AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #681 Del Skrevet 26. april 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Synes meldingene fra Skatteetaten er rare og vanskelige å tolke. Pengene KAN komme INNEN? Stod det hos meg. For meg er det en rar setning. Hadde vært bedre å skrive at de kan komme fra dags dato og frem til november eller når pokker. Men at det står innen så mener jo jeg at det skal skje innen en gitt periode. Det samme med oppdateringene som har kommet nå. Hos meg står det skattePENGENE. Ikke skatteOPPGJØRET kan komme før 26. mai. Får tilbake ca 30k, og hadde vært nice å få de snart hehe Anonymkode: ec988...c94 Jepp. Nøkkelordet er "kan". Tror det står "skatteoppgjøret" hos de som er ektefelle og "skattepengene" hos de som ikke "deler" skattemelding med noen. Anonymkode: abf77...480 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 26. april 2023 #682 Del Skrevet 26. april 2023 Yippi! Jeg fikk tilbake pengene i dag, kom på konto i dag morges. Samtidig kom eposten som varsler om dette, at skatteoppgjøret er klart. Fikk tilbake i underkant av 3000. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #683 Del Skrevet 26. april 2023 Million skrev (59 minutter siden): Yippi! Jeg fikk tilbake pengene i dag, kom på konto i dag morges. Samtidig kom eposten som varsler om dette, at skatteoppgjøret er klart. Fikk tilbake i underkant av 3000. Heldig, sto de på krav og betalinger før du fikk de? Når fikk du mail? Anonymkode: abf77...480 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #684 Del Skrevet 26. april 2023 Får vel enten 20-30k igjen eller i restskatt alt ettersom. Pleier å få ene eller andre veien annenhvert år. Anonymkode: 110b7...994 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 26. april 2023 #685 Del Skrevet 26. april 2023 (endret) AnonymBruker skrev (2 timer siden): Heldig, sto de på krav og betalinger før du fikk de? Når fikk du mail? Anonymkode: abf77...480 Jeg har ikke sjekket på Krav og betalinger på lenge, så det vet jeg ikke, om de sto der i forkant. Meldingen (eposten) sto i min innboks i dag morges da jeg sto opp i 7-tiden, men den har klokkeslett 04:02. De sender tydeligvis ut om natten også. Pengene sto på konto i morges. Samtidig med eposten altså. Endret 26. april 2023 av Million Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2023 #686 Del Skrevet 27. april 2023 Er det noen som har fått skatteoppgjøret på andre dager enn onsdag? Anonymkode: abf77...480 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2023 #687 Del Skrevet 27. april 2023 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Er det noen som har fått skatteoppgjøret på andre dager enn onsdag? Anonymkode: abf77...480 Ja, vet om flere Anonymkode: 16482...09f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2023 #688 Del Skrevet 27. april 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja, vet om flere Anonymkode: 16482...09f Rart, har ikke sett noen og skattetaten skriver på facebook at de ikke sender ut andre dager enn onsdager. Anonymkode: abf77...480 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
leopard 82 Skrevet 27. april 2023 #689 Del Skrevet 27. april 2023 Fant den på Facebook 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2023 #690 Del Skrevet 27. april 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Rart, har ikke sett noen og skattetaten skriver på facebook at de ikke sender ut andre dager enn onsdager. Anonymkode: abf77...480 Joda, de gjør det, men hovedsaklig på onsdager. Anonymkode: 16482...09f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
leopard 82 Skrevet 29. april 2023 #691 Del Skrevet 29. april 2023 Hei Kan dere hjelpe meg med å forstå en ting? Jeg skjønte ikke helt hva de mener med det. Når man får beskjed om man kan få skatteoppgjøret før en dato. Det vil si at skatteoppgjøret kan komme før den datoen. Hvis du ikke får før den datoen så er det andre grunner eller fins det allerede andre grunner fordi de har satt opp en dato? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #692 Del Skrevet 30. april 2023 leopard 82 skrev (8 timer siden): Hei Kan dere hjelpe meg med å forstå en ting? Jeg skjønte ikke helt hva de mener med det. Når man får beskjed om man kan få skatteoppgjøret før en dato. Det vil si at skatteoppgjøret kan komme før den datoen. Hvis du ikke får før den datoen så er det andre grunner eller fins det allerede andre grunner fordi de har satt opp en dato? Ut fra ordlyden betyr det at du kan forvente skatteoppgjøret innen den datoen du får opp når du logger inn (jeg har fått 26.05 som dato), ut fra de opplysningene skatteetaten har om deg. Men det kan være at noe i skattemeldingen din tar lenger tid å behandle (f.eks hvis du har gjort mange endringer), eller at du blir tatt ut i kontroll. Da vil du få skatteoppgjøret senere. Anonymkode: 16482...09f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
leopard 82 Skrevet 30. april 2023 #693 Del Skrevet 30. april 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ut fra ordlyden betyr det at du kan forvente skatteoppgjøret innen den datoen du får opp når du logger inn (jeg har fått 26.05 som dato), ut fra de opplysningene skatteetaten har om deg. Men det kan være at noe i skattemeldingen din tar lenger tid å behandle (f.eks hvis du har gjort mange endringer), eller at du blir tatt ut i kontroll. Da vil du få skatteoppgjøret senere. Anonymkode: 16482...09f Tusen takk for svar. Jeg har fått 9. Juni som dato og vi har ikke gjort noe endringer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #694 Del Skrevet 30. april 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Ut fra ordlyden betyr det at du kan forvente skatteoppgjøret innen den datoen du får opp når du logger inn (jeg har fått 26.05 som dato), ut fra de opplysningene skatteetaten har om deg. Men det kan være at noe i skattemeldingen din tar lenger tid å behandle (f.eks hvis du har gjort mange endringer), eller at du blir tatt ut i kontroll. Da vil du få skatteoppgjøret senere. Anonymkode: 16482...09f Jeg skjønner igrunnen ikke hvorfor skatteetaten tar seg bryet med å sende ut disse mld. Så irriterende det må være hvis man blir oppmuntret til å tro at man kan få pengene før sommeren, også får man de ikke før til høsten. Anonymkode: 5cf2e...e67 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
leopard 82 Skrevet 30. april 2023 #695 Del Skrevet 30. april 2023 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Jeg skjønner igrunnen ikke hvorfor skatteetaten tar seg bryet med å sende ut disse mld. Så irriterende det må være hvis man blir oppmuntret til å tro at man kan få pengene før sommeren, også får man de ikke før til høsten. Anonymkode: 5cf2e...e67 Helt enig det er irriterende, sikkert mange av oss blir skuffet når den tiden kommer og den blir utsatt til høsten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #696 Del Skrevet 30. april 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg skjønner igrunnen ikke hvorfor skatteetaten tar seg bryet med å sende ut disse mld. Så irriterende det må være hvis man blir oppmuntret til å tro at man kan få pengene før sommeren, også får man de ikke før til høsten. Anonymkode: 5cf2e...e67 Ja det kan du si. Hadde nok vært bedre om de ikke gikk ut med noen datoer i det hele tatt. Det første de skrev var jo at skatteoppgjøret kan være klart innen 4 uker etter levering. Nå står det hos meg at det kan være klart innen 26.05, hvis ikke kommer det tidligst i slutten av august. Det gjør jo at man mer eller mindre får en viss forventing til når det skal komme, enda jeg er godt klar over at det kan komme når som helst fra nå til langt ut på høsten. Anonymkode: 16482...09f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #697 Del Skrevet 2. mai 2023 Hei, noen som har oppdatering idag og har beløp på krav og utbetalinger? Har fått beskjed om at jeg kan få før 26.05, men står ikke noe på krav og utbetalinger hos meg idag😕 Anonymkode: abf77...480 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #698 Del Skrevet 2. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei, noen som har oppdatering idag og har beløp på krav og utbetalinger? Har fått beskjed om at jeg kan få før 26.05, men står ikke noe på krav og utbetalinger hos meg idag😕 Anonymkode: abf77...480 Samme beskjed har jeg fått, og det står heller ikke noe på mine krav osv idag. Har mista troa på at jeg får noe før sommeren... Anonymkode: 5cf2e...e67 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #699 Del Skrevet 2. mai 2023 Noe utvidet åpningstider på telefon i dag? Prøvde å ringe dem...57 minutter ventetid! 😂 Anonymkode: 652de...2c8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #700 Del Skrevet 2. mai 2023 AnonymBruker skrev (På 30.4.2023 den 9.05): Ut fra ordlyden betyr det at du kan forvente skatteoppgjøret innen den datoen du får opp når du logger inn (jeg har fått 26.05 som dato), ut fra de opplysningene skatteetaten har om deg. Men det kan være at noe i skattemeldingen din tar lenger tid å behandle (f.eks hvis du har gjort mange endringer), eller at du blir tatt ut i kontroll. Da vil du få skatteoppgjøret senere. Anonymkode: 16482...09f Hvor kommer denne meldingen opp? Kommer den med en gang når man logger inn? Jeg får bare beskjed om at den «kan» komme før 9. juni, det står ingen annen konkret dato. Anonymkode: 340ad...543 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå