AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #1 Skrevet 10. mars 2023 Faren til barna skal flytte inn hos ei han så vidt kjenner, han møtte hu første gang for 6 mnd siden, flere mnd uten kontakt, før de nå nylig har tatt opp kontakten, høres perfekt ut å ha tatt opp igjen kontakten nå som han har fått utkastelsesvarsel der han bor pga manglende betaling. Han driver på med henne, men de er ikke sammen enda. Drevet på i 3-4 uker og mener det er helt greit å flytte inn hos henne, involvere ungene fra første stund. Han har allerede dratt de med dit uten at de hadde hørt om eller hilst på henne før og overnattet der i flere netter. Da jeg sa min mening ble jeg truet med både familievernkontoret, bv og at han skulle ta livet sitt fordi jeg ikke unnet han å være lykkelig. Det med å ta livet klarte han å skrike i telefonen mens han var på høytaler i bilen mens unga hørte på! Alltid trusler hvis jeg sier meningen min. Jeg syns han virker korttenkt og føler det er min oppgave å passe på barna da jeg har hatt hovedansvaret i veldig mange år alene, hos han er de annenhver helg. Han klarer ikke se at jeg tenker på barna. Jeg har prøvd å forklare at jeg ikke har noe imot henne og at jeg selvfølgelig ønsker at han skal være lykkelig, men at jeg ikke syns han skal involvere barna før han blir bedre kjent med henne. Det ene barnet er veldig var på konflikter og trenger stabilitet. Jeg er redd dette bare er en kort flørt, at de blir lei, at han blir bedt om å flytte ut igjen om noen få mnd som gjør at barna da må inn nok et nytt sted. De har flyttet flere ganger fordi faren ikke har trivdes der han bodde eller ville nærmere kompiser enn barna sine. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg har ingen problemer med at han får seg dame da jeg er ferdig med han, men jeg har problemer med at han har så hastverk og absolutt må involvere barna fra første stund. Flytte fra der de bor forstår jeg at de må, men det kan bli for mye for de å flytte inn hos ei dame de så vidt har møtt. Hva kan man gjøre? Anonymkode: 3e4ca...586
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #2 Skrevet 10. mars 2023 Jeg kontaktet bv for veiledning. Å ble rådet til å holde tilbake samvær til situasjonen stabiliserte seg. Anonymkode: 3eced...f6a 7
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #3 Skrevet 10. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg kontaktet bv for veiledning. Å ble rådet til å holde tilbake samvær til situasjonen stabiliserte seg. Anonymkode: 3eced...f6a Dette. Eller familievernkontor for råd. Han høres ustabil ut. Anonymkode: 7fed2...6f4 3
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #4 Skrevet 10. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg kontaktet bv for veiledning. Å ble rådet til å holde tilbake samvær til situasjonen stabiliserte seg. Anonymkode: 3eced...f6a Er det jeg vurderer selv også, selvom jeg syns det er dumt å måtte gjøre slikt bare fordi han ikke forstår at det handler om barnas beste. Han tror jeg sier ting for å være slem mot han 😏 Ts Anonymkode: 3e4ca...586
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #5 Skrevet 10. mars 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dette. Eller familievernkontor for råd. Han høres ustabil ut. Anonymkode: 7fed2...6f4 Jeg syns også han er ustabil, men når ikke frem til han. Blir bare beskyldt for å ikke ville at han skal være lykkelig, ha det bra, ødelegge for han. Enda jeg passer på å forklare at det er unga jeg tenker på, ungs jeg er redd for, at jeg syns det er altfor tidlig å tenke på å flytte sammen med ei man nettopp har møtt, dra unga inn i hus med henne når han nesten ikke har rukket å bli kjent med henne på så kort tid selv engang. Ts Anonymkode: 3e4ca...586
Andro Skrevet 10. mars 2023 #6 Skrevet 10. mars 2023 Høres ut som dere trenger en tredjepart til å forklare ham at dette er dårlige rammer for samvær med far. 2
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #7 Skrevet 10. mars 2023 Du må skåne barna dine. Ikke snakk med far på telefonen mens barna er i nærheten. Særlig ikke på høyttaler i bilen. Anonymkode: 2e567...a55 4
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #8 Skrevet 10. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er det jeg vurderer selv også, selvom jeg syns det er dumt å måtte gjøre slikt bare fordi han ikke forstår at det handler om barnas beste. Han tror jeg sier ting for å være slem mot han 😏 Ts Anonymkode: 3e4ca...586 Jeg ville først og fremst kontaktet familievernkontoret for veiledning. Barnevernet kan jo ikke gjøre så mye i slike saker uansett. Anonymkode: 0ed61...7aa 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #9 Skrevet 10. mars 2023 Andro skrev (4 minutter siden): Høres ut som dere trenger en tredjepart til å forklare ham at dette er dårlige rammer for samvær med far. Ja, de fleste ser jo min bekymring angående dette, så burde fått noen proffe til å forklare det for han. Ts Anonymkode: 3e4ca...586
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #10 Skrevet 10. mars 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du må skåne barna dine. Ikke snakk med far på telefonen mens barna er i nærheten. Særlig ikke på høyttaler i bilen. Anonymkode: 2e567...a55 Jeg prøver å skåne de mest mulig. Vi har hatt et godt samarbeid i flere år nå så jeg trodde samtalen kom til å gå helt fint. Trodde han hadde gitt seg med skriking og trusler, da det er flere år siden jeg opplevde det sist fra han. Har ikke gjort det etter den gangen, fordi jeg ikke vil at ungene skal oppleve det der. Heldigvis fikk de nok ikke med seg truslene, kun at han hevet stemmen, kjeftet og skreik. Noe de er vant til at han drev med før også. Dessverre ser det ut til at han er tilbake til det stadiet. Ts Anonymkode: 3e4ca...586
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #11 Skrevet 10. mars 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg ville først og fremst kontaktet familievernkontoret for veiledning. Barnevernet kan jo ikke gjøre så mye i slike saker uansett. Anonymkode: 0ed61...7aa Vi har vært hos familievernkontoret før, da vi gikk fra hverandre. Men får vurdere det igjen. Ts Anonymkode: 3e4ca...586 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #12 Skrevet 11. mars 2023 Å slå fast at han er ustabil blir en litt for rask konklusjon. Hva vet vi om bakgrunnen for bruddet og hvordan deres forhold har vært? TS har ingen myndighet til å nekte barnefaren å flytte, og heller ingen myndighet til å nekte samvær. Hva som er best for barna er individuelt og TS har gjerne ikke et helt objektivt syn på saken. Her må det inn en nøytral tredjepart for å finne en løsning. Anonymkode: f53cd...e6c
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #13 Skrevet 11. mars 2023 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Å slå fast at han er ustabil blir en litt for rask konklusjon. Hva vet vi om bakgrunnen for bruddet og hvordan deres forhold har vært? TS har ingen myndighet til å nekte barnefaren å flytte, og heller ingen myndighet til å nekte samvær. Hva som er best for barna er individuelt og TS har gjerne ikke et helt objektivt syn på saken. Her må det inn en nøytral tredjepart for å finne en løsning. Anonymkode: f53cd...e6c Vil helst ikke utgi bf for mye på nett, men han har slitt med økonomien hele sitt voksenliv, økonomi og null hjelp med barna var grunnen til at jeg flyttet fra han. Det tæret for mye på forholdet. Bf fikk hjelp av min slekt til å betale all gjeld, rett etter jeg flyttet skaffet han seg mye mer gjeld enn han noen gang hadde hatt. Og derifra har det bare gått nedover med han. Jeg har klart meg fint alene med unga, ingen økonomiske problemer, ingen gjeld. Forstår at jeg ikke kan nekte han å flytte, og det har jeg sagt til han også, det eneste jeg tenker på her er barna. Dessverre er det jeg som får all utagerende oppførsel fra barna ved endringer i livet. Føler de må skjermes litt og at ting tas rolig for barna sin skyld. Jeg får bare snakke med en tredjepart. Anonymkode: 3e4ca...586
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #15 Skrevet 11. mars 2023 Sprite skrev (2 minutter siden): Klassisk narsissist Hvem? Anonymkode: 3e4ca...586
Gjest Sprite Skrevet 11. mars 2023 #16 Skrevet 11. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvem? Anonymkode: 3e4ca...586 Faren
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #17 Skrevet 11. mars 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Vi har vært hos familievernkontoret før, da vi gikk fra hverandre. Men får vurdere det igjen. Ts Anonymkode: 3e4ca...586 Ja, det er lurt. Om ikke annet kan du få råd og veiledning for deg selv, om far ikke ønsker å delta. Bare husk at ingen offentlige instanser kan tvinge far til noe som helst angående flytting til ny samboer, samvær osv., sånn at du ikke får forhåpninger om at det skjer nå. De kan bare tilby frivillig råd og veiledning til dere. Skal noe annet bestemmes rundt samvær, må du ta det til retten i så fall. Anonymkode: 0ed61...7aa
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #18 Skrevet 11. mars 2023 Sprite skrev (1 minutt siden): Faren Okei, ikke tenkt på det skjønner du. Tenker kun på at det er synd han absolutt skal dra unga inn i noe han ikke vet hva er selv en gang. Føler han forhaster seg kun fordi han ikke har råd til å bo der han bor. Tenker kun på seg selv og henne, ikke unga, annet enn at han må jo ha et sted å bo når unga kommer til han. Men han har jo ikke råd til å ha unger når han ikke har råd til å ha et sted å bo. Skjønner at det er lettvint for han å flytte til ei som har hus når han kun skal hjelpe til med strøm og mat, ingen husleie han må betale. Lurer på når han skal bli voksen, sette barna foran seg selv, få orden på økonomien uten å ta lettvinte løsninger og snarveier hele tiden. Jeg kjenner han litt for godt etter de årene vi bodde sammen. I tillegg har han aldri hatt lengre forhold enn vi hadde, bare hatt korte forhold hvor det lengste varte i 4 mnd, før jeg og han ble sammen. Så jeg er redd for at han flytter inn, de går lei hverandre etter kort tid, han blir kastet ut på dagen da han ikke skal ha noen leiekontrakt og jenta eier huset. Syns bare han skulle ventet med å introdusere barna for ei han nettopp har møtt selv og ikke kjenner. I hvertfall ikke tatt de med dit på overnatting første gang de hørte om henne eller møtte henne. Skulle ønske han satt ungene først. Ts Anonymkode: 3e4ca...586 1
Gjest Sprite Skrevet 11. mars 2023 #19 Skrevet 11. mars 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Okei, ikke tenkt på det skjønner du. Tenker kun på at det er synd han absolutt skal dra unga inn i noe han ikke vet hva er selv en gang. Føler han forhaster seg kun fordi han ikke har råd til å bo der han bor. Tenker kun på seg selv og henne, ikke unga, annet enn at han må jo ha et sted å bo når unga kommer til han. Men han har jo ikke råd til å ha unger når han ikke har råd til å ha et sted å bo. Skjønner at det er lettvint for han å flytte til ei som har hus når han kun skal hjelpe til med strøm og mat, ingen husleie han må betale. Lurer på når han skal bli voksen, sette barna foran seg selv, få orden på økonomien uten å ta lettvinte løsninger og snarveier hele tiden. Jeg kjenner han litt for godt etter de årene vi bodde sammen. I tillegg har han aldri hatt lengre forhold enn vi hadde, bare hatt korte forhold hvor det lengste varte i 4 mnd, før jeg og han ble sammen. Så jeg er redd for at han flytter inn, de går lei hverandre etter kort tid, han blir kastet ut på dagen da han ikke skal ha noen leiekontrakt og jenta eier huset. Syns bare han skulle ventet med å introdusere barna for ei han nettopp har møtt selv og ikke kjenner. I hvertfall ikke tatt de med dit på overnatting første gang de hørte om henne eller møtte henne. Skulle ønske han satt ungene først. Ts Anonymkode: 3e4ca...586 Du får lese deg opp på narsisisme. Tipper det går et lys opp for deg
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2023 #20 Skrevet 11. mars 2023 Sprite skrev (18 minutter siden): Du får lese deg opp på narsisisme. Tipper det går et lys opp for deg Ja, jeg får gjøre det. Håpløst å føle seg maktesløs når det kommer til barn man har hovedomsorgen for og har hatt det i alle år. Prøvd å si ting på en ordentlig måte, legge frem at det ikke har noe med han og jenta å gjøre, men barna og barnas beste. Jeg kjenner de (føler jeg) bedre enn han, jeg får alt av reaksjoner og følelser de sitter med - det gjør ikke han, de tør ikke utagere hos han fordi de ikke er så trygge på han. Men med meg tester de alt av grenser fordi de er trygge på meg og tør å være seg selv. Far føler jeg stiller opp barna mot han, noe jeg ikke føler at jeg gjør. Jeg oppmuntrer de til å reise til han de gangene de ikke har lyst. Før den jenta kom inn i bildet var det flere ganger barna ikke ville til far, etter den gangen er det også slik. Barna har det bra når de er hos han, gleder seg noen ganger, men spesielt det ene barnet har flere ganger gitt uttrykk for å ikke ville dit. Da har vi noen ganger latt det være hos meg, andre ganger har JEG oppmuntret til at barnet kan få med seg noe hjemmefra som føles trygt, men far har ikke hatt noen problemer med at barnet blir hjemme. Så jeg føler ikke jeg har prøvd å spolere samvær og mener far er viktig i livet til barna. Kan et alternativ være å be de bli kjent med barna, at begge kommer hjem til meg i trygge omgivelser for å bli kjent med barna og meg? Jeg vil jo gjerne bli kjent med jenta som skal ha med barna å gjøre, da hun ikke høres ut som noe monster akkurat 😂 høres mer ut som at hun har litt peiling på sikkerhet og barn selvom hun er yngre og ikke har barn. Syns bare at barna skal få lov til å bli kjent med henne og trygg på henne før de flytter inn i hennes hjem. Ts Anonymkode: 3e4ca...586
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå