Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Helt enig. Pjatt og selvfølgeligheter. Og mye irrelevant. Jeg har gått på alle uansett (eldste er i 9. nå), men det føles ekstremt bortkastet.

Anonymkode: eb880...2d5

Da burde du snakke med klassekontakten eller FAU og formidle hva du mener. Det bør diskuteres og evt endres hvis mange mener som deg. 
Trist at det føles bortkastet og snakke og høre om ditt eget barns skolehverdag.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Her tas det opp ting som er relevant for klassemiljøet, så vi ser gjerne at foreldrene kommer. Det var en periode hvor det var mye styr med en del elever, og det var spesielt én forelder som var opptatt av dette. Jeg tok opp saken på foreldremøtet og fortalte om tiltak osv, og ba om tanker og innspill. Gjett hvem som ikke kom på møtet?

Greit nok om man absolutt ikke vil. Jeg skal ikke tvinge noen. Noen er godt fornøyd med skolen uansett, og syns ikke de har noe de skulle sagt eller hørt på et sånt møte. Men ønsker man å involvere seg, så dukker man opp. Og man kan heller ikke komme etterpå og klage på ting som ble bestemt i fellesskap på slike møter. Denne samme forelderen gikk også vekk fra reglene om invitasjon til bursdag, og måtte bli minnet om det alle hadde blitt enige om på et møte h*n ikke deltok på. 

Er du en sånn type forelder , så får du hvertfall møte opp. Da kan du bruke møtene til å lufte tankene dine og komme med forslag, og ikke minst høre andre sider av en sak.

Er du en som klarer å følge opp barnet ditt på en ordentlig måte, er fornuftig, fornøyd, klarer å kontakte andre foreldre selv for å diskutere om det er konflikter e.l, ikke har så mange spørsmål om alt mulig praktisk, lærer opp barnet ditt til hvordan bidra positivt til klassemiljøet og på nett, følger opp lekser og andre skoleregler godt... da er du ikke den vi savner mest på møtene. 

Anonymkode: a35ac...453

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Er du opptatt av ungenes ved og vel, møter du på foreldremøter. Gir du blaffen, lar du vær. 

Anonymkode: b7e74...2ca

Tull. Har oppdratt 3 døtre og med de to første gikk jeg på ALLE foreldremøter. Det er så mye bortkastet tid at jeg har ikke ord. Jeg går selvfølgelig på alle foreldreSAMTALER, det er viktig og der får jeg relevant info om mitt barn. Det ville være veldig uansvarlig å droppe foreldresamtalene. Men disse storforeldremøtene, der man skal sitte i 2 timer å høre på alskens problemer som ikke vedkommer meg eller mitt barn, det gidder jeg faktisk ikke.

Jeg droppet videre foreldremøter etter at det ble brukt en halvtime på å snakke om at en gutt hadde blitt frastjålet klærne sine i garderoben og ikke kunne kle på seg etter gymmen. Jeg hadde lyst til å spørre "unnskyld, er det mitt barn som har gjort dette, er hun i det hele tatt innblandet i dette?" Kan de ikke bare ta det opp med de foreldrene til barna dette gjelder? Deretter ble det tatt opp at ei jente ikke fikk tisset på hele dagen fordi hun syntes det luktet stygt på toalettene, og det ble da oppfordret til gutteforeldrene å lære guttene sine å tisse NEDI do og ikke utafor. Også irrelevant for meg, de må jo ta det opp med de foreldrene dette gjelder? Etter 1,5 time med dette, så tenkte jeg at jeg gidder ikke forlate huset mitt for dette lenger. Og det har gått helt fint. 

Jeg går alltid på infomøter for ungdomsskole, infomøter om rusproblematikk og slike ting, men jeg orker ikke høre om alle problemene som andre har med ungene sine. Hvis ungen min gjør noe galt, send meg en melding, så skal jeg ta tak i det. Det er en lettelse når ungene begynner å ungdomsskole og VG. Mer direkte kontakt med lærer HVIS det er noe.

Anonymkode: a4e1d...cb0

• Liker 1
  • Nyttig 1
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet
Thomasine skrev (På 10.3.2023 den 17.06):

Det som er selvfølgeligheter for deg er veldig ofte ikke det for ganske mange…dessverre.

Det bør være en selvfølgelighet at vi voksne hjelper til og passer på at ingen blir utestengt i klassen…det er det likevel mange foreldre om ikke gjør.

Det bør være en selvfølgelighet at alle hjelper, støtter og motiverer sitt eget barn til å gjøre lekser…det er det likevel mange foreldre som ikke gjør.

Det bør være en selvfølgelighet at alle barn får nok søvn, frokost og god matpakke med seg hver dag…det er det likevel mange som ikke har.

Det kan du selvsagt ha rett i.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg drar som regel på 1 av de 2 som er hvert år. Har 2 store barn og føler at det er repetisjon 

Anonymkode: e71e0...230

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...