Gå til innhold

Hva synes du om utsikten til denne leiligheten?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Her må du enten ikke bry deg, eller kunne leve med persienner, bestemorsgardiner eller annet som dekker til. Ser for meg ut som det er innsyn overalt, og jeg hadde ikke orket å leve sånn. 

Har innsyn selv, men kun fra nærmeste nabo, og får masse sollys inn. Jeg har bestemorsgardiner, det er mer min «stil», og det slipper inn mye lys. Usikker hva jeg hadde gjort i den leiligheten, men jeg tror ikke jeg kunne kjøpt den der. Hvor godt isolert ut mot krysset er den i tillegg? Tipper det både er vanlig trafikk der, men også en del utrykningskjøretøy, og heftig i rushen. Jeg bor ikke i Bergen, men har hørt om plassen. Forsåvidt vært der også, men år siden. 

Anonymkode: 29c12...d3c

Orker ikke å dra på visning engang.

Ts

Anonymkode: 66a15...28d

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å bo uten utsikt hadde jeg rett og slett ikke klart. Nå er jeg så heldig at jeg har fin utsikt. Så her hadde mangel på utsikt, vært utslagsgivende for om jeg ville bo der.

AnonymBruker
Skrevet

Leiligheta var jo grei den, men personlig må jeg ha mye mer lys/sol og utsikt for å trives. Og helst balkong, akkurat som deg.  Derfor bor jeg nå ikke så pent, men har lys og utsikt. Hold ut og vent er mitt råd! 

Anonymkode: f4304...332

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror jeg kun hadde kjøpt den leiligheten hvis jeg måtte bo akkurat der, pga super jobb eller helsebehandling på haukeland eller noe. Det er et lyskryss der på Danmarksplass, og når tung trafikk akselererer så hører du det over hele linja fordi ekkoet går mellom blokkene. Samme når den ellers flyter forbi og der bremses og gires. Eksen min bor på Danmarksplass ikke langt fra den fotballbana og fy fader det høres godt  

Anonymkode: f775b...c0a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor i Oslo, og mange av de rimeligste leilighetene på markedet har like mye innsyn som det der.

Endte med å kjøpe sokkel ut mot et grøntområde, med en liten hageflekk. Satte opp en hekk for å skjerme for de (veldig få) som går forbi utenfor hagegjerdet. Nå føles alt veldig privat og skjermet, samtidig som jeg har utsikt til himmel, grøntområder og de plantene jeg selv har satt opp innenfor hagegjerdet mitt.

Poenget mitt er at det er mulig å få til på et begrenset budsjett, selv i storbyene. Det hjelper dersom man er selektiv og prøver å se hvordan man kan utnytte potensialet best mulig. 

Tror at de fleste av oss lever mye bedre i boliger uten innsyn. Dersom man i tillegg kan se himmel, trær og grøntarealer, er det kjempebra for livskvaliteten.

Det meste inni leiligheten kan rives, forbedres og bygges om etterhvert som du har økonomi til det, det hever jo verdien på leiligheten også.

Men utsikten får du aldri gjort noe med. Med mindre du tar kostnaden med å flytte, og da må du ut med masse utgifter til eiendomsmegler og evt. skatt eller avgifter.

Anonymkode: 21ede...627

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Er på boligjakt og begynner å bli desperat, men tror ikke jeg klarer å bo uten utsikt, siden det er viktig for meg.

ical.ics 1006 B · 8 Nedlastninger https://www.finn.no/294135794

Men det er ok avstand mellom blokken ifht det som ofte er i nybygg. Jeg har bodd der, men det var i den blokken nærmest sentrum. Da hadde vi ikke noen blokker på kjøkkensiden, men på stuesiden hadde vi det.  Var aldri plaget av innsyn. Men vi bodde lengst ute på siden,  så jeg opplevde jo at da vi satt i sofaen så vi på siden av naboblokken, og ikke rett mot. 

Jeg har troen på området, men det er klart..det er like ved et gigantisk kryss.

Anonymkode: b03e7...f29

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde omtrent en slik utsikt i Bergen for mange år siden, men i en mye mindre leilighet og i første etasje. Eneste utsikten jeg hadde var en del av et fjell i en del av vinduet. Jeg liker også utsikt, men den utsikta var faktisk nok for meg. Jeg dekket til store deler av vinduet slik at jeg ikke så de som gikk forbi, men kun fjellet. Og det kan du gjøre der også. For meg er utsikt ikke helt avgjørende, det har mye med følelsen i leiligheten å gjøre også. Men klart det er det beste om man har det.

Anonymkode: 57ad8...515

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Har kikket litt mer på bildene, og det ser i alle fall ut som at man kan se himmelen ved å sitte nært vinduet og ikke trenger bli for intim med glasset. Da ville eneste bekymring bli innsyn fra andre blokka, for det er kjipt å måtte velge mellom å  slippe inn natulig lys og potensielt bli beglodd, eller å stenge for lyset med skjerming.

Anonymkode: 9e86b...eda

Man kan skjerme og fortsatt få lys inn.

Anonymkode: 57ad8...515

AnonymBruker
Skrevet

Ts her

Jeg elsker utsikt og bryr meg ikke så mye om innsyn faktisk, så hadde følt at jeg bodde i en skoeske i denne leiligheten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...