AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #1 Del Skrevet 10. mars 2023 Hva er et realistisk tidsperspektiv hvis man ønsker en vektnedgang på 30 kg ved hjelp av gåturer og egentrening? Anonymkode: 37b59...d9d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #2 Del Skrevet 10. mars 2023 Uten å endre på kostholdet, så tror jeg faktisk aldri du kommer i mål med 30kg for å være ærlig. I verste fall går du opp i vekt fordi fysisk aktivitet ofte øker appetitten. Om man derimot passer på å ligge i kaloriunderskudd er det vel 0,5kg ned i uken som er det vanligste. Litt mer i starten, litt mindre på slutten. Så ca 60uker. Anonymkode: f6533...11d 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Endorfin Skrevet 10. mars 2023 #3 Del Skrevet 10. mars 2023 Jeg tenker ca 1 gjerne 1.5år om du holder deg motivert og ligger ca 500-1000 kalorier i underskudd med noen dager der du unner deg og cheate litt for og booste forbrenning og psyken 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lykkedykker Skrevet 10. mars 2023 #4 Del Skrevet 10. mars 2023 En trygg og realistisk måte å gå ned i vekt på er å miste omtrent 0,5 til 1 kg per uke. Dette tilsvarer en kaloriunderskudd på rundt 500-1000 kalorier per dag, avhengig av kroppsstørrelse, aktivitetsnivå og andre faktorer. Basert på dette kan det ta omtrent 30 til 60 uker eller 7 til 14 måneder å miste 30 kg ved en sunn og gradvis vekttapsplan. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #5 Del Skrevet 10. mars 2023 Jeg mente selvfølgelig med kostholdsendring også, seint på kvelden 😅 Tusen takk for svar alle sammen, dere skriver det samme som det jeg selv tror men ville være sikker på at det var realistisk 😊 Anonymkode: 37b59...d9d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #6 Del Skrevet 10. mars 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg mente selvfølgelig med kostholdsendring også, seint på kvelden 😅 Tusen takk for svar alle sammen, dere skriver det samme som det jeg selv tror men ville være sikker på at det var realistisk 😊 Anonymkode: 37b59...d9d Husk at det er realistisk at det ikke går jevnt nedover. 1kg en uke, 0,1 neste uke, så kanskje opp 0,5 og deretter ned 1,5kg. Svingninger er normalt. Det er også normalt å gå på en smell eller falle av motivasjonen. Det viktige er å bare begynne igjen ved neste måltid eller neste dag. Det er ikke alt eller ingenting. Det skal bli din nye hverdag:) Anonymkode: f6533...11d 4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fremmed fugl Skrevet 10. mars 2023 #7 Del Skrevet 10. mars 2023 30 kg. Din plan høres ikke god ut. Med et kaloriunderskudd på 500 per dag vil det ta et år. Du må både øke forbruk og redusere inntak. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #8 Del Skrevet 10. mars 2023 6 mnd Anonymkode: f8228...026 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #9 Del Skrevet 10. mars 2023 Sikkert ikke populært, men jeg mener selv at aktivitet er veldig undervurdert i vektnedgang. Ikke fordi det forbrenner så mye som man tror, men fordi å feks gå en mil tar i underkant av 2 timer. Og dersom man er i jobb, og har famileforpliktelser så er disse timene en god måte å komme seg bort fra matfokus, og kjedespising. I tillegg så skjer det noe mentalt når man er aktiv. Det at aktivitet øker appetitt tror jeg ikke stemmer. Kanskje man blir sulten, men det kan dempe lysten på å småspise. Så jeg heier på fokuset ditt! Kjenner mange, veldig mange, som har kjørt på med alt slags dietter, gått ned masse og så rett opp igjen når dietten er over og de tror de kan "spise normalt" igjen. De jeg kjenner som har lykkes i å holde vekten har fokusert på trening, og har klart å vedlikeholde treningen som en normal del av livet. La det ta den tiden det tar, ts, bare begynn å gå så mye du orker, hver eneste dag. Anonymkode: 7cdeb...916 8 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 10. mars 2023 #10 Del Skrevet 10. mars 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): 6 mnd Anonymkode: f8228...026 Da er det kaloriinntak og treningsmengde à la Biggest Loser. Ikke særlig sunt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 11. mars 2023 #11 Del Skrevet 11. mars 2023 Jeg skal ned ca. 30 kg og jeg ser for meg at dette vil ta minst 2 år. Jeg har brukt 20 år på å legge på meg 30 kg, så det sier seg selv at de ikke går av over natten. Jeg vet også at jeg vil treffe uker med stillstans/litt oppgang, og innimellom perioder med platåer. Så tror ikke jeg kan forvente noe mindre enn 2 års perspektiv. Noe jeg egentlig heller ikke vil... jo lenger tid det tar å få kiloene av, jo mindre sannsynlig er det at de vil komme på igjen. Jeg tenker på at sneglefart også er fart Nå har jeg startet dagbok her inne, og tar ett skritt av gangen. Jobber med det mentale og gjør andre ting enn jeg gjorde før (ingen dietter). Nå skal livsstilen forandres. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soleil70 Skrevet 11. mars 2023 #12 Del Skrevet 11. mars 2023 Jeg brukte ca 2,5 år på å gå ned 30 kilo, fra bmi 30 til bmi 19. Gikk mye tur, og begynte etterhvert med styrketrening og løping. Har holdt vekten i 4 år nå. 3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #13 Del Skrevet 11. mars 2023 Jeg brukte 3 år. Stod på samme vekt en god periode før jeg gikk ned mer. Ikke slitt med vekten etter og dette er 15 år siden. Mitt tips er å være tålmodig, ellers er det vanskelig å lykkes. Se et langsiktig mål i stede for en hurtig løsning. Anonymkode: 74e36...cb9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #14 Del Skrevet 11. mars 2023 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Sikkert ikke populært, men jeg mener selv at aktivitet er veldig undervurdert i vektnedgang. Ikke fordi det forbrenner så mye som man tror, men fordi å feks gå en mil tar i underkant av 2 timer. Og dersom man er i jobb, og har famileforpliktelser så er disse timene en god måte å komme seg bort fra matfokus, og kjedespising. I tillegg så skjer det noe mentalt når man er aktiv. Det at aktivitet øker appetitt tror jeg ikke stemmer. Kanskje man blir sulten, men det kan dempe lysten på å småspise. Så jeg heier på fokuset ditt! Kjenner mange, veldig mange, som har kjørt på med alt slags dietter, gått ned masse og så rett opp igjen når dietten er over og de tror de kan "spise normalt" igjen. De jeg kjenner som har lykkes i å holde vekten har fokusert på trening, og har klart å vedlikeholde treningen som en normal del av livet. La det ta den tiden det tar, ts, bare begynn å gå så mye du orker, hver eneste dag. Anonymkode: 7cdeb...916 Slik opplever jeg det også. Anonymkode: b0c8a...f3a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aristoteles Skrevet 11. mars 2023 #15 Del Skrevet 11. mars 2023 (endret) Jeg skal ned 25-30 og startet 15. januar. Jeg har gitt meg selv ett år, og har en tidsplan som går på 20 kilo innen 18. juni, så bare holde vekta over sommeren, og de siste 5-10 kiloene innen jula. Jeg tror ikke det er urealistisk, og jeg tror det skal gå greit å holde vekta i andre enden av det. Jeg vet jo godt hva jeg har gjort for å bli 91 kilo, så da vet jeg også hva jeg må gjøre for å ikke bli det på nytt etterpå. Jeg har gått ned 11,8 kilo de første sju ukene, og føler ikke selv at jeg har vært ekstrem på noen måter. Men med det sagt: ingen kan si noe om hva som er realistisk for deg, kun for seg selv Hvor enkelt eller vanskelig det er å gå ned kommer jo an på så mange ting. Sultfølelse og søthunger, eventuelle sykdommer, familiesituasjon, motivasjon osv osv. Men det er ikke farlig å gå ned raskt, og forskningen viser at de som gikk ned raskt holder vekta etterpå like bra som de som gikk ned sakte. I mange tilfeller fungerte det bedre å gå ned fort, fordi det var enklere å holde motivasjonen oppe over tid og ikke gi opp. Endret 11. mars 2023 av Aristoteles Skrivefeil 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #16 Del Skrevet 11. mars 2023 Jeg gikk ned 30 kg på to år. Grethe Roede Kunne vel dratt på litt mer, men du må huske på at dette blir et marathon og ikke en sprint. Velg et tempo du holder ut i. Da lykkes man i å holde vekten etterpå også tror jeg. Lykke til! Anonymkode: fcea3...23d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #17 Del Skrevet 11. mars 2023 Jeg gikk ned over 50 kilo på under et år ved hjelp av periodisk faste og økt aktivitet. Har holdt vekten i 4-5 år nå, bruker fortsatt samme metode og veier meg ofte for å kunne ta tak fort hvis et par kilo sniker seg på. Jeg koser meg litt ekstra i helgene, men i ukedagene er det periodisk faste der jeg spiser 2-3 måltider mellom kl 12 og kl 20 som gjelder. Anonymkode: a94b8...c71 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 11. mars 2023 #18 Del Skrevet 11. mars 2023 AnonymBruker skrev (På 10.3.2023 den 22.41): Hva er et realistisk tidsperspektiv hvis man ønsker en vektnedgang på 30 kg ved hjelp av gåturer og egentrening? Anonymkode: 37b59...d9d I kg pr måneden i tre år, men du får litt motgang, så da blir det 30 ned , og ikke 36. Men du må kombinere med stramt spiseregime. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #19 Del Skrevet 11. mars 2023 Jeg gikk ned 20kg på 4 mnd. Cico. Holdt vekten etterpå. Anonymkode: 8c613...784 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stødig Skrevet 12. mars 2023 #20 Del Skrevet 12. mars 2023 Jeg begynte på 120 kg 10.mars 2022, veier nå 83. Så det er fint mulig å få til 30 kg på 1 år hvertfall. Jeg har hatt julepause og småpauser under mensen hver mnd med dietten + at jeg unner meg litt godteri når det passer seg. 🤩 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå