AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #1 Skrevet 11. mars 2023 😀 Dere som har det, har dere helårsplanter eller skiftes plantene ut ved årstidene? Har dere grønne planter eller blomster? (Skal ha to passelig store krukker og trenger inspirasjon! 😄) Anonymkode: f327e...187
sommermor Skrevet 12. mars 2023 #3 Skrevet 12. mars 2023 Akkurat nå så har jeg lyng i blomsterpotten utenfor døren. Senere blir det byttet til stemorsblomster tenker jeg.
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #4 Skrevet 12. mars 2023 Jeg har en med høstlyng, den erstattes med stemor/sommerblomster, ellers vintergrønt i krukker. Anonymkode: bd2b1...be9
Blålilla Skrevet 12. mars 2023 #5 Skrevet 12. mars 2023 Jeg har en eukalyptus-busk som er storn og grønn. Har flere mindre potter som jeg bytter blomster i gjennom sesong. Lyng, pyntekål , perleblomster, sommerblomster.
Wenda Skrevet 12. mars 2023 #6 Skrevet 12. mars 2023 Har lyng og noen sølvgrå lange planter. Det står der året rundt
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #7 Skrevet 12. mars 2023 Har litt forskjellig, det vil jo avhenge veldig avhengig av forholdene hos deg. Liker godt en kombinasjon av storkenebb, hosta og forglemmegeisøster, og kanskje noen sommerblomster. Det varierer fra år til år. Forsøker meg alltid på solsikker, men det går ofte dårlig siden inngangsdøren min er på skyggesiden. Anonymkode: e122f...a6a
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #8 Skrevet 12. mars 2023 De skiftes ut etter årstidene. Lyng på høsten, og et sånt lite tre som jeg har julelys på i jula. Nå er det ingen ting - vel, den døde lyngen er vel der fremdeles siden jeg ikke har giddet kaste den… Når det blir vår planter jeg ut det jeg måtte ha/kjøpe. Jeg skal prøve meg på ranunkler og georginer i år. Men mulig jeg starter med stemor, når det er for kaldt for georginene. Anonymkode: 76b57...9a1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #9 Skrevet 12. mars 2023 Jeg har buksbom❤️ Hele året rundt, synes jeg ikke trenger noe mer enn buksbom. Lyng er fine, men blir stygge ettehvert 🫤 Anonymkode: 53a84...cb2
Geojak Skrevet 12. mars 2023 #10 Skrevet 12. mars 2023 Ingen nå på vinteren. bruker å ha stemorsblomster utenfor døren tidlig på våren de tåler endel og blomstrer lenge https://www.plantasjen.no/stemorsblomst.html
Amossa Skrevet 12. mars 2023 #11 Skrevet 12. mars 2023 Du bør ta hensyn til forholdene der inngangen din er. Nord- eller sørvendt, sol, halvskygge, skygge? Vår inngang er vendt mot nordvest. Den er overbygget og skyggefull. I fjor plantet jeg klatrevillvin og villkaprifol i to store potter. Begge skal tåle halvskygge. Men jeg er spent på om de har tålt vinteren. Hos meg i nord er det full vinter enda, men til påske står det nok blå perleblomst i krukkene. Er billig, og kjøper på matvarebutikken eller på Plantasjen, og bare potter om i mine egne krukker. Etter avblomstring graver jeg dem ned i et blomsterbed, så blomstrer de forhåpentligvis til neste vår. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå