Gå til innhold

Bil som rister

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Når jeg kjørte på jobb i går ristet bilen når jeg kommer over 60 km/t. Var det samme på vei hjem. Men i dag var det bra igjen. Var veldig kaldt i går. Kan det være grunnen?

Anonymkode: c7f24...edf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det ofte dekk, lodd som faller av og dermed mistes balansen. Det kan selvsagt være andre ting, men det er noe av det første du bør sjekke opp. Dekk kan klart påvirkes av temperaturen, mer enn mye annet.

Anonymkode: 24f81...532

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Når jeg kjørte på jobb i går ristet bilen når jeg kommer over 60 km/t. Var det samme på vei hjem. Men i dag var det bra igjen. Var veldig kaldt i går. Kan det være grunnen?

Anonymkode: c7f24...edf

Sjekk alle hjulmuttere først og fremst,da dette er livsfarlig om de løsner,noe som ofte skjer med lettmetallfelger. Deretter sjekker du om det har falt av noen lodd,er alt dette i orden så er det muligens en sprekk eller bulk på felgen. Det kan også være på innsiden av felgen,så sett den på et dekkverksted for å sjekke.

Anonymkode: a0439...728

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Opplevde det samme i går, for min del var det bare snø/vann/is som hadde fryst igjen da metallet på bremseskivene ble kalde og lagt seg mellom bremseskiver og hjulet. Ganske så uskyldig altså. Men har også opplevd risting og at hjulboltene ikka var godt nok skrudd på etter skift.

Ganske umulig å si hva det er uten å se bilen.

Anonymkode: 186b3...11f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det kan være avbalansering av dekk. Det kan være et løst dekk. Og mange andre ting. 

Anonymkode: f2b0b...ff3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Får prøve og avbalansere de igjen mulig en vekt er borte eller flyttet på seg de nye er  av zink og ikke god gammeldags bly 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...