AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #21 Skrevet 11. mars 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Å slå fast at han er ustabil blir en litt for rask konklusjon. Hva vet vi om bakgrunnen for bruddet og hvordan deres forhold har vært? TS har ingen myndighet til å nekte barnefaren å flytte, og heller ingen myndighet til å nekte samvær. Hva som er best for barna er individuelt og TS har gjerne ikke et helt objektivt syn på saken. Her må det inn en nøytral tredjepart for å finne en løsning. Anonymkode: f53cd...e6c Som bostedsforelder har man plikt til å verne barna mot skadelige situasjoner; også hvis situasjonene er utløst av samværsforelders handlinger. Anonymkode: b3928...d41 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #22 Skrevet 11. mars 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Som bostedsforelder har man plikt til å verne barna mot skadelige situasjoner; også hvis situasjonene er utløst av samværsforelders handlinger. Anonymkode: b3928...d41 Det er nettopp dette jeg tenker på! Jeg forstår jo at det er vanskelig for far å se eller tenke klart når han er i en nyforelsket boble, men jeg har jo forsikret han om helt fra vi gikk fra hverandre at jeg aldri kommer til å ta ifra han barna med mindre det skulle være grunn for det. Jeg har ikke tenkt til å ta ifra han barna nå heller, jeg har sagt han gjerne kan flytte inn hos henne, komme seg i orden, bli bedre kjent å føle litt på hvordan det går før han drar ungene inn i hus der. Har sagt de gjerne kan komme hjem til meg å hente ungene de helgene barna skal være hos far, en av dagene for å ta de med ut å finne på noe i nærmiljøet her. La de bli kjent før de dras i hus hos henne. At jeg også gjerne blir kjent med henne. Ts Anonymkode: 3e4ca...586
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #23 Skrevet 11. mars 2023 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Faren til barna skal flytte inn hos ei han så vidt kjenner, han møtte hu første gang for 6 mnd siden, flere mnd uten kontakt, før de nå nylig har tatt opp kontakten, høres perfekt ut å ha tatt opp igjen kontakten nå som han har fått utkastelsesvarsel der han bor pga manglende betaling. Han driver på med henne, men de er ikke sammen enda. Drevet på i 3-4 uker og mener det er helt greit å flytte inn hos henne, involvere ungene fra første stund. Han har allerede dratt de med dit uten at de hadde hørt om eller hilst på henne før og overnattet der i flere netter. Da jeg sa min mening ble jeg truet med både familievernkontoret, bv og at han skulle ta livet sitt fordi jeg ikke unnet han å være lykkelig. Det med å ta livet klarte han å skrike i telefonen mens han var på høytaler i bilen mens unga hørte på! Alltid trusler hvis jeg sier meningen min. Jeg syns han virker korttenkt og føler det er min oppgave å passe på barna da jeg har hatt hovedansvaret i veldig mange år alene, hos han er de annenhver helg. Han klarer ikke se at jeg tenker på barna. Jeg har prøvd å forklare at jeg ikke har noe imot henne og at jeg selvfølgelig ønsker at han skal være lykkelig, men at jeg ikke syns han skal involvere barna før han blir bedre kjent med henne. Det ene barnet er veldig var på konflikter og trenger stabilitet. Jeg er redd dette bare er en kort flørt, at de blir lei, at han blir bedt om å flytte ut igjen om noen få mnd som gjør at barna da må inn nok et nytt sted. De har flyttet flere ganger fordi faren ikke har trivdes der han bodde eller ville nærmere kompiser enn barna sine. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg har ingen problemer med at han får seg dame da jeg er ferdig med han, men jeg har problemer med at han har så hastverk og absolutt må involvere barna fra første stund. Flytte fra der de bor forstår jeg at de må, men det kan bli for mye for de å flytte inn hos ei dame de så vidt har møtt. Hva kan man gjøre? Anonymkode: 3e4ca...586 Hvorfor valgte du denne taperen som far til barna dine? Det er den første tanken som slår meg. Anonymkode: 67192...ae0
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #24 Skrevet 11. mars 2023 Krisesenter vil nok kunne gi deg støtte og råd til hvordan du kan takle situasjonen; de er ikke forpliktet til å være nøytrale som FVK dessverre er. Anonymkode: 3609d...e7c
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #25 Skrevet 11. mars 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvorfor valgte du denne taperen som far til barna dine? Det er den første tanken som slår meg. Anonymkode: 67192...ae0 Er litt sent med slike innspill nå synes du ikke det? Noen forandrer seg etter at de får barn, de tåler ikke presset med lite søvn og ansvaret som følger med og så tipper det. Ts, jeg ville bedt om en samtale hos bv alene i første omgang. Er det noe de kan gjøre eller er det familiekontoret? Anonymkode: 86fb8...60d 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #26 Skrevet 11. mars 2023 Men hvorfor i allverden har du far på høytaler i bilen om dere har en pågående konflikt? Slike samtaler tar man når barna er borte / sover eller liknende. Og absolutt IKKE på høytaler.. Anonymkode: f26c3...176
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå