Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fikk min 14.10. 

Anonymkode: a6d0f...d7a

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Lykkedykker skrev (5 timer siden):

oi, dette visste jeg ikke. Klarna sender ikke inn rentefradrag til skatteetaten, det må man legge inn selv, fant ut av det før helga 😅 Gikk tilbake på skattemeldinger helt til 2019 for å legge inn for disse årene og. Står nå jeg har 2000kr til gode for disse årene.

Hvorfor får du rentefradrag via Klarna? Har du betalt massevis av gebyrer av ulike årsaker der eller hva?

Anonymkode: b3108...db6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hvorfor får du rentefradrag via Klarna? Har du betalt massevis av gebyrer av ulike årsaker der eller hva?

Gebyrer er ikke det samme som rentefradrag. Men vedkommende har vel en nedbetalingsavtale der da. Og de har veldig høye renter, så da kan det bli en del fradrag.

Anonymkode: ddf0e...3e1

• Liker 1
Gjest Lykkedykker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

B0032E7A-7544-4040-B336-408794A3D66A.jpeg

AnonymBruker
Skrevet

Bryr meg midt i ryggen når jeg får de få tusen kronene jeg sannsynligvis har til gode.

Med mindre man har veldig dårlig råd eller har gjort enorme omleggelser i økonomien så skjønner jeg ikke hvoror det er så spennende å gå rundt å vente på.

Enda mindre interessant er det å høre at Bengt-Turid (54) har fått 3700 krone  igjen på skatten den 18. mars..fullstendig irrelevant informasjon for alle andre enn vedkommende.

Anonymkode: bfcf1...213

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Gebyrer er ikke det samme som rentefradrag. Men vedkommende har vel en nedbetalingsavtale der da. Og de har veldig høye renter, så da kan det bli en del fradrag.

Anonymkode: ddf0e...3e1

Man kan fint få igjen grunnet gebyrer, feks. gebyrer for refinansiering. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Bryr meg midt i ryggen når jeg får de få tusen kronene jeg sannsynligvis har til gode.

Med mindre man har veldig dårlig råd eller har gjort enorme omleggelser i økonomien så skjønner jeg ikke hvoror det er så spennende å gå rundt å vente på.

Enda mindre interessant er det å høre at Bengt-Turid (54) har fått 3700 krone  igjen på skatten den 18. mars..fullstendig irrelevant informasjon for alle andre enn vedkommende.

Hvorfor går du egentlig inn i denne tråden da? 

• Liker 19
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Men enda så endte du her inne for å kommentere😅

Anonymkode: a6d0f...d7a

• Liker 6
  • Nyttig 12
AnonymBruker
Skrevet

Vi fikk det endelig tilbake i dag. Vi har ikke helt skjønt hvordan man regner seg fram til alt, så vi er alltid spente. Fikk igjen 34000 tilsammen, så nå blir det sparing🎉

Anonymkode: 769e5...ae9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
20 hours ago, AnonymBruker said:

Det sendes ut i puljer.. er det alfabetisk da eller?

Anonymkode: ca4c9...bd3

Nope. 

Anonymkode: 4213d...a96

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min mann og jeg fikk skattemeldingene i dag. Han får tilbake litt over 7000 og jeg får tilbake litt over 5000. 

Anonymkode: 9799e...f22

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi fikk det endelig tilbake i dag. Vi har ikke helt skjønt hvordan man regner seg fram til alt, så vi er alltid spente. Fikk igjen 34000 tilsammen, så nå blir det sparing🎉

Anonymkode: 769e5...ae9

Du fikk skatteoppgjøret idag?

Anonymkode: b435c...787

Skrevet

Fikk tirsdag forrige uke. Får igjen 17.000 🤩 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke fått noe melding og sjekker 10000ganger hver dag. 

Anonymkode: 0d642...6b8

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Du fikk skatteoppgjøret idag?

Sikkert skattemeldingen da ingen har fått oppgjøret enda. Det begynner de å sende ut i morgen. Det skjønner de fleste, bortsett fra noen av dere som absolutt må kverulere på det. 

Anonymkode: 5cf2e...e67

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Over 100 000 i renter? Hvordan i all verden klarte du det? 

Anonymkode: e742a...a11

Ja, etter at jeg og samboer delte alt vi skulle så hadde jeg renteinntekter på 122000kr, det samme hadde samboern, altså hadde vi renteinntekter på 244000 til sammen i fjor. Vi hadde boliglån via husbanken, solgte boligen, kjøpte ny bolig med lån i vanlig bank. Husbanken har noen regler der, husker ikke ordrett akkurat nå.

Anonymkode: 0fd89...70f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Sikkert skattemeldingen da ingen har fått oppgjøret enda. Det begynner de å sende ut i morgen. Det skjønner de fleste, bortsett fra noen av dere som absolutt må kverulere på det. 

Anonymkode: 5cf2e...e67

Personen skrev da vitterlig: «fikk det endelig tilbake idag». Det vil tilsi at noe er sendt avgårde, og returnert!

Eller skjønner du ikke norsk?

Skrevet

Ikke fått noe melding og sjekker 10000ganger hver dag. 

Anonymkode: 0d642...6b8

He he bra jeg ikke er alene 🤣🤣

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Var litt smånervøs fordi jeg kjøpte bolig i fjor og var litt bekymret for om jeg hadde gjort helt rett når jeg la inn rentene på lånet, men siden rentene steg ila året og jeg ikke la inn dette endte jeg opp med å få tilbake 6000 kr. Har ingen ønske om å få tilbake dritmye på skatten slik enkelte har fordi det bare betyr at jeg har gjort en dårlig jobb med skattekortet, og at jeg ikke får renter på penger som egentlig er mine til å begynne med, så skjønner ikke helt hvorfor noen blir glad for at de har gjort en dårlig jobb med skattekortet. 

Anonymkode: 41059...736

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Var litt smånervøs fordi jeg kjøpte bolig i fjor og var litt bekymret for om jeg hadde gjort helt rett når jeg la inn rentene på lånet, men siden rentene steg ila året og jeg ikke la inn dette endte jeg opp med å få tilbake 6000 kr. Har ingen ønske om å få tilbake dritmye på skatten slik enkelte har fordi det bare betyr at jeg har gjort en dårlig jobb med skattekortet, og at jeg ikke får renter på penger som egentlig er mine til å begynne med, så skjønner ikke helt hvorfor noen blir glad for at de har gjort en dårlig jobb med skattekortet. 

Anonymkode: 41059...736

Det er nok delvis fordi det krever litt å få alt helt riktig så man går i null. Men mest tror jeg enkelte kanskje ønsker å få igjen for de ikke synes det er så lett å spare - at pengene «brenner» når de har dem og at det for dem sånn sett er en grei måte å spare på. Tror jeg. 

Anonymkode: ea9b8...763

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...