AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #241 Del Skrevet 19. mars 2023 On 3/18/2023 at 3:04 PM, AnonymBruker said: Jeg får igjen, gledelig overraskelse egentlig for i fjor fikk jeg 500kr igjen så tenkte kanskje det blir baksmell i år. Anonymkode: 68abf...a5a Hvorfor tenkte du det? Anonymkode: 4ffc7...83a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2023 #242 Del Skrevet 19. mars 2023 Jeg får alltid tilbake, men mannen får alltid baksmell. Så det blir vel baksmell i år også. Anonymkode: 601b7...735 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andrine& Skrevet 20. mars 2023 #243 Del Skrevet 20. mars 2023 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Banken der du har gjeld har vel sendt inn årsoppgave til skatteetaten, så da står det forhåndsutfylt på skattemeldingen hvor mye du har betalt i renter. Anonymkode: ddf0e...3e1 Nei, billånet er ikke tatt med… I år var det forhånsutfylt gjeldsrente med over 100tusen men enn hva jeg faktisk kommer til å betale. Hadde jeg ikke korrigert summen hadde jeg fått baksmell om et år. Jeg stoler aldri på forhåndsutfyllingen. Skattekortet korrigerer/sjekker jeg igjennom hele året. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #244 Del Skrevet 20. mars 2023 Andrine& skrev (2 minutter siden): Nei, billånet er ikke tatt med… I år var det forhånsutfylt gjeldsrente med over 100tusen men enn hva jeg faktisk kommer til å betale. Hadde jeg ikke korrigert summen hadde jeg fått baksmell om et år. Jeg stoler aldri på forhåndsutfyllingen. Skattekortet korrigerer/sjekker jeg igjennom hele året. Nå diskuterer vi skattemeldingen. Den skal være riktig, selvsagt skal man sjekke, men det er ikke om et år du får baksmell hvis det er feil. Anonymkode: 26465...4e3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lykkedykker Skrevet 20. mars 2023 #245 Del Skrevet 20. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nå diskuterer vi skattemeldingen. Den skal være riktig, selvsagt skal man sjekke, men det er ikke om et år du får baksmell hvis det er feil. Anonymkode: 26465...4e3 Enkelte ting må en fylle ut selv. F.eks gjeldsrenter på klarna, de sender ikke inn slike opplysninger til skatteetaten, ettersom de er et svensk selskap. Har du krypto så må du selv også føre inn dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andrine& Skrevet 20. mars 2023 #246 Del Skrevet 20. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nå diskuterer vi skattemeldingen. Den skal være riktig, selvsagt skal man sjekke, men det er ikke om et år du får baksmell hvis det er feil. Anonymkode: 26465...4e3 Det er lov å skrive om i år og forrige året eller har du lagt ned et forbud om det her? Du sier at summer er sendt inn å ligger ferdigutfylt, jeg nevner i den sammenheng at det var store avvik på dette i år, derfor må det sjekkes, nevnte feil ville gitt baksmell om et år ja. I år vil jeg få tilbake litt mer enn jeg først regner ut fordi det manglet en del av gjeldsrenter jeg betalte i 2022, du skriver at gjeld er meldt inn, det stemmer ikke på alt hos meg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andrine& Skrevet 20. mars 2023 #247 Del Skrevet 20. mars 2023 Lykkedykker skrev (7 minutter siden): Enkelte ting må en fylle ut selv. F.eks gjeldsrenter på klarna, de sender ikke inn slike opplysninger til skatteetaten, ettersom de er et svensk selskap. Har du krypto så må du selv også føre inn dette. Hos meg kom ikke gjeld fra Santander med, jeg hadde veldig høy rente på lånet så det ville vært synd å miste det fradraget Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #248 Del Skrevet 20. mars 2023 Andrine& skrev (1 minutt siden): Det er lov å skrive om i år og forrige året eller har du lagt ned et forbud om det her? Du sier at summer er sendt inn å ligger ferdigutfylt, jeg nevner i den sammenheng at det var store avvik på dette i år, derfor må det sjekkes, nevnte feil ville gitt baksmell om et år ja. I år vil jeg få tilbake litt mer enn jeg først regner ut fordi det manglet en del av gjeldsrenter jeg betalte i 2022, du skriver at gjeld er meldt inn, det stemmer ikke på alt hos meg.. Du sauser sammen skattemelding og skattekort så det er umulig å forstå hva du mener. Anonymkode: 26465...4e3 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andrine& Skrevet 20. mars 2023 #249 Del Skrevet 20. mars 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du sauser sammen skattemelding og skattekort så det er umulig å forstå hva du mener. Anonymkode: 26465...4e3 Poenget er at din påstand om at gjeld er meldt inn og at det ligger ferdigutfylt ikke alltid stemmer. Klarer du ikke henge med så kan du lese i andre tråder som kan være enkelte å forstå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #250 Del Skrevet 20. mars 2023 Vi bør lage en egen tråd om fradrag Anonymkode: 652de...2c8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andrine& Skrevet 20. mars 2023 #251 Del Skrevet 20. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vi bør lage en egen tråd om fradrag Anonymkode: 652de...2c8 Det hadde vært lurt. Det er viktig å feks fordele det riktig mellom samboere og hvordan man omfordeler det lovlig hvis den ene ikke har inntekt feks. Det var en sak på Tv2 rett over nyttår pga så store avvik i de ferdigutfylte tallene Skatteetaten hadde brukt i år. Trist for de som ikke går inn å rette feilene.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #252 Del Skrevet 20. mars 2023 Andrine& skrev (15 minutter siden): Det hadde vært lurt. Det er viktig å feks fordele det riktig mellom samboere og hvordan man omfordeler det lovlig hvis den ene ikke har inntekt feks. Det var en sak på Tv2 rett over nyttår pga så store avvik i de ferdigutfylte tallene Skatteetaten hadde brukt i år. Trist for de som ikke går inn å rette feilene.. Nå blander du igjen. De store avvikene er i skattekortene. Skattemeldingene forelå jo ikke i januar. Og gjeldsrenter kan ikke fordeles fritt mellom samboere. Anonymkode: 26465...4e3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #253 Del Skrevet 20. mars 2023 Andrine& skrev (2 timer siden): Det hadde vært lurt. Det er viktig å feks fordele det riktig mellom samboere og hvordan man omfordeler det lovlig hvis den ene ikke har inntekt feks. Det var en sak på Tv2 rett over nyttår pga så store avvik i de ferdigutfylte tallene Skatteetaten hadde brukt i år. Trist for de som ikke går inn å rette feilene.. Vi snakker ikke om skattekort her, men om skattemeldingen. Du må skille på de to helt forskjellige tingene! Anonymkode: ddf0e...3e1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #254 Del Skrevet 20. mars 2023 Får tilbake 4 824 kr. Anonymkode: 188d7...49e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #255 Del Skrevet 20. mars 2023 All 99-kronianere: Husk at renten på restskatten har steget. Hvis man lar det stå igjen 99 kroner vil man bikke over 100 og få krav på hele beløpet. Så jeg ville lagt meg et par kroner lavere i år. Anonymkode: 4ffc7...83a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #256 Del Skrevet 20. mars 2023 Jaggu, nå har også jeg fått skattemeldingen, å jeg pleier å få den sist 😳 Får igjen ca 6000,- 😁 Anonymkode: 5cf2e...e67 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #257 Del Skrevet 20. mars 2023 Jeg surmuler litt, for jeg har ikke sett noe til skattemeldingen ennå. Snek meg inn på Skatteetaten.no og smugkikket selv om jeg ikke har fått noen melding, men nei. I fjor fikk jeg nest siste dagen.... Anonymkode: 08c57...ae7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #258 Del Skrevet 20. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg surmuler litt, for jeg har ikke sett noe til skattemeldingen ennå. Snek meg inn på Skatteetaten.no og smugkikket selv om jeg ikke har fått noen melding, men nei. I fjor fikk jeg nest siste dagen.... Anonymkode: 08c57...ae7 Gjør jeg også. Fikk 23.03 i fjor. Sjalu på de Som har fått😅 Anonymkode: a6d0f...d7a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2023 #259 Del Skrevet 20. mars 2023 JEG ELSKER NORGE Anonymkode: f6dfd...ab7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andrine& Skrevet 20. mars 2023 #260 Del Skrevet 20. mars 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Nå blander du igjen. De store avvikene er i skattekortene. Skattemeldingene forelå jo ikke i januar. Og gjeldsrenter kan ikke fordeles fritt mellom samboere. Anonymkode: 26465...4e3 Jeg blander ikke, jeg bruker det som et eksempel på hvor viktig det er å følge med selv. Jo samboere kan fritt fordele fradragene seg i mellom så lenge de har laget en samboer kontrakt som beskriver dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå