Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Lurer på når jeg kan vente min utbetaling. Fikk skattemelding og sendte den 20.

Anonymkode: 5cf2e...e67

Samme her

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Fikk skattemelding i dag. Fikk mail og SMS i 9 tiden, oppdaget det nå. Har nå levert inn, spent på når skatteoppgjøret kommer. I fjor fikk jeg skattemelding ved første mulighet... og skatteoppgjøret nest siste dagen før fristen. Maks uflaks. 

Anonymkode: 76d80...111

Hadde du gjort noen spesielle endringer i skattemeldingen eller leverte du den bare som den var?

Anonymkode: b3108...db6

AnonymBruker
Skrevet

Yay, fikk meldinga idag og leverte den inn idag, når kan jeg forvente oppgjøret?

Anonymkode: 8b451...070

AnonymBruker
Skrevet

Ble baksmell her ja… 

Men har et spørsmål: 

Jeg har ikke mulighet til å betale hele beløpet i en betaling, hvordan gjør jeg det da? Jeg har et kontonr og et kid nr men det er alt. Kan jeg betale litt og litt til det kontonummeret eller hvordan gjøres dette?

Anonymkode: 2af73...456

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Yay, fikk meldinga idag og leverte den inn idag, når kan jeg forvente oppgjøret?

Innen utgangen av november. Eller i morgen. Du får vente og se 🙂

Anonymkode: c6763...276

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

En eller annen gang før 1.desember. Noe bedre svar er det ingen som har.

Jeg sjekket og hadde ikke fått noe, så gikk det noen få minutter og jeg fikk sms om at det var klart og logget inn. Får igjen et par tusen mer enn jeg hadde regnet med, så da ble det en hyggelig overraskelse allikevel.

For to år siden fikk jeg oppgjøret i slutten av september, i fjor fikk jeg det på sommeren en gang. Spent på om jeg får det enda tidligere i år. 

Anonymkode: bca1a...71a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg fikk og leverte på mandag. Venter på pengene nå.

Anonymkode: 5cf2e...e67

AnonymBruker
Skrevet

Når kommer den første fakturaen ved baksmell? Noen som vet?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har lagt inn informasjon fra årets skattekort renter/fradrag osv fra Skatteetaten i en kalkulator. La også inn riktig inntekt for fjoråret.
Jeg har tabelltrekk og trekker 1000 kr ekstra hver mnd. 
Vil svaret jeg får der samsvare noenlunde med årets skattemelding??

Jeg har vanvittig med angst hvert år før skattemelding, og har ikke fått den enda. 

Anonymkode: 5d822...191

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ble baksmell her ja… 

Men har et spørsmål: 

Jeg har ikke mulighet til å betale hele beløpet i en betaling, hvordan gjør jeg det da? Jeg har et kontonr og et kid nr men det er alt. Kan jeg betale litt og litt til det kontonummeret eller hvordan gjøres dette?

Jeg også lurer på det.

Anonymkode: 4cb51...e03

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg også lurer på det.

Står på siden dems at om man får baksmell på over 1000 så får man det i to fakturaer. Men får man dette som regning i nettbanken liksom? Som ved andre regninger? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg også lurer på det.

Det blir delt på flere fakturaer hvis det er over den og den summen. Jeg fikk tre regninger med forfall august, september og oktober i fjor

Anonymkode: 93c9d...a18

Skrevet

Nå er jeg litt irritert. Fikk mail om at skattemeldingen var klar, og logger inn. Der inne får jeg beskjed om at den ikke er klar...

AnonymBruker
Skrevet

Det tar så lang tid. Sånn somling

Anonymkode: bd948...0c8

AnonymBruker
Skrevet

Ble baksmell her ja… 

Men har et spørsmål: 

Jeg fikk baksmell på 10 000 i fjor. Det ble delt i to, og jeg fikk faktura på halvparten i august og resten i september. Jeg mener jeg fikk faktura i posten, men det skal jeg ikke si helt sikkert 🤔

Anonymkode: a181d...e73

AnonymBruker
Skrevet
Grønn Frosk skrev (5 minutter siden):

Nå er jeg litt irritert. Fikk mail om at skattemeldingen var klar, og logger inn. Der inne får jeg beskjed om at den ikke er klar...

Samme her! 

Anonymkode: c0460...1eb

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg også lurer på det.

Bare å begynne nedbetaling nå. 

Anonymkode: a6d0f...d7a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg fikk baksmell på 10 000 i fjor. Det ble delt i to, og jeg fikk faktura på halvparten i august og resten i september. Jeg mener jeg fikk faktura i posten, men det skal jeg ikke si helt sikkert 🤔

Sjekket nå, fakturaene kom som eFaktura. 

AnonymBruker
Skrevet

Ble baksmell her ja… 

Men har et spørsmål: 

Hvis beløpet er over 1000 kroner så får du delt det inn i 2 betalinger,  første forfall er 20.august.

Anonymkode: 918e6...fee

AnonymBruker
Skrevet

Men husk at dersom man betaler innen 31. mai så slipper man renter.

Man kan betale hele eller deler av restskatten innen 31. mai.

Da bruker man betalingsinformasjonen som står i skattemeldinga, og sikkert også i skatteoppgjøret.

Anonymkode: c6763...276

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...