AnonymBruker Skrevet 28. mars 2023 #501 Del Skrevet 28. mars 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Har jeg aldri opplevd før. Hvem er det som opplever dette? Anonymkode: 6f002...5da Samme her. Aldri opplevd. Som regel, de gangene jeg har fått igjen, har pengene kommet i juni eller enda senere. Et år fikk jeg igjen i november. Er en helt vanlig arbeidstaker uten noe "krims/krams". Anonymkode: 49df0...7bb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Adobyen Skrevet 28. mars 2023 #502 Del Skrevet 28. mars 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Samme her. Aldri opplevd. Som regel, de gangene jeg har fått igjen, har pengene kommet i juni eller enda senere. Et år fikk jeg igjen i november. Er en helt vanlig arbeidstaker uten noe "krims/krams". Anonymkode: 49df0...7bb Samme her også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2023 #503 Del Skrevet 28. mars 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Samme her. Aldri opplevd. Som regel, de gangene jeg har fått igjen, har pengene kommet i juni eller enda senere. Et år fikk jeg igjen i november. Er en helt vanlig arbeidstaker uten noe "krims/krams". Anonymkode: 49df0...7bb Jepp, samme her. Ingenting vanskelig eller unormalt med min skattemelding. Det er helt sykt hvor lite effektive byråkrater i offentlig sektor er. Burde kuttet masse stillinger der, mulig først da ville de kjent et press på å faktisk prestere og være effektive og ikke dra hjem 15.00 eller tidligere hver dag. Anonymkode: 6f002...5da 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2023 #504 Del Skrevet 28. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har jeg aldri opplevd før. Hvem er det som opplever dette? Anonymkode: 6f002...5da Alle Anonymkode: f4bf0...522 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2023 #505 Del Skrevet 28. mars 2023 Jeg logget meg inn på Skatteetaten i dag,selv om jeg ikke har fått varsel på Mail. Og den var kommet. Anonymkode: 5a513...a86 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2023 #506 Del Skrevet 28. mars 2023 Det ble baksmell for andre gang, gitt. Bare 4000, da. Har ikke gått gjennom for å se konkret hva som gjør det, men det er ikke åpenbart. Inntekter og utgifter har vært iht. forventningene. Anonymkode: 126db...cf0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 28. mars 2023 #507 Del Skrevet 28. mars 2023 (endret) AnonymBruker skrev (3 timer siden): Har jeg aldri opplevd før. Hvem er det som opplever dette? Anonymkode: 6f002...5da Mange opplever dette. Men hvem og hvor mange vet man ikke. Skatteetaten plukker ut noen for kontroll, andre "behandles" maskinelt og da går det fortere. Noen får pengene etter noen dager etter innlevering av skattemeldingen, andre må vente til juni eller november. Helt tilfeldig. Jeg leverte inn skattemeldingen rundt 29/3 i fjor, og fikk pengene mine i siste halvdel av april. I år vet jeg ikke ennå. Leverte skattemeldingen i morges. Endret 28. mars 2023 av Million 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2023 #508 Del Skrevet 28. mars 2023 3 hours ago, AnonymBruker said: Har jeg aldri opplevd før. Hvem er det som opplever dette? Anonymkode: 6f002...5da Dato for utbetaling Hvis du har penger til gode, vil du få disse utbetalt kort tid etter at du har mottatt beskjed om at skatteoppgjøret ditt er klart. Beløp under 100 kroner utbetales ikke. Kilde: https://www.skatteetaten.no/person/skatt/skatteoppgjor/penger-tilgode/ Anonymkode: c6763...276 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2023 #509 Del Skrevet 28. mars 2023 3 hours ago, AnonymBruker said: Samme her. Aldri opplevd. Som regel, de gangene jeg har fått igjen, har pengene kommet i juni eller enda senere. Et år fikk jeg igjen i november. Er en helt vanlig arbeidstaker uten noe "krims/krams". Anonymkode: 49df0...7bb Legg merke til at jeg skrev etter at du har fått skatteoppgjøret, ikke skattemeldingen. Anonymkode: c6763...276 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2023 #510 Del Skrevet 28. mars 2023 Var det ikke noe sånt, at hvis pengene er oppført på «inn/utbetalinger» hos altinn, så er de like rundt hjørnet? Anonymkode: 735d2...d5f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2023 #511 Del Skrevet 28. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Dato for utbetaling Hvis du har penger til gode, vil du få disse utbetalt kort tid etter at du har mottatt beskjed om at skatteoppgjøret ditt er klart. Beløp under 100 kroner utbetales ikke. Kilde: https://www.skatteetaten.no/person/skatt/skatteoppgjor/penger-tilgode/ Anonymkode: c6763...276 Mener å huske at jeg leste her inne at dette er siste uke med utbetaling før sommeren, altså juni. Noen som vet om det stemmer? Anonymkode: 5cf2e...e67 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2023 #512 Del Skrevet 28. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Var det ikke noe sånt, at hvis pengene er oppført på «inn/utbetalinger» hos altinn, så er de like rundt hjørnet? Anonymkode: 735d2...d5f Jo er de der pleier de kommer i løpe av uka. Mine er ikke der enda Anonymkode: 991be...368 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2023 #513 Del Skrevet 28. mars 2023 Livet er herlig! Fått nesten 1 million i baksmell medregnet forskuddskatt... Om jeg ikke får usannsynlig mye penger igjen til neste år, så vet jeg ikke hva jeg gjør. Anonymkode: 828d7...f0c 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2023 #514 Del Skrevet 28. mars 2023 Fikk baksmell og skjønner ingenting av grunnen. Har alltid fått igjen på skatten. I fjor fikk jeg igjen ca 16.000,-, i år fikk jeg smell på 4.000,- Betaler 36% i skatt (likt for før), og har hatt en gjennomsnittlig norsk lønning (likt som før). Ingenting har forandret seg ift formue (eier ingenting) eller gjeldsgrad sammenlignet med tidligere år. Veldig enkel skattemeldibg uten noe som helst krimskrams. Er dette rimelig? Hva kan forklaringen være? Anonymkode: 0d637...6bb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2023 #515 Del Skrevet 28. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Fikk baksmell og skjønner ingenting av grunnen. Har alltid fått igjen på skatten. I fjor fikk jeg igjen ca 16.000,-, i år fikk jeg smell på 4.000,- Betaler 36% i skatt (likt for før), og har hatt en gjennomsnittlig norsk lønning (likt som før). Ingenting har forandret seg ift formue (eier ingenting) eller gjeldsgrad sammenlignet med tidligere år. Veldig enkel skattemeldibg uten noe som helst krimskrams. Er dette rimelig? Hva kan forklaringen være? Anonymkode: 0d637...6bb Er jo bare å gå gjennom skatten og sjekke. Å skatten forandres etter inntekter. Anonymkode: 991be...368 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofakona Skrevet 28. mars 2023 Forfatter #516 Del Skrevet 28. mars 2023 Mange dager etter dere sendte inn skattemeldingen fikk dere skatteoppgjøret er ferdig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2023 #517 Del Skrevet 28. mars 2023 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Er jo bare å gå gjennom skatten og sjekke. Å skatten forandres etter inntekter. Anonymkode: 991be...368 Glimrende forslag. Dette har jeg selvfølgelig allerede gjort. Hvis du gadd å lese hva jeg skrev så er situasjonen min tilnærnet lik som årene før hva angår trekk, formue, gjeld og lønn. Dette fant jeg ut ved å sammenligne skattemeldingen og skattekortet fra -21 og -22. Det er for meg ingen åpenbar forklaring på hvorfor det er en differanse på nesten 20.000 fra det ene året til det andre. Anonymkode: 0d637...6bb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2023 #518 Del Skrevet 28. mars 2023 45 minutter siden, Sofakona said: Mange dager etter dere sendte inn skattemeldingen fikk dere skatteoppgjøret er ferdig? Det kan ta alt fra noen dager frem til slutten av november. Anonymkode: c6763...276 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2023 #519 Del Skrevet 28. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Fikk baksmell og skjønner ingenting av grunnen. Har alltid fått igjen på skatten. I fjor fikk jeg igjen ca 16.000,-, i år fikk jeg smell på 4.000,- Betaler 36% i skatt (likt for før), og har hatt en gjennomsnittlig norsk lønning (likt som før). Ingenting har forandret seg ift formue (eier ingenting) eller gjeldsgrad sammenlignet med tidligere år. Veldig enkel skattemeldibg uten noe som helst krimskrams. Er dette rimelig? Hva kan forklaringen være? Anonymkode: 0d637...6bb Umulig å gjette. Men kom du godt ut i lønnsoppgjøret, for eksempel? Anonymkode: 735d2...d5f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2023 #520 Del Skrevet 28. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jo er de der pleier de kommer i løpe av uka. Mine er ikke der enda Anonymkode: 991be...368 Mine står klare der. Haster egentlig ikke, men litt spennende å følge med fordet. Jeg måtte gjøre en del endringer, så hadde forventet at jeg måtte vente lenger!😊 Anonymkode: 735d2...d5f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå