Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

følk må skjerpe seg når det gjelder sånt som detta. Ja du blei litt kødda me, men herregud du tenker ikkje tbake i tid og begynner å grine. Kommer sjøl der ifrå og har aldri hatt nokke problem med det nå i seinere liv. blei mobba sjølv og sa t meg sjølv at eg må bare skjerpe meg så gjorde eg det. du får ikkje endra på nokke som allereie har skjedd så då e det ikkje vits å tenke på det heller. Det sitter bare i hue, skjerp dikkan.

Anonymkode: 06491...5fc

Om man har blitt mobbet, trakassert, sparket, slått og hånet over lengre tid er det ikke bare i hodet det sitter, men også i kroppen, og både kropp og hode husker... det er faktisk ikke å bare "skjerpe seg" slik du påstår!

Anonymkode: 6866e...519

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.3.2023 den 12.04):

Håper fødselstallene på guttebarn går ned der, sånn at det ikke blir født så mange mobbere :( Er jo gutter som er verst. 

De som er ansvarlige for mobbingen bør henges ut med fullt navn. De fortjener alt vondt. 

Anonymkode: 38868...b12

Jentene var verste mobberene på meg.

Anonymkode: dc9e1...707

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Folk i Drangedal stammer fra gamle bondeslekter, så det er nok en del søskenbarn som har giftet seg.

Anonymkode: 62352...abd

• Liker 1
  • 3 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.3.2023 den 12.04):

Jeg har hørt det er insane mye mobbing der, såpass ille at flere jenter har saksøkt skole/kommunen. Er folk fra Drangedal generelt ondere enn andre steder i Norge? Hvorfor liker de så godt å mobbe der? Håper fødselstallene på guttebarn går ned der, sånn at det ikke blir født så mange mobbere :( Er jo gutter som er verst. 

De som er ansvarlige for mobbingen bør henges ut med fullt navn. De fortjener alt vondt. 

Anonymkode: 38868...b12

Har vært der. Mange innavla folk som ikke har vært lenger enn til Kragerø. Når man får lite innspill utenfra, dannes en egen kultur, adskilt fra verden utenfra. 

Anonymkode: 155a9...220

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.5.2026 den 12.29):

følk må skjerpe seg når det gjelder sånt som detta. Ja du blei litt kødda me, men herregud du tenker ikkje tbake i tid og begynner å grine. Kommer sjøl der ifrå og har aldri hatt nokke problem med det nå i seinere liv. blei mobba sjølv og sa t meg sjølv at eg må bare skjerpe meg så gjorde eg det. du får ikkje endra på nokke som allereie har skjedd så då e det ikkje vits å tenke på det heller. Det sitter bare i hue, skjerp dikkan.

Dette er jo bare vås. 

Anonymkode: 64c4f...75f

• 1 måned senere...
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.5.2026 den 11.29):

Jeg er helt enig i at mobbeofre gjør godt av å legge det bak seg etterhvert som man går videre i livet. 

Men å be folk om å bare "skjerpe seg", det er jo helt sånn vi mennesker fungerer. Det tar tid noen ganger, og ofte trenger vi terapi og hjelp. Og kjærlighet. Trygghet. Folk som er glad i oss. Og vi trenger å være glade i oss selv. Men det tar altså litt tid om du har opplevd mye av det motsatte. 

Om du opplevde at folk lo av deg, ikke snakket til deg, hvisket bak ryggen din, gjorde narr av klærne dine, tingene dine, personligheten din. Sa løgner om deg til andre. Og det varer og varer

Hviske tiske, lange blikk, mange blikk. Blæh

Det er jo shitty oppførsel 

Og ikke bare det

Mobbing kan være helt syke ting!

Tenk deg: De dyttet deg ned en trapp, la en bæsj i postkassa di, klipte av deg håret mens du sov. Kanskje de venter ved inngangen du går inn hver dag. 

De som er "snillere" gjør ingenting, ser bare ned eller bort. Snakker med deg når dere er alene, men gjør ingenting. 

Sånn er det ofte for mange

Jeg har hørt om mye rart, opplevd noe selv og vet det at mobbing, det kan sette spor altså.

Familier og mennesker gir jo opp rota de kommer fra fordi de til slutt ikke har noe annet valg. De drar for å redde seg selv.

Det er heller ikke bare barn og unge som opplever mobbing og/eller mishandling, det er voksne også. 

Istedenfor å bare be folk om å skjerpe seg så tror jeg heller at de nye generasjonene må finne måter knekke koden på. Kultur er en av dem. Mer musikk, teater, kunst, dans, flere valg innen sport. Mer liv på landet

Også tenker jeg på at Norge kunne begynt å male og være litt kreativ med alle de grå kjedelige husene i sentrum i såå mange bygder og byer. Det burde lages en konkurranse rundt det å bli Norges koseligste bygd, og by, og da mener jeg ut i gatene der folk samles. Hvert år, med medfølgende tv serie hvor folk heier frem bygdene når de viser frem alt de har å by på i sin bygd. 

Anonymkode: 88521...934

AnonymBruker
Skrevet

"Men å be folk om å bare "skjerpe seg", det er jo IKKE helt sånn vi mennesker fungerer."

Det ordet var ganske viktig og, for hele innlegget!

Men jeg tenker det at du viser at både du og jeg har litt rett. Det hjelper å slutte å tenke så mye, men det hjelper heller ikke å holde det inne, bære på det alene. 

Anonymkode: 88521...934

AnonymBruker
Skrevet

Skjer noe med folk når de har Sputnik i bygda.

Anonymkode: 273e4...488

AnonymBruker
Skrevet

Er det ikke Drangedal han der gærne konemishandleren som var med på farmen kommer fra? Kristenkonservativ, farlig mann. Jeg nevner ikke navn, men dere skjønner hvem jeg mener. 

Anonymkode: 9130b...7fe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...