Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Fikk skattemeldingen i dag tidlig. 9700 tilbake, som går rett på Bsu 🥳

Sto at man kan få pengene innen 4 uker. Isåfall er det mye kjappere enn i fjor, da fikk jeg ikke utbetalingen før i juni.

Anonymkode: ca4c9...bd3

Jeg fikk og sendte inn skattemeldingen 23.03 i fjor, og fikk pengene utbetalt bare noen dager etter.

Anonymkode: 82e12...8d0

AnonymBruker
Skrevet

Har heller ikke fått skattemeldingen min enda, begynner å bli utålmodig. Men virker som det er helt tilfeldig rekkefølge 

Anonymkode: e8f3b...fb8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fikk den nå ca 116.000 kr baksmell. Hadde lagt av 130k da jeg forventet at den ble å ligge et sted mellom 125-130k. Føles litt ut som jeg fikk igjen på skatten da jeg forventet høyere baksmell 🥳

Anonymkode: 37a38...f91

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Fikk den endelig. 19 000 tilbake, mindre enn forventet. Jeg som har regnet feil på inntekten, så tjent mer enn jeg trodde.

Anonymkode: a1daa...8aa

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.3.2023 den 15.09):

Ble baksmell her ja… 

Men har et spørsmål: 

Jeg har ikke mulighet til å betale hele beløpet i en betaling, hvordan gjør jeg det da? Jeg har et kontonr og et kid nr men det er alt. Kan jeg betale litt og litt til det kontonummeret eller hvordan gjøres dette?

Anonymkode: 2af73...456

https://www.skatteetaten.no/person/skatt/skatteoppgjor/restskatt/

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Når kommer den første fakturaen ved baksmell? Noen som vet?

Restskatt på 1 000 kroner eller mer
Fikk du over 1 000 kroner i restskatt, deles summen opp i 2 fakturaer. Fristen for når du må betale avhenger av når du fikk skatteoppgjøret ditt: Fikk du skatteoppgjøret ditt i juni eller tidligere, er fristen for den første fakturaen 20. august og den andre fakturaen 24. september.

Står på siden dems at om man får baksmell på over 1000 så får man det i to fakturaer. Men får man dette som regning i nettbanken liksom? Som ved andre regninger? 

Du får fakturaene på Altinn med kid nr. Logg inn der og se.  Men den står ikke der før etter at skattemeldingen er sendt inn og behandlet selvsagt, og det som er av rettelser er gjort.

Det blir delt på flere fakturaer hvis det er over den og den summen. Jeg fikk tre regninger med forfall august, september og oktober i fjor

Anonymkode: 93c9d...a18

Der tror jeg du husker feil. Det er to avdrag man får restskatten delt opp i, uansett beløp, så lenge det er over tusen kr. Se kopiert sitat fra Skatteetaten over her i dette innlegget.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har ikke fått skattemeldingen enda... så kjedelig! 

Den skal jo leveres 30 mars, så dagene tikker avgårde nå... noen som vet om en får utsatt leveringsfrist når man får den på så sen dato?

Anonymkode: 34977...870

Den skal ikke leveres sist i mars, det er sist i april.

• Liker 1
Gjest Lykkedykker
Skrevet
Million skrev (3 minutter siden):

Den skal ikke leveres sist i mars, det er sist i april.

I år kan man faktisk vente til 1mai med å levere. 

Skrevet
Lykkedykker skrev (25 minutter siden):

I år kan man faktisk vente til 1mai med å levere. 

Best å ikke forvirre folk 😄 Det er ikke det hvert år, i år er et unntak, så best å si sist i april. Det er hovedregelen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke fått… ser ut som om det blir siste dag på meg. 🙄 Jeg har logget inn - den ligger ikke der, så det handler ikke om mangel på sms/mail. Litt surt, faktisk, at mange har fått tilbake skattepenger til og med FØR andre har fått skattemeldingen. 🙄 Jeg er helt overbevist om at det ikke hadde vært nødvendig å spre meldingene ut over SÅ mange dager. 

Anonymkode: 340ad...543

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ikke fått… ser ut som om det blir siste dag på meg. 🙄 Jeg har logget inn - den ligger ikke der, så det handler ikke om mangel på sms/mail. Litt surt, faktisk, at mange har fått tilbake skattepenger til og med FØR andre har fått skattemeldingen. 🙄 Jeg er helt overbevist om at det ikke hadde vært nødvendig å spre meldingene ut over SÅ mange dager. 

Hvorfor tror du at du vet dette bedre enn de som faktisk jobber med løsningen?

Anonymkode: 26465...4e3

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor tror du at du vet dette bedre enn de som faktisk jobber med løsningen?

Anonymkode: 26465...4e3

Innloggingsportalen tåler åpenbart at flere logger seg inn enn de som har fått melding om at skattemeldingen er klar. Jeg har logget meg inn jevnlig siden man ikke nødvendigvis kan stole på at man får sms, og jeg har aldri hatt problemer med å logge meg inn. Jeg skjønner de må spre det utover, men det er ikke nødvendig å spre det så MYE utover. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det kan ta tid da de må gå gjennom det manuelt.

Anonymkode: a0ef1...f7f

Uff, blir jeg tatt ut til kontroll og da? Slik at de sjekker bankoverføringene mine?

Skrevet

Hvor mye betalte du for e-takst? Leste på Huseierne at også verdivurdering fra megler godkjennes, noe som er gratis. Men nå ble jeg usikker?

Anonymkode: b1c32...cfd

Jeg vet ikke hvordan det er med verdivurdering. Vet ikke forskjellen.. Er en verdivurdering bare det man kan google frem til selv? Et estimat ut i fra hva like boliger rundt blir solgt for? 

Prisen var 3000kr, men jeg fikk det billigere pga jeg brukte megleren jeg kjøpte hos så han kjenner til leiligheten og måtte bare innom for å se på det jeg har pusset opp.

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye betalte du for e-takst? Leste på Huseierne at også verdivurdering fra megler godkjennes, noe som er gratis. Men nå ble jeg usikker?

Anonymkode: b1c32...cfd

Jeg har fått to etakster de siste årene, to forskjellige boliger i to fylker og da to forskjellige meglere. De sier det koster 2k, men ene sendte aldri faktura og den andre sa jeg fikk det gratis.

Anonymkode: 117a6...7b5

AnonymBruker
Skrevet

Har fått min nå og fått igjen, men klok av skade etter i fjor så går jeg gå ut i fra ekstra kontroll i år også.

fikk skattepengene på aller siste dato i fjor og med så mye feil på ektefelles etter kontroll så der har vi klage inne, men det tar vel et par år før vi ser noe tilsvar på den.

Anonymkode: f4883...7a8

Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fikk skattemeldingen den 15 og pengene en uke senere 

Anonymkode: 771be...262

AnonymBruker
Skrevet

Man får vel ikke penger i helgen? 

Anonymkode: 5cf2e...e67

AnonymBruker
Skrevet

Aaargh! Jeg har ennå ikke fått skattemeldingen.

Anonymkode: 601b7...735

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og mannen fikk begge skattemeldingen i går ettermiddag, jeg fikk varsel, han ikke.

Anonymkode: fe6ba...5eb

AnonymBruker
Skrevet

Sender de ut skattemeldinger i helgene?

Anonymkode: aabbc...ddb

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...