AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #21 Skrevet 11. mars 2023 Om det er tannsykdommen periodontitt han har, er det ikke nok å «bare» pusse tennene kjapt en gang om dagen… Begynner han å miste tenner, har nok sykdommen nådd langt. Man behøver jevnlig oppfølging av tannlege, som måler tannhalsene og renser tennene og setter igang andre tiltak. For å forebygge må man bruke mellombørster og tanntråd i tillegg til tannbørsting min 2 ganger pr dag med elektrisk tannbørste i min 2 minutter. Rart om han ikke har kontaktet tannlege om tennene faller ut, det må jo være utrolig smertefullt? Man får dekket deler av behandlingen av Helfo om man får påvist sykdommen. Hilsen ei som har sykdommen og er livredd for å miste tennene. Anonymkode: 3ccd5...2da
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #22 Skrevet 11. mars 2023 Om han har periodontitt vil det gjerne også lukte ganske vindt av munnen hans... Anonymkode: aa699...6d8 2
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #23 Skrevet 11. mars 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Om han har periodontitt vil det gjerne også lukte ganske vindt av munnen hans... Anonymkode: aa699...6d8 *vondt Anonymkode: aa699...6d8
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #24 Skrevet 11. mars 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hvorfor har han ikke gått til tannlegen? De fleste ville gjort det når den første tanna faller ut liksom, å her har flere løsnet? Har han fryktelig dårlig råd? Anonymkode: 74f8e...2b0 Unnskyld?? Har du hørt om tannlegeskrekk?? Det finnes folk som har det. Da er det ikke bare å " komme seg til tannlegen " Anonymkode: 504e9...58b
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #25 Skrevet 11. mars 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Unnskyld?? Har du hørt om tannlegeskrekk?? Det finnes folk som har det. Da er det ikke bare å " komme seg til tannlegen " Anonymkode: 504e9...58b Sant nok, og god kjemi med tannlegen er viktig. Jeg var nylig hos Colosseum, og jeg følte meg godt ivaretatt der. TS, om dette er aktuelt finnes det noen gode tips på denne siden. https://colosseumtannlege.no/behandlinger/tannlegeskrekk/?gclid=Cj0KCQiA6rCgBhDVARIsAK1kGPJZ9yTUUdASsF-eUJ9C-MkYcP7Vg8RkGZ8g-4i0rDdbPKDJlRe2wpcaAuo3EALw_wcB Anonymkode: 5fc9d...6a9
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #26 Skrevet 11. mars 2023 Tenker vel periodontitt når tennene bare faller ut sånn. Som flere her sier, det gjelder å få kommet seg til tannlegen kjapt før han mister alle tennene. Hvis han er redd kan han få beroligende medisin slik at det går an å gjennomføre undersøkelse. Anonymkode: b7fd6...147
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #27 Skrevet 11. mars 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Unnskyld?? Har du hørt om tannlegeskrekk?? Det finnes folk som har det. Da er det ikke bare å " komme seg til tannlegen " Anonymkode: 504e9...58b Da må man kontakte tannlege og si som sant er at man har tannlegeskrekk. Det hjelper ikke å vente! Anonymkode: 99adb...061
Millaca Skrevet 11. mars 2023 #28 Skrevet 11. mars 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Leddsykdom skulle det stå. Anonymkode: 083e5...008 Kan jeg spørre hvilken leddsykdom?
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #29 Skrevet 12. mars 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Da må man kontakte tannlege og si som sant er at man har tannlegeskrekk. Det hjelper ikke å vente! Anonymkode: 99adb...061 Vi med tannlegeskrekk tenker ikke rasjonellt. Selv om vi forstår konsekvensene, så er det å kontakte tannlege veldig fjernt. Redselen er så sterk at den seirer hele tiden. Anonymkode: 504e9...58b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå