AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #1 Skrevet 11. mars 2023 Føler dette er et tabulagt tema. Jeg elsker datteren min på 2 år, men jeg har ikke likt noen av alderene hennes. Jeg savner alenetid, weekend-turer, å sove lenge. Mange foreldre gjør nok det, men for meg er livet med hennes rutiner utrolig lite givende. Jeg angrer så utrolig på at jeg fikk barn. Anonymkode: 6083c...f06 1 5
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #2 Skrevet 11. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Føler dette er et tabulagt tema. Jeg elsker datteren min på 2 år, men jeg har ikke likt noen av alderene hennes. Jeg savner alenetid, weekend-turer, å sove lenge. Mange foreldre gjør nok det, men for meg er livet med hennes rutiner utrolig lite givende. Jeg angrer så utrolig på at jeg fikk barn. Anonymkode: 6083c...f06 Adopter henne bort. Anonymkode: 5bff2...c41
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #3 Skrevet 11. mars 2023 Hun er bare to år, og du har ikke "likt noen av alderne hennes" 😂. Reflekterte du noe over hvordan et barn er, og hvordan det ville se ut for deg? Jeg oppfatter at kvinner som gjerne får barn, uten å se for seg forandringene og hvordan ting eventuelt kan bli - er de som angrer mest, fordi de tenkte at dette bare var fint og enkelt. Flertallet som får barn planlegger det godt og vet hvordan det er å få barn og stålsetter seg på et familieliv. Så blir jo også barna mye mer selvstendig jo eldre de blir, bare man oppdrar de på en god måte slik at de blir velfungerende voksne. Anonymkode: c109b...fc3 4 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #4 Skrevet 11. mars 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Adopter henne bort. Anonymkode: 5bff2...c41 Det kan muligens være en far her som er uenig i det. Mener du at han ikke har noe han skulle ha sagt? Anonymkode: 9d1ac...f68 4
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #5 Skrevet 11. mars 2023 Barn er krevende, selv måtte jeg gi opp etter nesten 3år som mamma. Er glad for dette, jeg innså selv at dette ikke var noe for meg. Jeg vil barnet det beste, det var ikke hos meg. Så har brutt all kontakt. Anonymkode: 4626d...063 2
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #6 Skrevet 11. mars 2023 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Barn er krevende, selv måtte jeg gi opp etter nesten 3år som mamma. Er glad for dette, jeg innså selv at dette ikke var noe for meg. Jeg vil barnet det beste, det var ikke hos meg. Så har brutt all kontakt. Anonymkode: 4626d...063 La du bare ut annonse på finn da, eller? Anonymkode: df3ca...d54 5
Andro Skrevet 11. mars 2023 #7 Skrevet 11. mars 2023 Hvor er den andre forelderen her? Jeg vil anbefale deg å ta dette med helsestasjonen. Være helt ærlig og åpen, og be om foreldreveiledning. Ikke sett deg selv i en så avmektig posisjon at du utsetter barnet ditt for omsorgssvikt. 4 2
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #8 Skrevet 11. mars 2023 Etter to år har nok angrefristen dessverre utløpt og så lenge barnet ikke er defekt tror jeg nok ikke du kreve retur eller omlevering heller. Anonymkode: c9df7...792 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #10 Skrevet 11. mars 2023 Jeg elsker barnet mitt overalt på jord. Hun er ikke ett vanskelig barn. Grunnet dårlig fysisk (er lam i en fot) og psykisk helse hos meg som mor så er det flere episoder og hendelser som får meg til å tenke at jeg angret på at jeg fikk barn. Når hun slår seg fullstendig vrang f. eks. Hun er bare 4 år så trassalderen blomstrer for fullt. Anonymkode: ab4b4...4de 1
Diry72 Skrevet 11. mars 2023 #11 Skrevet 11. mars 2023 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Føler dette er et tabulagt tema. Jeg elsker datteren min på 2 år, men jeg har ikke likt noen av alderene hennes. Jeg savner alenetid, weekend-turer, å sove lenge. Mange foreldre gjør nok det, men for meg er livet med hennes rutiner utrolig lite givende. Jeg angrer så utrolig på at jeg fikk barn. Anonymkode: 6083c...f06 Alenetid, du får vel det selv om du har barn også. Hvor er barnefar, gikk han fra deg? Det handler om å ta ansvar for noen enn seg selv, og sorry at du ikke får mere tid til ditt ego, men det er sånne som deg som har bare godt av å forholde seg litt til andre også. Sånn er det i militæret også. Endret 11. mars 2023 av Diry72 Ekstra info 1
skjermvegg Skrevet 11. mars 2023 #12 Skrevet 11. mars 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): La du bare ut annonse på finn da, eller? Anonymkode: df3ca...d54 Fosterhjem?
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #13 Skrevet 11. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg elsker barnet mitt overalt på jord. Hun er ikke ett vanskelig barn. Grunnet dårlig fysisk (er lam i en fot) og psykisk helse hos meg som mor så er det flere episoder og hendelser som får meg til å tenke at jeg angret på at jeg fikk barn. Når hun slår seg fullstendig vrang f. eks. Hun er bare 4 år så trassalderen blomstrer for fullt. Anonymkode: ab4b4...4de I HI skriver du at hun er 2 Anonymkode: 9a1b2...55f
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #14 Skrevet 11. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): I HI skriver du at hun er 2 Anonymkode: 9a1b2...55f Det er ikke jeg som har skrevet HI Anonymkode: ab4b4...4de 3
svartkatt Skrevet 11. mars 2023 #15 Skrevet 11. mars 2023 Hvis du blir kvitt barnet håper jeg du blir sterilisert samtidig. Har hørt om de som ikke vil ha barn, blir kvitt barnet de har, og år etterpå får de barn igjen som de faktisk vil ha. Mens første barnet fremdeles er uønsket. Det burde ikke være lovlig. 7 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #16 Skrevet 11. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er ikke jeg som har skrevet HI Anonymkode: ab4b4...4de Åh, beklager trodde det var TS som skrev. Anonymkode: 9a1b2...55f
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #17 Skrevet 11. mars 2023 Jeg har et barn på 4 år, og jeg kan ha egentid, sove lenge, reise på overnattingstur, og i fjor reiste jeg alene på tur til et annet land. Var borte 8 dager. Alt dette er mulig fordi både jeg og mannen min gir hverandre disse mulighetene. Man trenger ikke å være låst når man får barn. Det forutsetter selvfølgelig at man kan avlaste hverandre. Er du alene uten nettverk så skjønner jeg at det er veldig vanskelig. Anonymkode: 6b781...d4f 4
Ava Mae Skrevet 11. mars 2023 #18 Skrevet 11. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Flertallet som får barn planlegger det godt og vet hvordan det er å få barn og stålsetter seg på et familieliv. Så blir jo også barna mye mer selvstendig jo eldre de blir, bare man oppdrar de på en god måte slik at de blir velfungerende voksne. Anonymkode: c109b...fc3 Ingen VET hvordan det er å få barn før man har fått dem. Du kan planlegge og forberede alt du vil, men når alle faktorene som lite søvn, egentid i dass, andre økonomiske prioriteringer som må taes, bekymringsmomentene ved foreldrerollen, et hverdagsliv basert på rutiner og parforholdet som endrer seg alle treffer samtidig da vil de aller fleste på et tidspunkt føle seg overveldet over hva foreldrerollen bringer med seg. Å synse om at det ville vært kos med sommerbaby og kjøpe femten søte bodyer på Lindex hjelper deg ikke langt på veien da. Prøv heller å være litt ydmyk og gi konstruktive råd i stedet for å tre denne "suck it up" holdningen nedover hode på henne. TS, har du noen som kan avlaste deg litt mer i hverdagen? Bor du sammen med barnefar? I så fall, ta dette opp med han. Finn måter dere kan være sammen på som ikke involverer foreldrerollen, det gjelder også deg og egentid. På Sitly kan du finne deg en fast barnevakt. De aller fleste har god erfaring og mange har kurs i førstehjelp. Du søker på barnevakt basert på dine kriterier og bosted. Og ja, jeg vet rutiner kan være dørgende kjedelig men akkurat nå når barnet ditt er såpass lite så er organisering alfa og omega. Det gjør hverdagen så uendelig mye lettere om du (og barnet) vet hva som skal skje, hvor, når og ikke minst ha en fast plass i hjemmet til ALT. Jeg anbefaler deg også å ta dette opp med fastlegen din. Det kan være at du går med en ubehandlet fødselsdepresjon. Dette klarer du ❤️ 5 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #19 Skrevet 11. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Føler dette er et tabulagt tema. Jeg elsker datteren min på 2 år, men jeg har ikke likt noen av alderene hennes. Jeg savner alenetid, weekend-turer, å sove lenge. Mange foreldre gjør nok det, men for meg er livet med hennes rutiner utrolig lite givende. Jeg angrer så utrolig på at jeg fikk barn. Anonymkode: 6083c...f06 Velkommen i klubben. Ikke få flere. Anonymkode: 5d2dc...6a0 4
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #20 Skrevet 12. mars 2023 Far er ute av bildet på grunn av vold. Vi hadde kjent hverandre i 6 mnd da jeg ble gravid. Var i et 14 år langt samboerforhold før det, jeg fikk ingen barn da. Jeg er 36. Jeg har stort nettverk av familie og venner. Jeg har snakket med helsestasjonen og barnevernet (eget initiativ), og får bare beskjed om at hun har det best sammen med meg. Det er ikke aktuelt å gi henne bort, men jeg lurer på om jeg er den eneste som synes det er vanskelig. Anonymkode: 6083c...f06 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå