AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #21 Skrevet 11. mars 2023 Athena Freyja skrev (12 timer siden): Bli hjemme, du kan selv være smittebærer. Dette! Jeg har fått omgangssyke flere ganger etter å ha vært på fester og lignende pga dette; mor som kommer på fest med sykt barn som kaster opp hjemme😏 Ikke skjønner jeg at man kan gå på fest eller andre sosiale greier når man har et barn hjemme som kaster opp (det går jo alltids bra, men man vil jo være der for barnet sitt i sånne situasjoner?), og ikke skjønner jeg at foreldre med syke barn hjemme, ikke skjønner at de er smittebærere.. eller vet dere der, og gir blaffen?? Anonymkode: 498f5...b9e
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #22 Skrevet 11. mars 2023 Daria skrev (12 timer siden): Barnet er ikke alvorlig sykt og er hos trygge hender hos sin far. Hadde jeg vært venninnen din, hadde jeg blitt ganske skuffet og oppgitt om du avlyste planene våre på det grunnlaget. For det handler jo ikke bare om deg og din samvittighet, det handler om de du har lagt planer sammen med ogsa, og respekt for dem. Hva med å ha respekt for de man har planer med i forhold til å potensielt dra med seg spysjuka? Jeg hadde blitt kjempeirritert hvis jeg var vennen som ble smitta! Hadde ønsket at venninnen hadde sagt fra om at barnet kaster opp, så hadde jeg kunnet avlyse/utsette. Anonymkode: 498f5...b9e
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #23 Skrevet 11. mars 2023 Anonymus Notarius skrev (6 timer siden): Jeg er sikkert en dårlig mor, for det hadde ikke engang falt meg inn å bli hjemme Med mindre jeg trodde jeg kunne være smitta, selvfølgelig. Men husk at voksne er veldig mye mer motstandsdyktige mot spysyka enn unger. Tror jeg har hatt det én gang som voksen, ungene har selvsagt hatt det mange ganger, men jeg har altså i nesten alle tilfellene klart meg. Du kan være smittsom likevel, selv om det ikke bryter ut på deg. Anonymkode: 498f5...b9e
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #24 Skrevet 11. mars 2023 Far er vel en voksen mann som klarer å ivareta et barn med spysyke? Ellers så hadde jeg vært skeptisk til å dra i selskap med spysyke i hus. Du kan være smittet. Og selv om vertinnen synes det er greit, så har vel ikke de andre festdeltakerne fått uttalt seg om de ønsker å bli smittet? Anonymkode: 1889e...ecd 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #25 Skrevet 11. mars 2023 Jeg hadde dratt hadde det ikke vært for at barnet har ganske smittsom sykdom. Anonymkode: 43a70...1fd
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #26 Skrevet 11. mars 2023 Jeg hadde prioritert barnet i denne situasjonen, men sier absolutt ikke at det er det eneste riktige. Jeg hadde bare ikke kost meg hvis jeg visste at barnet mitt lå syk hjemme. Som flere påpeker her, du kan være smittet med omgangssyken, ville ikke utsatt andre for den risikoen. Anonymkode: a28b2...b29
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #27 Skrevet 12. mars 2023 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Jeg blir så usikker . Vi har to barn, ene ble syk igår og jeg har i flere mnd gledet meg til å feire en gammel venninde . Hun bor langt unna og da må jeg overnatte hos henne. Barna skal være med mannen min, deres far så de er i trygge hender. jeg får dårlig samvitgihet av tanken på å reise når eldstemann er syk, han er 7 år. han er ikke alvorlig syk men ligger å sover , kastet opp i natt og er utslitt . Hadde dere dratt eller blirt hjemme? dumt å spørre om men sliter mye med dårlig samvitgihet , samtidig er jeg redd jeg ikke klarer å kose meg helt i bursdagen også. Går det bra og barnet ikke blir verre vil jeg nok synes det er litt synd jeg ikke dro.. Anonymkode: 97be9...176 Du kan smitte selv så forhør deg med venninnen din først at det er ok at du kommer! Kjip gave å få omgangsyke...! Om hun syns det er ok så reis! Mannen klarer dette! Anonymkode: 18eb6...933
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #28 Skrevet 12. mars 2023 Selv9m din venninne sier ok, bare kom. Er du nå sikker på at hun egentlig mener det? I mine øyne en utidig ting å spørre om. Veldig vanskelig å si nei, jeg synes du skal bli hjemme. Anonymkode: eceb8...b0d
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2023 #29 Skrevet 12. mars 2023 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Hadde dere dratt eller blirt hjemme? Anonymkode: 97be9...176 Det kommer an på barnet. Med eldstemann var det aldri noen problemer, men med yngstemann var det annerledes. Min yngste var rundt samme alder som din da jeg sto i samme dillemma. ( Jeg skulle ikke overnatte, men komme sent hjem) Hun hadde feber og oppkast, og var generelt sliten og syk. Hun var egentlig en ordentlig pappajente, og jeg trodde alt var ok da jeg dro, men noen få timer senere måtte jeg gjøre vendereis. Pappaen hadde prøvd alt, fra å trøste til å kontakte farmor for hjelp, men ingenting hjalp, hun var hysterisk og utrøstelig, og roet seg ikke før jeg kom hjem. (Jeg mistenker at feberfantasier spilte en stor rolle der, for i febertåka trodde hun oppriktig at jeg var borte for alltid) Anonymkode: f029b...653
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå