Gjest Sprite Skrevet 15. mars 2023 #141 Del Skrevet 15. mars 2023 Ingenting enda. Er så utålmodig og🤣 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #142 Del Skrevet 15. mars 2023 Etter at jeg måtte vente til sistekjøringa i november i forfjor med å få tilbake 2000,- har jeg blitt kurert mot skatteventestress😅 Jeg vil gå i ca 0,-. Anonymkode: 5fb44...52d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #143 Del Skrevet 15. mars 2023 Jeg får alltid til slutt, hvert eneste år. Så jeg regner med at meldingen kommer i slutten av mnd. Anonymkode: 12f46...36e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #144 Del Skrevet 15. mars 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Les på skatteetatens nettsider, der finner du svaret. Anonymkode: ddf0e...3e1 Står ikke noe svar der, står den kommer tidligere. Jeg spør dem som har fått skattemelding den 14 og levert inn tidlig, når de har pleid å få tilbake pengene de har til gode. Anonymkode: b435c...787 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #145 Del Skrevet 15. mars 2023 Fikk skattemelding ca kl 11.30 i dag. Men har ikke fått melding om at den var klar da. Sjekket alle tallene og har sendt inn nå, så får vi se da h or lang tid det tar før utbetaling. Sikkert ikke før godt etter påske. Anonymkode: be301...ca7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #146 Del Skrevet 15. mars 2023 Fikk sms om at skattemeldingen var klar i går kveld, ca kl 2230. Baksmell, hele 500kr 😅 Anonymkode: bbbd9...2e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 15. mars 2023 #147 Del Skrevet 15. mars 2023 Får tilbake 15 300 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #148 Del Skrevet 15. mars 2023 Får tilbake 3887, men sikkert lenge å vente på oppgjøret Anonymkode: 4ea2f...5b8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #149 Del Skrevet 15. mars 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Står ikke noe svar der, står den kommer tidligere. Jeg spør dem som har fått skattemelding den 14 og levert inn tidlig, når de har pleid å få tilbake pengene de har til gode. Anonymkode: b435c...787 3-4 dager Anonymkode: 3c128...462 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tussi680 Skrevet 15. mars 2023 #150 Del Skrevet 15. mars 2023 Er spent, begynte å trippe for å se etter, men det har ikke skjedd noe enda. Bare jeg går i pluss så er jeg fornøyd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #151 Del Skrevet 15. mars 2023 Da har jeg fått skattemeldingen i dag og levert. Ca. 16 000 kr tilbake 🙏 Håper de begynner utbetalingene neste uke og at jeg får tilbake da. Mener å huske at de utbetalte i puljer ca. en gang i uken i fjor og da mener jeg det var onsdager eller torsdager. Når den ble levert i dag så tror jeg det er gode sjanser for å få neste uke om det blir sånn som i fjor. I år fikk jeg rekordtidlig. Mener jeg måtte vente til uken etter de forrige to årene! I år på dag nr. 2. Anonymkode: f3ead...b4d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #152 Del Skrevet 15. mars 2023 Moren min fikk også i dag. Noen tusenlapper tilbake. Meldingen kom rundt 14.30, men vi vet jo ikke om skattemeldingen var klar allerede i dag tidlig siden vi ikke sjekket. Jeg klarte ikke å dy meg da hun hadde fått sin, så jeg måtte sjekke min egen selv om jeg ikke har fått noen melding ennå. Ingenting der. Så da sendes de ikke ut bare en gang i uken da? Anonymkode: b3108...db6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #153 Del Skrevet 15. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Moren min fikk også i dag. Noen tusenlapper tilbake. Meldingen kom rundt 14.30, men vi vet jo ikke om skattemeldingen var klar allerede i dag tidlig siden vi ikke sjekket. Jeg klarte ikke å dy meg da hun hadde fått sin, så jeg måtte sjekke min egen selv om jeg ikke har fått noen melding ennå. Ingenting der. Så da sendes de ikke ut bare en gang i uken da? Anonymkode: b3108...db6 Nei, de sender ut hver dag og forskjellige tider av døgnet på skattemeldingen. Så du kan fortsatt få når som helst. Det er utbetalingene som bare kjøres en gang i uken tror jeg. Anonymkode: f3ead...b4d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #154 Del Skrevet 15. mars 2023 Jeg fikk i dag, men plutselig har ikke skatteetaten informasjon om areal på p-rom, eller inntekt, noe de merkelig nok hadde informasjon om i fjor. Er i samme jobb og i samme bolig. Så jeg må fylle ut all informasjon selv, før jeg får det endelige oppgjøret. Flere som har opplevd dette? Anonymkode: 85e45...722 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #155 Del Skrevet 15. mars 2023 9 minutter siden, AnonymBruker said: Da har jeg fått skattemeldingen i dag og levert. Ca. 16 000 kr tilbake 🙏 Håper de begynner utbetalingene neste uke og at jeg får tilbake da. Mener å huske at de utbetalte i puljer ca. en gang i uken i fjor og da mener jeg det var onsdager eller torsdager. Når den ble levert i dag så tror jeg det er gode sjanser for å få neste uke om det blir sånn som i fjor. I år fikk jeg rekordtidlig. Mener jeg måtte vente til uken etter de forrige to årene! I år på dag nr. 2. Anonymkode: f3ead...b4d Husk at du må få skatteoppgjøret først, og så kommer utbetalingen. De første skatteoppgjørene kommer 22. mars. For at skatteoppgjøret skal komme allerede nå i mars, må i hvert fall dette være oppfylt: - Du må sende inn digitalt - Ikke ha komplisert skattemelding - Er du gift, må også ektefellen ha sendt inn. - Er du gift, ikke ha en ektefelle som er selvstendig næringsdrivende - Du må ikke trekkes ut for kontroll I fjor var det nesten en halv million som fikk skatteoppgjøret allerede i mars, kanskje blir det flere i år? 🙂 Anonymkode: c6763...276 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #156 Del Skrevet 15. mars 2023 Fikk skattemeldingen min på formiddagen i dag. Får igjen 33.000!🥳 Anonymkode: 735d2...d5f 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #157 Del Skrevet 15. mars 2023 Fikk uventet restskatt på nesten 6000 kroner i fjor, og pga psykisk kollaps så fikk jeg aldri endret skattetrekk, så var forberedt på heftig baksmell i år. Min økonomiske angst hadde forberedt seg på 12 000, tatt helt ut av luften selvfølgelig fordi jeg ikke klarer å gå inn i slike ting. Har slitt med panikkangst hver gang det dukker opp artikler om skattemeldingen. Men jeg fikk min i dag, og fikk 2000 til gode. Veldig lettet! Anonymkode: 266a6...bb6 3 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #158 Del Skrevet 15. mars 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Husk at du må få skatteoppgjøret først, og så kommer utbetalingen. De første skatteoppgjørene kommer 22. mars. For at skatteoppgjøret skal komme allerede nå i mars, må i hvert fall dette være oppfylt: - Du må sende inn digitalt - Ikke ha komplisert skattemelding - Er du gift, må også ektefellen ha sendt inn. - Er du gift, ikke ha en ektefelle som er selvstendig næringsdrivende - Du må ikke trekkes ut for kontroll I fjor var det nesten en halv million som fikk skatteoppgjøret allerede i mars, kanskje blir det flere i år? 🙂 Anonymkode: c6763...276 Stemmer, 22.mars er en om en uke. Jeg har ganske lik skattemelding som i fjor, og jeg har en enkel skattemelding, ikke gift osv. Eneste som kan skje er at jeg blir tatt ut til kontroll. Måtte sjekke når ting skjedde i fjor. Da fikk jeg skattemelding 17.mars, leverte samme dag. Ser jeg fikk skatteoppgjøret 23.mars og at utbetaling også ble gjort 23.mars. Så skatteoppgjør og utbetaling kan skje samtidig. Siden 22.mars er en onsdag, så vil jeg tro det er ganske mange som vil få oppgjør og utbetaling neste onsdag på samme dag. Vil derfor tro at flere som har levert nå og har en enkel skattemelding vil ha fått pengene innen neste helg. Vi får ta en oppdatering om en ca. en uke for å se det blir slik i år også Anonymkode: f3ead...b4d 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #159 Del Skrevet 15. mars 2023 Minvar klar selv om jeg ikke hsr fått sms Anonymkode: c5e36...654 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2023 #160 Del Skrevet 15. mars 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Minvar klar selv om jeg ikke hsr fått sms Anonymkode: c5e36...654 Ja, det er alltid forsinkelser i masseutsendelser av SMS og e-post. Alt kan ikke sendes ut samtidig. Anonymkode: c6763...276 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå