Gå til innhold

Skattemeldingen 2023

Sofakona

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Aaargh! Jeg har ennå ikke fått skattemeldingen.

Anonymkode: 601b7...735

Ikke jeg heller… Mannen min har heller ikke fått.

Anonymkode: 340ad...543

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Når man har fått melding om skatteoppgjøret, vil det si at pengene er rett rundt hjørnet? Fikk skattemelding forrige uke og leverte med engang. Men husker ikke fra tidligere hvordan det funker, har heller aldri fått penger før sist i juni. 

Anonymkode: 7900f...174

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 25.3.2023 den 9.14):

Ikke jeg heller… Mannen min har heller ikke fått.

Sjekket nå nettopp og har fortsatt ikke fått😡 

I fjor fikk jeg den 23.mars.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har heller ikke fått... Men hey, dette er vel siste uken den blir sendt ut, så vi får håpe! 

Husker for noen år tilbake da jeg hadde en kollega som aldri fikk den, han etterlyste etter at siste dato for utsending var kommet, og da måtte han visst vente helt til august(!!) med å få sin. 

Anonymkode: 28684...e1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har heller ikke fått... Men hey, dette er vel siste uken den blir sendt ut, så vi får håpe! 

Husker for noen år tilbake da jeg hadde en kollega som aldri fikk den, han etterlyste etter at siste dato for utsending var kommet, og da måtte han visst vente helt til august(!!) med å få sin. 

Anonymkode: 28684...e1c

Det går ikke an! Da ville jeg sendt en klage. 

Hvorfor måtte han vente så lenge? Vi får håpe at vi slipper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg fikk også 23. mars i fjor, i år er den altså enda senere…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Når man har fått melding om skatteoppgjøret, vil det si at pengene er rett rundt hjørnet? Fikk skattemelding forrige uke og leverte med engang. Men husker ikke fra tidligere hvordan det funker, har heller aldri fått penger før sist i juni. 

Anonymkode: 7900f...174

Ja, da får du penger veldig snart 

Anonymkode: a1daa...8aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Der kom den endelig. Drøyt 12 000 igjen. Men det mangler en god del opplysninger (krypto, pendling), så det blir nok mer. Men mannen min får restskatt hvert år, som gjerne er mer enn det jeg får igjen (jeg pleier å få igjen hvert år), så vi får se om vi går i pluss eller minus totalt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Der kom den endelig. Drøyt 12 000 igjen. Men det mangler en god del opplysninger (krypto, pendling), så det blir nok mer. Men mannen min får restskatt hvert år, som gjerne er mer enn det jeg får igjen (jeg pleier å få igjen hvert år), så vi får se om vi går i pluss eller minus totalt!

Jeg henter fortsatt. Håper du havner i pluss☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dere som har fått igjen, fikk dere mail om at skatteoppgjøret er klart kort tid før pengene kom? Eller hvor lang tid tok det da? 

Anonymkode: ccc06...0a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Dere som har fått igjen, fikk dere mail om at skatteoppgjøret er klart kort tid før pengene kom? Eller hvor lang tid tok det da? 

Anonymkode: ccc06...0a3

Sønnen min fikk melding om at skattemeldingen var klar den 14/3 (første dagen), sjekket og sendte inn samme dag. Seks dager etterpå var pengene på konto. Mail om at oppgjøret var klart og penger på konto skjedde samme dag.

Jeg har, typisk nok, ikke hørt et pip ennå.

Endret av Million
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
On 3/22/2023 at 11:08 PM, AnonymBruker said:

Fikk min forrige tirsdag og fikk utbetaling i dag :) 

Anonymkode: a43e8...c30

Fikk du meling først om utbetaling før de kom på konto? :) 

Anonymkode: dd9eb...6a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nå kom den endelig! Fått merknader🤪

Så da er det bare å belage seg med enda mer tålmodighet. 

Fikk ikke e-post.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enda ikke kommet her. Jeg har aldri fått så sent før, men tviler på at det har noe å si. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fikk skattemelding og sendte den inn på mandag. Fikk melding om skatteoppgjøret i går. Pengene har ikke kommet inn enda, men kommer nok om ikke så alt for lenge. 

Savner egentlig litt hvordan det var før jeg.
Alle får skattemeldingen samtidig, nettsiden krasjer ved midnatt og man sitter å krangler i en time eller tre før man enten kommer inn eller gir opp. Med hele familien på telefonen og alle forsøker å komme seg inn samtidig, noe som ikke var så enkelt. Da viste man i alle fall når skattemeldingen kom 😂

Anonymkode: 76d80...111

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Fikk skattemelding og sendte den inn på mandag. Fikk melding om skatteoppgjøret i går. Pengene har ikke kommet inn enda, men kommer nok om ikke så alt for lenge. 

Savner egentlig litt hvordan det var før jeg.
Alle får skattemeldingen samtidig, nettsiden krasjer ved midnatt og man sitter å krangler i en time eller tre før man enten kommer inn eller gir opp. Med hele familien på telefonen og alle forsøker å komme seg inn samtidig, noe som ikke var så enkelt. Da viste man i alle fall når skattemeldingen kom 😂

Anonymkode: 76d80...111

kunne ikke vært mer enig. Måtte vente kanskje i 2-3 dager ekstra. Men jeg skjønner at dette er mye enklere for de som sitter på andre enden og må hjelpe innringere med "hva betyr denne posten". Litt mindre press på en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Enda ikke fått her, fikk den 29. i fjor så regner ikke med å få før da i år.

Anonymkode: 39fbd...59d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fikk skattemeldingen på torsdag , lurer på når oppgjøret kommer 😅 fikk etterbetaling i fjor så fikk 20 mer tilbake på skatten en jeg pleier så litt ekstra lykkelig haha 😁 håper ikke jeg kommer i kontroll men jeg er fornøyd uansett 😁

Anonymkode: 991be...368

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får igjen 24 000 😄

Endret av Jadasikkert29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er det noen som fikk etterbetalt på unguføre tillegget som har fått skatte pengene? Står på nett at man kan måtte vente pga etterbetaling på trygde ytelser 😁

Anonymkode: 991be...368

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...