AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #1 Skrevet 11. mars 2023 Jeg blir så usikker . Vi har to barn, ene ble syk igår og jeg har i flere mnd gledet meg til å feire en gammel venninde . Hun bor langt unna og da må jeg overnatte hos henne. Barna skal være med mannen min, deres far så de er i trygge hender. jeg får dårlig samvitgihet av tanken på å reise når eldstemann er syk, han er 7 år. han er ikke alvorlig syk men ligger å sover , kastet opp i natt og er utslitt . Hadde dere dratt eller blirt hjemme? dumt å spørre om men sliter mye med dårlig samvitgihet , samtidig er jeg redd jeg ikke klarer å kose meg helt i bursdagen også. Går det bra og barnet ikke blir verre vil jeg nok synes det er litt synd jeg ikke dro.. Anonymkode: 97be9...176
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #3 Skrevet 11. mars 2023 Hadde selvsagt dratt. Hadde du forventet at faren til barna droppet sine planer hvis barnet ble sykt og skulle være hos deg? Jeg gjetter nei. Anonymkode: f90b4...bb0 13 3
Phoenix Heart Skrevet 11. mars 2023 #4 Skrevet 11. mars 2023 (endret) Bli hjemme, du kan selv være smittebærer. Endret 11. mars 2023 av Athena Freyja 9 5
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #5 Skrevet 11. mars 2023 Synes du skal fortelle venninnen din at barnet har kasta opp. Jeg ville utsatt planene mine med deg, orker ikke spysyken. Anonymkode: 2cdad...9e0 7 5
Daria Skrevet 11. mars 2023 #7 Skrevet 11. mars 2023 (endret) Barnet er ikke alvorlig sykt og er hos trygge hender hos sin far. Hadde jeg vært venninnen din, hadde jeg blitt ganske skuffet og oppgitt om du avlyste planene våre på det grunnlaget. For det handler jo ikke bare om deg og din samvittighet, det handler om de du har lagt planer sammen med ogsa, og respekt for dem. Endret 11. mars 2023 av Daria 9 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #8 Skrevet 11. mars 2023 Hadde jeg vært venninnen din hadde jeg blitt ganske så skuffa og oppgitt om du dro med deg spysyka på feiringen min…! Anonymkode: 7656d...97c 13 5
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #9 Skrevet 11. mars 2023 Jeg hadde dratt nårt det kommer til barnet, men jeg hadde forhørt meg med venninnen først, så hun kan ta et informert valg. Anonymkode: 27097...346 2
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #10 Skrevet 11. mars 2023 Venninden min sier det er ok, har så kort spurt. Anonymkode: 97be9...176
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #11 Skrevet 11. mars 2023 Du drar! Ikke gi familien din inntrykk av at du er uunnværlig. Det kommer til å straffe seg. Anonymkode: bf7d6...d18 5 1
Bålkaffe Skrevet 11. mars 2023 #12 Skrevet 11. mars 2023 Er det spysyken han har? Du kan være smitta, husk det. Om det ikke er det, så kan du reise, synes jeg. 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #13 Skrevet 11. mars 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hadde dere dratt eller blirt hjemme? Anonymkode: 97be9...176 Dratt selvfølgelig. Far er like kompetent til å ta seg av sin syke sønn. Senk skuldrene, pust med magen, dra og kos deg med feiring. Anonymkode: 7afeb...5ac 3 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #14 Skrevet 11. mars 2023 Jeg droppet å dra på julebord med jobben pga sykdom hos datteren vår. Det var ikke omgangsyken, men feber og hoste. Hadde gledet meg i flere uker til å dra, men hun er feberkrampebarn så jeg hadde ikke samvittighet til å dra. Jeg har vært alene med henne flere ganger ved anfall så jeg ønsket ikke at mannen min skulle være alene hvis det skulle skje. Jeg hadde vært for langt unna både hjemmet og legevakt/sykehus. Den natten hadde hun ett stort anfall å vi ble hentet med ambulanse å lagt inn på sykehuset. Det kommer flere fester og julebord med jobben. Hvis jeg var ts så hadde jeg blitt hjemme med tanke på at barnet har spydd. Hadde ikke hatt samvittighet til å eventuelt ta med smitte. Anonymkode: 07dda...8ee
skruf Skrevet 11. mars 2023 #15 Skrevet 11. mars 2023 Mtp barnet så hadde jeg dratt. Fedre klarer også å ta seg av syke barn Men mtp at barnet kaster opp så er det stor sjanse for at det er spysjuke og at du er smittet. Det tar gjerne 24-48 timer fra smitte til utbrudd, så selv om du føler deg frisk nå så kan du være smittet. Du risikerer å smitte hele selskapet. Som vertinne så hadde jeg blitt sur hvis noen i selskapet hadde dukket opp og det viste seg at det hadde spysjuke hjemme Så jeg tror jeg hadde holdt meg hjemme. Som sagt ikke pga barnet, men av hensyn til venninna og de andre gjestene Spysjuka er noe av det verste som er å få i hus 2 1
Gjest WhisperingWind Skrevet 11. mars 2023 #16 Skrevet 11. mars 2023 Du drar. Far tørker spy og trøster 👍 Skjer ingenting til eller fra med ungens sykdom om du sitter der🤷♀️
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 11. mars 2023 #17 Skrevet 11. mars 2023 Jeg er sikkert en dårlig mor, for det hadde ikke engang falt meg inn å bli hjemme Med mindre jeg trodde jeg kunne være smitta, selvfølgelig. Men husk at voksne er veldig mye mer motstandsdyktige mot spysyka enn unger. Tror jeg har hatt det én gang som voksen, ungene har selvsagt hatt det mange ganger, men jeg har altså i nesten alle tilfellene klart meg.
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #18 Skrevet 11. mars 2023 Jeg hadde ikke latt være å dra pga far og barn, for det klarer far fint. Men hvis du har tørket spy og holdt 7-åringen på panna mens h*n spøy i natt, så kan du godt være smittet... Og å våkne opp hos venninna di med spysjuke i morgen tidlig, det er ikke så hyggelig for resten... Så jeg ville tenkt meg om to ganger pga det.... Anonymkode: 51f79...b5f 2 2
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #19 Skrevet 11. mars 2023 Hæ? Pappaen til barnet er jo med barnet? Ingenting å få dårlig samvittighet for det vel. Anonymkode: 5ae93...d08
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #20 Skrevet 11. mars 2023 Anonymus Notarius skrev (5 timer siden): Jeg er sikkert en dårlig mor, for det hadde ikke engang falt meg inn å bli hjemme Med mindre jeg trodde jeg kunne være smitta, selvfølgelig. Men husk at voksne er veldig mye mer motstandsdyktige mot spysyka enn unger. Tror jeg har hatt det én gang som voksen, ungene har selvsagt hatt det mange ganger, men jeg har altså i nesten alle tilfellene klart meg. Jeg får det hver gang datter får det, eller når vi har det på jobb (jobbet i barnehage i over 20 år)... Anonymkode: cf391...0ed
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå