Gå til innhold

Skattemeldingen 2023

Sofakona

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Fikk igjen nesten 50.000! Har eget firma ved siden av annen jobb, førstnevnte gikk i underskudd i fjor.

Anonymkode: b4a03...e41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Penger på konto nå. Fikk meldingen på torsdag, leverte mandag, og fikk mail nå over midnatt. Effektivt!

Anonymkode: 34e53...bab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sprite

Kan dere som har fått skattemeldingen svare meg på om dere fikk melding (mail,sms) og når dere fikk denne meldingen i forhold til når skattemeldingen var klar? Om dere skjønte det 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Jeg fikk pengene før jeg fikk skattemeldingen jeg 🤩🤩🤩 

Anonymkode: aabbc...ddb

Det går faktisk ikke an, for du er nødt til å levere før pengene kan komme innen kort tid. Om du ikke leverer så får du ikke penger før tidligst juni ;) 

Anonymkode: b3108...db6

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sjekket og kontrollerte at tallene var riktig.  Sendte inn. Jeg fikk tilgodebeløp / skattepengene inn på konto i dag den 22 mars :)

Endret av Eloise12345
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det går faktisk ikke an, for du er nødt til å levere før pengene kan komme innen kort tid. Om du ikke leverer så får du ikke penger før tidligst juni ;) 

Anonymkode: b3108...db6

Åja, jeg trudde dette var en konkurranse jeg skjønner du. Men da svarte jeg vel feil da.

Anonymkode: aabbc...ddb

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eloise12345 skrev (8 minutter siden):

Jeg sjekket og kontrollerte at tallene var riktig.  Sendte inn. Jeg fikk tilgodebeløp / skattepengene inn på konto i dag den 22 april :)

Du er litt tidlig ute. Vi er kun i mars ennå :D 22. mars.

Men heldig er du. Jeg har ikke hørt et ord ennå. Fikk blant de siste i fjor og forfjor også. Grr.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Million said:

Men heldig er du. Jeg har ikke hørt et ord ennå. Fikk blant de siste i fjor og forfjor også. Grr.

Haha beklager 😅😇  jeg som er i vårmodus tydeligvis 🤣. Jeg må rette det til riktig dato. Jeg fikk skattepengene den 22 mars.  Takk for at du var oppmerksom. ❤😅

Endret av Eloise12345
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Million said:

Jeg er heldig. Kjedelig at du fikk blant de siste. Jeg får blant de første hvert år. Det er urettferdig for dere som må vente ❤, mener jeg. 

Endret av Eloise12345
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
38 minutter siden, Sprite said:

Kan dere som har fått skattemeldingen svare meg på om dere fikk melding (mail,sms) og når dere fikk denne meldingen i forhold til når skattemeldingen var klar? Om dere skjønte det 

Jeg fikk ingen mail/sms om at skattemeldingen var kommet. Gikk inn a sjekket etter at samboer hadde sjekket sin. Han fikk forøvrig ingen beskjed han heller men sjekket fordi det var tema på jobb. 

Anonymkode: d3e8e...5f3

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Leverte skattemeldinh samme dag som den kom og fikk idag utbetalt det som var til gode 😁

Anonymkode: b435c...787

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er det et system på hvem som får først og sist? Har ikke fått min enda…..og frykter at det er de med baksmell som får sist…. Virker som om alle her får penger tilbake😉

Anonymkode: adeef...3a9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg fikk skatteoppgjøret i dag. Samt pengene.

Anonymkode: 4ea2f...5b8

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg burde kanskje laget egen tråd for dette spørsmålet, men er det noen andre her i tråden som opplever at estimert boligverdi (og dermed ligningstakst på bolig) er helt bort i natta?

I boligfeltet jeg bor i er vi 5 familier med like boliger som må få skaffet ny takst for å få satt ned estimert boligverdi med ca 3 000 000 kr.

Anonymkode: f1d37...886

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sprite
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg fikk ingen mail/sms om at skattemeldingen var kommet. Gikk inn a sjekket etter at samboer hadde sjekket sin. Han fikk forøvrig ingen beskjed han heller men sjekket fordi det var tema på jobb. 

Anonymkode: d3e8e...5f3

Dette irriterer meg så voldsomt. 
Alle er så irriterte på oss som sjekker uten å ha fått melding også kommer faktisk ikke meldingen engang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Kommer an på hvordan dere fordeler fradragene det. 

Anonymkode: 856b5...4b3

Vi har bare fradrag for barnepass, så den er 50/50 fordelt. Uansett gir det null mening at han stadig må betale restskatt.

Anonymkode: 651cc...3d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Sprite skrev (2 timer siden):

Min mail kom kl 14.10. Var innom litt før 14 for å sjekke, da var det ikke noe der. Så mailen min kom nok med en gang.

Anonymkode: a6d0f...d7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sprite skrev (3 timer siden):

Jeg fikk SMS om morgenen. Jeg gikk ikke inn og sjekket før om kvelden, men da var skattemeldingen på plass.

Endret av Hulderen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Var inne på kontoen og sjekket nå og nei den er ikke klar enda..

Anonymkode: 82e21...19b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...