasker bilene. Vasker egen klær da han ikke får lov til å vaske hennes😆. Handler og lager middag. Anonymkode: 546c4...ad8
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #29 Skrevet 12. mars 2023 Jeg jobber mest og tjener definitivt mest (jobber gjerne mange hundre timer overtid ila året), men jeg gjør ca like mye av det som må gjøres hjemme. Må fortelle han hva som må gjøres hver uke og gi han spesifikke oppgaver, fordi han ikke ser hva som må gjøres selv annet enn typ middagslaging og rydde kjøkken som han gjør selv. Anonymkode: 058b5...1a9
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #30 Skrevet 12. mars 2023 Etter vi fikk barn så sover vi på hvert vår rom pga amming og jobb osv. Men mannen har enda ikke skiftet på sin "nye" seng.. Tenk det, 3mnd i samme sengetøy...han får værsego å skifte sjøl, jeg har nok med å skifte sengetøy på min egen og babyens seng.. Makan.. Så ekle disse mannfolka kan være.. Sex har vi heller ikke hatt på nærmere 8mnd..rart det da, når ørevoksen tyter ut av øra på han, nesehåra som man snart kan lage flette av, vommen og pattene hans som disser.. Anonymkode: 3f939...36c
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #31 Skrevet 12. mars 2023 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Han gjør alt det praktiske, handler mat, lager mat, vasker huset, alt utvendig (biler, snømåking og klipping av plen). Dvs jeg vasker klær, holder orden og organiserer, handler inn alt som ikke er mat, har logistikken over barna og er med på slike ting. Føler meg svært heldig som har en slik flink mann som gjør så mye hjemme. Anonymkode: bfe94...965 Flink? Virkelig? 🙄 Anonymkode: 51d90...afd
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #32 Skrevet 12. mars 2023 Vi gjør begge to husarbeide og hage. Han gjør mer bil enn jeg. Føler ikke at noen gjør mer enn den andre. Begge ser når ting bør gjøres, og tar det ganske fortløpende. Vi har hvert vårt barn, og har ikke fordelt ansvarsområder der. Vi har ansvar for hver vårt barn, og så hjelper vi hverandre gjerne. Anonymkode: c7925...671
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå