Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Hvorfor tror du det? Det er helt bingo når man får skattemeldingen. 

Anonymkode: f31a1...86d

Enig. Og de sender ihvertfall ikke ut alfabetisk, for jeg har etternavn på de første bokstavene og har fått sist de to siste årene. Har heller ikke hatt noe som tilsier at jeg skulle få sist. 

Anonymkode: 5cf2e...e67

AnonymBruker
Skrevet

Fikk tilbake over 100 000 kr. Fikk etterbetaling fra NAV året før på en god sum. Fikk pengene på slutten av året i fjor. Regner med det blir restskatt i år. Helt greit det. 

Anonymkode: 5673e...ff9

AnonymBruker
Skrevet

Det virker som om veldig mange ikke vet forskjellen på skattemeldingen og skatteoppgjøret. Enten det eller så blander folk begrepene. 

Anonymkode: ddf0e...3e1

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Fikk tilbake over 100 000 kr. Fikk etterbetaling fra NAV året før på en god sum. Fikk pengene på slutten av året i fjor. Regner med det blir restskatt i år. Helt greit det. 

Anonymkode: 5673e...ff9

Kona fikk slik etterbetaling i 2022, så er spent på skatteoppgjøret hennes. 

Anonymkode: 06845...c31

Skrevet

Jeg har vesentlig større rentefradrag i år, så jeg har forhåpninger. Har ikke regnet på summene og tar det som det kommer.

AnonymBruker
Skrevet

Det går nok mot å få tilbake en liten sum, men skattemeldingen kommer til å vise restskatt først, hvis det blir som i fjor at hele boliglånet med rentekostnader settes på mannen. At banken ikke klarer å dele det på to, når både bolig og lån står på oss begge, er mildt irriterende. 

Anonymkode: 56f35...3aa

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det går nok mot å få tilbake en liten sum, men skattemeldingen kommer til å vise restskatt først, hvis det blir som i fjor at hele boliglånet med rentekostnader settes på mannen. At banken ikke klarer å dele det på to, når både bolig og lån står på oss begge, er mildt irriterende. 

Anonymkode: 56f35...3aa

banken kjenne rikke til deres fordeling på lånet, og rapporterer derfor alt på hovedlånetaker. 

Anonymkode: 4a026...59a

Skrevet

Ifjor fikk jeg skattemeldingen tidlig,sjekket nøye med en gang og "sendte inn". To dager senere sto tilgodebeløpet på konto. Det har aldri gått så raskt før, flere ganger har det vært etter sommeren før jeg har fått oppgjøret (har hatt tilgodebeløp i mange år), selv om ingenting har forandret seg og jeg har rimelig enkel skattemelding.

Jeg får tilgode skatt i år også, tror ca 12.000. 

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Skattemeldingen for 2023 kommer om et år. Nå venter vi på 2022.

Anonymkode: 26465...4e3

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Tror det blir baksmell for første gang 😭

Anonymkode: 39165...e89

AnonymBruker
Skrevet
Eneri skrev (1 time siden):

Ifjor fikk jeg skattemeldingen tidlig,sjekket nøye med en gang og "sendte inn". To dager senere sto tilgodebeløpet på konto. Det har aldri gått så raskt før, flere ganger har det vært etter sommeren før jeg har fått oppgjøret (har hatt tilgodebeløp i mange år), selv om ingenting har forandret seg og jeg har rimelig enkel skattemelding.

Jeg får tilgode skatt i år også, tror ca 12.000. 

Det var første år de utbetalte fra april i fjor, så det er ikke så rart. Tidligere har alle utbetalinger startet i juni

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hvorfor tror du det? Det er helt bingo når man får skattemeldingen. 

Anonymkode: f31a1...86d

Alle får skattemeldingen tidlig( Mars / april=. Men skatteoppgjøret kan ta tid. ( april- november)

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Alle får skattemeldingen tidlig( Mars / april=. Men skatteoppgjøret kan ta tid. ( april- november)

Nei, å få skattemeldingen tidlig er sånn typisk å få den rundt 15.mars. Å få den seint er å få den rundt 31.mars. Ingen får den i april. 

Anonymkode: bf7c3...ef9

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Skuffende at E24 som en seriøs(?) side om økonomi og næringsliv lager en sak som denne.

Her kommer mytene på rekke og rad, om at folk er "heldige" når de får igjen, eller en som "erkjenner" at han enkelte ganger har fått baksmell. Og at folk er "spent", men at det som regel "går bra". Hva med å benytte anledningen til litt folkeopplysning isteden, den artikkelen kunne nesten vært en tråd på kg. 

Anonymkode: 4ffc7...83a

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Ser mange sier de har regnet ut hvor mye de får tilbake. Kan noen lære meg hvordan jeg kan regne ut dette?

Anonymkode: ce17f...ec3

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ser mange sier de har regnet ut hvor mye de får tilbake. Kan noen lære meg hvordan jeg kan regne ut dette?

Anonymkode: ce17f...ec3

skatteetaten.no

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

I fjor fikk jeg skattemeldingen i løpet av mars, leverte den inn kjapt og fikk oppgjøret og pengene i slutten av mars også. 

Jeg håper det går like fort i år også, for i år trenger jeg det skikkelig. 

Startet i ny jobb 1.mars og det er fastlønn. Trodde arbeidsgiver skulle få meg på denne månedens lønnskjøring, men det gjorde jeg visst ikke, så jeg går en måned uten inntekt og vil få dobbel lønn først 12.april. 

Mest irriterende av alt, ser at arbeidsgiver hentet ut skattekortet mitt 9.mars, dagen før lønnen ble utbetalt, men det er helt loco frister for lønnskjøring hos arbeidsgiveren min, så at for mars var frist 22.februar, med andre ord har man ikke sjans å få lønn samme måned som man starter når man starter den 1. 

Men jeg er blakk nå, så det er ganske krise. Hadde regnet litt med inntekt i mars. Jævlig surt at påskeferien er rett før neste lønnsutbetaling, er rett og slett for blakk til å finne på noe....

Skal få tilbake ca. 15 000 kr så jeg krysser fingrer og tær for at jeg får skattemeldingen fortest mulig og at det bare er å levere den inn som den er 🤞🤞

Anonymkode: f3ead...b4d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Skuffende at E24 som en seriøs(?) side om økonomi og næringsliv lager en sak som denne.

Her kommer mytene på rekke og rad, om at folk er "heldige" når de får igjen, eller en som "erkjenner" at han enkelte ganger har fått baksmell. Og at folk er "spent", men at det som regel "går bra". Hva med å benytte anledningen til litt folkeopplysning isteden, den artikkelen kunne nesten vært en tråd på kg. 

Anonymkode: 4ffc7...83a

De klarte å skrive at han erkjente å ha fått både restskatt og baksmell 😂😂

Anonymkode: ddf0e...3e1

• Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...